Gå til innhold

IKM Skravletråd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at du svarte for meg:) 

Jeg har jo selvsagt pratet med han om disse tingene, problemet er jo at det er alltid så enkelt for han. Han er alltid positiv til alt og det er jo en kjempefin egenskap, men han forstår på en måte ikke omfanget og om jeg forklarer det så blir han bare sånn 'men dette går så bra!'. Så når han forsøker å trøste eller gi sympati så blir det litt feil for det blir så enkelt. Han mister jo aldri håpet da, det er jo fint:) 

Regner med at han klarer utvise litt mer forståelse som jeg ønsker meg imorgen, og det vet jeg jo, men det er liksom så symptomatisk at om vi får dårlige nyheter generelt så går han bare helt målrettet inn i 'dette fikser vi!'. Irriterende positiv 😂

Er spent på letrozol forøvrig. 

Anonymkode: a2f00...b20

Sånn er min mann også 😂 

Husker under fødsel, og jeg hadde de verste riene rett før full åpning. Mannen min satt der og strøk meg på ryggen å bare "såså, dette går fint! Du eeeer så flink. Nå er det snart over". Jeg på min side forbanna det djevelens sæd og den kuken som hadde fått meg i den tilstanden 😂🙈 

Jeg ville jo ha barn, men fyyy så urettferdig det er at en må gå gjennom alt og den andre bare kan tvinne tommeltotter 😂 

Han er en fantastisk far, og en herlig ektemann. Men noen ganger er prøving, graviditet og fødsel nesten litt ensomt 😒 

Letrozol funket bra for meg, og jeg fikk svært få/ingen bivirkninger av det. Men jeg måtte opp i dobbel dose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, Sinsiew skrev:

Sånn er min mann også 😂 

Husker under fødsel, og jeg hadde de verste riene rett før full åpning. Mannen min satt der og strøk meg på ryggen å bare "såså, dette går fint! Du eeeer så flink. Nå er det snart over". Jeg på min side forbanna det djevelens sæd og den kuken som hadde fått meg i den tilstanden 😂🙈 

Jeg ville jo ha barn, men fyyy så urettferdig det er at en må gå gjennom alt og den andre bare kan tvinne tommeltotter 😂 

Han er en fantastisk far, og en herlig ektemann. Men noen ganger er prøving, graviditet og fødsel nesten litt ensomt 😒 

Letrozol funket bra for meg, og jeg fikk svært få/ingen bivirkninger av det. Men jeg måtte opp i dobbel dose. 

Jepp. Er mer den følelsen av ensomhet egentlig. Feks da jeg var gravid og var så dårlig, så var han sånn da og. Han hjalp meg med alt og var snill og grei og sympatisk, men du merker jo at han ikke skjønner en dritt. Fordi for han så er som sagt medisinske ting veldig enkelt:

Paracet, ibux, dvitamin. Han er jo aldri syk eller har noen sånne greier så for han er medisiner alltid bare positivt. Tror faktisk han tror hormonbehandling er som en paracet for eggstokken, at man blir kurert liksom. 

Det dumme er jo at han snakker jo masse om prøvingen vår og er spent på temping og alt sånt, så han ser jo på det som vårt prosjekt, men så kommer man til hormoner, medisiner osv og da er jo vårt prosjekt et prosjekt som hovedsaklig rammer meg. Veldig dumt om han høres ut som en dårlig støttespiller eller at jeg syns han er en dust ellernoe, for det gjør jeg ikke. Men noen ting er nok litt vanskeligere for han å sette seg inn i. 

Da jeg tok blindtarmen og hadde sykt vondt så var det en helt annen type forståelse, for det kunne han relatere til. Men hormoner, eggløsningssmerter osv? Nope. Da er han positiv og sier det går bra. Sannsynligvis fordi det gjør jo det kg han kan ikke akkurat si 'ja jeg har også veldig vondt når du har eggløsning' 

😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Sinsiew skrev:

Sånn er min mann også 😂 

Dritt at pergo ikke brukes mer, måtte ha dobbel av det da jeg tok det. Er det sannsynlig at jeg må det på letrozol og? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dritt at pergo ikke brukes mer, måtte ha dobbel av det da jeg tok det. Er det sannsynlig at jeg må det på letrozol og? 

Ganske sannsynlig, ja. 

Hehe, det er litt det den gruppa her er for, har jeg følt. Man skal kunne komme med alt negativt, alt positivt og alt som er midt i mellom. Et lite fristed hvor man kan være litt offer, hvor livet kan være jævlig og hvor ting kan være tungt. Og så kan man dele oppturene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Sinsiew skrev:

Ganske sannsynlig, ja. 

Hehe, det er litt det den gruppa her er for, har jeg følt. Man skal kunne komme med alt negativt, alt positivt og alt som er midt i mellom. Et lite fristed hvor man kan være litt offer, hvor livet kan være jævlig og hvor ting kan være tungt. Og så kan man dele oppturene.

