Gå til innhold

Er en kaffekopp utroskap?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En kaffekopp er ikke utroskap, jeg hadde takket ja hvis naboen min ville takket meg med en kaffekopp etter å ha hjulpet han med noe. Kjæresten min er heldigvis ikke sjalu av seg, så det hadde ikke vært noe problem. Hvis en kopp kaffe kan ødelegge et forhold, så er nok forholdet allerede ødelagt. Tillit har alt å si.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ser dere ikke hvor veldig enkelt det er for andre menn å snappe damene deres ut av livene deres, når dere har en sånn lua i hendene-innstilling?

Veldig mange kvinner tiltrekkes menn som viser eierskapsfølelse nok til at de synes kaffe med andre menn er en uting. 

Anonymkode: f0ed5...06d

Jeg tenker ikke på det som lua i handa. Jeg ville klikka i vinkel om kjæresten generelt ville hindre meg i å ha kaffe med andre menn. Og så har jeg selv vett nok til å ikke bli venner med menn som bare er ute etter å ligge med meg. Han på sin side tar kaffe med andre damer uten at jeg blir sjalu, samtidig som jeg forventer at han setter foten ned hvis ei dame blir innpåsliten. 

Anonymkode: 18bd0...e30

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker ikke på det som lua i handa. Jeg ville klikka i vinkel om kjæresten generelt ville hindre meg i å ha kaffe med andre menn. Og så har jeg selv vett nok til å ikke bli venner med menn som bare er ute etter å ligge med meg. Han på sin side tar kaffe med andre damer uten at jeg blir sjalu, samtidig som jeg forventer at han setter foten ned hvis ei dame blir innpåsliten. 

Anonymkode: 18bd0...e30

I min verden er det å ‘klikke i vinkel’ mer forbundet med kontrollerende adferd enn det å takke nei til en enkel kaffe. 

Anonymkode: f0ed5...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, er det ikke like mye «kontrollerende adferd» å kreve å gjøre hva man vil i et forhold, ta null hensyn, ikke vise respekt, etc? 

Anonymkode: f0ed5...06d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, vi er nok bare VELDIG ulike.

Anonymkode: f0ed5...06d

Ja, og det er helt OK! 

Jeg har forøvrig personlig erfaring fra forhold med kontroll/sjalusi, og det kaninhullet krabber jeg ikke ned i en gang til..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, er det ikke like mye «kontrollerende adferd» å kreve å gjøre hva man vil i et forhold, ta null hensyn, ikke vise respekt, etc? 

Anonymkode: f0ed5...06d

De aller fleste tar både hensyn, og respekterer partneren sin, selv om de verdsetter retten til å bestemme over seg selv.. 

Men de gjør det da av egen fri vilje, og ikke fordi partneren krever det.

Endret av Oppgitt78
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tolker det jo som en vennlig gestur, for å vise vennlighet ovenfor deg tilbake fordi du hjalp ham? Utroskap handler jo om å gå over en grense og involvere seg med noen mer enn vennskapelig.

Jeg oppfatter det som helt normalt og innenfor å takke ja til en kaffekopp i en slik situasjon, det er på ingen måte utroskap i seg selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg syns dette høyres heilt utruleg merkeleg ut, og slett Stoler verkeleg SÅ lite på kvarandre? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, at du takket nei er jo opp til deg. Men igjen så er jo folk forskjellige. Noen er mer private av seg og har smaler grenser for sånn, han på sin side kan ha en annen personlighet på det sosiale plan og ønsket bare å bli kjent med deg og bli venner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Puselusk said:

tolker det jo som en vennlig gestur, for å vise vennlighet ovenfor deg tilbake fordi du hjalp ham? Utroskap handler jo om å gå over en grense og involvere seg med noen mer enn vennskapelig.

Jeg oppfatter det som helt normalt og innenfor å takke ja til en kaffekopp i en slik situasjon, det er på ingen måte utroskap i seg selv.

Det starter med en uskyldig kaffekopp, også opplever man kjemi og at samtalen flyter. Plutselig hjelper man naboen litt mer i hagen fordi det er det gode naboer gjør og du har tross alt fått et godt forhold til naboen og opplever han som en positiv del av hverdagen. Når du hjelper naboen er det liksom litt pause fra livet med mann, jobb, barn mm. Han har pr.nå ingen negative sider og du liker han bare bedre og bedre. Samtalene flyter og dere tar flere kopper kaffe sammen. Dette sier du ikke til partneren din fordi du vet jo at han da vil si, og dette er tross alt helt uskyldig. Det er ingen vits i å lage unødvendig drama i forholdet, og sjalusi pga. noe så uskyldig er bortkastet. Tiden tikker sakte fremover og plutselig har du en dypere connection med naboen. Han sier på slutten av et kaffebesøk i leiligheten hans at du betyr noe spesielt for han og du føler på en måte det samme. han blir stille samtidig som han stirrer inn i øynene dine. Så lener seg fremover mot deg og..

