Gå til innhold

Sunne nettbutikker..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen tips til hva som er godt å bestille? 

Feks. for å pimpe opp havregrøten litt, eller noe annet godt? 

(Vektnedgang er målet) :)

Anonymkode: 6a377...c49

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare tull. Spis hva f... du vil, men spis mindre, hvis du skal ned i vekt.

Anonymkode: 90170...ef5

Skrevet

Kolonial.no 😄

Egentlig ikke kødd, man får veldig mye til å "pimpe" havregrøt, f.eks, og det meste av sunn mat på vanlig dagligvarebutikk.

Du nevner heller ikke om du vil "pimpe" med smakstilsetninger, med bestemte næringsstoffer (man kan piffe opp havregrøt med rosiner, med Cottage Cheese, med et egg, med søtning, med bær, med proteinpulver – så hva er det du er ute etter, spesifikt?

Gymgrossisten, som nevnt over her, er fin hvis du skal ha proteinpulver etc, men om vektnedgang er målet, ville jeg basert meg på mest mulig sunn mat man får kjøpt i dagligvarebutikk, ikke super-bearbeidet "frankenfood" (Walden Farms er tilnærmet kalorifritt, men også tilnærmet fritt for absolutt alt kroppen din har nytte av, og, synes jeg, temmlig trist rent smaksmessig).

Og vær gjerne obs på at sånt som "proteinpannekaker" du får overalt nå (selv på Rema), proteinpuddinger og proteingodteri som barer, gjerne inneholder en god del kalorier, og gir liten metthetsfølelse for dem. Hvis du skal ned i vekt, sats på ting som smaker godt, gjør deg mett, og gir kroppen mest mulig næring. For min del utelukker det veldig mye av det som er markedsført som "sunt" og selges i nettbutikker som Gymgrossisten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Hot mess skrev:

Kolonial.no 😄

Egentlig ikke kødd, man får veldig mye til å "pimpe" havregrøt, f.eks, og det meste av sunn mat på vanlig dagligvarebutikk.

Du nevner heller ikke om du vil "pimpe" med smakstilsetninger, med bestemte næringsstoffer (man kan piffe opp havregrøt med rosiner, med Cottage Cheese, med et egg, med søtning, med bær, med proteinpulver – så hva er det du er ute etter, spesifikt?

Gymgrossisten, som nevnt over her, er fin hvis du skal ha proteinpulver etc, men om vektnedgang er målet, ville jeg basert meg på mest mulig sunn mat man får kjøpt i dagligvarebutikk, ikke super-bearbeidet "frankenfood" (Walden Farms er tilnærmet kalorifritt, men også tilnærmet fritt for absolutt alt kroppen din har nytte av, og, synes jeg, temmlig trist rent smaksmessig).

Og vær gjerne obs på at sånt som "proteinpannekaker" du får overalt nå (selv på Rema), proteinpuddinger og proteingodteri som barer, gjerne inneholder en god del kalorier, og gir liten metthetsfølelse for dem. Hvis du skal ned i vekt, sats på ting som smaker godt, gjør deg mett, og gir kroppen mest mulig næring. For min del utelukker det veldig mye av det som er markedsført som "sunt" og selges i nettbutikker som Gymgrossisten.

Er helt enig at det er fritt for absolutt alt kroppen min har nytte,men jeg liker smaken :)

Anonymkode: 4c854...0cb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjærer et kvart/halvt eple i små, små biter og koker sammen med havregryn, 50/50 melk og vann, og noen få rosiner. Kanel oppå. Blir kjempegodt!

Anonymkode: c816d...2cb

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjærer et kvart/halvt eple i små, små biter og koker sammen med havregryn, 50/50 melk og vann, og noen få rosiner. Kanel oppå. Blir kjempegodt!

Anonymkode: c816d...2cb

For en trist tankegang. Hva gjør du med resten av eplet?

Anonymkode: 90170...ef5

AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder havregrøt er det godt med frosne bær (kan legge de i kjøleskapet til tining kvelden før). En banan gjør også mye for smak. Sesamfrø er godt. 

Ellers er det fantasien som setter grensen. De fleste matretter kan bli mye bedre med riktig krydder eller ingridiens, du trenger ikke kjøpe søtning eller noe spesiell smakstilsetning. Lyrt å ha ulike typer edikk, soyasaus, chilli, krydder stående

Så rådet mitt må bli; bli god på matlaging 🤔

Anonymkode: 3eab0...e7f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...