Lille fjasa Skrevet 26. april 2020 #6201 Del Skrevet 26. april 2020 10 timer siden, Amatariel skrev: For noen år siden var jeg gjennom akkurat dette. Mild grad PCOS her. Nå er vi jo alle forskjellige, men kan jo kort fortelle hvordan det gikk med meg. Fikk dessverre ikke noe spesiell effekt av disse kurene. Syklusen var fortsatt krøllete, men manglende EL og rare menstruasjoner. Nesten på dagen 1 år etter jeg sluttet på piller dro jeg til en fertilitetsklinikk, og legen der konstaterte raskt at jeg hadde behov for metformin (stabiliserer hormoner). Jeg ble gravid på første måned på dette ❤️ Så ha gjerne den muligheten i tankene om det ikke skulle fungere for deg nå. HEI til alle sammen forresten. Første gang jeg titter innom her. Blir prøver om kort tid, venter bare på en time hos gynekologen for å fjerne spiralen. Tror de ringer på mandag, så blir spennende fremover 😊 Takk for svar, og at du delte din erfaring 😊 Har lest en del om metformin, og har dette i bakhodet. Har heldigvis en veldig flink gyn som jeg syntes tar meg veldig på alvor. Han nevnte lapraskopi(?), sånn kikkhullsoperasjon, på sikt også. Jeg skal spørre om hva han tenker om metformin hvis ikke pergo/clomifen fungerer etter noen runder. Er veldig spent på om jeg i det hele tatt får EL. Og først i utganspunktet mensen. Halvveis i pergoen nå. Er også veldig spent på bivirkningen av clomifen. Ut fra hvilke erfaringer jeg har lest her inne, varierer bivirkningene veldig fra person til person... Hvordan var det for deg? Og hyggelig å høre at det ordnet seg til slutt 💜 Spennende med et nytt forsøk på gang også 🙏🏼 Da «ser» vi vel litt til hverandre her inne fremover 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PepsiFlax Skrevet 26. april 2020 #6202 Del Skrevet 26. april 2020 (endret) På 23.4.2020 den 8.20, PepsiFlax skrev: Hei. Da forlater jeg gruppa her enn så lenge. Mensen kom i går kveld, 12DPO. Helt greit å se at alt fungerer første mnd etter pilleslutt 😄 Vi skulle jo egentlig ikke prøve denne mnd heller. Kommer tilbake i juli/august. Håper jeg ikke finner noen av dere her da Men om vi snakkes, så er jo det trivelig uansett 😄 Kanskje vi møtes på gravidgruppa i stedet med tiden? Ehm. Jeg kommer visst tilbake jeg. Blødninga varte i to hele dager, men var mindre enn mens. Nå får jeg positive graviditetstester. Skal prøve med digital test i morgen tidlig (har brukt tidligtest fra babyplan nå), og ringe legen for å spørre om jeg kan få måle hcg på blodprøve. 16DPO i dag. I alle dager. At denne kroppen ikke bare kan oppføre seg vanlig da? 😂 Om jeg faktisk er gravid, så har vi fått det til på første forsøk begge gangene... vi hadde sex en dag måneden som gikk. Vi skulle egentlig ikke prøve. Så her følger heller ikke kroppen det "vanlige"... Hvordan kan dagene gå fort nok framover nå da mon tro? Vil ha dette avklart.... Endret 26. april 2020 av PepsiFlax Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 26. april 2020 #6203 Del Skrevet 26. april 2020 8 timer siden, Lille fjasa skrev: Er også veldig spent på bivirkningen av clomifen. Ut fra hvilke erfaringer jeg har lest her inne, varierer bivirkningene veldig fra person til person... Hvordan var det for deg? Opplevde ikke noe spesielle bivirkninger. Husker jeg var litt 'skuffet' over det, for der og da ville jeg gjerne ha noen slik at jeg kunne føle at det fungerte. Høres bra ut at du har en gyn som tar deg på alvor! 