 Et utdrag fra min pågående novelle som heter "bare en kaffekopp" 

Endret av megda
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, megda skrev:

Det starter med en uskyldig kaffekopp, også opplever man kjemi og at samtalen flyter. Plutselig hjelper man naboen litt mer i hagen fordi det er det gode naboer gjør og du har tross alt fått et godt forhold til naboen og opplever han som en positiv del av hverdagen. Når du hjelper naboen er det liksom litt pause fra livet med mann, jobb, barn mm. Han har pr.nå ingen negative sider og du liker han bare bedre og bedre. Samtalene flyter og dere tar flere kopper kaffe sammen. Dette sier du ikke til partneren din fordi du vet jo at han da vil si, og dette er tross alt helt uskyldig. Det er ingen vits i å lage unødvendig drama i forholdet, og sjalusi pga. noe så uskyldig er bortkastet. Tiden tikker sakte fremover og plutselig har du en dypere connection med naboen. Han sier på slutten av et kaffebesøk i leiligheten hans at du betyr noe spesielt for han og du føler på en måte det samme. han blir stille samtidig som han stirrer inn i øynene dine. Så lener seg fremover mot deg og..

 Et utdrag fra min pågående novelle som heter "bare en kaffekopp" 

🤣

Anonymkode: 18bd0...e30

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, megda said:

Det starter med en uskyldig kaffekopp, også opplever man kjemi og at samtalen flyter. Plutselig hjelper man naboen litt mer i hagen fordi det er det gode naboer gjør og du har tross alt fått et godt forhold til naboen og opplever han som en positiv del av hverdagen. Når du hjelper naboen er det liksom litt pause fra livet med mann, jobb, barn mm. Han har pr.nå ingen negative sider og du liker han bare bedre og bedre. Samtalene flyter og dere tar flere kopper kaffe sammen. Dette sier du ikke til partneren din fordi du vet jo at han da vil si, og dette er tross alt helt uskyldig. Det er ingen vits i å lage unødvendig drama i forholdet, og sjalusi pga. noe så uskyldig er bortkastet. Tiden tikker sakte fremover og plutselig har du en dypere connection med naboen. Han sier på slutten av et kaffebesøk i leiligheten hans at du betyr noe spesielt for han og du føler på en måte det samme. han blir stille samtidig som han stirrer inn i øynene dine. Så lener seg fremover mot deg og..

 Et utdrag fra min pågående novelle som heter "bare en kaffekopp" 

og....."har æ fortalt dæ at æ e homo?fil og står i me Gunnar, vaktmæster'n?"

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I min verden er det å ‘klikke i vinkel’ mer forbundet med kontrollerende adferd enn det å takke nei til en enkel kaffe. 

Anonymkode: f0ed5...06d

Ok, ikke akseptert det, da. Jeg kunne ikke vært del av et forhold der en kjæreste dikterte hvem jeg skulle omgås. Jeg kan ikke leve sånn. Ville føles som å være i fengsel. Én ting hvis han trodde noen skulle skade meg/oss. Men jeg må kunne ta en kaffe og være vanlig sosial. 

Heldigvis tok han tidlig initiativ til å snakke om disse tingene, si at han har kvinnelige venner og kommer til å omgås damer i forbindelse med jobb etc. og ville vite hva jeg tenkte og om det var ok for meg. 

Anonymkode: 18bd0...e30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj. Jeg som liker å be om en «skravlekopp» på min lokale kafé for å invitere ukjente til å sette seg ned å slå av en prat... Det må jo være rene bordellvirksomheten skal man tro enkelte i denne tråden. . 

Jeg liker folk. Jeg liker å prate med folk. Også av det andre kjønn. Hvis de tror at jeg vil til sengs med dem av den grunn, så får de heller bare tro det. Mannen min er heldigvis samme typen som meg. Vi stoler på hverandre - og det er selvsagt aldri et problem å prate med andre. 

Anonymkode: cf768...d2a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange rare svar. Nei, jeg tror ikke naboen hadde noen baktanker.

Ser at jeg kanskje burde ha ordlagt meg annerledes her. Men det hadde kanskje blitt tolket det også. :rolleyes:

Var interessert i å vite hvordan andre så på det, om dere ville reagert på at partneren tok en kaffe med noen andre eller ikke. 

Når det er sagt, hadde jeg gjerne tatt en kopp med ham om jeg var fri. Men siden jeg ikke ville at han jeg er sammen med skulle tolke situasjonen til noe den absolutt ikke var, og bli sur, lot jeg det være.

 

TS.

Anonymkode: 104cf...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

57 minutter siden, Oppgitt78 skrev:

Jeg har forøvrig personlig erfaring fra forhold med kontroll/sjalusi, og det kaninhullet krabber jeg ikke ned i en gang til..

Jeg også har det, så jeg foreslår at vi kutter ut å dra det kortet, selv om man mener ulike ting.

Anonymkode: f0ed5...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, megda skrev:

Et utdrag fra min pågående novelle som heter "bare en kaffekopp" 

:laugh:

Anonymkode: f0ed5...06d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

:laugh:

Anonymkode: f0ed5...06d

Ja, folk som mangler inspirasjon til stil, kan jo bare leite i KG trådene. Huff. Godt å få litt forskjellige synspunkter i hvert fall.

Men helt ærlig, skulle jeg ønske at jeg kunne prate med folk, uten å bli beskyldt for å ha noen baktanker. Noe jeg absolutt ikke har.

TS.

 

 

Anonymkode: 104cf...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg også har det, så jeg foreslår at vi kutter ut å dra det kortet, selv om man mener ulike ting.

Anonymkode: f0ed5...06d

Det er ikke et «kort» som dras, det er kun konstatering av et personlig faktum. Hvorvidt det samme måtte gjelde for deg, eller ei, er egentlig totalt irrelevant for min del.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...