Gå til innhold

Bableomaltmulig-boka

Gjest frulou

Anbefalte innlegg

Gjest ¤Escada¤

Heia! 8)

Ville bare ønske god bedring! :kose:

Har hatt den kyssesyken, kjipe greier! :o Håpe du føler deg bedre snart... :smoke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillelou

fyttigrisen! Skrev kjempelangt innlegg, og så ble det bare borte! :evil: :evil: :evil:

Jaja, får skrive senere, nå bare fryser jeg. :tunge1:

Hei, Escada! :-)

note to self; husk ordet møggel, og at vi skal på visning på den herregården klokka 19.00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schøningsdal? Hvor ligger den? Har aldri hørt om den. Er det noe selskapsherregård eller noe som er til salgs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Så var vi tilbake etter visning på "herregården". Den ligger i bakken når man kjøre opp på Byåsen fra bysida, en vei inn til høyre like før man når toppen av den bratte bakken med alle svingene.Fantastisk utsikt over byfjorden og Munkholmen.MEN den må nok pusses opp for et par mill...minst.:). Den som ender opp med stedet får en fantastisk bolig, forutsatt at det ikke er en "hai" som slår kloa i den. Som lite selskapssted hadde den vært vidunderlig, men nok om det. Artig å se, men ikke noe for oss :-)

Nå skal jeg mikse sammen noe pannekakerøre for en sein kveldsmatmiddag, inspirert av MrsL. Pannekaker er nemlig Kjekkasens yndlingsmat i hele verden, så han lyste opp som en stor sol da jeg foreslo det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Jasså, du har også en smilende pannekakemann :-)

Så lite som skal til for å lyse opp dagen deres :wink:

Det hadde vært fint å bodd på Herregård ja, forutsatt at du har penger til å sette det i stand slik et slikt sted bør.

Hva var prisantydningen på dette stedet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ausann, kyssesyke OG dårlig vær...! Ille, ille, ille.... her er været fint, men det blåser sånn at jeg omtrent må ha sikkerhetssele for å gå ut på verandaen :wink: I kveld fikk grillen stå i fred. Om jeg hadde prøvd meg på grille kotelett i dag, ville den vel havnet hos nabo'n (blåst vekk, rett og slett).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Eeeey, så masse folk som har vært innom mens jeg har spist pannekaker! Kult .:kul:

MrsL; Jepp, jeg har definitivt også en smilende pannekakemann. Nå også kjent som Den Mette Pannekakemannen. Trykker man han på magen nå, kan jeg ikke garantere for følgene. Og ja, han blir skikkelig barnslig glad når han får pannekaker til middag. :-)

Prisantydningen på herregårdsherligheten var 3.000.000, så jeg trooor vi dropper den, vi. Blir sikkert praktfullt i restaurert tilstand, men det krever vel en 2-3 mill til, og det har vi ikke akkurat klart på bok.Og dessuten var det et utrolig oppussingsarbeid som måtte til (huset er bygd i 1761), men drømme kan man

jo :wink:

Cata; Hei på du! :-) . Er en god stund siden jeg fikk kyssesyken, men jeg og virus er en god kombinasjon, så dritten nekter å fullstendig forlate meg. KJEDELIG. Og været er nok til å få selv den friskeste til å føle seg uggen.Selv Pinny er kjapt ute for å tisse nå om dagen. Godt du har fint vær da!Nyt det!

¤Escada¤ :klem: Håper du har en fin kveld.

veslo Hei, søte veslovenn, har du det fint? Skal snart droppe innom dagboka og sjekke ut ditt gjøren&laden :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fremdeles hjemme og er syk. Kanksje like greit i dette drittværet. Blir ikke noe bedre av å leke i sandkassen i sånt vær......

Men jeg var på butikken og kjøpte frokost i sted. Der så jeg VG og Dagbladet og de var gule på hele forsiden og det sto om noe som kalles SOL der....... at hele landet skulle få det....... Tror du det er noe skummelt virus nå eller? :reddsmiley:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

SOL??? Skummelt!!!

Redd!! :hakeslepp: :hår: :redd:

Dette SOL høres skummelt ut. Godt jeg har et innendørs hvor jeg kan oppbevare meg selv og Pinny, så hvis SOL kommer, kan vi bare gå inn og lukke døra :hoppe:

I dag er det atter deilig og

vått, og Pinnydyr og jeg har gått en kjempekort tur og jeg har begravet meg i Prosjekt Klesvask. Ikke akkurat kjempegøy, men jeg føler meg sikkert som en Husheltinne når alt henger på stativet til tørk.Notat til meg selv;Tørketrommel er en fin ting å ha.

Noen måker har tydeligvis reir et sted i nærheten, for de bråker som besatt og flyr rundt og dasker nesten i vindusruta i sin oppspilthet. Kanskje de små dunnøstene deres er på vei ut av redet? Måkeunger er søte, såpass husker jeg fra min bondske oppvekst-vi brukte å løpe ut med bøtter på hodet for å kikke litt på dem når de kom deisende ned fra redet. :-)

Nuh-en god kopp te.Jeg er klissblaut og ikke så fryktelig blid.Kanskje litt cognac i teen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, det var litt av en gård du. Man må vel ha nok grunker for å kunne pusse opp noe sånt ja til rette standarden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Jehe, der kunne jeg blitt Lady of The Manor for noen millioner.... Men hadde jeg kledd det- ojess, OM jeg hadde. Da kunne du kommet på elevert selskap på glassverandaen da, MrsL, så kunne vi nippet til champagnen og nytt utsikten mot Munkholmen, mens servile servitører serverte små lekre ting. :-) *fable,fable*

Nå har det vært hele 10 minutter med oppholdsvær, og det er nesten for godt til å være sant. Og jeg har drukket to kopper te med melk og sukker og cognac, og det funka som ei kule, jeg er varm på beina, og verden er et bedre sted. Skikkelig "Frustrerte fruer"-tendenser her i heimen- :oops: - til mitt forsvar skal det også sies at jeg også har vaska 3 maskiner med klær og PLANLAGT ytterligere rydding, så jeg er ikke helt bortevekk enda. Men dagen er enda ung.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du har jo selvfølgelig bare kjekke servitører av det motsatte kjønn må vite :wink:

Bare fortell meg tiden jeg skal være der du.........

Har det vært oppholdsvær? Hmmmmm, oppholdsvær på kontoret mitt hele tiden. På tide og se ut gjennom vinduet i dag kanskje.

Cognac i teen høres glimrende ut, men husarbeid .. har jeg gjort det i dag... nei, for jeg er syk .. har spist popcorn, er ikke det husarbeid da? Rydding av skap tenker jeg vi sier det er :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...