J1994 Skrevet 13. mars 2020 #5981 Del Skrevet 13. mars 2020 (endret) 10 minutter siden, -C- skrev: @J1994 Tenk, halvveis!!! Spennende 🤩 heldiggrisen! Kunne ønske det var meg 😛 Ja jeg krysser fingrene! Jeg er i dag 6+3, så alt kan skje her huff! Skummelt! Åh, ja det er jo litt kjedelig, men får håpe sparkene kommer snart da! Jeg kjente spark utrolig tidlig faktisk, spesielt med nr 2. Så jeg håper den lille snart KICKstarter sparkingen sin og gir deg noen reale spark 😛 Det er veldig gøy å kjenne, men tidvis også vondt hehe! Spesielt når det går opp under ribbeina!! Jeg er kvalm jeg da, kvalmen kom 6+0, på kvelden. Og har siden da ikke forsvunnet. Den er konstant og 24/7. Den er derimot tidvis verre, men det kan være når som helst i døgnet! Jeg tipper derfor en jentebaby i magen jeg! Med de to andre jentene mine ble jeg kvalm 5+ og begynte å spy allerede da. Så denne gangen er det jo sånn sett litt mildere, men kvalmen er grusom! Jeg har lyst å gå tur, men klarer ikke. Jeg har lyst å gjøre husarbeid, men klarer ikke. Er i tillegg veldig svimmel, andre som har vært det? Kos å se liv i tråden igjen ❤️ Tiden har gått utrolig fort! Har hatt flere delmål på veien og tre ultralyder hittil (kontroll igjen i uke 32), så tror det er det som har reddet meg i å tenke fremover Var det ikke kvalme du ønsket deg da? 🙈 Huff.. Var heldigvis ikke kvalm slik at jeg kastet opp, kjente kun at jeg ble dårlig når jeg tenkte på visse matvarer, men slapp likevel billig unna Har kun vært svimmel i forbindelse med hodepinen som skyldes anspent nakke og skuldre, så setter det ikke i forbindelse med svangerskapet Er jo mye som skjer i kroppen din nå som f.eks.hormonforandringer som kan forårsake svimmelhet. Kanskje du har lavt blodtrykk? Edit: Dette med å drømme om andre kjenner jeg meg godt igjen i 😅😅🙈 Ja, synes det jeg og ❤ Endret 13. mars 2020 av J1994 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-C- Skrevet 13. mars 2020 #5982 Del Skrevet 13. mars 2020 (endret) 6 minutter siden, J1994 skrev: Tiden har gått utrolig fort! Har hatt flere delmål på veien og tre ultralyder hittil (kontroll igjen i uke 32), så tror det er det som har reddet meg i å tenke fremover Var det ikke kvalme du ønsket deg da? 🙈 Huff.. Var heldigvis ikke kvalm slik at jeg kastet opp, kjente kun at jeg ble dårlig når jeg tenkte på visse matvarer, men slapp likevel billig unna Har kun vært svimmel i forbindelse med hodepinen som skyldes anspent nakke og skuldre, så setter det ikke i forbindelse med svangerskapet Er jo mye som skjer i kroppen din nå som f.eks.hormonforandringer som kan forårsake svimmelhet. Kanskje du har lavt blodtrykk? Ja, synes det jeg og ❤ Jada, kvalme er et godt og stikkert tegn på at ting er bra! Jeg prefererer å ha den enn å ikke sånn ift trygghet, MEN det er jo ikke digg 😛 Det må være lov å si hehe!!! Jeg har ikke kastet opp! Så det er bra! Men den kvalmen føles som den følelsen man får under kjeven, bak ørene, eller øverst i halsen RETT før man kaster opp! Den er der 24/7 og varierer litt i styrke bare! MEN jeg klager ikke:) bare forteller 😛 hehehehe! Så kjedelig med nakken! Det er ikke moro å ha vondt i nakke, det vet jeg alt om!! Føler du behandling hjelper da? Ja det kan være jeg har lavt blodtrykk faktisk! Er nok bare sånn det er for noen, alle reagerer jo forskjellig. Hcg'et har iallfall steget okei, selv om den siste målingen kanskje ikke var så høy som jeg hadde håpet! Har lagt det inn i slik kalkulator som