Gå til innhold

Flere som ser ned på mødrene sine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg vet ikke hvorfor, men mamma har vært litt sent ute med å "la meg gå". Hun er en av disse som blir livredd for å miste en, speiselt dersom en får tilbud i livet som kan innebære at hun ikke får se så mye til meg mer. 
Hun har ikke nektet meg ting, men alltid prøvd å overtale, snakke litt negativt om ting for å få meg til å ikke gå for det. 
Men så er du plutselig 30, og da er hun nærmest lei deg. Nei, jeg flyttet ikke til USA. Men jeg har vært veldig deprimert etter jeg slo det fra meg.
men nå skulle man nesten tro hun var lei meg... så hvorfor er mødre så egoistiske? Først så er de så redd for å miste deg, de skremmer deg fra du er en liten unge fra å bli kjent med folk "fremmede kan kidnappe deg" "aldri bli med en fremmed" "gå alltid i følge med en du kjenner godt" "ring du er her eller der" "jeg vil vite hvor du er" . En gang mens jeg var barn ble jeg med kusinene og fetterne mine bort, vi sa ikke fra..vi gikk tur i skogen. husker så irritert og flau jeg var da mamma var den eneste som gråt. hun var så redd. 
Nå føler jeg at jeg har gitt slipp på en del, bare fordi jeg følte jeg måtte ta hensyn til henne... 
Men nå vil jeg bare kutte henne ut, blir sur av å se henne.... jævla mor, tenkter jeg ofte når jeg leser om hvor redde andre mødre alltid er for barna sine. 

Anonymkode: 8f5e1...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde det vært bedre at hun ikke passet på deg og slikt når du var barn? 

Som voksen står du da fritt til å gjøre akkurat hva du vil tross alt. Som voksen skal du velge hva som er viktigst for deg, og er usa så viktig ja da reiser du. Ferdig med det. Ikke legg skylda på din mor for at du ikke tok sats og fløy.

Anonymkode: 9a90b...67c

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten er du dårlig til å uttrykke deg, eller så er det ingenting galt med moren din. Det høres ikke unormalt ut å gråte når barnet forsvinner eller generelt å bekymre seg for barnet sitt. Du sier jo at hun aldri har prøvd å tvinge deg, bare prøvd å overtale. 

Anonymkode: 9fd06...995

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ned på mamma. Hu er tross alt nesten 10 cm lavere enn meg 😝

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enten er du dårlig til å uttrykke deg, eller så er det ingenting galt med moren din. Det høres ikke unormalt ut å gråte når barnet forsvinner eller generelt å bekymre seg for barnet sitt. Du sier jo at hun aldri har prøvd å tvinge deg, bare prøvd å overtale. 

Anonymkode: 9fd06...995

altså jeg fikk så dårlig samvittighet for henne. hun begynte å svartmale alt. Hun "manipulerte" meg til å ikke dra. 
Og nå er jeg nesten ikke glad når jeg ser henne. Hun sa jo ikke "du får ikke lov" , men hun fikk det til å høres så negativt ut, urealsitsik, dette er ikke noen fremtid,  og jeg spurte andre, og mødre støtter selvfølgelig hverandre de..
"du vet ikke hvordan det er å være mor" osv... ååh, jævla mødre hele tiden. 

Anonymkode: 8f5e1...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotYou

Jeg ser ned på mamma for valgene hun tok da vi barna var små. Det var ingen god og trygg hverdag hjemme, og mamma burde ha gjort alt for å gjøre det mer stabilt for oss. Jeg har i dag et ‘godt forhold’ til henne. Vi omgås ofte, og hun er en bestemor som stiller opp som søren! Tror hun strekker seg langt for oss barna og barnebarna i dag for å «gjøre opp». Veldig glad i henne, men jeg ser ned på henne likavel.  

Din mor høres ut som noen som tok vare på deg, og passet på. Vær glad for det.

Endret av NotYou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

altså jeg fikk så dårlig samvittighet for henne. hun begynte å svartmale alt. Hun "manipulerte" meg til å ikke dra. 
Og nå er jeg nesten ikke glad når jeg ser henne. Hun sa jo ikke "du får ikke lov" , men hun fikk det til å høres så negativt ut, urealsitsik, dette er ikke noen fremtid,  og jeg spurte andre, og mødre støtter selvfølgelig hverandre de..
"du vet ikke hvordan det er å være mor" osv... ååh, jævla mødre hele tiden. 

