Gå til innhold

Jeg er ikke noe hyggelig.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og det plager meg. Jeg sier ingenting stygt til andre, jeg er vanlig høffelig mot folk og fremmede, men de som omgås meg mest får merke det.
Mamma sier at jeg begynner å ligne på den sure tanta hennes. Det har vært noen slike i slekten min 😕 og jeg er kjempe redd for at det enkelt og greit er genetisk ? Dere vet vel hva jeg snakker om.. Noen mennesker er slike som alle vil være sammen med for det er alltid så blide, imøtekommende og bryr seg om andre, de har energi.
Så har du slike som man føler ikke gir noen ting, bare er kalde og nesten litt gretne 😕 der er jeg..... 
Jeg er sint på meg selv, på mamma, på "de vellykkede". Nei, ikke så fort jeg ser noen som ser ut til å ha det bra blir jeg sint, men alle som ser ut til å "klare det" hvis dere skjønner. 

Som barn var jeg ikke slik. Da kjedet jeg meg aldri, var flink til å finne på ting, jeg fant gjerne noe å være glad for. NÅ? er jeg glad mindre og mindre. 
Er redd dette er litt som å bli "fullvoksen", du vet, mye man kan tåle som barn og ikke føle som barn, som man begynner å føle når man blir eldre/voksen. Er redd dette er grunnfølelsen som er i meg, at kroppen fra dag 1 var innstilt på å bli gretten i humøret, bare at det kom ikke før jeg ble voksen. 
Jeg er faktisk pen, men jeg blir mindre pen på grunn av gemyttet mitt, litt sånn giftig på en måte. 
Det er en film det minner om, men som jeg nå ikke husker helt hva het. Men det var to søstre, hun ene var søt og positiv, hennes litt eldre søster var ei sånn småbitter giftig dame. Faktisk var skuespillerinnen som spilte den eldre søsteren penere enn hun søte, men oppførselen gjorde henne rett og slett mindre pen på en måte. 
jeg tror jeg blir slik for resten av livet 😕 

Anonymkode: 61a2a...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du virker bitter, og det er noe du kan jobbe med. Har troen på at du kan snu den trenden om du vil og med rett hjelp. 

Anonymkode: 55545...27d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke mennesker som skal være så hyggelige, høflighetsfraser hater jeg. 

De fleste som fremstår som hyggelige er det ikke, skal bare ha en fin fasade.

Anonymkode: d7a33...6e7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liker ikke mennesker som skal være så hyggelige, høflighetsfraser hater jeg. 

Anonymkode: d7a33...6e7

Skjønner hva du mener! Jeg føler meg ofte mest komfortabel med folk som ikke er alt for blide og vennlige, da jeg heller ikke klarer å være sånn. De fleste dager føler jeg meg sånn midt på treet, eller litt dårlig i humøret, særlig om morgenen. Og jeg klarer ikke å late som noe annet. Jeg er i alle fall ikke falsk, da. 

Men TS, for din egen del er det kanskje greit å prøve å finne ut hva som gjør DEG glad? Ikke for at andre skal like deg, men for din egen skyld? Det vil jo alltid finnes mennesker som er penere og bedre likt enn deg uansett, så det er bare dumt å sammenligne seg med dem. Du har helt sikkert noen positive sider som folk liker hvis de blir kjent med deg. 

Anonymkode: 0cc74...1fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten synes jeg det er frekt av moren din hvis hun sier det på den måten: at du ligner på den sure tanta hennes. Eller er det du selv som har definert tanta som sur? Kanskje det er andre ting moren din ser som gjør at du ligner?

 

Anonymkode: 0cc74...1fb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du litt å jobbe med da!

Anonymkode: 2faf2...c24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hjelper ikke å være heldig med utseendet, om du ikke prøver å være hyggelig med andre.

Hvordan kommer du folk i møte?

Tenk over hvordan du møter ulike folk, og hvor du er når du møter de. Gir du de klemmer, eller er det bare de aller nærmeste du gir en klem? Noe sier meg at du ikke gir mamma heller en klem når dere møtes? Bor dere nærme hverandre, og sees ofte? Du skriver ikke noe om hvor gammel du er, men jeg får inntrykk av at du er mellom 19-24 år? 