Ja, enig. Og når jeg skrev her så hadde jeg jo pratet med han for lengst. Og det var jo derfor jeg var irritert, fordi alt er liksom så enkelt for han. Og det er jo klart, det er jo det. Han har ikke PCOS, han har ikke problemer med disse tingene, så han vet jo at han funker. Logisk sett så forstår jeg han jo, vi har fått et barn uten problemer før, så vi vet jo det går, og han vet at han funker, så for han handler nok dette om at disse medisinene og alt bare skal få meg til å funke og. Han mener jo bare å være støttende og positiv, men så blir det så åpenbart at han ikke er kvinne😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man kan si det sånn da, at da jeg ringte min venninne som ikke er prøver og forklarte henne dette og min frustrasjon, så sa hun bare, fy faen, det suger, så klart det er greit for han, men det er jo ikke det som er poenget. 

Så er jo bare feilslått støtte fra han, og jeg kan ikke kreve at han endrer måte å støtte på, det blir bare merkelig. Det er rett og slett hans måte å være støttende på. Så får jeg heller bruke denne tråden og venninna mi for syting

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mye mas her nå men, se her. Er dette dobbel dose hun har forskrevet? 

Screenshot_20200303_172336.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, 2 TBL hver dag = dobbel dose☺️ (Likt som med Pergo - tok det selv da det var i bruk, trippel dose = 3 tabletter).

Anonymkode: dc2d1...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, Sinsiew skrev:

Stemmer det 😊

Takk begge to:) vet ikke åssen jeg multisiterer. 

Ble litt forvirret for på arket jeg fikk sto det 1tabl, men det var et mer generelt ark hvor det sto når man tar blodprøver osv. Men kan ikke huske hun nevnte dobbel dose. Tenker jeg får ringe imorgen og spørre:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk begge to:) vet ikke åssen jeg multisiterer. 

Ble litt forvirret for på arket jeg fikk sto det 1tabl, men det var et mer generelt ark hvor det sto når man tar blodprøver osv. Men kan ikke huske hun nevnte dobbel dose. Tenker jeg får ringe imorgen og spørre:) 

Den "stjerna" nederst til venstre 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 2.3.2020 den 22.56, AnonymBruker skrev:

Noen av dere «nye» prøvere som noen ganger får litt sånn «angst» å starter å tenke på om det virkelig passer akkurat nå? 😂 

vi er i PP2 på vårt første barn - vi er 30 og har alt på stell. Men noen dager er jeg sånn «hjelp!» mens andre dager er det eneste jeg ønsker å bli gravid. Håper jeg ikke er aleine om dette? 🙈

Anonymkode: 41f31...358

Sitter med akkurat de samme følelsene her også! 😅 For min del så tror jeg at det "aldri" kommer til å passe 100 %, og det handler nok mest om generell "frykt" rundt det ukjente, alt ansvar og det som skal skje med kroppen for min del. Vi har kun prøvd i 2 PPer vi også, og vi er 32 og 37 år. Og begge tenker at nå hopper vi bare i det - vi blir jo ikke akkurat noe yngre! 😂

Må innrømme at jeg nesten er litt lettet for at det ikke klaffet sånn med èn gang. 🙈 Selv om jeg ble litt skuffet forrige PP. Hodet mitt trengte/trenger å venne seg på tanken. Jeg tenker som så at det skjer når det er ment at det skal skje. ☺️ Så ja, vi er flere i den "klubben". 😄 

Anonymkode: 3d3d6...ab2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sitter med akkurat de samme følelsene her også! 😅 For min del så tror jeg at det "aldri" kommer til å passe 100 %, og det handler nok mest om generell "frykt" rundt det ukjente, alt ansvar og det som skal skje med kroppen for min del. Vi har kun prøvd i 2 PPer vi også, og vi er 32 og 37 år. Og begge tenker at nå hopper vi bare i det - vi blir jo ikke akkurat noe yngre! 😂

Må innrømme at jeg nesten er litt lettet for at det ikke klaffet sånn med èn gang. 🙈 Selv om jeg ble litt skuffet forrige PP. Hodet mitt trengte/trenger å venne seg på tanken. Jeg tenker som så at det skjer når det er ment at det skal skje. ☺️ Så ja, vi er flere i den "klubben". 😄 

Anonymkode: 3d3d6...ab2

TS her ;

Hehe, velkommen i klubben da 😁 Ble faktisk litt lettet selv forrige mnd når jeg fikk mensen! Mer spent denne mnd - men det skjer når det er meningen ja! Akkurat samme innstilling har vi 😋 Så får vi se hvor lang tid det tar før vi faktisk blir gravide da 🙉

Anonymkode: 41f31...358

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

På 4.3.2020 den 22.20, AnonymBruker skrev:

TS her ;

Hehe, velkommen i klubben da 😁 Ble faktisk litt lettet selv forrige mnd når jeg fikk mensen! Mer spent denne mnd - men det skjer når det er meningen ja! Akkurat samme innstilling har vi 😋 Så får vi se hvor lang tid det tar før vi faktisk blir gravide da 🙉

Vil bare si at dette ikke er meg :) Jeg er trådstarter av skravletråden, men har ikke skrevet dette innleggget! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, J1994 skrev:

