Gå til innhold

Uke 34 og LEI!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Absolutt ingen mål og mening med dette innlegget, men hjelpes så lei jeg er!!

Er mitt tredje barn. Syv år siden sist. 

Bekkenløsning, lagt på meg mye og stor baby i tillegg. Så denne gangen er magen kjempestor, og enda er det flere uker igjen!! 😩

Tungt å snu seg i senga, tungt å reise seg opp og tungt å gå i trapper. 

Motiver meg den som kan!! 🙏🏻😆

 

Anonymkode: 8cae8...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svangerskapet gjør virkelig at man gleder seg til fødsel! Tenk at hvert minutt er ett minutt nærmere slutten. Jeg er i uke 26, med sterke bekkensmerter. Er så utrolig hemmende! Har du prøvd sklilaken i sengen? Uten det klarer jeg ikke å snu meg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er like langt på vei som deg. 3-åringen har begynt å hjelpe meg ut av senga, opp av sofa osv 😛 jeg er en vaggende hval i ubalanse. Halsbrann, vonde kynnere, ekstremt trøtt.

Igår spurte en sjokkert nabo om jeg var sikker på jeg ikke skulle ha tvillinger 😛 sykt slitsomt å jobbe og jeg har «bare» kontorjobb. Guttungen har lagt seg med hodet godt ned i bekkenet og alt ble mye tyngre etter det.

Anonymkode: 79304...ede

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotYou

35 uker her. Føler alt det du føler :bond: Blir min 5 fødsel, men har 3 barn hjemme. 7,4 og 2 år. Skjønner ikke hva vi har gjort inn i mellom :ler: Akkurat nå gleder jeg meg bare fryktelig til å få henne ut! Føler jeg er 365 kg nå 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ingen mål og mening med dette innlegget, men hjelpes så lei jeg er!!

Er mitt tredje barn. Syv år siden sist. 

Bekkenløsning, lagt på meg mye og stor baby i tillegg. Så denne gangen er magen kjempestor, og enda er det flere uker igjen!! 😩

Tungt å snu seg i senga, tungt å reise seg opp og tungt å gå i trapper. 

Motiver meg den som kan!! 🙏🏻😆

 

Anonymkode: 8cae8...262

Snart sitter du der med verdens søteste premie❤️ Da er alt glemt😅

Sånn for å holde ut nå: prøv å gjør det mest mulig komfortabelt for deg selv. Familien har vel forståelse for at du ikke er så sprek? De må hjelpe deg masse fremover! Og så bruker du all energien din på koselige babygreier, som å netthandle klær og ting og tang til baby, planlegge dåp osv. Finn massevis av netflix-filmer og serier så du kan bare ligge på sofaen og glo, og bare knipse når du trenger noe😅 

Jeg brukte en ammepute i senga. Perfekt pute til magen. Og så vare jeg avhengig av pute mellom bena, alt var bare så tungt, klamt og ubehagelig! 

Bare hold ut og prøv å få tida til å gå 🙂 

Anonymkode: f3991...a45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Snart sitter du der med verdens søteste premie❤️ Da er alt glemt😅

Sånn for å holde ut nå: prøv å gjør det mest mulig komfortabelt for deg selv. Familien har vel forståelse for at du ikke er så sprek? De må hjelpe deg masse fremover! Og så bruker du all energien din på koselige babygreier, som å netthandle klær og ting og tang til baby, planlegge dåp osv. Finn massevis av netflix-filmer og serier så du kan bare ligge på sofaen og glo, og bare knipse når du trenger noe😅 

Jeg brukte en ammepute i senga. Perfekt pute til magen. Og så vare jeg avhengig av pute mellom bena, alt var bare så tungt, klamt og ubehagelig! 

Bare hold ut og prøv å få tida til å gå 🙂 

Anonymkode: f3991...a45

Btw, jobber du fortsatt? 

Jobbet ikke etter uke 20 de to siste svangerskapene mine. Hadde vonde kynnere hele tiden, så fikk ikke lov..:/

Anonymkode: f3991...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for fine svar! 🌸

Til deg med halsbrann; jeg fikk det veldig tidlig og har vært SVÆRT plaget med det. Men fikk til slutt resept på noe som hjelp kjempegodt! Eneste ulempen var at jeg fikk forstoppelse da....men nesten verdt det i stedet for den konstante halsbrannen! 🤔

Jeg jobber fremdeles, men har tilrettelagte oppgaver, da min egentlige jobb er til fare for barnet. Veldig takknemlig for tilretteleggingen, men savner mine egentlige arbeidsoppgaver og kollegaer svært mye. Så begynner å slite litt med motivasjonen der også..

På hjemmefronten er jeg superheldig med verdens beste mann og to barn som hjelper til alt dem kan 😊❤️

Fikk forresten også den tvillingkommentaren der på jobb forrige uke😏👎🏻👎🏻 Takk, liksom... jeg begriper faktisk IKKE hva sånne kommentarer skal være godt for?!?! 😳 følte meg svær og vaggende nok fra før egentlig...

Vil bare få tida til å fly!! 😄 Få ut babyen, kose meg masse med han, gå turer, bli normal i kroppen (klare å bevege meg normalt), begynne å trene igjen og føle meg litt fresh igjen! 💃🏼💃🏼

Ts

Anonymkode: 8cae8...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noe trøst ang tvilling kommentaren så fikk jeg det da jeg gikk gravid med førstemann og i dette svangerskapet. Da gikk jeg opp 11kg og nå 9kg bare så tror nok mye menes pga selve størrelsen på magen og ikke resten av kroppen:) så ikke føl deg noe dårligere av den grunn! 

Ang motivasjon det får andre hjelpe til med, da jeg er ganske så lei selv 😂 uke 38 her! Men hold ut, heldigvis så går tiden fortere med nr 2-3 osv sier de jo 😅

Anonymkode: 788d8...934

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er noe trøst ang tvilling kommentaren så fikk jeg det da jeg gikk gravid med førstemann og i dette svangerskapet. Da gikk jeg opp 11kg og nå 9kg bare så tror nok mye menes pga selve størrelsen på magen og ikke resten av kroppen:) så ikke føl deg noe dårligere av den grunn! 

Ang motivasjon det får andre hjelpe til med, da jeg er ganske så lei selv 😂 uke 38 her! Men hold ut, heldigvis så går tiden fortere med nr 2-3 osv sier de jo 😅

Anonymkode: 788d8...934

Synes ikke tiden går fortere nå i hele tatt jeg😄 men det er sikkert pga større mage nå enn med de to forrige + bekkenløsningen. Føler meg virkelig gigasvær og vaggende! 

Anonymkode: 8cae8...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke tiden går fortere nå i hele tatt jeg😄 men det er sikkert pga større mage nå enn med de to forrige + bekkenløsningen. Føler meg virkelig gigasvær og vaggende! 

Anonymkode: 8cae8...262

Syns tiden gikk fort jeg da, men har ei på 16 mndr som krever sitt. Hu er jo ikke i barnehagen så full fart hele dagen. 

Har enda til gode å se ei gravid som ikke føler seg gigasvær og vaggende 🙄det er det her jeg skulle ønske mennene måtte gjennom! 😂 unn deg selv en massasje så hjelper det kanskje litt ❤️❤️

Anonymkode: 788d8...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Syns tiden gikk fort jeg da, men har ei på 16 mndr som krever sitt. Hu er jo ikke i barnehagen så full fart hele dagen. 