Jeg jobber innen service, så det med å møte mennesker på en hyggelig måte er viktig for min del. Øyekontakt er viktig, og man ser på øynene om den andre personen virker anerkjennende mot deg, og synes du virker hyggelig. Du kan gjerne ta med et lite "nikk" med ansiktet i personens retning samtidig. Får du det i retur, så anerkjenner den personen deg. Sist jeg gjorde det på jobb, og fikk det samme i retur, så spurte en kollega om jeg kjente vedkommende (det gjorde jeg ikke. Personen var for øvrig en relativt kjent person).

Øv deg på å huske personer sitt navn. Bruk de på en hyggelig måte.

Noe lett kroppskontakt er også hyggelig, så lenge det ikke blir for mye eller for ofte. For eksempel det å ta lett på en annen person sin skulder, men dette må du jo se an i forhold til situasjoner og personer.

Åpen håndflater og generelt kroppsspråk/holdning med kroppen er viktig å ha i mente. 

Anonymkode: 0407e...7a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lagd veldig mange tråder? Syntes jeg leser om denne jenta som sier hun er pen men mislykket på mange andre måter hele tiden. Gå til psykolog

Anonymkode: 207c6...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Liker ikke mennesker som skal være så hyggelige, høflighetsfraser hater jeg. 

De fleste som fremstår som hyggelige er det ikke, skal bare ha en fin fasade.

Anonymkode: d7a33...6e7

Ja jeg er enig. Men det finnes faktisk hyggelige mennesker. Ja, noen merker man bare har "baktanker" med godheten sin, og det er en slik jeg blir dersom jeg skal "spille hyggelig". 😕 Folk vil merke at det ikke kommer fra hjertet. 
Ja, høflighetsfraser er noe dritt...det er så oppbrukt. 
Men nå finnes det faktisk de som er det :) 

Anonymkode: 61a2a...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du lagd veldig mange tråder? Syntes jeg leser om denne jenta som sier hun er pen men mislykket på mange andre måter hele tiden. Gå til psykolog

Anonymkode: 207c6...6b8

jaha, jeg har ikke sett det samme..

Anonymkode: 61a2a...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hjelper ikke å være heldig med utseendet, om du ikke prøver å være hyggelig med andre.

Hvordan kommer du folk i møte?

Tenk over hvordan du møter ulike folk, og hvor du er når du møter de. Gir du de klemmer, eller er det bare de aller nærmeste du gir en klem? Noe sier meg at du ikke gir mamma heller en klem når dere møtes? Bor dere nærme hverandre, og sees ofte? Du skriver ikke noe om hvor gammel du er, men jeg får inntrykk av at du er mellom 19-24 år? 
Mamma har aldri fått en klem. Det føles unaturlig. Venner/bekjente får det. Vel, mamma gir klem når hun treffer meg etter å ikke ha sett meg på lenge, men det er liksom hun som gir det, jeg gir ingenting nesten.

Jeg jobber innen service, så det med å møte mennesker på en hyggelig måte er viktig for min del. Øyekontakt er viktig, og man ser på øynene om den andre personen virker anerkjennende mot deg, og synes du virker hyggelig. Du kan gjerne ta med et lite "nikk" med ansiktet i personens retning samtidig. Får du det i retur, så anerkjenner den personen deg. Sist jeg gjorde det på jobb, og fikk det samme i retur, så spurte en kollega om jeg kjente vedkommende (det gjorde jeg ikke. Personen var for øvrig en relativt kjent person).
Jobber også innen service. Ja, jeg klarer å møte kunder på høffelig og hyggelig måte. 

Øv deg på å huske personer sitt navn. Bruk de på en hyggelig måte.

Noe lett kroppskontakt er også hyggelig, så lenge det ikke blir for mye eller for ofte. For eksempel det å ta lett på en annen person sin skulder, men dette må du jo se an i forhold til situasjoner og personer.

Åpen håndflater og generelt kroppsspråk/holdning med kroppen er viktig å ha i mente. 

