Ariana807 Skrevet 15. april 2019 #21 Skrevet 15. april 2019 Helt ærlig hadde jeg nøyd meg med tilbehøret, men om du virkelig ønsker noe kjøtt, da hadde jeg tatt med en kyllingfilet eller noe. Det går jo fint ann å hive den inn i ovnen eller noe uten noe særlig mye ekstra arbeid, og spise alt det samme av tilbehør 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #22 Skrevet 15. april 2019 Ganske spesielt av svigers synes jeg, akkurat lam er det jo veldig mange som ikke liker. Ville bare tatt med noe eget og ikke brydd meg om de laget nummer ut av det. Anonymkode: e88d9...58d 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #23 Skrevet 15. april 2019 Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev: Nei jeg er ikke sur. Koste meg med lammestek i går, det var kjempegodt! Er ikke så rart at de himler med øynene over slik oppførsel... Syns folk heller burde respektere at alle ikke liker lam. Anonymkode: 994fe...eb9 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #24 Skrevet 15. april 2019 1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev: Nei jeg er ikke sur. Koste meg med lammestek i går, det var kjempegodt! Er ikke så rart at de himler med øynene over slik oppførsel... Lett for deg å si når du liker lam. Finnes andre innfallsvinkler enn din egen. Anonymkode: 36e62...09c 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #25 Skrevet 15. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er svigers og de bryr seg ikke, spis eller gå sulten er deres moto. Anonymkode: 994fe...eb9 Jammen, kjære! Hvorfor lager du problemer da? Du lager deg et smørbrød eller to. Det er ingenting å blåse opp til storm over. Akkurat den situasjonen du nå lager ballade over har du jo vært i før. Det høres nesten ut som forholdet til dine svigerforeldre er et større problem enn tradisjonsmiddagen til svigers. Vær strategisk smart og sett på deg et smil og forteller at du smører deg et par brødskiver. Anonymkode: ed6bd...296 3
draug 75 Skrevet 15. april 2019 #26 Skrevet 15. april 2019 Det står lite om hvorfor du ikke spiser lam? Er det fordi du er vegetarianer, veganer, allergisk mot lam, eller rett og slett at du ikke liker det? Moralske anfektelser med akkurat lam? Jeg er litt gammeldags og mener vel egentlig det at det er noe barnslig over det å "ikke like" alminnelig mat, så der ville jeg si voks opp. -Dette er også forsterket av at jeg har arrangert selskap og middager, der det plutselig kommer for en dag at en eller flere av gjestene står over hovedretten fordi de "ikke liker" eller noe, og tydelig er vant til ekstraforpleining. 8
solmåneogstjerner Skrevet 15. april 2019 #27 Skrevet 15. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Lett for deg å si når du liker lam. Finnes andre innfallsvinkler enn din egen. Anonymkode: 36e62...09c Det er flere ting jeg ikke liker. Men jeg spiser litt av det om jeg må. Fordi det er normal voksen oppførsel. 6
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #28 Skrevet 15. april 2019 Liker ikke alt mulig jeg heller, men får jeg servert mat i familieselskap så spiser jeg det, forsyner meg bare mest av tilbehøret feks. Det er litt barnslig å skulle ha egen mat fordi man ikke liker... Uhøflig også. Anonymkode: 73845...28b 7
visp Skrevet 15. april 2019 #29 Skrevet 15. april 2019 Jeg syns ikke man trenger å gjøre noe stort nummer ut av det. Jeg har èn i omkretsen som gjør det. Problemet er at personen ikke liker fisk eller vilt heller. Da syns jeg det begynner å bikke over. Frekt er det å forvente at alle skal endre meny bare pga èn person som egentlig kunne tenkt seg å spise grandiosa. Om du sitter og brekker deg ved matbordet så er det bedre at du fikser noe annet- ikke forventer at vertskapet fikser noe. Du kan jo forsyne deg av poteter, grønnsaker og sausen som er? 3
Gjest Blondie65 Skrevet 15. april 2019 #30 Skrevet 15. april 2019 Akkurat nå, Ariana807 skrev: Helt ærlig hadde jeg nøyd meg med tilbehøret, men om du virkelig ønsker noe kjøtt, da hadde jeg tatt med en kyllingfilet eller noe. Det går jo fint ann å hive den inn i ovnen eller noe uten noe særlig mye ekstra arbeid, og spise alt det samme av tilbehør Hva slags tilbehør pleier du å ha til lammefrikassé? Poteter og kyllingfilet høres ikke ut som en høydare, spør du meg. TS: Spør vertskapet hvordan dere løser det? Kanskje de kan legge til side litt av grønnsakene til deg og så kan du lage hønsefrikassé selv med medbrakt fond, kyllingfilet og grønnsaker?
