Jump to content
AnonymBruker

Jeg er invitert i bryllupet, men ikke samboer.

Recommended Posts

Mollie

Så rart... Særlig siden single venninner er invitert med pluss en. Det må jo være en grunn til at brudeparet ikke ønsker å invitere samboeren din? 

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, Ullvott skrev:

Pokalen for dagens mest løsningsorienterte går herved til deg! Og det før kl 10.30. Fantastisk!!  😂👏🏆

Håper du er ironisk, for dette løser jo virkelig ingenting. Det ville blitt oppfattet veldig frekt og ville ødelagt stemningen. 

Til Ts: For meg virker det åpenbart at typen din ikke er ønsket, og da tenker jeg at du enten har utelatt noen detaljer om hans forhistorie eller oppførsel, eller så vet brudeparet noe om han som du ikke vet. Det kan være noe så enkelt som at han må være midtpunktet når han drikker.

Anonymkode: 0a453...e53

Blondie65

Jeg mener at hvis man ikke ønsker en bestemt person der så får man stå i det og være ærlig nok til at man forteller venninnen sin det når det er hennes samboer det gjelder. Og så må en faktisk ikke bli forundret dersom venninnen ikke kommer.

Jeg synes du skal konfrontere bruden eller la være å gå hvis du ikke orker konfrontasjonen. Eventuelt kan du begrunne at du ikke kommer med at du ikke ønsker å delta når samboeren din tydeligvis er uønsket.

AnonymBruker

Kanskje det er trynefaktoren? Du er er okei, men DU er ikke okei. Litt god gammeldags forskjellsbehandling? 

Anonymkode: 26e41...74c

AnonymBruker
21 minutter siden, Kvalitet skrev:

Er samboeren din en person som lager bråk på fester? 

Nei,  han er den typen som drikker en øl og er veldig rolig av seg.  Han kommer godt overens med alle inkludert min venninne som gifter seg.  Jeg bare forstår det ikke.  Men det er jeg ikke alene om. Jeg er nødt til å ta det opp en gang til. Ut i fra svarene dere så er jeg ikke helt ut på jordet med tankegangen min.  Takk for svar 😊

TS 

Anonymkode: ceb87...8e4

AnonymBruker

Skjedde oss også. Løste det ved at jeg dro alene, drakk meg snytings og lagde scener.

Tipper de angrer i etterkant😁

Anonymkode: 3dc21...c07

Annonse

Perle
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom svaret er sårende, men sant da? Feks samboeren mobbet brudgommen på ungdomsskolen, så den dagen ønsker ikke brudgommen å ha han der? 

Eller at han aldri klarer å oppføre seg, spesielt ikke slik som passer til deres bryllupsfest? 

Det hadde jeg som venninne godtatt, og dratt uten samboer. Jeg hadde sannsynligvis vært enig også. 

Anonymkode: 08e9d...cc9

Ja, selvsagt det er jo mulig deg er «sant». Ts må jo avgjøre selv godtar dette. 

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Skjedde oss også. Løste det ved at jeg dro alene, drakk meg snytings og lagde scener.

Tipper de angrer i etterkant😁

Du dummet deg ut foran masse mennesker for å ta hevn? Om jeg var gjest er det deg jeg hadde vært flau over, ikke bruden

Anonymkode: 34aac...ee9

AnonymBruker
20 minutter siden, Kritt skrev:

Jeg gjetter det er en forhistorie som er årsaken til at din samboer ikke er invitert. Skjønner at du ble støtt, men vet ikke om bakgrunnen. Bakgrunnen kan være alt fra at din kjære har en forhistorie knyttet til noen nær bruden, at han har en atferd på fest, eller noe helt annet. Uansett kan det virke som at årsaken er subjektiv og ikke objektiv.

Hadde det hvert en forhistorie hadde det hvert greit. Men når våres singel venninner kan ta med seg en pluss en som ikke en gang bruden kjenner så kan ikke adferd eller annet spille inn.  Min samboer er godt likt av alle, han blir invitert på alt annet i forbindelse med min venninne.  Bare ikke denne etterfesten. 

TS

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du dummet deg ut foran masse mennesker for å ta hevn? Om jeg var gjest er det deg jeg hadde vært flau over, ikke bruden

Anonymkode: 34aac...ee9

Nei, dummet meg ikke ut selv. Dummet ut brudeparet. Dette var planlagt.

Kritt
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det hvert en forhistorie hadde det hvert greit. Men når våres singel venninner kan ta med seg en pluss en som ikke en gang bruden kjenner så kan ikke adferd eller annet spille inn.  Min samboer er godt likt av alle, han blir invitert på alt annet i forbindelse med min venninne.  Bare ikke denne etterfesten. 

TS

Skjønner ikke logikken i det du sier her. Nettopp det faktum at bruden foretrekker at single venninner inviterer med hvem-som-helst fremfor din samboer, tilsier jo at det er en spesiell grunn, uansett hvor godt likt du mener han er.

AnonymBruker

Fortsett å tro det du.... 

Anonymkode: f8368...046

AnonymBruker

Så barnslig og egoistisk! Jeg hadde kuttet deg ut. Hvor gammel var du da?

Anonymkode: e9437...43c

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fortsett å tro det du.... 

Anonymkode: f8368...046

Jeg vet at det stemmer. Min ikke-inviterte samboer og jeg pønsket ut dette før jeg dro. Iom at du ikke kjenner forhistorien her, kan du tro hva du vil.

AnonymBruker

Så barnslig og egoistisk! Jeg hadde kuttet deg ut. Hvor gammel var du da?

Anonymkode: e9437...43c

Gammel nok til å ha samboer og bli invitert på bryllup der det serveres alkohol. Du kjenner heller ikke forhistorien, så du kan også mene hva du vil.

AnonymBruker

Han er godt likt fordi han blir invitert på ting uten meg også.  Så ikke bare mitt inntrykk av at han er godt likt. For venninna mi som gifter seg inviterer han på alt annet. Aldri opplevd at han er uønsket på de 10 årene vi har hvert sammen.

Skal spørre henne igjen. 

TS

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er godt likt fordi han blir invitert på ting uten meg også.  Så ikke bare mitt inntrykk av at han er godt likt. For venninna mi som gifter seg inviterer han på alt annet. Aldri opplevd at han er uønsket på de 10 årene vi har hvert sammen.

Skal spørre henne igjen. 

TS

Kanskje brudgommen/en av de andre gjestene har noe forhistorie som ikke er så bra med samboeren din? Hvorfor ellers skulle de ekskludert han på denne måten? 

Anonymkode: 1b810...03e

AnonymBruker

Ja, her må du bare spørre. Hun har åpenbart et grunn til å ikke invitere han. Og det kan jo være andre grunner enn at han ikke er godt likt. Kanskje han har en historie med noen av de andre gjestene

Anonymkode: 57cab...606

Ullvott

OK, et spekulasjonsalternativ til: er han exen til en av de andre kvinnelige gjestene, hvor hun har vanskelige følelser omkring ham/dere, slik at hun har bedt om at han ikke blir invitert?

O.G.
Posted (edited)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eller jeg er invitert til etterfesten noe jeg syns er kjempe koselig. Snakk om kaffe og kaker. Alkohol må jeg ta med selv.  Bruden er en nær venninne,  og hun kjenner samboeren min godt.  Alikvel så er ikke han invitert. Jeg tok det opp men hun sa det ikke var plass.  Det her er bare tull siden alle andre vennepar har med seg følge. Selv våres single venninner kan ta med seg en pluss en. Føler jeg er litt såret og ikke ønsker å møte.  Vennene våres er enig med meg og de jeg har snakket med syns det her er merkelig.  Blir det dumt av meg å droppe festen pga det her? 

Du skal ta med alkoholen selv, men ikke samboeren din? Du må regne med at hun vil ha gave også.

Hun der er ikke ei venninne av deg. 

Edited by O.G.