Har enda til gode å se ei gravid som ikke føler seg gigasvær og vaggende 🙄det er det her jeg skulle ønske mennene måtte gjennom! 😂 unn deg selv en massasje så hjelper det kanskje litt ❤️❤️

Anonymkode: 788d8...934

Helt enig! Menn skulle fått kjent på det! Ikke nok med at de kødder med fødsler og hvor lite vondt det sikkert er. Men det er noen måneder med slit før fødselen også🙂

Med mine to forrige følte jeg meg mye bedre enn nå. Var ikke sååå stor, og var i fin form og klarte å trene og bevege meg normalt. Gikk opp ca 12 kg med dem. Nå vil jeg ikke veie meg lengre en gang. Nekter som en tre-åring i trass hos jordmor🙈🙈Så er nok der denne lei- følelsen kommer inn. Ikke digg å føle seg som en hval! 🐳

Anonymkode: 8cae8...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 34 uker på vei (førstegangs) og føler helt motsatt! Kan ikke tro det er under to mnd igjen til det kommer et levende menneske til inn i huset! Helt koko!

Håper jeg også blir lei snart, foreløpig er jeg mer «shit, hva har jeg gjort?»😂

Anonymkode: 01757...0d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også 34 uker på vei (førstegangs) og føler helt motsatt! Kan ikke tro det er under to mnd igjen til det kommer et levende menneske til inn i huset! Helt koko!

Håper jeg også blir lei snart, foreløpig er jeg mer «shit, hva har jeg gjort?»😂

Anonymkode: 01757...0d4

Det er ganske sannsynlig at du i løpet av de neste kanskje 6-8 ukene du har igjen av graviditeten kommer til å bli rimelig lei. Jeg var i god form og ikke lei i det hele tatt før rundt uke 37, da var magen blitt så tung, kroppen så vond og søvnen så ræva at jeg kunne ikke vente med å få babyen ut! Fødte ikke før i uke 42😩 

Anonymkode: f69bc...ab2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

7 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ganske sannsynlig at du i løpet av de neste kanskje 6-8 ukene du har igjen av graviditeten kommer til å bli rimelig lei. Jeg var i god form og ikke lei i det hele tatt før rundt uke 37, da var magen blitt så tung, kroppen så vond og søvnen så ræva at jeg kunne ikke vente med å få babyen ut! Fødte ikke før i uke 42😩 

Anonymkode: f69bc...ab2

Nemlig, men da joiner jeg sannsynligvis resten av dere ganske snart!😅 Takk for advarselen! Får nye de siste ikke-leie-ukene her🙈

Anonymkode: 01757...0d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2019 den 17.13, AnonymBruker skrev:

Absolutt ingen mål og mening med dette innlegget, men hjelpes så lei jeg er!!

Er mitt tredje barn. Syv år siden sist. 

Bekkenløsning, lagt på meg mye og stor baby i tillegg. Så denne gangen er magen kjempestor, og enda er det flere uker igjen!! 😩

Tungt å snu seg i senga, tungt å reise seg opp og tungt å gå i trapper. 

Motiver meg den som kan!! 🙏🏻😆

 

Anonymkode: 8cae8...262

Om det er noe som helst motivasjon så prøv å sette pris på hver dag baby blir inne i magen. Jeg har fått alvorlig svangerskapsforgiftning begge svangerskap og babyene har måtte blitt tatt ut i uke 31 og 33. Jeg har mistet nesten et halvt svangerskap med spark, bevegelser og voksende mage. I tillegg har jeg måtte bo neste åtte uker på sykehuset med baby som ikke kunne spise og puste selv. 

Jeg forstår at det er tungt, men prøv å se det positive i at baby er inni og gjør seg ferdig og klar til å komme ut - frisk og fin. Jeg håper du får lov å gå til baby er så stor at dere kun må være på sykehuset et par dager før du får lov å dra hjem og bli kjent. Masse lykke til med svangerskapet 💕

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen tips dessverre. Er i uke 36 og dritlei selv, så you're preaching to the choir! Og har min medfølelse. Prøver å ta en dag av gangen, og ikke fokusere så mye på termindato. Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...