Anonymkode: 0407e...7a3

 

Anonymkode: 61a2a...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner hva du mener! Jeg føler meg ofte mest komfortabel med folk som ikke er alt for blide og vennlige, da jeg heller ikke klarer å være sånn. De fleste dager føler jeg meg sånn midt på treet, eller litt dårlig i humøret, særlig om morgenen. Og jeg klarer ikke å late som noe annet. Jeg er i alle fall ikke falsk, da. 

Men TS, for din egen del er det kanskje greit å prøve å finne ut hva som gjør DEG glad? Ikke for at andre skal like deg, men for din egen skyld? Det vil jo alltid finnes mennesker som er penere og bedre likt enn deg uansett, så det er bare dumt å sammenligne seg med dem. Du har helt sikkert noen positive sider som folk liker hvis de blir kjent med deg. 

Anonymkode: 0cc74...1fb

 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forresten synes jeg det er frekt av moren din hvis hun sier det på den måten: at du ligner på den sure tanta hennes. Eller er det du selv som har definert tanta som sur? Kanskje det er andre ting moren din ser som gjør at du ligner?

 

Anonymkode: 0cc74...1fb

Nei, jeg ser ikke min tante som SUR. Men hun har vært barnevakt for meg da jeg var barn og hun er en mer amper type, altså, blir sintere og lettere sint. 
Men hun er ikke sur og bitter. Men det var tanta til mamma, da hun levde.. husker jeg som barn, alltid kom hun på besøk og det var noe som var negativt 😛 
Men moren min beskriver tante som sint ja, for hun husker henne som storesøsteren sin. "du er liksom sånn som søter" noen ganger sier hun 😕 jeg vet ikke hvor mye som er sant, om det er moren min som ikke tåler sannheten eller om jeg er litt sånn sur....

Anonymkode: 61a2a...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh....jeg bare må si det! Det heter ikke HØFFELIG!

Det staves "høflig".

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mamma sier at jeg begynner å ligne på den sure tanta hennes. Det har vært noen slike i slekten min 😕 og jeg er kjempe redd for at det enkelt og greit er genetisk ? Dere vet vel hva jeg snakker om.. Noen mennesker er slike som alle vil være sammen med for det er alltid så blide, imøtekommende og bryr seg om andre, de har energi.
 Anonymkode: 61a2a...714

Nei, jeg vet ikke hva du mener når du skriver "Dere vet vel hva jeg snakker om". Du må forklare bedre.

På hvilken måte er du som en sur, gammel tante? Sier du ting til folk som er surt i tonefall og ord, eller hva?

Det er nå en gang sånn at vi alle kan ikke bli likt av alle. Noen mennesker er sånn at de blir det, men det kan ikke læres, det er kjemi og de er født med en slik personlighet. Uansett, det heter "You can't win them all", og det stemmer. Vi må bare godta at vi ikke er sånn, alle sammen, men heller gjøre vårt beste for å være hyggelige og greie mot de rundt oss.

Men vil gjerne ha eksempler på hva du har sagt og gjort som gjør at du blir sammenlignet med en sur gammel tante?

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Liker ikke mennesker som skal være så hyggelige, høflighetsfraser hater jeg. 

De fleste som fremstår som hyggelige er det ikke, skal bare ha en fin fasade.

Anonymkode: d7a33...6e7

Enig i dette.

Anonymkode: 87937...602

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du lagd veldig mange tråder? Syntes jeg leser om denne jenta som sier hun er pen men mislykket på mange andre måter hele tiden. Gå til psykolog

Anonymkode: 207c6...6b8

Å jada..

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1269252-jeg-vil-ta-kontakt-med-han-og-liker-han-men-gidder-på-samme-tid-ikke-ofre-noe-for-det/

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1268774-tiden-bare-går-fortere-det-føles-som-i-går/

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1266410-kjedelig-å-vite-at-man-blir-gammel-før-man-får-kjæreste/

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1266412-jeg-har-ikke-guts/

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1263859-ville-du-tatt-kontakt/

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1265283-panikkfølelse-av-at-jeg-aldri-forelsker-meg-igjen/

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1264782-jeg-analyserer-andres-forhold/

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1264509-skjønner-ikke-hvorfor-han-ikke-har-kjæreste/?tab=comments#comment-23128931

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1264374-hektet-går-ikke-videre-alt-er-alt-for-kjedelig/

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1269240-det-skjer-liksom-aldri-noe-spesielt-i-livet-mitt-det-er-stengtog-jeg-lure-på-om-diagnosen-kan-ha-en-del-av-skylden/

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1268196-jeg-er-ikke-takknemmelig-for-å-være-norsk/?tab=comments#comment-23206258

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1268582-er-konstant-irritert-og-sur-og-verre-blir-det-ingenting-går-veien/

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1267769-hvem-bestemmer-hva-som-er-vanlig/?tab=comments#comment-23197332

Og sånn går no dagan!

Anonymkode: 4da76...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Million skrev:

Argh....jeg bare må si det! Det heter ikke HØFFELIG!

Det staves "høflig".

Nei, jeg vet ikke hva du mener når du skriver "Dere vet vel hva jeg snakker om". Du må forklare bedre.

På hvilken måte er du som en sur, gammel tante? Sier du ting til folk som er surt i tonefall og ord, eller hva?

Det er nå en gang sånn at vi alle kan ikke bli likt av alle. Noen mennesker er sånn at de blir det, men det kan ikke læres, det er kjemi og de er født med en slik personlighet. Uansett, det heter "You can't win them all", og det stemmer. Vi må bare godta at vi ikke er sånn, alle sammen, men heller gjøre vårt beste for å være hyggelige og greie mot de rundt oss.

Men vil gjerne ha eksempler på hva du har sagt og gjort som gjør at du blir sammenlignet med en sur gammel tante?

Og det er dette som jeg lurer litt på, som ikke får meg til å slappe av.
Jeg har ikke kjemi med noen jeg, virker det som ? 
 

Anonymkode: 61a2a...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, du var ikke så flink til å gjenkjenne som du tror. 
Og hvordan har du oversikt over tråder du synes er like? er det veldig viktigg for deg å kjenne igjen tråder?

Anonymkode: 61a2a...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hjelper ikke å være heldig med utseendet, om du ikke prøver å være hyggelig med andre.

Hvordan kommer du folk i møte?

Tenk over hvordan du møter ulike folk, og hvor du er når du møter de. Gir du de klemmer, eller er det bare de aller nærmeste du gir en klem? Noe sier meg at du ikke gir mamma heller en klem når dere møtes? Bor dere nærme hverandre, og sees ofte? Du skriver ikke noe om hvor gammel du er, men jeg får inntrykk av at du er mellom 19-24 år? 

Jeg jobber innen service, så det med å møte mennesker på en hyggelig måte er viktig for min del. Øyekontakt er viktig, og man ser på øynene om den andre personen virker anerkjennende mot deg, og synes du virker hyggelig. Du kan gjerne ta med et lite "nikk" med ansiktet i personens retning samtidig. Får du det i retur, så anerkjenner den personen deg. Sist jeg gjorde det på jobb, og fikk det samme i retur, så spurte en kollega om jeg kjente vedkommende (det gjorde jeg ikke. Personen var for øvrig en relativt kjent person).

Øv deg på å huske personer sitt navn. Bruk de på en hyggelig måte.

Noe lett kroppskontakt er også hyggelig, så lenge det ikke blir for mye eller for ofte. For eksempel det å ta lett på en annen person sin skulder, men dette må du jo se an i forhold til situasjoner og personer.

Åpen håndflater og generelt kroppsspråk/holdning med kroppen er viktig å ha i mente. 

Anonymkode: 0407e...7a3

Nei! Bare nei!

Jeg er veldig utadvendt og hyggelig, men hvis du tar på meg er det borte på et blunk. Intimsonen min må ikke utfordres, da blir jeg utilpass og skygger unna.

Anonymkode: 77244...993

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei! Bare nei!

Jeg er veldig utadvendt og hyggelig, men hvis du tar på meg er det borte på et blunk. Intimsonen min må ikke utfordres, da blir jeg utilpass og skygger unna.

Anonymkode: 77244...993

Jeg liker heller ikke uforberedt kroppskontakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, du var ikke så flink til å gjenkjenne som du tror. 
Og hvordan har du oversikt over tråder du synes er like? er det veldig viktigg for deg å kjenne igjen tråder?

Anonymkode: 61a2a...714

😉

Anonymkode: 4da76...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...