mener alt er okei! Så da får jeg bare prøve å stole på det! Endret 13. mars 2020 av -C- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carjo4 Skrevet 13. mars 2020 #5983 Del Skrevet 13. mars 2020 7 minutter siden, -C- skrev: Heeeeeeei @Carjo4 Ja det har vært litt stille fra meg, har prøvd å være forsiktig med å skrive her inne da det jo er mange prøvere her og jeg vil ta hensyn + en del har jo blitt litt amper før når jeg har skrevet om meg 🙈 Vet ikke om du så innlegget mitt rett over, der får du en grei oppdatering! TUL neste uke, HVIS de ikke flytter på timen da! Formen = kvalm og svimmel! Også våkner jeg søren meg jevnlig hele natten, og må også ofte tisse! Dette med å våkne og ha rare drømmer om en annen + svette er no drit! Man blir så trøtt på dagen når man aldri sover godt! MEN jeg klager ikke! JEG ER GLAD!!!! Og håper at dette er gode tegn på at den lille har det bra! Målte hcg tidligere i uken også, du kan se her: Hvordan har du det da? 😄❤️ Fikk lest innlegget ditt ja! Så utrolig spennende, tiden går så raskt❤️. Så bra? å se at kvalmen har kommet, da vet du at ting mest sannsynlig er greit der inne 😁. Du er ikke svimmel pga kvalmen? slik at du kanske spiser og drikker mindre, samt er mer stillesittende? Glad å se vi er flere som er oppe på natten!! Hvor kroppen får all væsken fra som skal ut aner jeg ikke, også må jeg spise i løpet av natten for å unngå kvalme. Har fått byttet mange av vaktene mine til senvakter, jeg får INGENTING ut av dagen men jeg kan hvertfall overleve på jobb. Det er dessverre ikke noe hjemmekontor hos oss som jobber på sykehuset. Litt nysgjerrig på hvordan det er med gravide og håndtering av coronasmittede, håper jeg slipper å komme i den situasjonen.. Vi hadde planer om å dele nyheten neste uke etter TUL, men ser for meg at jeg ikke får noen UL for OUL hvis de private klinikkene stenger de neste dagene? Ikke at det er verdens undergang altså.. Jeg er 11+2 i dag, føles uvirkelig å være i 2. trimester allerede! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J1994 Skrevet 13. mars 2020 #5984 Del Skrevet 13. mars 2020 6 minutter siden, -C- skrev: Jada, kvalme er et godt og stikkert tegn på at ting er bra! Jeg prefererer å ha den enn å ikke sånn ift trygghet, MEN det er jo ikke digg 😛 Det må være lov å si hehe!!! Jeg har ikke kastet opp! Så det er bra! Men den kvalmen føles som den følelsen man får under kjeven, bak ørene, eller øverst i halsen RETT før man kaster opp! Den er der 24/7 og varierer litt i styrke bare! MEN jeg klager ikke:) bare forteller 😛 hehehehe! Så kjedelig med nakken! Det er ikke moro å ha vondt i nakke, det vet jeg alt om!! Føler du behandling hjelper da? Ja det kan være jeg har lavt blodtrykk faktisk! Er nok bare sånn det er for noen, alle reagerer jo forskjellig. Hcg'et har iallfall steget okei, selv om den siste målingen kanskje ikke var så høy som jeg hadde håpet! Har lagt det inn i slik kalkulator som mener alt er okei! Så da får jeg bare prøve å stole på det! Får satse på at kvalmen snart slipper 🥰 Jada, føler det hjelper noe. Er fortsatt veldig stiv på ene siden i nakken, så må bare smøre meg med tålmodighet og gå hyppig til behandling, så får jeg håpe det snart går over Hcg'en er nok helt fin skal du se, men skjønner at ikke bekymringene slipper helt taket før man får se hjerte banke på ul ❤ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-C- Skrevet 13. mars 2020 #5985 Del Skrevet 13. mars 2020 16 minutter siden, Carjo4 skrev: Fikk lest innlegget ditt ja! Så utrolig spennende, tiden går så raskt❤️. Så bra? å se at kvalmen har kommet, da vet du at ting mest sannsynlig er greit der inne 😁. Du er ikke svimmel pga kvalmen? slik at du kanske spiser og drikker mindre, samt er mer stillesittende? Glad å se vi er flere som er oppe på natten!! Hvor kroppen får all væsken fra som skal ut aner jeg ikke, også må jeg spise i løpet av natten for å unngå kvalme. Har fått byttet mange av vaktene mine til senvakter, jeg får INGENTING ut av dagen men jeg kan hvertfall overleve på jobb. Det er dessverre ikke noe hjemmekontor hos oss som jobber på sykehuset. Litt nysgjerrig på hvordan det er med gravide og håndtering av coronasmittede, håper jeg slipper å komme i den situasjonen.. Vi hadde planer om å dele nyheten neste uke etter TUL, men ser for meg at jeg ikke får noen UL for OUL hvis de private klinikkene stenger de neste dagene? Ikke at det er verdens undergang altså.. Jeg er 11+2 i dag, føles uvirkelig å være i 2. trimester allerede! Det kan selvfølgelig hende svimmelheten kommer av kvalmen, men svimmelheten kom egentlig før kvalmen! Vanskelig å si, så lenge jeg har symptomer er jeg fornøyd:) det er bedre enn omvendt når man bekymrer seg iallfall 😛 Jeg våkner hele natten jevnlig. Enten av rare drømmer eller av ingenting! Er som om kroppen allerede nå forbereder seg på våkennetter! Merkelig! Og annoying haha! Skjønner godt du sliter på jobb, man er så dårlig på dagen! Kvalmen herjer! Usj!! Ja jeg har prøvd å søke litt på korona og graviditet, men de har ingen ordentlig info på det som jeg finner! Tenk - 2 trimester!! Når går man over til 2 trim? Gratulerer sååå fortjent!! @Carjo4 Jeg føler denne tul betyr sååå mye for meg! Så jeg håper for hva det et verdt at jeg får tatt den sukk! Vært en milepæl hele veien! Spørs hvordan det blir med NIPT testen i Gøteborg nå da!! Er jo ikke før slutten av april, men kan jo hende det vlir avlyst også! Den er veldig viktig for meg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-C- Skrevet 13. mars 2020 #5986 Del Skrevet 13. mars 2020 7 minutter siden, J1994 skrev: Får satse på at kvalmen snart slipper 🥰 Jada, føler det hjelper noe. Er fortsatt veldig stiv på ene siden i nakken, så må bare smøre meg med tålmodighet og gå hyppig til behandling, så får jeg håpe det snart går over Hcg'en er nok helt fin skal du se, men skjønner at ikke bekymringene slipper helt taket før man får se hjerte banke på ul ❤ @J1994 ja la oss håpe behandlingen hjelper deg ❤️ Ja sant, jeg må nok se det hjertet slå før jeg klarer roe meg! 4 dager igjen med mindre de avlyser pga viruset!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J1994 Skrevet 13. mars 2020 #5987 Del Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, -C- skrev: @J1994 ja la oss håpe behandlingen hjelper deg ❤️ Ja sant, jeg må nok se det hjertet slå før jeg klarer roe meg! 4 dager igjen med mindre de avlyser pga viruset!!!! Takk for det ❤ Jeg krysser fingrene både for at de holder oppe og et fint bankende hjerte 🥰 Du må oppdatere 😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