6 timer siden, PepsiFlax skrev: Blødninga varte i to hele dager, men var mindre enn mens. Nå får jeg positive graviditetstester. Skal prøve med digital test i morgen tidlig (har brukt tidligtest fra babyplan nå), og ringe legen for å spørre om jeg kan få måle hcg på blodprøve. 16DPO i dag. Oi for en nervepirrende tid! Har du testet med strimler hver dag? I så fall er det greit å fortsette med det. Styrken på streken bør bli sterkere og sterkere annenhver dag for at det skal gå bra. Kan jo hende at du kommer inn i morgen for å måle hcg, men det tar et par dager før man får svar på testen. Så blir en frustrerende ventetid... noe som testene kanskje kan forberede deg på, hvilken vei det går. Om du har fått klart utslag på strimler er det nesten ikke noe vits å ta en digital test. Den vil vise "gravid" dersom du har et visst hcg-nivå i blodet, selv om det også skulle ha gått galt. Krysser fingrene for deg!! Jeg har opplevd å blø masse rundt positiv graviditetstest to ganger, der ene gangen gikk bra med svangerskapet og andre gangen ikke. Så forstår veldig godt hvordan du har det akkurat nå. Uvisshet er fryktelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PepsiFlax Skrevet 26. april 2020 #6204 Del Skrevet 26. april 2020 16 minutter siden, Amatariel skrev: Opplevde ikke noe spesielle bivirkninger. Husker jeg var litt 'skuffet' over det, for der og da ville jeg gjerne ha noen slik at jeg kunne føle at det fungerte. Høres bra ut at du har en gyn som tar deg på alvor! Oi for en nervepirrende tid! Har du testet med strimler hver dag? I så fall er det greit å fortsette med det. Styrken på streken bør bli sterkere og sterkere annenhver dag for at det skal gå bra. Kan jo hende at du kommer inn i morgen for å måle hcg, men det tar et par dager før man får svar på testen. Så blir en frustrerende ventetid... noe som testene kanskje kan forberede deg på, hvilken vei det går. Om du har fått klart utslag på strimler er det nesten ikke noe vits å ta en digital test. Den vil vise "gravid" dersom du har et visst hcg-nivå i blodet, selv om det også skulle ha gått galt. Krysser fingrene for deg!! Jeg har opplevd å blø masse rundt positiv graviditetstest to ganger, der ene gangen gikk bra med svangerskapet og andre gangen ikke. Så forstår veldig godt hvordan du har det akkurat nå. Uvisshet er fryktelig. Ja, der sier du jo noe. Fortsetter med strimmeltest framover jeg, da. Har kun tidligtester nå, men får vanlige i løpet av uka. Ja, er klar over at det kan gå begge veger det her, men det går bra om det ikke sitter en spire nå også heldigvis Men det er vel bare tiden man kan ta til hjelp nå, gitt. Vente vente vente. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PepsiFlax Skrevet 27. april 2020 #6205 Del Skrevet 27. april 2020 14 timer siden, PepsiFlax skrev: Ja, der sier du jo noe. Fortsetter med strimmeltest framover jeg, da. Har kun tidligtester nå, men får vanlige i løpet av uka. Ja, er klar over at det kan gå begge veger det her, men det går bra om det ikke sitter en spire nå også heldigvis Men det er vel bare tiden man kan ta til hjelp nå, gitt. Vente vente vente. Har heldigvis en lege som tar dette på alvor. Fikk inn til blodprøve for å måle eventuell stigning i hCG. Får svar i løpet av uka 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-C- Skrevet 27. april 2020 #6206 Del Skrevet 27. april 2020 Hei alle sammen ❤️ velkommen alle nye! Beklager mitt totale fravær, jeg bare er så utrolig dårlig for tiden at jeg har full fokus på å komme meg gjennom dagene! Ekstremkvalme, lavt blodtrykk, evig