Anonymkode: 8f5e1...aab

Utfra hvordan du svarer her virker det ikke som om du har en realistisk innstilling til ting. Hadde dessuten vært greit at du slutter med trollinga.

Anonymkode: 9a90b...67c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utfra hvordan du svarer her virker det ikke som om du har en realistisk innstilling til ting. Hadde dessuten vært greit at du slutter med trollinga.

Anonymkode: 9a90b...67c

Hvordan virker jeg ikke realistisk? jeg skulle ikke bli hollywoodstjerne 😛 

Anonymkode: 8f5e1...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg vet ikke hvorfor, men mamma har vært litt sent ute med å "la meg gå". Hun er en av disse som blir livredd for å miste en, speiselt dersom en får tilbud i livet som kan innebære at hun ikke får se så mye til meg mer. 
Hun har ikke nektet meg ting, men alltid prøvd å overtale, snakke litt negativt om ting for å få meg til å ikke gå for det. 
Men så er du plutselig 30, og da er hun nærmest lei deg. Nei, jeg flyttet ikke til USA. Men jeg har vært veldig deprimert etter jeg slo det fra meg.
men nå skulle man nesten tro hun var lei meg... så hvorfor er mødre så egoistiske? Først så er de så redd for å miste deg, de skremmer deg fra du er en liten unge fra å bli kjent med folk "fremmede kan kidnappe deg" "aldri bli med en fremmed" "gå alltid i følge med en du kjenner godt" "ring du er her eller der" "jeg vil vite hvor du er" . En gang mens jeg var barn ble jeg med kusinene og fetterne mine bort, vi sa ikke fra..vi gikk tur i skogen. husker så irritert og flau jeg var da mamma var den eneste som gråt. hun var så redd. 
Nå føler jeg at jeg har gitt slipp på en del, bare fordi jeg følte jeg måtte ta hensyn til henne... 
Men nå vil jeg bare kutte henne ut, blir sur av å se henne.... jævla mor, tenkter jeg ofte når jeg leser om hvor redde andre mødre alltid er for barna sine. 

Anonymkode: 8f5e1...aab

Du høres da utrolig lite takknemlig og veldig egoistisk ut. Du burde være glad for at du har en mor som har tatt godt vare på deg. Klarer ikke se at du har hatt det så fælt. 

Anonymkode: 1a8a5...e73

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan virker jeg ikke realistisk? jeg skulle ikke bli hollywoodstjerne 😛 

Anonymkode: 8f5e1...aab

Du fremstår sytete, og legger skyld på mor. 

Tråden din er rapportert som trolling.

Anonymkode: 9a90b...67c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde en ganske normal omsorgsfull mor ser det ut som. Hun burde kanskje støttet deg mer da du ble eldre, ikke vet jeg. Men du utrykker deg som om du er 14 år her. Når en blir voksen så skjønner en jo som regel at mødre viser omsorg og bekymringer selv om det er irriterende når en blir tenåring ofte.

Skjønner ikke hva du mener at hun er lei deg nå? Vet ikke helt om jeg skjønte alt her egentlig...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

altså jeg fikk så dårlig samvittighet for henne. hun begynte å svartmale alt. Hun "manipulerte" meg til å ikke dra. 
Og nå er jeg nesten ikke glad når jeg ser henne. Hun sa jo ikke "du får ikke lov" , men hun fikk det til å høres så negativt ut, urealsitsik, dette er ikke noen fremtid,  og jeg spurte andre, og mødre støtter selvfølgelig hverandre de..
"du vet ikke hvordan det er å være mor" osv... ååh, jævla mødre hele tiden. 

Anonymkode: 8f5e1...aab

ok.. Så hvordan skal du bli som mamma da?

Den som sender sprit og cider med ungen,
spanderer sigaretter,
gir blanke i hvor ungen sover og sier
jaja whatever hvis ungen ikke gidder å ta en utdannelse, eller få en jobb...?

Moren din høres ut som slik en mor skal være!
Vær glad hun er glad i deg du!

Anonymkode: 9637c...63a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde nok tendenser til å se ned på min mor selv, helt til jeg fikk barn og oppdaget hvor j*vlig vanskelig det var. Om jeg ikke gjør akkurat hennes feil, så gjør jeg helt sikkert noen andre.

Jeg synes moren din høres ganske normal ut. Hvis hun var veldig overbeskyttende og overtalte deg til å velge annerledes enn du ønsket, så kan jeg forstå at du ikke har gode følelser knyttet til akkurat det. Men sånn er det, det gjorde hun, og du valgte å høre på denne (litt av ansvaret må du ta selv også). Kanskje på tide å la det ligge nå, hvis hun ellers er en person du liker å ha i livet ditt?

Anonymkode: 53a4f...3e5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjevla

Hvorfor skulle jeg det? Mamma er ikke perfekt, men hun har alltid gjort det beste for at vi skulle ha det bra. Skulle jeg sett ned på henne, måtte jeg samtidig sett ned på meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre og særlig mødre går rundt å er redde for at det skal skje barna noe. Det er derfor man ikke blir lykkeligere av å få barn, man bekymrer seg så mye. Så at moren din beskyttet deg er akkurat det hun skulle gjøre. Noen føler kanskje at man ikke får den friheten man ønsker og det er klart, det skjer. Men fy søren så vanskelig det er å slippe taket når barna blir større. Man tenker på alt de kan komme borti også holder man igjen.

Som du skriver her så høres du bare ut som en sytete tenåring som ikke får dra på fest. 

Nå har moren din sluppet taket også er det galt også?

Anonymkode: caabd...b51

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor får han så mye dritt fra dere?

Herregud, har nøyaktig samme type mor som han beskriver. Det som skjer når foreldrene blir "overbeskyttende" i lang tid vil det påvirke hvordan barnet ser på verden. Hvis moren din forteller deg hele tiden at det er farer rundt neste hjørnet, vil du få en virkelighetsoppfatning av at verden er farlig. Dessuten blir du mindre selvstendig og avhengig av andre.

Det har jeg merket nå i etter tid. Jeg er like lei av foreldrene mine som oppdro meg på denne måten slik TS beskriver det. Barnet fra et biologisk perspektiv ønsker å bli selvstendig, fordi det er det neste i utviklingen, men hvis foreldrene ikke lar denne utviklingen utfolde seg, så skaper det traumer.

Anonymkode: 43768...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor får han så mye dritt fra dere?

Herregud, har nøyaktig samme type mor som han beskriver. Det som skjer når foreldrene blir "overbeskyttende" i lang tid vil det påvirke hvordan barnet ser på verden. Hvis moren din forteller deg hele tiden at det er farer rundt neste hjørnet, vil du få en virkelighetsoppfatning av at verden er farlig. Dessuten blir du mindre selvstendig og avhengig av andre.

Det har jeg merket nå i etter tid. Jeg er like lei av foreldrene mine som oppdro meg på denne måten slik TS beskriver det. Barnet fra et biologisk perspektiv ønsker å bli selvstendig, fordi det er det neste i utviklingen, men hvis foreldrene ikke lar denne utviklingen utfolde seg, så skaper det traumer.

Anonymkode: 43768...735

Traumer? Seriøst nå til dags så får man jo traumer av alt. 

Anonymkode: e809c...884

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor får han så mye dritt fra dere?

Herregud, har nøyaktig samme type mor som han beskriver. Det som skjer når foreldrene blir "overbeskyttende" i lang tid vil det påvirke hvordan barnet ser på verden. Hvis moren din forteller deg hele tiden at det er farer rundt neste hjørnet, vil du få en virkelighetsoppfatning av at verden er farlig. Dessuten blir du mindre selvstendig og avhengig av andre.

Det har jeg merket nå i etter tid. Jeg er like lei av foreldrene mine som oppdro meg på denne måten slik TS beskriver det. Barnet fra et biologisk perspektiv ønsker å bli selvstendig, fordi det er det neste i utviklingen, men hvis foreldrene ikke lar denne utviklingen utfolde seg, så skaper det traumer.

Anonymkode: 43768...735

Traumer?? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...