Gå til innhold

Russebuss til 800 000 kroner.

monja

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest gjest1

100.000 i lån bare for en russebuss..akk. Mer enn jeg har i studielån etter mange år på universitetet.

"Det er snakk om den beste festen i livet" Har en mistanke om at de vil bli skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=104053

Dette er like tragisk som de jentene som bruker et helt liv først til å planlegge bryllupet sitt, og dernest bruker de hele resten av livet til å minnes akkurat den dagen.

Lykken er komplett når brudebildet forstørres opp i plakatstørrelse og pryder stueveggen til stor glede (les: til skrekk og advarsel) for resten av verden.

Ærlig talt -hva er det EGENTLIG som er viktig her i livet? Å leve for noe som skal bli? Å leve for noe som har vært?

Det er patetisk å begynne å planlegge russetiden allerede på ungdomsskolen. Russetiden er ikke SÅ morsomt.... Faktisk er russetiden kun en kvalmende periode med spy, piss, øl, sneiper, sæd, skitne underbukser, dårlig ånde, dårlig musikk, patetisk sjekking og dårlig sex. Men noe må vel skoleverket friste med for å få denne åndssvake ungdommen til å fullføre de tre årene etter ungdomsskolen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Formosiss

Russetiden er så oppskrytt at det er fælt, jeg vet - jeg var russ i fjor. Hadde ikke russebil og festet nesten ikke jeg, syntes det var kjedelig ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenneth

"Da jeg var ung" i 1994 var det ikke slik. Minnes vår gamle Bedford som kostet 2500 i innkjøp. Den gikk faktisk ganske fort, men kokte hvis vi dro'n lenger enn til 90 km/t. Min Sanyo kassettspiller (dobbeldecker m/high speed dubbing og synchro start) bidro med noen glade trudelutter.

Det var noen som slo på stortromma med en amerikansk van (Den het forøvrig Vandela), for ca. 30000 kroner. De var liksom gærne eller stinne av gryn.

Vel, på det store russetreffet på Hellerudsletta var det forsåvidt plenty med busser og. De hadde en nifs tendens til å spille U96's "das boot" litt for ofte og litt for høyt. Overdøvet "Can I trust you" m/September when fra Sanyo'n min. Those bastards.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis de vil og har (foreldre som har) råd, så værsågod!

Vi hadde russebåt. 15 medeiere betalte 100 kroner hver for en jigg der motoren ikke virket - men den fløt og hadde plass både til mange russ og mye øl! Jeg tillater meg å tro at våre jiggvorspiel er mer legendariske enn festene i en millionbuss, selv om samleiekomforten nok er bedre i bussen en den var i jiggen.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også verdens styggeste gamle russebil som vi faktisk tjente inn igjen pengene på da vi vraket den! Russeutstyret jeg kjøpte var en skjorte og en russedress med tilhørende lue, dett var dett.

Dessuten festet jeg ikke så mye mer enn tidligere. Bare i jævlig mye styggere klær. Gledet meg bare til jeg skulle flytte hjemmefra og begynne på universitetet jeg.

Men har forstått at dette ses litt annerledes på hos enkelte miljøer/skoler i eller rundt de større byene.

De får nå bruke pengene sine( eller foreldrene sine) slik de vil, men da hadde jeg nok heller valgt å bruke pengene når jeg hadde begynt på universitet/høyskole (og personlig heller på studielån enn øl). Men så hadde jeg da heller ikke dette luksusproblemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært totalt uaktuelt hos oss.

Hvis min 18-åring -(som riktignok er myndig) hadde så mye penger å sløse bort på russebuss - skulle han helt opplagt ha måttet betale alle sine egne utgifter - og husleie/mat etc. for å bo hjemme - selv om han gikk på skolen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må jo få gjøre som de vil. 100 000 i lån delt på x antall gutter? Blir jo ikke all verden på hver, i alle fall overkommelig.

Så kan de angre etterpå... når de skal betale og oppdage at russetiden bare er en pitteliten del av livet. Og at de pengene kunne blitt brukt på en mye bedre måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nehi hakke pappa-gutter vi...

hvorfor hører vi dette utrykket vært år egentlig? og da spes fra russ fra vestkanten..

husker når jeg var russ (2002),,da var det en russebil som faktiks het: Pappa betaler

bra at noen innrømmer det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lærer også veldig mye av å administrere et budsjett som tilsvarer en årslønn, i så ung alder, sier Kjetil og Håvar

Kan noen gi meg en årslønn på den summen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de vil og har (foreldre som har) råd, så værsågod!

Vi hadde russebåt. 15 medeiere betalte 100 kroner hver for en jigg der motoren ikke virket - men den fløt og hadde plass både til mange russ og mye øl! Jeg tillater meg å tro at våre jiggvorspiel er mer legendariske enn festene i en millionbuss, selv om samleiekomforten nok er bedre i bussen en den var i jiggen.

Samleiekomfort er det ikke noe som heter i russetia uansett, så det spiller ingen rolle -og er dermed heller ikke noe argument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=104053

Dette er like tragisk som de jentene som bruker et helt liv først til å planlegge bryllupet sitt, og dernest bruker de hele resten av livet til å minnes akkurat den dagen.

Lykken er komplett når brudebildet forstørres opp i plakatstørrelse og pryder stueveggen til stor glede (les: til skrekk og advarsel) for resten av verden.

Ærlig talt -hva er det EGENTLIG som er viktig her i livet? Å leve for noe som skal bli? Å leve for noe som har vært?

Jeg er helt enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi klarte oss brilliant bra med en russebil til 30.000 (greeeit, vi endte nok langt over det etter alle motorhaveriene og stereo, men faen meg ikke 800.000)

som tok oss dit vi ville og tillot oss å ta de vi ville.

Den der bussen krever jo fankern meg at de har sjåfør, den krever kjøre/hviletid (ikke mer enn 9 timer kjøring pr dag på en sjåfør - og de kan IKKE ha med seg en sjåfør på turen, da får de kun 12 timer til sammen, resten av døgnet SKAL gå i døgnhvil) - så liksom... jeg ser ikke åssen faen de greier få "ære og respekt"?

De må være innmari glade i å reise med buss, eneste konklusjonen jeg kommer frem til. Og det kanskje er like greit siden enkelte kanskje kommer til å bruke litt tid for å få råd til bil etter en sånn prislapp :P

Russetiden var forresten ufattelig oppskrytt. Jeg hadde gleden av å være med tre år på rad, og ingen av gangene var så fantastisk gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de ikke bare prostituere seg litt for å få råd til denne bussen -eller er det da de kanskje mister nettopp den ære og respekt de higer så voldsomt etter?

:hoho:

*latterliggjøre*

Jeg for min del har langt større respekt for de som ikke gidder å basere hele livet sitt på 17 dager med piss, spy, dårlig musikk, dårlig sex, skitne underbukser og patetisk sjekking.

Nelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...