Gå til innhold

Hvor mye skal man passe seg for/ta hensyn til folks følelser? jeg takler ikke surrehuer!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På Wednesday, April 10, 2019 den 10.15, AnonymBruker skrev:

Dårlig av deg å skrive den meld. Du burde sagt det direkte til henne det gjelder. Hun surrer og du baksnakker. Har noe å jobbe med begge to da. 

Anonymkode: 1b382...119

Hadde det ikke vært for at enkelte personer i omgangskretsen tydelivis er SÅ forbanna surrete hele tiden, så ville det egentlig ikke vært nødvendig ...     

Anonymkode: b5593...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil bare skyte inn at noen av disse,  som melder avbud I siste liten eller drøyer lenge med å svare ja eller nei,  ikke alltid venter på noe bedre. Noen kan og ha unlike utfordringer som gjør det vanskelig å være sosial selv om man vil. 

Det kan være vrient å være åpen om, og kanskje innrømme for seg selv. 

Ellers er jeg enig om at folk som sitter på gjerdet I vente på noe mer gøy er respektløst. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at det er irriterende ts men si fra direkte til hun det gjelder

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hjordis skrev:

Vil bare skyte inn at noen av disse,  som melder avbud I siste liten eller drøyer lenge med å svare ja eller nei,  ikke alltid venter på noe bedre. Noen kan og ha unlike utfordringer som gjør det vanskelig å være sosial selv om man vil. 

Det kan være vrient å være åpen om, og kanskje innrømme for seg selv. 

Ellers er jeg enig om at folk som sitter på gjerdet I vente på noe mer gøy er respektløst. 

Ja men da kan de si det da... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Maleficenta skrev:

Ja men da kan de si det da... 

Folk hører ikke etter. Jeg orker ikke mer kverulering og nedvurdering av mine grunner, så jeg har sluttet å si noe og ser heller ann uten å begrunne nærmere. Folk blir mindre pissed av det. 

Anonymkode: 15415...bf5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk hører ikke etter. Jeg orker ikke mer kverulering og nedvurdering av mine grunner, så jeg har sluttet å si noe og ser heller ann uten å begrunne nærmere. Folk blir mindre pissed av det. 

Anonymkode: 15415...bf5

Sier du den virkelige grunnen da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Hjordis skrev:

Vil bare skyte inn at noen av disse,  som melder avbud I siste liten eller drøyer lenge med å svare ja eller nei,  ikke alltid venter på noe bedre. Noen kan og ha unlike utfordringer som gjør det vanskelig å være sosial selv om man vil. 

Det kan være vrient å være åpen om, og kanskje innrømme for seg selv. 

Ellers er jeg enig om at folk som sitter på gjerdet I vente på noe mer gøy er respektløst. 

Men det er jo noe de kan fortelle, kan de ikke det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, O.G. skrev:

Men det er jo noe de kan fortelle, kan de ikke det da?

Det blir ikke alltid respektert og forstått. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, The Kitten skrev:

Det blir ikke alltid respektert og forstått. 

Vel, mens det å si fra i siste sekund vitner om så mye respekt for andre folks tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, O.G. skrev:

Vel, mens det å si fra i siste sekund vitner om så mye respekt for andre folks tid?

Har jeg påstått det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, The Kitten skrev:

Har jeg påstått det?

:popcorn:

Anonymkode: ce9d2...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så har du de som aldri greier å avtale noe, som helst vil ha en melding eller påminnelse når tiden nærmer seg...

Hvis jeg spør på en torsdag om vi skal gå på kino lørdag kl 21. Så kan jeg få svar som...:

"Tekst meg lørdag kveld da, så ser vi"

"Minn meg på det på lørdag, så ser vi".

Altså, venter de på bedre alternativer, eller bare greier de ikke ha faste avtaler?

Det er jo snakk om kino med en venn liksom?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, MiniMjau skrev:

Og så har du de som aldri greier å avtale noe, som helst vil ha en melding eller påminnelse når tiden nærmer seg...

Hvis jeg spør på en torsdag om vi skal gå på kino lørdag kl 21. Så kan jeg få svar som...:

"Tekst meg lørdag kveld da, så ser vi"

"Minn meg på det på lørdag, så ser vi".

Altså, venter de på bedre alternativer, eller bare greier de ikke ha faste avtaler?

Det er jo snakk om kino med en venn liksom?! 

Så ser vi? Så respektløst. Så de forventer at du skal sette av lørdagen til noe som det ikke er sikkert at blir noe av? Fy søren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Maleficenta skrev:

Så ser vi? Så respektløst. Så de forventer at du skal sette av lørdagen til noe som det ikke er sikkert at blir noe av? Fy søren.

Ja, da legger jeg heller andre planer. Men kjenner jo at jeg blir lei meg, og at d suger energi. 

Jeg vet ikke om min venn tenker på det på den måten, det er hennes måte å gjøre ting på. Om jeg tar det opp, så er hun helt uforstående. Da er det jeg som er den som lager problemer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MiniMjau skrev:

Ja, da legger jeg heller andre planer. Men kjenner jo at jeg blir lei meg, og at d suger energi. 

Jeg vet ikke om min venn tenker på det på den måten, det er hennes måte å gjøre ting på. Om jeg tar det opp, så er hun helt uforstående. Da er det jeg som er den som lager problemer. 

 

Sykt plagsomt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eller denne varianten...

Du snakker med ei venninne, (også ei som ikke er glad i avtaler), og dere blir enige om å finne på noe en dag. 

Så sier hun, "meld meg når du har tid da".

Men jeg har jo "alltid"tid til venninner. Det er jo høyt prioritert! Så jeg sier ja, at jeg kan rydde plass når som helst jeg, bare spør. 

Så hører jeg aldri noe. Jeg har vært gjennom perioder der jeg sier fra når jeg er ledig, men da kan aldri hun likevel. Så jeg blir bare den masekråka...og det blir jeg lei av. 

Eller," vi kan snakkes når d nærmer seg", 

Eller "jeg vet ikke hva jeg skal den dagen, så vi kan ikke avtale noe"(det var type at vi planla utdrikningslag for ei et stykke frem i tid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, MiniMjau skrev:

Eller denne varianten...

Du snakker med ei venninne, (også ei som ikke er glad i avtaler), og dere blir enige om å finne på noe en dag. 

Så sier hun, "meld meg når du har tid da".

Men jeg har jo "alltid"tid til venninner. Det er jo høyt prioritert! Så jeg sier ja, at jeg kan rydde plass når som helst jeg, bare spør. 

Så hører jeg aldri noe. Jeg har vært gjennom perioder der jeg sier fra når jeg er ledig, men da kan aldri hun likevel. Så jeg blir bare den masekråka...og det blir jeg lei av. 

Eller," vi kan snakkes når d nærmer seg", 

Eller "jeg vet ikke hva jeg skal den dagen, så vi kan ikke avtale noe"(det var type at vi planla utdrikningslag for ei et stykke frem i tid)

Når jeg leser siste setning tenker jeg at hun er en sykt dårlig venninne. Hvem tenker at noe bedre eller viktigere enn utdrikningslag til en venninne skal dukke opp i siste liten slik at man dropper utdrikningslaget liksom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, O.G. skrev:

Mye godt det ja

Hva mener du med det innlegget? Kun siste ord?

Anonymkode: a79eb...e10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...