autorain Skrevet 13. mars 2020 #5988 Del Skrevet 13. mars 2020 4 minutter siden, -C- skrev: 4 dager igjen med mindre de avlyser pga viruset!!!! Jeg skal på TUL i mars og fikk mail fra klinikken i går hvor det står de ikke avbestilte timer, men er du i karantene/isolasjon eller hadde symptomer på sykdom må du utsette timen. Så med mindre legen blir syk, eller det kommer enda strengere regler, så tipper jeg det er stor sjanse for at du får beholde timen din! Uansett, jeg krysser fingrene for deg 😍🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-C- Skrevet 13. mars 2020 #5989 Del Skrevet 13. mars 2020 14 minutter siden, J1994 skrev: Takk for det ❤ Jeg krysser fingrene både for at de holder oppe og et fint bankende hjerte 🥰 Du må oppdatere 😁 @J1994 Tusen takk og i lige så ❤️ Det lover jeg at jeg skal!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangs Skrevet 13. mars 2020 #5990 Del Skrevet 13. mars 2020 9 minutter siden, autorain skrev: Jeg skal på TUL i mars og fikk mail fra klinikken i går hvor det står de ikke avbestilte timer, men er du i karantene/isolasjon eller hadde symptomer på sykdom må du utsette timen. Så med mindre legen blir syk, eller det kommer enda strengere regler, så tipper jeg det er stor sjanse for at du får beholde timen din! Uansett, jeg krysser fingrene for deg 😍🤞 Tror det skal litt til før helsetjenester «stenger ned». Aleris, Volvat og slike klinikker har avtaler med helseforetakene for at å gjøre køene i helevesenet kortere, så vil tro de gjør alt de kan for å holde åpent. Hvis de nedprioriterer ting, vil jeg tro det blir inngrep/undersøkelser som ikke er viktige og kan utsettes til ting har roet seg ned. Var selv på Aleris i dag og det har de stengt dørene slik at man må ringe på og man får ikke komme inn dersom man mulig kan være smittet. Vil tro det går helt fint med UL og slikt, som @autorain skriver💛 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-C- Skrevet 13. mars 2020 #5991 Del Skrevet 13. mars 2020 12 minutter siden, autorain skrev: Jeg skal på TUL i mars og fikk mail fra klinikken i går hvor det står de ikke avbestilte timer, men er du i karantene/isolasjon eller hadde symptomer på sykdom må du utsette timen. Så med mindre legen blir syk, eller det kommer enda strengere regler, så tipper jeg det er stor sjanse for at du får beholde timen din! Uansett, jeg krysser fingrene for deg 😍🤞 @autorain Så godt å høre ❤️ Da håper jeg alt går bra! Tusen takk og takk det samme 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-C- Skrevet 13. mars 2020 #5992 Del Skrevet 13. mars 2020 13 minutter siden, Førstegangs skrev: Tror det skal litt til før helsetjenester «stenger ned». Aleris, Volvat og slike klinikker har avtaler med helseforetakene for at å gjøre køene i helevesenet kortere, så vil tro de gjør alt de kan for å holde åpent. Hvis de nedprioriterer ting, vil jeg tro det blir inngrep/undersøkelser som ikke er viktige og kan utsettes til ting har roet seg ned. Var selv på Aleris i dag og det har de stengt dørene slik at man må ringe på og man får ikke komme inn dersom man mulig kan være smittet. Vil tro det går helt fint med UL og slikt, som @autorain skriver💛 Det var godt å høre @Førstegangs ❤️ Kjenner jeg trenger den timen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingrid Skrevet 13. mars 2020 #5993 Del Skrevet 13. mars 2020 I følge Pearly skulle jeg hatt mensen for to dager siden, og i følge Flo skulle den kommet i dag eller i morgen. Har rett og slett ikke peiling på hva jeg skal forvente, ettersom Flo mener jeg hadde eggløsning 6. mars, og Pearly mente den var 28. februar.. Kjente litt mensmurringer for to dager siden, men ikke noe mer enn det. Har testet to ganger denne syklusen, og begge testene har vært 100% negative. Blir spennende å se de neste dagene.. jeg har ikke troa, og vi hadde egentlig bestemt oss for å hoppe over denne syklusen for å unngå fødsel i desember. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 13. mars 2020 #5994 Del Skrevet 13. mars 2020 (endret) @-C- Så koselig å se at ting fortsatt er bra! Har tenkt mye på deg. Har faktisk snoket inne på profilen din ved et par anledninger, bare for å se om du har vært noe aktiv! 🙊 Haha, nå hørtes jeg sikkert ut som tidenes creep, men er jo så gøy å følge med. Blir spennende når TUL kommer! ❤️ En spennende tid fremover i seg selv. Du må ikke være redd for å holde oss oppdatert, jeg tror det er mange her som er nysgjerrige på hvordan det går. Så får de som "ikke tåler" å høre andres gleder holde seg unna, tenker nå jeg! ❤️ Håper forøvrig ALLE sammen ønsker å dele, enten det er oppturer eller nedturer, så kan vi stå i det sammen Stor klem til dere alle, med ønske om en god helg! Endret 13. mars 2020 av SUPERMIRI 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-C- Skrevet 14. mars 2020 #5995 Del Skrevet 14. mars 2020 17 timer siden, SUPERMIRI skrev: @-C- Så koselig å se at ting fortsatt er bra! Har tenkt mye på deg. Har faktisk snoket inne på profilen din ved et par anledninger, bare for å se om du har vært noe aktiv! 🙊 Haha, nå hørtes jeg sikkert ut som tidenes creep, men er jo så gøy å følge med. Blir spennende når TUL kommer! ❤️ En spennende tid fremover i seg selv. Du må ikke være redd for å holde oss oppdatert, jeg tror det er mange her som er nysgjerrige på hvordan det går. Så får de som "ikke tåler" å høre andres gleder holde seg unna, tenker nå jeg! ❤️ Håper forøvrig ALLE sammen ønsker å dele, enten det er oppturer eller nedturer, så kan vi stå i det sammen Stor klem til dere alle, med ønske om en god helg! Heeei @SUPERMIRI hvordan er det med deg? ❤️ Så hyggelig at du har tenkt på meg, alle dere som har det er så søte ❤️ haha høres ikke creepy ut, er jo lov her inne! Vært verre om du plutselig banket på hjemme hos meg og sa: «Hei du - supermiri fra KG her, åssn har du det??» 😂🤣 Jeg sitter nå as we speak i sofaen, rett opp og ned, litt lutet rygg - drit kvalm! Jeg kan ikke ligge, jeg kan ikke stå, bare sitte akkurat sånn her. Føles som om det er rett før jeg skal kaste opp hele tiden, men det skjer ikke! Så sånn er det her 😛 jeg våkner om morgenen og er kvalm fra første sek, også er jeg kvalm helt til jeg legger meg. Det er ikke snakk om noe opphold! Jeg klager ikke 😛 jeg informerer haha! Men helt seriøst - jeg klager ikke! •Er det dritt å være kvalm 24/7? Ja! •Skulle jeg gjerne vært sunn gravid uten kvalme? Ja! •Er jeg glad for at jeg har kvalmen nå som jeg er redd for å miste? JA!!! Blir spennende med ultralyd til uken om timen vedstår:) jeg lover å holde dere oppdaterte! Jeg synes jo alle bør kunne skrive her inne, uavhengig av status vedrørende gravid/ikke gravid, men vil bare ikke trampe noen på tærne heller ❤️ Sender en stooooor klem! Nå skal jeg prøve et på en Ritz-kjeks 😛 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 14. mars 2020 #5996 Del Skrevet 14. mars 2020 @-C- God morgen! Meg er det bra med Vi er i gang med PP2 nå. Fikk positiv eggløsningstest i dag tidlig, så nå er the humping i gang 😜 Haha! Var redd EL skulle bli ordentlig forsinka, etter den kjemiske. Heldigvis er syklusen nogen lunde i rute. Blir noen lange dager fremover nå. Føler meg litt roligere denne PP'n her. Det som skjer, det skjer. Så håper vi selvfølgelig at det er noe positivt på gang ❤️ 39 minutter siden, -C- skrev: Vært verre om du plutselig banket på hjemme hos meg og sa: «Hei du - supermiri fra KG her, åssn har du det??» 😂🤣 Haha, måtte le høyt av dette her! Da hadde jeg vel vært passe creepy ja 🙉🙊 Kjenner jeg er glad på dine vegne at du kjenner på denne kvalmen! Det høres kanskje feil ut, men det er bare fordi den kan være betryggende for deg ❤️ HURRA for kvalme fra morgen til kvelds! 😂 Får håpe den kanskje roer seg litt da, og at du får ned noe næring! Gleder meg til å høre fra deg når du har vært på TUL! Og del gjerne om alt annet som du måtte føle for å prate om også ❤️ Klem til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-C- Skrevet 14. mars 2020 #5997 Del Skrevet 14. mars 2020 7 timer siden, SUPERMIRI skrev: @-C- God morgen! Meg er det bra med Vi er i gang med PP2 nå. Fikk positiv eggløsningstest i dag tidlig, så nå er the humping i gang 😜 Haha! Var redd EL skulle bli ordentlig forsinka, etter den kjemiske. Heldigvis er syklusen nogen lunde i rute. Blir noen lange dager fremover nå. Føler meg litt roligere denne PP'n her. Det som skjer, det skjer. Så håper vi selvfølgelig at det er noe positivt på gang ❤️ Haha, måtte le høyt av dette her! Da hadde jeg vel vært passe creepy ja 🙉🙊 Kjenner jeg er glad på dine vegne at du kjenner på denne kvalmen! Det høres kanskje feil ut, men det er bare fordi den kan være betryggende for deg ❤️ HURRA for kvalme fra morgen til kvelds! 😂 Får håpe den kanskje roer seg litt da, og at du får ned noe næring! Gleder meg til å høre fra deg når du har vært på TUL! Og del gjerne om alt annet som du måtte føle for å prate om også ❤️ Klem til deg @SUPERMIRI haha ja hurra kvalme 😛 men ja - det er jo betryggende! Samtidig som gosh, jeg er dårlig altså!! Tvang meg selv til å gå tur i dag og tror jeg skal tvinge meg selv nå igjen! Jeg får nemlig i meg næring, spyr ikke og får bevegd meg minimalt, så jeg må bare prøve å gå og gå og gå! La på meg deilige 28 og 30 kg med de andre! Jeg er 173 høy og veier normalt 55-60kg alt ettersom, så jeg orker bare ikke nye 30 kg! Det gjør alt så mye tyngre huff! god klem til deg også ❤️ snart skal den sitte hos deg igjen ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #5998 Del Skrevet 15. mars 2020 Må lufte tankene mine før jeg får helt noia... Jeg var(er) i utgangspunket kjempe redd graviditet og fødsel pga helseangst, men etter å ha fått enorm støtte av jordmor og helsevesenet med mye betryggelse om at jeg skal få ekstra oppfølging og samtaler. Da klarte jeg endelig å slutte på prevensjon og å starte prøvingen. Vi er nå i PP2, og jeg KAN være gravid da jeg allerede har hatt eggløsning denne mnd. Men nå mens denne coronakrisen står på kjenner jeg på en ekstrem redsel. Jeg skjønnet at de aller fleste er redde - men jeg et på randen til panikkanfall! Bare det av tanken på å ikke få ekstra oppfølging og at min partner evt ikke får være med på fødsel/barsel gjør meg helt ødelagt og angrer på alt 😭 Og selvfølgelig skjønner jeg at jeg ikke blir prioritert nå! Misforstå meg rett - men hva om jeg er blitt gravid og at dette ikke avtar før jeg evt skal føde 😰😭 Er det noen av dere som har «trøstende» eller støttende råd til en desperat person 🙈?? Tror dere dette er i en periode fremover eller vil jeg kunne risikere å må føde aleine 😢😢? Anonymkode: 41f31...358 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #5999 Del Skrevet 15. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Må lufte tankene mine før jeg får helt noia... Jeg var(er) i utgangspunket kjempe redd graviditet og fødsel pga helseangst, men etter å ha fått enorm støtte av jordmor og helsevesenet med mye betryggelse om at jeg skal få ekstra oppfølging og samtaler. Da klarte jeg endelig å slutte på prevensjon og å starte prøvingen. Vi er nå i PP2, og jeg KAN være gravid da jeg allerede har hatt eggløsning denne mnd. Men nå mens denne coronakrisen står på kjenner jeg på en ekstrem redsel. Jeg skjønnet at de aller fleste er redde - men jeg et på randen til panikkanfall! Bare det av tanken på å ikke få ekstra oppfølging og at min partner evt ikke får være med på fødsel/barsel gjør meg helt ødelagt og angrer på alt 😭 Og selvfølgelig skjønner jeg at jeg ikke blir prioritert nå! Misforstå meg rett - men hva om jeg er blitt gravid og at dette ikke avtar før jeg evt skal føde 😰😭 Er det noen av dere som har «trøstende» eller støttende råd til en desperat person 🙈?? Tror dere dette er i en periode fremover eller vil jeg kunne risikere å må føde aleine 😢😢? Anonymkode: 41f31...358 Jeg kan ikke si annet enn at du er ikke alene. Jeg er gravid med termin i november. Jeg har tenkt tanken selv men velger å tro at det verste er overstått til da. Hvis ikke, så må jeg velge å stole på at jeg blir ivaretatt på en god måte av helsepersonell. Føler nesten mer synd i partneren min som blir stående alene utenfor. Fordelen er at det er ikke like mange som føder sent på året, så kapasiteten på fødestua er større. Jeg velger å tro at alt skal gå helt fint, og det viktigste er at ungen får kommet ut på en sikker og god måte ❤️ Uansett, man er veldig uheldig hvis det ender med at partner ikke får vært med. De får jo vært med nå og - så lenge de ikke har symptomer på sykdom og ikke har vært i kontakt med smittede. Anonymkode: aa6bf...073 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seinnie Skrevet 15. mars 2020 #6000 Del Skrevet 15. mars 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Må lufte tankene mine før jeg får helt noia... Jeg var(er) i utgangspunket kjempe redd graviditet og fødsel pga helseangst, men etter å ha fått enorm støtte av jordmor og helsevesenet med mye betryggelse om at jeg skal få ekstra oppfølging og samtaler. Da klarte jeg endelig å slutte på prevensjon og å starte prøvingen. Vi er nå i PP2, og jeg KAN være gravid da jeg allerede har hatt eggløsning denne mnd. Men nå mens denne coronakrisen står på kjenner jeg på en ekstrem redsel. Jeg skjønnet at de aller fleste er redde - men jeg et på randen til panikkanfall! Bare det av tanken på å ikke få ekstra oppfølging og at min partner evt ikke får være med på fødsel/barsel gjør meg helt ødelagt og angrer på alt 😭 Og selvfølgelig skjønner jeg at jeg ikke blir prioritert nå! Misforstå meg rett - men hva om jeg er blitt gravid og at dette ikke avtar før jeg evt skal føde 😰😭 Er det noen av dere som har «trøstende» eller støttende råd til en desperat person 🙈?? Tror dere dette er i en periode fremover eller vil jeg kunne risikere å må føde aleine 😢😢? Anonymkode: 41f31...358 Jeg hadde kjempedårlig erfaring sist. Sluttet på pilla etter betryggende ord fra jm og sykehus om at jeg med nestemann skulle få ha partner med meg hele tiden og god oppfølging. Termin om 7 uker. Verden har helt fallt i grus og jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Mareritt, krisetanker og alt er jævlig. Du er mao ikke alene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå