Gå til innhold

Jeg er invitert i bryllupet, men ikke samboer.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller jeg er invitert til etterfesten noe jeg syns er kjempe koselig. Snakk om kaffe og kaker. Alkohol må jeg ta med selv.  Bruden er en nær venninne,  og hun kjenner samboeren min godt.  Alikvel så er ikke han invitert. Jeg tok det opp men hun sa det ikke var plass.  Det her er bare tull siden alle andre vennepar har med seg følge. Selv våres single venninner kan ta med seg en pluss en. Føler jeg er litt såret og ikke ønsker å møte.  Vennene våres er enig med meg og de jeg har snakket med syns det her er merkelig.  Blir det dumt av meg å droppe festen pga det her? 

Anonymkode: ceb87...8e4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tydeligvis noe annet som ligger bak siden de single har fått invitasjon med pluss en. Liker hun ikke samboer din?

Hadde takket pent nei. 

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spesielt at alle andre får ha med «pluss 1», men din mann - som hun i tillegg kjenner godt - ikke er invitert. 

Jeg tror jeg hadde tatt det opp en gang til og påpekt det med at alle andre er invitert med partner, og at du er såret over at din mann er den eneste som har blitt ekskludert. 

Ufint gjort av henne, synes jeg. Tror jeg selv hadde lagt «andre planer» den helgen...

Anonymkode: 10b00...2b9

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette høres jo veldig merkelig ut. Har hun en god grunn til å mislike din samboer? Hvis ikke, ville jeg helt klart latt være å gå. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heg hadde spurt rett ut, og dersom svaret var for dårlig/ufint hadde jeg blitt hjemme.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjetter det er en forhistorie som er årsaken til at din samboer ikke er invitert. Skjønner at du ble støtt, men vet ikke om bakgrunnen. Bakgrunnen kan være alt fra at din kjære har en forhistorie knyttet til noen nær bruden, at han har en atferd på fest, eller noe helt annet. Uansett kan det virke som at årsaken er subjektiv og ikke objektiv.

Endret av Kritt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er like nær som alle andre som får ha med partner, tenker jeg vel at det må være en grunn til det? Misforståelser er én ting, men når du har påpekt det, og hun fortsatt står på sitt, er det vanskelig å tro at det ikke er en gjennomtenkt årsak? Kjenner jo ingen av dere, men...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Du må ta det opp med henne» er et veldig vanlig råd her på KG, og i akkurat dette tilfellet ville jeg gjort det. Hvis mange er invitert og du er den absolutt eneste som ikke er bedt med partner, ja, når selv de som ikke har noen partner er invitert med +1, sier det seg selv at «ikke plass» er en dårlig unnskyldning. 

Jeg begynte også å spekulere, slik som @Kvalitet: Er han på en eller annen måte ubehagelig på fest? Eller er det andre åpenbare årsaker som du ikke forteller om?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun gitt uttrykk for at hun ikke liker typen din? Jeg har ei venninne med en kontrollerende drittkjæreste. Vil helst ikke ha han i bryllupet mitt. Men nå skal jeg ikke gifte meg, så det er ikke noe problem.

syns kaffegjester med medbrakt alkohol er rimelig dårlig stil, særlig hvis det er en god venn.

Anonymkode: e9437...43c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom man ikke ønsker å invitere en nær venninnes mann fordi han har vært ubehagelig på fest tidligere eller hun ikke liker ham - så mener jeg også hun er nødt til å stå i det og si det som det er. De er jo nære venninner. 

Anonymkode: 10b00...2b9

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kritt skrev:

Jeg gjetter det er en forhistorie som er årsaken til at din samboer er invitert. Skjønner at du ble støtt, men vet ikke om bakgrunnen og derfor ikke om det er grunnlag for det. Bakgrunnen kan være alt fra at din kjære har en forhistorie knyttet til noen nær bruden  at han har en atferd på fest, eller noe helt annet. Uansett kan det virke som at årsaken er subjektiv og ikke objektiv.

Det var min første tanke også. Men at Ts er ønska, så hun er invitert. Og at bruda har ikke lyst å si noe vondt om samboeren hennes, så derfor skylder hun på plassmangel. 

Anonymkode: 08e9d...cc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen av dine single venninner som kan ta ham med som sin +1? 

Anonymkode: cb0a8...99d

:skratte: 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er så mye rart nå når det gjelder bryllup/konfirmasjon o.l. Ei jeg kjenner inviterte bl a bare utvalgte søskenbarn i sin generasjon...En annen mor som inviterte til konfirmasjon sendte inviterte kun den ene av to søsken, enda h*n bor i utlandet. Blir mer og mer forundret på sånt. Når jeg vokste opp var det normalen at alle nære slektninger var selvskrevne gjester, uansett alder og status. 

Anonymkode: 26e41...74c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes veldig spesielt ut. Jeg hadde krevd en forklaring på hvorfor det kun var du som ikke fikk ta med partner, og så tatt en avgjørelse på om du reiser eller ikke. 

Endret av Nerine_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Perle skrev:

Heg hadde spurt rett ut, og dersom svaret var for dårlig/ufint hadde jeg blitt hjemme.

Dersom svaret er sårende, men sant da? Feks samboeren mobbet brudgommen på ungdomsskolen, så den dagen ønsker ikke brudgommen å ha han der? 

Eller at han aldri klarer å oppføre seg, spesielt ikke slik som passer til deres bryllupsfest? 

Det hadde jeg som venninne godtatt, og dratt uten samboer. Jeg hadde sannsynligvis vært enig også. 

 

Anonymkode: 08e9d...cc9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...