Gå til innhold

Kreta, trenger tips!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er det noen som vet hvordan det er å reise til Kreta i september/oktober i forhold til i slutten av juni? Er dette ei øy som anbefales, og hvor bør man eventuelt bo for en familieferie der det kommer til å være noen barn med? Håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Jeg har ikke vært på Kreta i juni, men var der ca 15.-20. sept, og en ukes tid. Hvis det var klimaet du tenkt på, så var det godt og varmt da. Sol hele tida, ikke noe nedbør. Badetemperaturen var helt topp! Jeg var ikke på ferie med barn. Bodde i nærheten av Chania, der var det fine, langgrunne strender. Vi var også på et badeland der, som var helt topp! Hadde en veldig fin ferie, skal tilbake til høsten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Chania i fjor, bodde i selve byen. Kan ikke anbefales. Platanias like utenfor byen er koselig.

Var i Rhetymnon for 3 år siden. Kan anbefales på det sterkeste. Kjempeflott for både voksne og barn.

Var siste uken i september - det var siste uken med knallvær - langt over 30 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Vi var på Kreta i september, og da var det noe kaldt og endel bølger (så mye at det var rødt flagg). Vi var forresten ved Chaniakysten. I begynnelsen av juni var vi på Skiathos. Der var det så kaldt om natten og iskaldt i vannet, men det tok seg opp etter noen dager. Vi fant ut at juli og august er de beste mnd for oss temperaturmessig.

Har vært på kreta 3 ganger, fin øy, men skiathos og parga likte jeg bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaringsmessig kan været være litt mer ustabilt sent på sommeren. Da jeg bodde i Hellas var det en unormal september ("kaldt" og vind), mens det plutselig var veldig fint i oktober.

Jeg liker klart Chaniakysten best på Kreta av de etablerte turiststedene (er jo veldig mange andre ting å se dersom en leier bil for eksempel).

Vet at det er mange som liker Platanias, men jeg gjør det ikke. En gjennomfartsvei (gresk sådan...), smale fortau, nesten ikke noen bra butikker, og bare turister overalt. Men stranden er lang og fin for barn da.

Men det er strendene i Kato Daratso og Nea Chora også. Da er man nærme byen uten at det blir "byferie".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...