forstoppelse og tretthet bare tar meg fullstendig! Ville bare komme kjapt innom og forklare hvorfor jeg ikke er her inne. Har i dag vært på ultralyd, er i min 14 uke og fikk vite at alle organer er tipp topp, størrelsen er riktig og alt ser baaaaare fint ut! Fikk også vite at det er en liten gutt inni magen 😍💙 så det var utrolig moro å få se! Har to jenter fra før av, så det er jo ikke til å legge skjul på at det blir moro med en pjokk Savner å være her inne, men håper alle har det bra og har forståelse for at jeg bare ikke makter 🙏 Går på midler mot forstoppelse uten super hell, antikvalme piller uten hell, og blodtrykket er som det er (87/49). Så ting er tøft. Det verste er den ekstreme kvalmen! MEN vi er lykkelige! I dag er en stor dag for oss, moro at den lille er frisk og rask! Og ekstra stor bonus at det var en liten gutt inni der ❤️ Sender alle store gode klemmer! Kommer sikkert innom så snart dette roer seg! Lovte bare meg selv at etter ultralyd, DA går du inn å oppdaterer C! Så nå har jeg holdt mitt eget løfte 🤣 Klem klem klem C ! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 27. april 2020 #6207 Del Skrevet 27. april 2020 12 minutter siden, -C- skrev: Hei alle sammen ❤️ velkommen alle nye! Beklager mitt totale fravær, jeg bare er så utrolig dårlig for tiden at jeg har full fokus på å komme meg gjennom dagene! Ekstremkvalme, lavt blodtrykk, evig forstoppelse og tretthet bare tar meg fullstendig! Ville bare komme kjapt innom og forklare hvorfor jeg ikke er her inne. Har i dag vært på ultralyd, er i min 14 uke og fikk vite at alle organer er tipp topp, størrelsen er riktig og alt ser baaaaare fint ut! Fikk også vite at det er en liten gutt inni magen 😍💙 så det var utrolig moro å få se! Har to jenter fra før av, så det er jo ikke til å legge skjul på at det blir moro med en pjokk Savner å være her inne, men håper alle har det bra og har forståelse for at jeg bare ikke makter 🙏 Går på midler mot forstoppelse uten super hell, antikvalme piller uten hell, og blodtrykket er som det er (87/49). Så ting er tøft. Det verste er den ekstreme kvalmen! MEN vi er lykkelige! I dag er en stor dag for oss, moro at den lille er frisk og rask! Og ekstra stor bonus at det var en liten gutt inni der ❤️ Sender alle store gode klemmer! Kommer sikkert innom så snart dette roer seg! Lovte bare meg selv at etter ultralyd, DA går du inn å oppdaterer C! Så nå har jeg holdt mitt eget løfte 🤣 Klem klem klem C ! Så utrolig hyggelig med en oppdatering ❤️ Tenk at du er 14 uker på vei! Det er så utrolig stas, er så glad på deres vegne 🥰 Gratulerer så mye med gutten i magen 💙 Håper kvalmen og forstoppelsen går over snart, det må være utrolig slitsomt å være sånn hele tiden! Det er selvfølgelig heelt okei at du ikke har muligheten til å titte innom her, du gjør helt rett i å fokusere på deg selv! Stor klem til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønskebarnnr2 Skrevet 27. april 2020 #6208 Del Skrevet 27. april 2020 På 24.4.2020 den 10.26, HopelessFear skrev: Woohooo. Mensen har uteblitt så tok en test i morrest. Kan nesten ikke tro det. Gratulere så masse 😍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønskebarnnr2 Skrevet 27. april 2020 #6209 Del Skrevet 27. april 2020 47 minutter siden, -C- skrev: Hei alle sammen ❤️ velkommen alle nye! Beklager mitt totale fravær, jeg bare er så utrolig dårlig for tiden at jeg har full fokus på å komme meg gjennom dagene! Ekstremkvalme, lavt blodtrykk, evig forstoppelse og tretthet bare tar meg fullstendig! Ville bare komme kjapt innom og forklare hvorfor jeg ikke er her inne. Har i dag vært på ultralyd, er i min 14 uke og fikk vite at alle organer er tipp topp, størrelsen er riktig og alt ser baaaaare fint ut! Fikk også vite at det er en liten gutt inni magen 😍💙 så det var utrolig moro å få se! Har to jenter fra før av, så det er jo ikke til å legge skjul på at det blir moro med en pjokk Savner å være her inne, men håper alle har det bra og har forståelse for at jeg bare ikke makter 🙏 Går på midler mot forstoppelse uten super hell, antikvalme piller uten hell, og blodtrykket er som det er (87/49). Så ting er tøft. Det verste er den ekstreme kvalmen! MEN vi er lykkelige! I dag er en stor dag for oss, moro at den lille er frisk og rask! Og ekstra stor bonus at det var en liten gutt inni der ❤️ Sender alle store gode klemmer! Kommer sikkert innom så snart dette roer seg! Lovte bare meg selv at etter ultralyd, DA går du inn å oppdaterer C! Så nå har jeg holdt mitt eget løfte 🤣 Klem klem klem C ! 😍💙😍💙😍💙😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønskebarnnr2 Skrevet 27. april 2020 #6210 Del Skrevet 27. april 2020 Så koselig med så mange nye her inne 🥰 velkommen skal alle være! ❤️ Og gratulere til alle som har fått positiv test! Det blir en skikkelig babybom i 2021 🥰 @Førstegangs, hvordan går det med deg? ❤️ @-C-, så utrolig fortjent! ❤️ Og hvordan står det til med resten her da? 😊 Her går dagene unna så det suser 😅 magen begynner å vekse og vi glede oss til oul 13.05 😍 har begynt å legge på meg, bare litt men det er bedre enn ingenting 😊 de fleste dagene er gode og det føles godt 🥰 er litt på tuppen siden jeg nærmer meg samme tid som for 17 år siden der jeg mistet vesla mi.. Så det er litt mye lytting med doppler om dagene.. 🤦♀️ Men hjertet slår godt og det er masse bevegelser der inne ❤️ Jeg ønsker dere alle en fin kveld! ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J1994 Skrevet 27. april 2020 #6211 Del Skrevet 27. april 2020 Koselig å lese oppdateringer her inne 😍 I morgen er jeg 27+0 og herregud som ukene flyr 🙄 Ryggen har slått seg vrang etter husarbeid på fredag og hodepinen kommer og går.. Magen vokser og vesla er veldig aktiv gjennom hele dagen 🥰 Klem til alle 🌸 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønskebarnnr2 Skrevet 27. april 2020 #6212 Del Skrevet 27. april 2020 14 minutter siden, J1994 skrev: Koselig å lese oppdateringer her inne 😍 I morgen er jeg 27+0 og herregud som ukene flyr 🙄 Ryggen har slått seg vrang etter husarbeid på fredag og hodepinen kommer og går.. Magen vokser og vesla er veldig aktiv gjennom hele dagen 🥰 Klem til alle 🌸 Oi! 27+0.. Da har du ikke så langt igjen 😍 jeg er bare 17+1 idag 🤭 var jo ikke så bra at ryggen slo seg vrang, men flott at det er masse liv og at vesla er aktiv! ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HopelessFear Skrevet 27. april 2020 #6213 Del Skrevet 27. april 2020 1 time siden, Ønskebarnnr2 skrev: Gratulere så masse 😍 Takk ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 27. april 2020 #6214 Del Skrevet 27. april 2020 2 timer siden, -C- skrev: MEN vi er lykkelige! I dag er en stor dag for oss, moro at den lille er frisk og rask! Og ekstra stor bonus at det var en liten gutt inni der ❤️ Gratulerer så mye! Og til dere andre gravide her inne også. Fra nå av går tiden nok bare raskere og raskere 10 timer siden, PepsiFlax skrev: Har heldigvis en lege som tar dette på alvor. Fikk