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #31 Skrevet 15. april 2019 Si fra på forhånd at du dessverre ikke klarer smaken av lam, og at du kommer til å ta med deg en fjordland oksegryte eller noe i stedet. Så bare varmer du den opp og spiser med de andre. Anonymkode: b4c01...816 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #32 Skrevet 15. april 2019 1 minutt siden, visp skrev: Jeg syns ikke man trenger å gjøre noe stort nummer ut av det. Jeg har èn i omkretsen som gjør det. Problemet er at personen ikke liker fisk eller vilt heller. Da syns jeg det begynner å bikke over. Frekt er det å forvente at alle skal endre meny bare pga èn person som egentlig kunne tenkt seg å spise grandiosa. Om du sitter og brekker deg ved matbordet så er det bedre at du fikser noe annet- ikke forventer at vertskapet fikser noe. Du kan jo forsyne deg av poteter, grønnsaker og sausen som er? Det er kun lam jeg ikke spiser. Anonymkode: 994fe...eb9
The Kitten Skrevet 15. april 2019 #33 Skrevet 15. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ganske spesielt av svigers synes jeg, akkurat lam er det jo veldig mange som ikke liker. Ville bare tatt med noe eget og ikke brydd meg om de laget nummer ut av det. Anonymkode: e88d9...58d Det er påske. Da er det helt vanlig i mange familier å spise lam. Ser ikke hva som er så spesielt med det? 9
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #34 Skrevet 15. april 2019 De får gi deg ei pølse i brød. Anonymkode: 73845...28b 2
Gjest Blondie65 Skrevet 15. april 2019 #35 Skrevet 15. april 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, får vel det, men de kommer til å himmle med øynene og lage ett nummer ut av det. Anonymkode: 994fe...eb9 Jeg beklager å måtte si det, men det er dessverre ikke så rart når du oppfattes som vanskelig i matveien. Jeg er veldig kresen selv, men jeg prøver da vitterlig å være høflig. Akkurat når det serveres en gryte med alt oppi er det vanskelig, den skjønner jeg også. Men si fra da, og si at du kan lage deg et speilegg, eller ta med noe.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #36 Skrevet 15. april 2019 Kanskje jeg skulle få mannen til å prate med de og ta med meg en Fjorland middag. Anonymkode: 994fe...eb9 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #37 Skrevet 15. april 2019 Akkurat nå, Blondie65 skrev: Jeg beklager å måtte si det, men det er dessverre ikke så rart når du oppfattes som vanskelig i matveien. Jeg er veldig kresen selv, men jeg prøver da vitterlig å være høflig. Akkurat når det serveres en gryte med alt oppi er det vanskelig, den skjønner jeg også. Men si fra da, og si at du kan lage deg et speilegg, eller ta med noe. Lam er det enste jeg ikke klarer, så ikke kall meg kresen. Anonymkode: 994fe...eb9 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #38 Skrevet 15. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kanskje jeg skulle få mannen til å prate med de og ta med meg en Fjorland middag. Anonymkode: 994fe...eb9 Gjør det😊 Ordner seg så fint så. Anonymkode: b4c01...816
Gjest Blondie65 Skrevet 15. april 2019 #39 Skrevet 15. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Lam er det enste jeg ikke klarer, så ikke kall meg kresen. Anonymkode: 994fe...eb9 Jeg kalte meg selv kresen. Jeg sa at DE kan oppfatte deg som vanskelig i matveien. Jeg er kresen, jeg har ikke sagt noe om at du er kresen.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #40 Skrevet 15. april 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er snakk om påskeferie med overnatting, ikke bare ett dagsbesøk, de skal ha lam på lørdag. Anonymkode: 994fe...eb9 Tåpelig om du velger å droppe selskapet. Kan du ikke spise poteter, saus og grønnsaker? Anonymkode: 35d2d...040
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå