Gå til innhold

IKM Skravletråd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 timer siden, VaniIIe skrev:

Kjempespennende 😄❤️ Du får holde oss litt oppdatert her inne da om du vil, jeg synes det er så koselig med oppdateringer fra gravide mens man prøver!💕

Her går det bra, EL har akkurat vært så starter på den lange ventetiden. Får håpe det klaffer denne måneden, men sist vi hadde samleie var 2-3 dager før EL så har ikke så store forhåpninger (mannen har en jobb han må reise vekk en del med, blir borte i tre uker nå så det gjør tiden til IKM ekstra lang 😪

Det skal jeg gjøre 😊 

Sender masse babystøv og håp til dere nå, måtte dpo-dagene gå fort! ♥️ 2-3 dager før kan absolutt gå bra, selv om jeg skjønner følelsen du har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har vi gjort så godt vi kan (og gadd) denne mnd! Siste to dagene bar preg av "dette gjør vi for å lage barn, ikke annet", menne, vi kom vel frem til at det ikke er så veldig synd på oss 🙈

Litt usikker på når EL var. Positiv test søndag og mandag - har ikke flere tester, men håper den er neg nå. Kanskje ligge i morgen for å safe, selvom jeg er litt lei 😆🤣 Slutt på EL-slim lørdag, så tipper jeg er i DPO-land 🤞🤞

20200421_222428.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2020 den 19.56, Førstegangs skrev:

Så hyggelig å høre fra deg! Håper alt står bra til❤️🌟

Det går veldig bra her 🤍🤍 Endelig kommet inn i rutine. Litt trist barseltid pågrunn av korona, men livet skjer i blant 😊☀️

Hvordan går det med deg? 🥰

- M 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Mumsa skrev:

Da har vi gjort så godt vi kan (og gadd) denne mnd! Siste to dagene bar preg av "dette gjør vi for å lage barn, ikke annet", menne, vi kom vel frem til at det ikke er så veldig synd på oss 🙈

Litt usikker på når EL var. Positiv test søndag og mandag - har ikke flere tester, men håper den er neg nå. Kanskje ligge i morgen for å safe, selvom jeg er litt lei 😆🤣 Slutt på EL-slim lørdag, så tipper jeg er i DPO-land 🤞🤞

20200421_222428.jpg

Hehe noen ganger blir sex en jobb når man prøver. Når man lever i babybobla er fokuset plutselig det istedenfor sexlivet 🙈

Tipper du fikk EL mandag eller tirsdag om du fikk positiv test søndag og mandag. 

- M 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hoppet over å prøve denne mnd, så sexa ikke når jeg hadde EL så var klar over at jeg ikke kom til å bli gravid denne mnd - alikevell kjenner jeg meg skuffet nå når jeg kjenner mensen kommer 🤪 Måtte neste mnd bli min mnd 🤞🏼🤞🏼🤰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei😀

Jeg har ekstremt ustabile sykluser. Tok derfor daglig el.test  denne syklusen som var positiv 14.04 på syklusdag 26. I dag, åtte dager senere, har jeg hatt murringer og stikking i mage og korsrygg som om mensen kommer. I kveld kom det også blod på papiret. 

Kan jeg ha fått mensen allerede? Eller kan det være festeblødning eller annet? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. 

Da forlater jeg gruppa her enn så lenge. Mensen kom i går kveld, 12DPO. Helt greit å se at alt fungerer første mnd etter pilleslutt 😄 Vi skulle jo egentlig ikke prøve denne mnd heller. Kommer tilbake i juli/august. Håper jeg ikke finner noen av dere her da ;) Men om vi snakkes, så er jo det trivelig uansett 😄 Kanskje vi møtes på gravidgruppa i stedet med tiden? 

