AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #1 Skrevet 15. april 2019 Hvorfor gjør de det? Jeg har gått forbi disse hyllene med poteter som ligger åpent og tenkt at de der må da bli giftige, og lurt på om det er noe slags spesielt lys her som ikke gjør de giftige? Jeg ville aldri kjøpt dem, de jeg bruker er øko i lystett papirpose. Og ja, det er visst et problem, massevis av poteter kastes på grunn av det, WTF? Det er jo så åpenbart idiotisk, hva med å dekke dem til? https://www.dagbladet.no/mat/butikk-potetene-ble-giftige-da-kom-bjarne-pa-noe-lurt/70852291?fbclid=IwAR33G2lzGFqfbcjR0TB8uzOho0WrYW4_btNO6ZFQhbkFhVmSlJO8Imp-osA Anonymkode: 55b80...9f4 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #2 Skrevet 15. april 2019 Det der har bært kjent for butikkene lenge, men de bryr seg ikke så lenge alt ser innbydende ut. Anonymkode: 2c0ec...202 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #3 Skrevet 15. april 2019 Dette visste jeg ikke takk for info !!! Jeg vil dele tilbake noe jeg synes er helt sykt : i butikkene kan Man kaste sparepærer og lysstoffrør i bokser v utgangen . Disse boksene er på ingen måte tette. Så da siver det ut KVIKKSØLVDAMP fra knuste sparepærer ...!!!!! Hyggelig for alle ansatte og kunder å bli forgiftet !!! Anonymkode: 13c30...17e 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #4 Skrevet 15. april 2019 Her har de ligget i kasse med lokk så lenge jeg kan huske. Anonymkode: 6dfe7...37f
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #5 Skrevet 15. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Dette visste jeg ikke takk for info !!! Jeg vil dele tilbake noe jeg synes er helt sykt : i butikkene kan Man kaste sparepærer og lysstoffrør i bokser v utgangen . Disse boksene er på ingen måte tette. Så da siver det ut KVIKKSØLVDAMP fra knuste sparepærer ...!!!!! Hyggelig for alle ansatte og kunder å bli forgiftet !!! Anonymkode: 13c30...17e WTF? Det går jo ikke, hva kan vi gjøre med det? Jeg har nok kvikksølv i kroppen da jeg fjernet alle amalgamfyllingene mine uten beskyttelse på veldig kort tid og ble kronisk syk etterpå Anonymkode: 55b80...9f4 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #6 Skrevet 15. april 2019 10 minutter siden, AnonymBruker said: Her har de ligget i kasse med lokk så lenge jeg kan huske. Anonymkode: 6dfe7...37f Det har jeg aldri sett her. Anonymkode: 55b80...9f4 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #7 Skrevet 15. april 2019 De er jo bare til å sjekke potetene selv. De som er blitt skadet av lyset og er giftige, er grønne på deler av poteten eller hele. Det er bare til å unngå alle poteter som har noe grønt på seg. Anonymkode: 5f152...4a7 7
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #8 Skrevet 15. april 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her har de ligget i kasse med lokk så lenge jeg kan huske. Anonymkode: 6dfe7...37f Ingen av butikkene jeg har vært på har hatt lokk over potetene 🤔 Anonymkode: 2c0ec...202
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #9 Skrevet 15. april 2019 Helt enig TS, dette irriterer meg også grenseløst. Jeg har måttet kaste hele poser med poteter fordi de er grønne. Grådigheten overgår alt i dagligvarehandelen. Anonymkode: af372...8f8 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #10 Skrevet 15. april 2019 Fordi det er sånn butikkene er bygd opp og noe ingen av oss som driver butikkene bestemmer. Det kommer fra øverste hold så ta det med dem. Anonymkode: 55eb5...5f1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #11 Skrevet 15. april 2019 Der jeg har jobbet har det i alle fall vært rutine å legge over svarte søppelsekker ved stenging. Så de ligger ikke slik hele tiden. Anonymkode: 9e91e...125 1
Jadzia Skrevet 16. april 2019 #12 Skrevet 16. april 2019 Det er helt bak mål. Har reagert på dette i flere år nå. Folk som skal ha poteter, kjøper det uansett om det ser sånn eller slik ut. Så å legge de under lokk hadde nok ikke gjort at omsetningen sank. Heller motsatt vil jeg tro, når de slipper alt svinnet. Har enkelte ganger måtte kaste omtrent alt som er kjøpt inn fordi det er grønt. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #13 Skrevet 16. april 2019 Selger tenker vel at det folk ikke vet, har de ikke vondt av. Folk flest har liten kunnskap om mat i dag. Anonymkode: 50fd6...ec7 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #14 Skrevet 16. april 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette visste jeg ikke takk for info !!! Jeg vil dele tilbake noe jeg synes er helt sykt : i butikkene kan Man kaste sparepærer og lysstoffrør i bokser v utgangen . Disse boksene er på ingen måte tette. Så da siver det ut KVIKKSØLVDAMP fra knuste sparepærer ...!!!!! Hyggelig for alle ansatte og kunder å bli forgiftet !!! Anonymkode: 13c30...17e Æsj. De burde ikke kunne kastes i dagligvaren. Dette har jeg faktisk aldri tenkt på. Her må det nye tiltak til. Anonymkode: 50fd6...ec7 1
herremann Skrevet 16. april 2019 #15 Skrevet 16. april 2019 (endret) Poteter som ligger åpent og eksponert for lys over lengre tid kan bli grønne og utvikle giften solanin. Kan gi diare osv. Det er utrolig lett å unngå dette, IKKE VELG DE GRØNNE POTETENE! skulle de ansatte være så uheldige å ikke fjerne de, så si ifra. nei, det er ikke er stort problem. Hovedparten av potetene som kastes, kastes av andre grunner. eks at de er litt flekkete, ujevn tekstur el litt rynkete. Grunnen til at potetene ikke dekkes til er ganske enkel, det vil skade salget. Det er egentlig ganske sjokkerende hvor udugelig den gjennomsnittlige kunden er. Endret 16. april 2019 av herremann 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #16 Skrevet 16. april 2019 33 minutter siden, herremann skrev: Poteter som ligger åpent og eksponert for lys over lengre tid kan bli grønne og utvikle giften solanin. Kan gi diare osv. Det er utrolig lett å unngå dette, IKKE VELG DE GRØNNE POTETENE! skulle de ansatte være så uheldige å ikke fjerne de, så si ifra. nei, det er ikke er stort problem. Hovedparten av potetene som kastes, kastes av andre grunner. eks at de er litt flekkete, ujevn tekstur el litt rynkete. Grunnen til at potetene ikke dekkes til er ganske enkel, det vil skade salget. Det er egentlig ganske sjokkerende hvor udugelig den gjennomsnittlige kunden er. Det er slett ikke så lett å unngå - mange ganger må man skrelle potetene for å faktisk oppdage at de er blitt grønne. Det er leverandører og butikk som må sørge for å behandle varen slik at den ikke med nødvendighet blir ødelagt før den tilbys kundene. I stedet spekuleres det i at det er mest å tjene på å selge poteter i emballasje som gjør dem helsefarlige, og at kunden enten ikke har kunnskap nok eller er modig nok til å gå tilbake og klage. Anonymkode: af372...8f8 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #17 Skrevet 16. april 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Der jeg har jobbet har det i alle fall vært rutine å legge over svarte søppelsekker ved stenging. Så de ligger ikke slik hele tiden. Anonymkode: 9e91e...125 Når butikker åpner klokka 7 og stenger 23, så vil jeg si de få timene de ligger dekket til ikke teller så mye, er jo som regel mørkt om kveldene/natta også... Anonymkode: e93fb...18c 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #18 Skrevet 16. april 2019 3 hours ago, herremann said: Poteter som ligger åpent og eksponert for lys over lengre tid kan bli grønne og utvikle giften solanin. Kan gi diare osv. Det er utrolig lett å unngå dette, IKKE VELG DE GRØNNE POTETENE! skulle de ansatte være så uheldige å ikke fjerne de, så si ifra. nei, det er ikke er stort problem. Hovedparten av potetene som kastes, kastes av andre grunner. eks at de er litt flekkete, ujevn tekstur el litt rynkete. Grunnen til at potetene ikke dekkes til er ganske enkel, det vil skade salget. Det er egentlig ganske sjokkerende hvor udugelig den gjennomsnittlige kunden er. Så fordi man kaster av andre årsaker også så gjør det ingenting? Det er heller ikke så lett å se at røde poteter er iferd med å bli grønne, og når man rasker med seg noen poteter fra butikken kan man være for stresset til å se nøye på de. Å dekke dem til er ikke SÅ vanskelig for butikken og jeg tviler på at det vil påvirke salget om hver eneste butikk gjør det. Anonymkode: 55b80...9f4
JamesBlond Skrevet 16. april 2019 #19 Skrevet 16. april 2019 Dette har svenskene tatt tak i for lenge siden. Men i dette trege nisselandet her... 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #20 Skrevet 17. april 2019 Hvis potetene hadde vært dekket til hadde jeg glemt å kjøpe de. Hadde jo ikke sett de. Anonymkode: 67501...b3d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå