Gå til innhold

Når hundeeiere sier at det ikke alltid går bra å hilse, men vi kan prøve..?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva mener de med det egentlig? Jeg spør alltid om hunden kan hilse, og har fått dette svaret mange ganger. Det er da overhode ikke aktuelt for meg å la hunder som kan angripe hilse på min hund?!

Anonymkode: 5e1b0...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De mener at hunden deres ikke alltid tolererer andre hunder, og han derfor bli sint. Dette merker de som regel lenge før de går til angrip/sier ifra til hunden din, og da vil eieren trekke sin hund vekk fra situasjonen. 

Anonymkode: c63f1...399

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De mener at hunden deres ikke alltid tolererer andre hunder, og han derfor bli sint. Dette merker de som regel lenge før de går til angrip/sier ifra til hunden din, og da vil eieren trekke sin hund vekk fra situasjonen. 

Anonymkode: c63f1...399

Høres trygt ut🙄 Det er da ikke aktuelt å hilse når det er usikkert. Står heller over da, og hilser på de som er like snille som min. Ts

Anonymkode: 5e1b0...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er egentlig vitsen med å la hunder i bånd hilse på hverandre? Mange hunder tolererer det, men jeg har (Etter noen tiår som hundeeier...) til gode å se noen som har noe særlig glede av det.  

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Leo skrev:

Men hva er egentlig vitsen med å la hunder i bånd hilse på hverandre? Mange hunder tolererer det, men jeg har (Etter noen tiår som hundeeier...) til gode å se noen som har noe særlig glede av det.  

Mine hunder elsker det. De spretter frem til alle de ser. Logrer og snuser. Ts

Anonymkode: 5e1b0...44a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres trygt ut🙄 Det er da ikke aktuelt å hilse når det er usikkert. Står heller over da, og hilser på de som er like snille som min. Ts

Anonymkode: 5e1b0...44a

Hunder går svært sjeldent rett til angrep, de sender først endel signaler og evnt bjeffer eller knurrer. Det har forsåvidt heller ingenting med om hunden er snill eller ikke.

Og aldri si aldri, for plutselig en dag møter du en hund som din hund ikke liker noe særlig. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Leo skrev:

Men hva er egentlig vitsen med å la hunder i bånd hilse på hverandre? Mange hunder tolererer det, men jeg har (Etter noen tiår som hundeeier...) til gode å se noen som har noe særlig glede av det.  

Hunder trenger sosialisering med sin egen art.

Anonymkode: 513ef...716

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hunder trenger sosialisering med sin egen art.

Anonymkode: 513ef...716

Som bør foregå med løse hunder. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nerine_ skrev:

Hunder går svært sjeldent rett til angrep, de sender først endel signaler og evnt bjeffer eller knurrer. Det har forsåvidt heller ingenting med om hunden er snill eller ikke.

Og aldri si aldri, for plutselig en dag møter du en hund som din hund ikke liker noe særlig. 

Faktisk ikke. Er den fjerde hunden jeg har av denne rasen, og de har aldri engang skadet en flue. Ts

Anonymkode: 5e1b0...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nerine_ skrev:

Som bør foregå med løse hunder. 

Vanskelig med båndtvang da.

Anonymkode: 513ef...716

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en hund som det i så godt som alle tilfeller går bra å hilse på andre hunder. Men så treffer vi plutselig en av få hunder han ikke går overens med. Sånn er det bare, fikk det innprentet da vi var på valpekurs med han også. Noen hunder liker bare ikke hverandre, og sånn er det bare. 

Anonymkode: 3cfa9...5b7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hunder trenger sosialisering med sin egen art.

Anonymkode: 513ef...716

Mange hunder har glede av å ha hundevenner som de kjenner og kan omgås, men ikke stadig nye og ikke i bånd. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig med båndtvang da.

Anonymkode: 513ef...716

Da må man nesten ta det når det ikke er båndtvang eller sørge for å la treffene skje på inngjerdede områder. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Leo skrev:

Mange hunder har glede av å ha hundevenner som de kjenner og kan omgås, men ikke stadig nye og ikke i bånd. 

Da må man være heldig menneske og finne andre hundemennesker man kan omgås selv. For de det ikke er tilfellet for, vil nok tilfeldige møter med bånd være bedre enn ingen ting og kanskje føre til vennskap!

Anonymkode: 513ef...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig med båndtvang da.

Anonymkode: 513ef...716

Inngjerdede områder funker det også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier man ikke om det er risiko for angrep, men hvis den av og til gneldrer eller kan bli aggressiv (man holder den igjen i bånd og vil dra den vekk fra den andre hunden lenge før den får mulighet til å bite den andre hunden i strupen liksom) . Mange hunder må gjennom en sånn trenings og eksponerings fase

Anonymkode: 7a5c8...a0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, Leo skrev:

Men hva er egentlig vitsen med å la hunder i bånd hilse på hverandre? Mange hunder tolererer det, men jeg har (Etter noen tiår som hundeeier...) til gode å se noen som har noe særlig glede av det.  

Jøss det var rart. Jeg har nemlig aldri sett en hund som IKKE viser glede og logrer med halen når den får hilse på andre hunder i livet sitt. 

Anonymkode: 7a5c8...a0c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøss det var rart. Jeg har nemlig aldri sett en hund som IKKE viser glede og logrer med halen når den får hilse på andre hunder i livet sitt. 

Anonymkode: 7a5c8...a0c

Da har du enten ikke sett særlig mange eller så leser du signalene deres dårlig.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Leo skrev:

Da har du enten ikke sett særlig mange eller så leser du signalene deres dårlig.

En av mange bedrevitere der ute. Min hun oppfører seg helt likt mot andre hunder uavhengig om hun er i bånd. Hun er bare veldig godt sosialisert!

Anonymkode: 96ede...16f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En av mange bedrevitere der ute. Min hun oppfører seg helt likt mot andre hunder uavhengig om hun er i bånd. Hun er bare veldig godt sosialisert!

Anonymkode: 96ede...16f

Nå snakker du om din egen hund og at den oppfører seg slik betyr ikke at alle hunder gjør det. Det betyr heller ikke at du nødvendigvis er et geni når det kommer til sosialisering av hund fordi dette varier fra rase til rase og fra individ til individ. Noen er supersosiale og godtar (nesten) alt. Andre er mer sære og godtar kanskje ikke andre hunders nærvær i det hele tatt. Noe kan man trene på, men langt fra alt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...