inn til blodprøve for å måle eventuell stigning i hCG. Får svar i løpet av uka Så godt å høre! Jeg har fått time til gynekolog på onsdag nå for å ta ut spiralen min, så da blir det prøvings fra første stund og jeg skal sette meg opp på IKM for mai 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PepsiFlax Skrevet 27. april 2020 #6215 Del Skrevet 27. april 2020 1 time siden, Amatariel skrev: Gratulerer så mye! Og til dere andre gravide her inne også. Fra nå av går tiden nok bare raskere og raskere Så godt å høre! Jeg har fått time til gynekolog på onsdag nå for å ta ut spiralen min, så da blir det prøvings fra første stund og jeg skal sette meg opp på IKM for mai Spennende tider med prøving! 😊 Lykke til! Har du kjøpt inn eggløsningstester og slikt, eller tar dere det hele mer med ro?:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 27. april 2020 #6216 Del Skrevet 27. april 2020 4 minutter siden, PepsiFlax skrev: Spennende tider med prøving! 😊 Lykke til! Har du kjøpt inn eggløsningstester og slikt, eller tar dere det hele mer med ro?:) Takk Nei EL-tester har jeg ikke tenkt å bruke, jeg har hatt noen år tidligere med meget aktivt bruk av dem, og denne gangen tenkte jeg å ikke kaste meg på det. Så får vi se da om tanken på det endrer seg etterhvert Men fikk en pakke i posten i går med g-tester da, så de gleder jeg meg til å begynne å bruke litt av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PepsiFlax Skrevet 27. april 2020 #6217 Del Skrevet 27. april 2020 1 minutt siden, Amatariel skrev: Takk Nei EL-tester har jeg ikke tenkt å bruke, jeg har hatt noen år tidligere med meget aktivt bruk av dem, og denne gangen tenkte jeg å ikke kaste meg på det. Så får vi se da om tanken på det endrer seg etterhvert Men fikk en pakke i posten i går med g-tester da, så de gleder jeg meg til å begynne å bruke litt av. Høres godt ut å bare ta det med ro og ikke stresse over testene også da hehe, ja g-tester er spennende. Tester selv hver dag nå selv om jeg får resultat fra legen før helga og. Føler jeg har litt mer kontroll da 😄 Har du mange barn fra før? Eventuelt prøvd før? Mitt forrige svangerskap var over 10 år siden, så jeg er jo helt blank. Mye nytt også. Jeg visste ikke om eggløsningstester da. Så tenkte å bruke det nå, men når jeg fikk positiv el-test noen uker etter pilleslutt og la inn aksjer samme dag, så ble det jo klaff😄 Så nå har jeg en drøss av EL-tester liggende som jeg forhåpentligvis ikke (bank i bordet) får bruk for på lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangs Skrevet 27. april 2020 #6218 Del Skrevet 27. april 2020 4 timer siden, -C- skrev: Hei alle sammen ❤️ velkommen alle nye! Beklager mitt totale fravær, jeg bare er så utrolig dårlig for tiden at jeg har full fokus på å komme meg gjennom dagene! Ekstremkvalme, lavt blodtrykk, evig forstoppelse og tretthet bare tar meg fullstendig! Ville bare komme kjapt innom og forklare hvorfor jeg ikke er her inne. Har i dag vært på ultralyd, er i min 14 uke og fikk vite at alle organer er tipp topp, størrelsen er riktig og alt ser baaaaare fint ut! Fikk også vite at det er en liten gutt inni magen 😍💙 så det var utrolig moro å få se! Har to jenter fra før av, så det er jo ikke til å legge skjul på at det blir moro med en pjokk Savner å være her inne, men håper alle har det bra og har forståelse for at jeg bare ikke makter 🙏 Går på midler mot forstoppelse uten super hell, antikvalme piller uten hell, og blodtrykket er som det er (87/49). Så ting er tøft. Det verste er den ekstreme kvalmen! MEN vi er lykkelige! I dag er en stor dag for oss, moro at den lille er frisk og rask! Og ekstra stor bonus at det var en liten gutt inni der ❤️ Sender alle store gode klemmer! Kommer sikkert innom så snart dette roer seg! Lovte bare meg selv at etter ultralyd, DA går du inn å oppdaterer C! Så nå har jeg holdt mitt eget løfte 🤣 Klem klem klem C ! 