Gå til innhold

Flere som ser ned på mødrene sine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt det jeg skrev står i denne artikkelen. Angst, depresjon, og ustendige voksne.

https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/livet/2018/06/23/195408674/overbeskyttende-voksne-kan-skade-barna

Anonymkode: 43768...735

Jada. Alt kan skade barn. Derfor har de fleste barn noen men etter barndommen. De trenger ikke være alvorlige, men foreldre gjør alltids feil.

Du skal være bra overbeskyttende om du gir barnet ditt traumer. Nå er jeg lei av all dramstiseringen av alt. Jez

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns din  mor høres usunt overbeskyttende ut, og at du har tatt (og fortsatt gjør?) altfor mye hensyn til henne. Å hindre sitt voksne barn å dra til USA for eksempel, det er ikke bra. Minner meg om en Hanne Ørstavikbok jeg leste: "Like sant som jeg er virkelig". Det er ikke sunt å hindre barn i å gå en tur enten i redsel for å bli kidnappet, eller for da blir mor så redd og gråter.
Men nå er det ikke slik at alle andre LITT overbeskyttende mødre (eller fedre) er slik. Alle er jo litt bekymret for barna sine når de skal ut i verden, det er naturlig. Å direkte hemme dem i det, det er unaturlig.

Anonymkode: 91242...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange tråder har du tenkt å lage, TS?

Tror du må være en av de mest aktive her inne, i tillegg kverner du på de samme temaene om og om igjen - bare med en (minimal) ny vri + overskrift hver gang.

Når du ikke får de svarene du ønsker så følger du sjeldent opp din egen tråd videre, du lager ofte istedet en ny om samme greiene.

Igjen og igjen og igjen...

Anonymkode: 47466...cf6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ned på begge mine foreldre, idioter begge to.

Anonymkode: 97dfd...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på denne som jeg leste for et par år siden: 

https://www.nrk.no/ytring/barna-vare-overbeskyttes-1.12423352

Jeg tror du trenger å rive deg litt løs TS, på den måten at du må begynne å ta egne valg og stå for dem. (Mener ikke å kutte ut moren din, det tror jeg egentlig ikke løser noe.) Du bestemmer selv over livet ditt, men du kan ikke endre barndommen eller moren din. Hun har sannsynligvis gjort så godt hun kunne.

Anonymkode: 1aaba...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...