Endret av PepsiFlax
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, frk.bie skrev:

Vi hoppet over å prøve denne mnd, så sexa ikke når jeg hadde EL så var klar over at jeg ikke kom til å bli gravid denne mnd - alikevell kjenner jeg meg skuffet nå når jeg kjenner mensen kommer 🤪 Måtte neste mnd bli min mnd 🤞🏼🤞🏼🤰

🤞🏼🤞🏼🤞🏼🤞🏼🤞🏼🤞🏼🤞🏼🤞🏼🤞🏼🤞🏼🤞🏼

- M 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Stjernesluddet skrev:

Hei😀

Jeg har ekstremt ustabile sykluser. Tok derfor daglig el.test  denne syklusen som var positiv 14.04 på syklusdag 26. I dag, åtte dager senere, har jeg hatt murringer og stikking i mage og korsrygg som om mensen kommer. I kveld kom det også blod på papiret. 

Kan jeg ha fått mensen allerede? Eller kan det være festeblødning eller annet? 🤔

God Morgen ☀️☀️

8 dager etter positiv EL test. Noe som vil si at du mest sannsynlig fikk EL for 6-7 dager siden. Da er sannsynligheten relativt liten for at mensen er på vei da det er på denne tiden ett evt. Egg fester seg 🤞🏼😊 

Det du føler er også veldig typisk når man blir gravid, men føler alt kan være både og. Om blodet du fikk er friskt å lite så kan det ha hvert en festeblødning. Alt dette rundt festeblødning er jo veldig omdiskutert. Noen mener det er relativt få mennesker som opplever det mens flere mener de har hatt det og at det ikke er så uvanlig som man tror. 

Men har du en «stor» blødning så er det noe annet. Men veldig rart å få en menslignende blødning så tidlig hvis ikke det er vanlig for deg?

Men om det du forteller er festning av egget vil du få positiv test om ett par dager. Så da hadde jeg testet meg 🙈 

Lykke til 🤞🏼🤞🏼🤞🏼
- M 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, PepsiFlax skrev:

Hei. 

Da forlater jeg gruppa her enn så lenge. Mensen kom i går kveld, 12DPO. Helt greit å se at alt fungerer første mnd etter pilleslutt 😄 Vi skulle jo egentlig ikke prøve denne mnd heller. Kommer tilbake i juli/august. Håper jeg ikke finner noen av dere her da ;) Men om vi snakkes, så er jo det trivelig uansett 😄 Kanskje vi møtes på gravidgruppa i stedet med tiden? 

Så synd at mensen kom, men også veldig bra at kroppen fungerer så raskt etter pilleslutt 😊 Håper vi møtes på gravidgruppen til høsten 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere erfarne prøvere 😊 Er det noen som vet om HCG kan/vil synes på en blodprøve 8-9 dpo hvis man er gravid? Skal ta blodprøver rundt den tiden hvor de også tester for HCG (pga kreftrisiko). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ollibolli skrev:

Hei dere erfarne prøvere 😊 Er det noen som vet om HCG kan/vil synes på en blodprøve 8-9 dpo hvis man er gravid? Skal ta blodprøver rundt den tiden hvor de også tester for HCG (pga kreftrisiko). 

Kan hende i følge Babyverden 😁

20200423_091845.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bærblå skrev:

God Morgen ☀️☀️

8 dager etter positiv EL test. Noe som vil si at du mest sannsynlig fikk EL for 6-7 dager siden. Da er sannsynligheten relativt liten for at mensen er på vei da det er på denne tiden ett evt. Egg fester seg 🤞🏼😊 

Det du føler er også veldig typisk når man blir gravid, men føler alt kan være både og. Om blodet du fikk er friskt å lite så kan det ha hvert en festeblødning. Alt dette rundt festeblødning er jo veldig omdiskutert. Noen mener det er relativt få mennesker som opplever det mens flere mener de har hatt det og at det ikke er så uvanlig som man tror. 

Men har du en «stor» blødning så er det noe annet. Men veldig rart å få en menslignende blødning så tidlig hvis ikke det er vanlig for deg?

Men om det du forteller er festning av egget vil du få positiv test om ett par dager. Så da hadde jeg testet meg 🙈 

Lykke til 🤞🏼🤞🏼🤞🏼
- M 

Tusen takk for godt svar🤩 Syntes også det var rart med blødning så tidlig, men det var med litt blod på papiret i går, så da håper jeg virkelig at det var en festeblødning🤞🏻 Måtte ta en tidlig-test i dag tidlig, som var negativ.. men jeg får ha litt tålmodighet og prøve igjen om noen dager 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Woohooo. Mensen har uteblitt så tok en test i morrest. Kan nesten ikke tro det.

20200424_101426.jpg

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2020 den 9.07, Bærblå skrev:

Det går veldig bra her 🤍🤍 Endelig kommet inn i rutine. Litt trist barseltid pågrunn av korona, men livet skjer i blant 😊☀️

Hvordan går det med deg? 🥰

- M 

Håper barseltiden blir bedre etterhvert💗 Virker jo som det går rette veien snart!

Med meg går det bra! 6+0 i dag og sitter og brekker meg på jobb😅 Merkelig å bli glad av sånt, håper det betyr at bønna vokser og gror som den skal. Kvalmen er heldigvis ikke krise, er bare litt ekstra var på lukt og ekle ting. Og tannpuss!!

Klem til deg☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VaniIIe
19 hours ago, HopelessFear said:

Woohooo. Mensen har uteblitt så tok en test i morrest. Kan nesten ikke tro det.

20200424_101426.jpg

Gratulerer 🥰💕🎉 Så gøy!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest VaniIIe

Så lei av denne dumme kroppen!! Hadde EL for en uke siden, så plutselig i går fikk jeg masse El-slim, sjekker trappen og den er høy, myk og åpen... En uke etter eggløsning. Hvorfor kan ikke kroppen min bare oppføre seg som folk 🤭 En liten rant fra meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Nå er det en liten stund siden jeg var innom her sist. Så hyggelig å se at flere har blitt gravide i mellomtiden. Det er sikkert flere nye her, så kan gi en kort oppdatering på "hvem jeg er" 😅 Sluttet med ppiller oktober 2019. Har sjelden mensen (alltid vært sånn, med og uten ppiller). Var hos gyn i desember uten å se noe feil. Fikk beskjed om å komme tilbake innen 6 mnd hvis ikke syklus ble mer regelmessig. Var på oppfølgingstime denne uken. Fikk påvist liten grad PCO. Fått Provera for å sette i gang mens, og deretter dobbel Clomifen Ferring (som jeg forstår er det samme som Pergotime) mensdag 5. Er på dag 4 med Provera i dag. 

Er veldig lettet over å vite at det faktisk er noe med meg, og ikke bare noe jeg har trodd selv... Er veldig spent på tablettene og ønsker gjerne å snakke med noen som sitter i samme båt. Ser det ligger noen tråder ute om Provera og Letrozol, men ingen tråder som er særlige aktive. Tips meg gjerne om hvor jeg bør skrive, for dette er vel ikke helt tråden. Selv om jeg vet flere her har erfaring med dette, som jeg snakker med i fjor 😊

Endret av Lille fjasa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Lille fjasa skrev:

Det er sikkert flere nye her, så kan gi en kort oppdatering på "hvem jeg er" 😅Fikk påvist liten grad PCO. Fått Provera for å sette i gang mens, og deretter dobbel Clomifen Ferring (som jeg forstår er det samme som Pergotime) mensdag 5. Er på dag 4 med Provera i dag. r 😊

For noen år siden var jeg gjennom akkurat dette. Mild grad PCOS her. Nå er vi jo alle forskjellige, men kan jo kort fortelle hvordan det gikk med meg. Fikk dessverre ikke noe spesiell effekt av disse kurene. Syklusen var fortsatt krøllete, men manglende EL og rare menstruasjoner. Nesten på dagen 1 år etter jeg sluttet på piller dro jeg til en fertilitetsklinikk, og legen der konstaterte raskt at jeg hadde behov for metformin (stabiliserer hormoner). Jeg ble gravid på første måned på dette ❤️ Så ha gjerne den muligheten i tankene om det ikke skulle fungere for deg nå. 

HEI til alle sammen forresten. Første gang jeg titter innom her. Blir prøver om kort tid, venter bare på en time hos gynekologen for å fjerne spiralen. Tror de ringer på mandag, så blir spennende fremover 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...