💙💙💙 En liten, frisk gutt!! Så fantastisk. Nå ble jeg så glad. Så fint at du oppdaterer oss! Skulle så inderlig ønske at formen din ble bedre snart. Du er sterk som står i det. Det blir heldigvis verdt det til slutt. Sender deg mange klemmer og håper vi hører mer fra deg snart💗 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 27. april 2020 #6219 Del Skrevet 27. april 2020 2 minutter siden, PepsiFlax skrev: Har du mange barn fra før? Eventuelt prøvd før? Har tre barn, og de to siste prøvde vi i godt over ett år på hver for å få til. Har hatt forskjellige problemer (alt fra hormonkrøll, til kort lutealfase, manglende EL, holde på svangerskap osv.) 1 drøyt år høres kanskje ikke så lenge ut for mange (vet jo at mange sliter i årevis), men dette er år med intet annet i hodet enn prøving. Temping, EL-testing, gynekologtimer osv. Så jeg føler litt på en måte at jeg er ferdig med akkurat den delen av prøving. Nå når vi ønsker et fjerde og siste barn så er det ikke "på død og liv" om du forstår... ønsker det jo, men skal nok klare å slå meg til ro dersom det ikke går. Men det blir da med naturlig sex gjennom hele syklusen og ingen EL-tester. Som er planen iallefall 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangs Skrevet 27. april 2020 #6220 Del Skrevet 27. april 2020 3 timer siden, Ønskebarnnr2 skrev: Så koselig med så mange nye her inne 🥰 velkommen skal alle være! ❤️ Og gratulere til alle som har fått positiv test! Det blir en skikkelig babybom i 2021 🥰 @Førstegangs, hvordan går det med deg? ❤️ @-C-, så utrolig fortjent! ❤️ Og hvordan står det til med resten her da? 😊 Her går dagene unna så det suser 😅 magen begynner å vekse og vi glede oss til oul 13.05 😍 har begynt å legge på meg, bare litt men det er bedre enn ingenting 😊 de fleste dagene er gode og det føles godt 🥰 er litt på tuppen siden jeg nærmer meg samme tid som for 17 år siden der jeg mistet vesla mi.. Så det er litt mye lytting med doppler om dagene.. 🤦♀️ Men hjertet slår godt og det er masse bevegelser der inne ❤️ Jeg ønsker dere alle en fin kveld! ❤️ Enig med deg - velkommen til alle nye! Så stas med aktivitet❤️ Det går greit med meg. 6+4 i dag! Litt noia i dag tidlig, var blod på papiret da jeg tørket meg, men heldigvis kom det fra baken (beklager, TMI). Har blitt så forstoppet og plages litt med hemorroider. MEN - blør mye heller fra baken enn fra skjeden! Har kjøpt meg Laktulose, så nå blir det forhåpentligvis fart på sakene. Ellers er jeg i grei form - er en del kvalm uten å kaste opp (brekker meg mye på jobb pga lukter og ekle ting), er mer trøtt og har tunge og ømme pupper. Tør ikke glede meg så mye enda, har liksom ikke helt troen på at det faktisk vokser noe inni meg🤦🏽♀️ Har fortalt det til sjefer og kollegaer, da tilrettelegging pga. corona gjør det vanskelig å holde slike ting hemmelig. Har fått tilrettelegging på jobb uten problemer, og det setter jeg pris på. Vi har flyttet TUL til uke 11 og er svært spente. Krysser alt vi har for et levende foster! Hvordan går det med deg?❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå