Gå til innhold

Er en kaffekopp utroskap?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei omvendt. Hvis man ikke er forberedt på at det (selvfølgelig) er det det er, så blir det slitsomt.

Kaffeinvitasjon er sexinvitasjon for de feige, slik at de siden kan ‘late som de ikke prøvde seg’ og lempe skylden over på den andre for å være ‘innbilsk’.

Med andre ord; bedre å gå for menn som tør å invitere til sex. 

Anonymkode: f0ed5...06d

Nei, det er overhodet ingen selvfølge at en invitasjon til å ta en kaffekopp er en skjult invitasjon til sengehygge, i enhver sammenheng.. 

Men, som du selv er inne på, så er noen mer innbilske enn andre, og ser gjerne spøkelser på høylys dag.. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Oppgitt78 skrev:

Nei, det er overhodet ingen selvfølge at en invitasjon til å ta en kaffekopp er en skjult invitasjon til sengehygge, i enhver sammenheng.. 

Men, som du selv er inne på, så er noen mer innbilske enn andre, og ser gjerne spøkelser på høylys dag.. 

Ja. Særlig :dry:

Anonymkode: f0ed5...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja. Særlig :dry:

Anonymkode: f0ed5...06d

Godt argument! 👍😉

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MIN mann vil helt garantert ikke se negativt på om eg drakk kaffe med hvem som helst. Jeg trenger ikke spørre, av og til forteller jeg det etterpå. Samme andre veien. Min har vært på hyttesammenkomst ( uten overnatting) med bare kvinnelige kollegaer og, uten at det bekymret meg. Tilliten er komplett ❤️ 

Min eks derimot ble sjalu av at jeg snudde hodet mot en mann på butikken. Men han var sjalu . Og han savner jeg ikke. 

Anonymkode: 9d024...66e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per definisjon: oberhodet ikke utroskap!

Men..

Personlig ville jeg nok takket nei. Jeg synes det er helt ok at naboer kan stikke innom hverandre og ta en kopp kaffe der hjemme, men av en eller annen grunn føles dette som en invitasjon "ut". 

Selvfølgelig er det opp til hver enkelt, men jeg vet at jeg gjør det lettere for både meg og kjæresten ved å takke nei til sånne situasjoner - en potensiell "trussel". Det er nok med de vennene vi allerede har hver for oss, av motsatt kjønn. Samtidig er det alltid veldig hyggelig med nye venner. Men da felles. Så kanskje jeg hadde foreslått at han kom til oss to sammen på kaffe/kvelds. Da merker man raskt på reaksjonen til naboen i alle fall, hva han var ute etter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er jeg helt teit, eller var det bra at jeg takket nei? Jeg hadde ikke likt at han drakk kaffe med andre damer, så tenkte at da vil ikke jeg ta en kaffe med andre menn, for så å kanskje få noe å svare for etterpå.

Hva tenker dere? Hadde dere reagert?

Selv drikker jeg ikke kaffe hos andre menn, spiser heller ikke lunsj med andre menn. Såfremt det ikke faller naturlig i jobbsammenheng.

Hadde også satt pris på om min mann ikke drakk kaffe hos nabofruen, han må gjerne hjelpe henne med noe ute, men inn på kaffe er helt unødvendig. Dette går begge veier, tror vel neppe min kjære hadde satt pris på om jeg var innom min single og svært flotte nabomann heller ;) 

Vi har et forhold som er basert på lojalitet, det vil si at vi ikke nekter hverandre ting, men at vi unngår situasjoner som kan være roten til noe, ingen av oss danser med andre, ingen julebord uten partner, vi reiser ikke på gutte/jenteturer til Trysil og fester, drar ikke til Syden uten den andre parten osv. 

For oss funker dette supert, føler virkelig ikke at jeg går glipp av noe, tvert i mot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Oppgitt78 skrev:

Godt argument! 👍😉

Takk! :) 

Antar at du mener komplimentet bokstavlig og uskyldig og uten skjulte meninger? Slik du mener at en kaffe-invitasjon er :P 

Anonymkode: f0ed5...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

For litt siden, hjalp jeg en nabo med noe praktisk, bare for å være grei nabo. Han takket, og spurte om han kunne få spandere en kaffekopp på meg.

Jeg svarte noe om at det hadde vært hyggelig, men at det ikke var så lurt, siden han jeg er sammen med ikke ville likt det. Ønsket ham en hyggelig kveld videre, og gikk.

Er jeg helt teit, eller var det bra at jeg takket nei? Jeg hadde ikke likt at han drakk kaffe med andre damer, så tenkte at da vil ikke jeg ta en kaffe med andre menn, for så å kanskje få noe å svare for etterpå.

Hva tenker dere? Hadde dere reagert?

Anonymkode: 104cf...02f

Det er ikke utroskap å drikke kaffe med en av det andre kjønn. Hvis du tror naboen hadde intensjoner om å kysse deg eller flørte over en kaffe så gjorde du rett i å si nei. Jeg hadde ikke hatt noe i mot at kjæresten min tok en kaffe med en dame, men hvis hun hadde flørtet hadde jeg selvfølgelig reagert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg var naboen hadde jeg definitivt reagert og tenkt at du var enormt innbilsk. Hvis jeg var kjæresten din hadde jeg tenkt at du var rar og uhøffelig som nektet å drikke kaffi med naboen.

Anonymkode: 5f109...1e3

Uhøflig? 😂 det er helt greit å si nei og ikke ville, uansett grunn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk! :) 

Antar at du mener komplimentet bokstavlig og uskyldig og uten skjulte meninger? Slik du mener at en kaffe-invitasjon er :P 

Anonymkode: f0ed5...06d

Nei, da hadde jeg unnlatt å slenge på blunkesmileyen. Jeg håper selvsagt at du forstod det selv, men jeg tar det ikke som en selvfølge, utifra hvordan du tolker andre hverdagslige hendelser..

Men, vi er alle forskjellige.. Noen mener alle menn følger etter dem, og rapporterer til andre menn hvor de går, og andre tolker enhver kaffeinvitasjon som et fordekt sextilbud.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Oppgitt78 skrev:

Nei, da hadde jeg unnlatt å slenge på blunkesmileyen. Jeg håper selvsagt at du forstod det selv, men jeg tar det ikke som en selvfølge, utifra hvordan du tolker andre hverdagslige hendelser..

Men, vi er alle forskjellige.. Noen mener alle menn følger etter dem, og rapporterer til andre menn hvor de går, og andre tolker enhver kaffeinvitasjon som et fordekt sextilbud.. 

Fint. Hvis du er i stand til å tolke smilier, så vet du også hva jeg mente da jeg brukte denne :dry:

Anonymkode: f0ed5...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke min erfaring. Når jeg takker nei til ting med menn, av respekt for min kjæreste, så reagerer de stort sett med et smil, som jeg tolker som at de skulle ønske de selv hadde en kjæreste som gjorde det. 

Anonymkode: f0ed5...06d

Hva de smiler av vet jeg ikke, men jeg kan ihvertfall si for min egen del at hadde jeg hatt en kjæreste som unngår kaffe (eller annen normal omgang) med en annen mann på grunn av meg, hadde jeg blitt veldig brydd, med en følelse av at hun måtte følt seg kontrollert og kuet av meg. Om du gjør det aner jeg ikke, men det er det første jeg hadde tenkt. Hvis man ikke kan omgås normalt med motsatt kjønn blir det veldig stramme rammer. Å gå og bekymre seg over partnerens sjalusi ved helt dagligdags og normal oppførsel må være slitsomt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Påkrevd skrev:

Hva de smiler av vet jeg ikke, men jeg kan ihvertfall si for min egen del at hadde jeg hatt en kjæreste som unngår kaffe (eller annen normal omgang) med en annen mann på grunn av meg, hadde jeg blitt veldig brydd, med en følelse av at hun måtte følt seg kontrollert og kuet av meg. Om du gjør det aner jeg ikke, men det er det første jeg hadde tenkt. Hvis man ikke kan omgås normalt med motsatt kjønn blir det veldig stramme rammer. Å gå og bekymre seg over partnerens sjalusi ved helt dagligdags og normal oppførsel må være slitsomt. 

Ser at flere menn tenker dette. Synes det er utrolig synd.

De fleste menn jeg omgåes ville ALDRI tenkt på det som at mannen er kontrollerende, men som at damen er respektfull. Nå går jeg heller ikke sammen med damer som trumfer gjennom alt mulig for å bevise sin suverenitet. 

Anonymkode: f0ed5...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fint. Hvis du er i stand til å tolke smilier, så vet du også hva jeg mente da jeg brukte denne :dry:

Anonymkode: f0ed5...06d

Selvsagt! Du prøver å invitere meg til sengs, men jeg valgte å overse det.. 😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Oppgitt78 skrev:

Selvsagt! Du prøver å invitere meg til sengs, men jeg valgte å overse det.. 😂

Touche! 

Anonymkode: f0ed5...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser at flere menn tenker dette. Synes det er utrolig synd.

De fleste menn jeg omgåes ville ALDRI tenkt på det som at mannen er kontrollerende, men som at damen er respektfull. Nå går jeg heller ikke sammen med damer som trumfer gjennom alt mulig for å bevise sin suverenitet. 

Anonymkode: f0ed5...06d

Da er det jo nærliggende å tro at du hovedsakelig kun omgås kontrollerende menn.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser at flere menn tenker dette. Synes det er utrolig synd.

De fleste menn jeg omgåes ville ALDRI tenkt på det som at mannen er kontrollerende, men som at damen er respektfull. Nå går jeg heller ikke sammen med damer som trumfer gjennom alt mulig for å bevise sin suverenitet. 

Anonymkode: f0ed5...06d

Nja, jeg står nå fortsatt ved mitt svar. Jeg ville følt meg mer fryktet enn respektert (fryktet er kanskje å dra det litt langt, men i mangel av et bedre ord...), og at jeg hindret henne i en helt normal hverdag ved å anerkjenne at hun sier nei i den situasjonen i "respekt" for meg. Hvis man skal måtte trumfe gjennom retten til en kaffekopp for å bevise sin suverenitet, mener jeg det er noe alvorlig galt.  

Endret av Påkrevd
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Oppgitt78 skrev:

Da er det jo nærliggende å tro at du hovedsakelig kun omgås kontrollerende menn.. 

1 minutt siden, Påkrevd skrev:

Nja, jeg står nå fortsatt ved mitt svar. Jeg ville følt meg mer fryktet enn respektert (fryktet er kanskje å dra det litt langt, men i mangel av et bedre ord...), og at jeg hindret henne i en helt normal hverdag ved å anerkjenne at hun sier nei i den situasjonen i "respekt" for meg. Hvis man skal måtte trumfe gjennom retten til en kaffekopp for å bevise sin suverenitet, er det slett ikke bra.  

Men ser dere ikke hvor veldig enkelt det er for andre menn å snappe damene deres ut av livene deres, når dere har en sånn lua i hendene-innstilling?

Veldig mange kvinner tiltrekkes menn som viser eierskapsfølelse nok til at de synes kaffe med andre menn er en uting. 

Det finnes et sted mellom kontroll og apati. Det å takke nei til kaffe med andre menn hører hjemme i det området der. Jeg hadde rett og slett ikke klart å ha en mann som syntes at det var helt i orden å drikke kaffe med andre menn. Da bryr han seg ikke, eller er redd for å stå opp for seg selv, hadde jeg tenkt da. 

Anonymkode: f0ed5...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men ser dere ikke hvor veldig enkelt det er for andre menn å snappe damene deres ut av livene deres, når dere har en sånn lua i hendene-innstilling?

Veldig mange kvinner tiltrekkes menn som viser eierskapsfølelse nok til at de synes kaffe med andre menn er en uting. 

Det finnes et sted mellom kontroll og apati. Det å takke nei til kaffe med andre menn hører hjemme i det området der. Jeg hadde rett og slett ikke klart å ha en mann som syntes at det var helt i orden å drikke kaffe med andre menn. Da bryr han seg ikke, eller er redd for å stå opp for seg selv, hadde jeg tenkt da. 

Anonymkode: f0ed5...06d

Jeg er overhodet ikke redd for at hvermannsen skal komme å snappe min bedre 3/4 ut av livet mitt, over en kaffekopp.. Hvis det er noe en trenger å frykte, så er det ofte flere ting som i utgangspunktet ikke er godt i forholdet. 

Det er jo en kjensgjerning at mange kvinner tiltrekkes av menn med litt større behov for å eie partneren sin. Dette er noe politiet/krisesentrene ser daglig.. Jeg matcher forøvrig ikke med slike kvinner i utgangspunktet, da jeg foretrekker en likeverdig partner, og verdsetter personlig frihet for begge parter.

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men ser dere ikke hvor veldig enkelt det er for andre menn å snappe damene deres ut av livene deres, når dere har en sånn lua i hendene-innstilling?

Veldig mange kvinner tiltrekkes menn som viser eierskapsfølelse nok til at de synes kaffe med andre menn er en uting. 

Det finnes et sted mellom kontroll og apati. Det å takke nei til kaffe med andre menn hører hjemme i det området der. Jeg hadde rett og slett ikke klart å ha en mann som syntes at det var helt i orden å drikke kaffe med andre menn. Da bryr han seg ikke, eller er redd for å stå opp for seg selv, hadde jeg tenkt da. 

Anonymkode: f0ed5...06d

Om forholdet er så skjørt at en kaffe kan velte det, da tør jeg påstå at det står på en meget vaklende grunnmur som før eller senere uansett vil rase sammen. Er man i et stabilt og lykkelig forhold lar man seg ikke "snappes" av andre, og en kaffe er således ikke et problem. Man kan da ikke bare forholde seg til eget kjønn hele livet. Eierskap kan man utmerket ha uten at man struper hverandres liv. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...