Gå til innhold

Hvordan tenker du at du ville reagert om du våknet en morgen og det ikke var tegn til liv noe sted?


Anbefalte innlegg

Pc og telefon og alt var dødt. Ingen radio eller TV.

Hva ville du tenkt og gjort? Vi satt og sludret litt om dette ista. Hvor lang tid ville det tatt før det rablet for deg? 

Er litt usikker selv. Jeg liker ikke en gang at det er stille fra naboene for lenge. Vet ikke om jeg kan forestille meg hvordan jeg hadde reagert, men jeg tror jeg ville brutt meg inn på apoteket og fått tak i noe beroligende, og så satt meg i en park og drukket vin og tenkt på hva jeg skulle gjort videre. Hm. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hender jeg opplever noe tilsvarende her enkelte morgener.

Familien er ute av huset, ingen fugler synger, ingen biler på veien, ingen vind, alt er bare stille, og ikke noe tegn til liv...

jeg føler det er helt surrealistisk når det skjer. Jeg føler meg totalt ensom, lager lyder for å sjekke at jeg ikke plutselig har blitt døv, og jeg kan nesten juble når det plutselig kommer lyder igjen.

Anonymkode: 2988b...b96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hender jeg opplever noe tilsvarende her enkelte morgener.

Familien er ute av huset, ingen fugler synger, ingen biler på veien, ingen vind, alt er bare stille, og ikke noe tegn til liv...

jeg føler det er helt surrealistisk når det skjer. Jeg føler meg totalt ensom, lager lyder for å sjekke at jeg ikke plutselig har blitt døv, og jeg kan nesten juble når det plutselig kommer lyder igjen.

Anonymkode: 2988b...b96

Ja, og om det fortsatte? 😄 like stille og "dødt"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker det når ingen er hjemme, jeg er helt alene og alle i bygda er på hytta og jeg får være helt alene. Jeg bor i skogen, men rett ved en skiløype. Jeg syns innimellom de fire folkene som går forbi på ski hver dag er i overkant mye folk. 

Men hadde blitt redd med en gang jeg oppdaget at det var helt tomt for folk på sykehjemmet. Men hadde ikke gjort noe spesielt. Tuslet rundt og prøvd å finne ut hvor folk var. Så hadde jeg hamstret bensin. Nesten 18kr I dag, vanvidd. 

Anonymkode: 3944c...683

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Ja, og om det fortsatte? 😄 like stille og "dødt"?

Siden jeg føler det helt surrealistisk etter bare noen minutter sier det seg selv at jeg hadde klikket i løpet av kort tid.  :ler:

men jeg har ingen problemer med stillhet altså, det er det at det er helt dødt rundt meg jeg ikke takler.

Anonymkode: 2988b...b96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker det når ingen er hjemme, jeg er helt alene og alle i bygda er på hytta og jeg får være helt alene. Jeg bor i skogen, men rett ved en skiløype. Jeg syns innimellom de fire folkene som går forbi på ski hver dag er i overkant mye folk. 

Men hadde blitt redd med en gang jeg oppdaget at det var helt tomt for folk på sykehjemmet. Men hadde ikke gjort noe spesielt. Tuslet rundt og prøvd å finne ut hvor folk var. Så hadde jeg hamstret bensin. Nesten 18kr I dag, vanvidd. 

Anonymkode: 3944c...683

Men du fant ingen andre, og det gikk dager?  Og uker. Kjørt rundt? 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har jeg ofte drømt om:P Og siden jeg er litt introvert og liker friluftsliv, så var mitt første instinkt i drømmene å finne frem tur utstyr osv., hva jeg trengte for å overlevere i villmarka mens jeg lette etter en forklaring på hvor alle var.

Anonymkode: a4718...7a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Siden jeg føler det helt surrealistisk etter bare noen minutter sier det seg selv at jeg hadde klikket i løpet av kort tid.  :ler:

men jeg har ingen problemer med stillhet altså, det er det at det er helt dødt rundt meg jeg ikke takler.

Anonymkode: 2988b...b96

Nå har jeg scoret på sånn test via jobb, og fikk veldig høyt score på fantasi. Kjenner nesten angsten kommer krypende når jeg tenker på det 😄 hadde nok klikket etter ikke alt for lang tid jeg også tror jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg ofte drømt om:P Og siden jeg er litt introvert og liker friluftsliv, så var mitt første instinkt i drømmene å finne frem tur utstyr osv., hva jeg trengte for å overlevere i villmarka mens jeg lette etter en forklaring på hvor alle var.

Anonymkode: a4718...7a2

Hvordan skulle du lett etter en forklaring? Hehe Høres ut som en ekkel drøm spør du meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les The Stand av Stephen King! Handler om nettopp dette.

Anonymkode: 6b550...5e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les The Stand av Stephen King! Handler om nettopp dette.

Anonymkode: 6b550...5e0

Åh. Hm. Kanskje jeg skal det 😄

Googlet opp og så det var laget en miniserie også. 

 

Endret av SoWhat?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, SoWhat? skrev:

Men du fant ingen andre, og det gikk dager?  Og uker. Kjørt rundt? 🙂

 

Hadde ikke hatt noen grunn til å henge hjemme. Så hadde tatt meg en runde og tatt ut penger før minibanken klappet sammen, så ville jeg funnet ting jeg kunne bruke som våpen, så ville jeg kjørt. 

Anonymkode: 3944c...683

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vel prøvd og sett om jeg kunne finne ut hva som hadde skjedd. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen tegn til liv? Da ville jeg dødd i løpet av et par uker, fordi det ikke er noe å spise.

Men jeg går ut i fra at det du egentlig mener å si er at alle andre mennesker forsvinner? Dette har jeg fantasert om mange ganger.

Jeg hadde dratt på raidetokt! Gått inn i boligblokker, og begynt å bryte meg inn i leilighet etter leilighet, på jakt etter rasjoner. Jobbet meg systematisk gjennom alle boliger i byen. De beste leilighetene er nok de som tilhørte narkolangere. Da skal jeg ha en liten fest for meg selv. 😄

Anonymkode: 3172f...bed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...