@-C-, når har du TUL? Er det rundt disse tider her? 🙏🤞

Heeeei @J1994 Jeg har TUL til uken, men kan jo være det blir avlyst pga koronaviruset nå. Vi får se! Utrolig typisk isåfall huff!!! Hvordan har du det? 😄❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, -C- skrev:

Heeeei @J1994 Jeg har TUL til uken, men kan jo være det blir avlyst pga koronaviruset nå. Vi får se! Utrolig typisk isåfall huff!!! Hvordan har du det? 😄❤️ 

Åå, får håpe du får gjennomført det! Blir spennende å høre 😁 Er inne i uke 20 nå-halvveis 🎉 Merker lite til graviditeten, utenom en voksende mage selvfølgelig. Ikke kjent noen bevegelser enda, trolig pga.morkaken er plassert på fremre vegg,  men regner med at jeg snart vil begynne å kjenne noe 😁 Går til kiropraktor pga.konstant hodepine, og det er vel det eneste jeg plages med :)

Hvordan går det med deg? 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med TUL @-C-! Jeg har lurt litt på hvordan det går med deg? Hvor langt er du kommet på vei nå?
Har selv en UL neste uke jeg først og fremst må avlyse pga at jobb nekter å gi meg fri også bli det sikkert stengt mtp korona kan jeg se for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, J1994 skrev:

Åå, får håpe du får gjennomført det! Blir spennende å høre 😁 Er inne i uke 20 nå-halvveis 🎉 Merker lite til graviditeten, utenom en voksende mage selvfølgelig. Ikke kjent noen bevegelser enda, trolig pga.morkaken er plassert på fremre vegg,  men regner med at jeg snart vil begynne å kjenne noe 😁 Går til kiropraktor pga.konstant hodepine, og det er vel det eneste jeg plages med :)

Hvordan går det med deg? 🥰

@J1994 Tenk, halvveis!!! Spennende 🤩 heldiggrisen! Kunne ønske det var meg 😛 Ja jeg krysser fingrene! Jeg er i dag 6+3, så alt kan skje her huff! Skummelt!

Åh, ja det er jo litt kjedelig, men får håpe sparkene kommer snart da! Jeg kjente spark utrolig tidlig faktisk, spesielt med nr 2. Så jeg håper den lille snart KICKstarter sparkingen sin og gir deg noen reale spark 😛 Det er veldig gøy å kjenne, men tidvis også vondt hehe! Spesielt når det går opp under ribbeina!!

Jeg er kvalm jeg da, kvalmen kom 6+0, på kvelden. Og har siden da ikke forsvunnet. Den er konstant og 24/7. Den er derimot tidvis verre, men det kan være når som helst i døgnet! Jeg tipper derfor en jentebaby i magen jeg! Med de to andre jentene mine ble jeg kvalm 5+ og begynte å spy allerede da. Så denne gangen er det jo sånn sett litt mildere, men kvalmen er grusom! Jeg har lyst å gå tur, men klarer ikke. Jeg har lyst å gjøre husarbeid, men klarer ikke. Er i tillegg veldig svimmel, andre som har vært det?

Kos å se liv i tråden igjen ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Carjo4 skrev:

Så spennende med TUL @-C-! Jeg har lurt litt på hvordan det går med deg? Hvor langt er du kommet på vei nå?
Har selv en UL neste uke jeg først og fremst må avlyse pga at jobb nekter å gi meg fri også bli det sikkert stengt mtp korona kan jeg se for meg..

Heeeeeeei @Carjo4 Ja det har vært litt stille fra meg, har prøvd å være forsiktig med å skrive her inne da det jo er mange prøvere her og jeg vil ta hensyn + en del har jo blitt litt amper før når jeg har skrevet om meg 🙈

Vet ikke om du så innlegget mitt rett over, der får du en grei oppdatering! TUL neste uke, HVIS de ikke flytter på timen da! Formen = kvalm og svimmel!

Også våkner jeg søren meg jevnlig hele natten, og må også ofte tisse! Dette med å våkne og ha rare drømmer om en annen + svette er no drit! Man blir så trøtt på dagen når man aldri sover godt! MEN jeg klager ikke! JEG ER GLAD!!!! Og håper at dette er gode tegn på at den lille har det bra! Målte hcg tidligere i uken også, du kan se her:

HCG FEBRUAR 2020

Fre    21.2     Dpo10 = 14    (3+3) 

Lør    22.2    Dpo 11 Digital 1-2 (3+4)

Man  24.2    Dpo13 = 130  (3+6)

Tir     25.2.   Dpo 14 = Digital 2-3 (4+0)

Ons  26.2     Dpo15 = 407  (4+1)

Fre    28.2    Dpo 17 = 979  (4+3)

Man  02.3    Dpo 20 = Digital 3+ (4+6)

Tor    05.3    Dpo 23 = 10.000  (5+2)

Ons   11.3     Dpo 28 = 41.000  (6+1)

Hvordan har du det da? 😄❤️ 

Endret av -C-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...