AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #5941 Del Skrevet 2. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen av dere «nye» prøvere som noen ganger får litt sånn «angst» å starter å tenke på om det virkelig passer akkurat nå? 😂 vi er i PP2 på vårt første barn - vi er 30 og har alt på stell. Men noen dager er jeg sånn «hjelp!» mens andre dager er det eneste jeg ønsker å bli gravid. Håper jeg ikke er aleine om dette? 🙈 Anonymkode: 41f31...358 Jaa! Vi er i pp1 med barn nr2 nå og jeg sitter med akkurat samme følelsen! Er vi klar for en til? Har jeg nok overskudd til en til? Tenk om neste baby får kolikk? Også neste dag kan jeg storglede meg til en til 😍😍 Anonymkode: 4a82e...c6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #5942 Del Skrevet 2. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jaa! Vi er i pp1 med barn nr2 nå og jeg sitter med akkurat samme følelsen! Er vi klar for en til? Har jeg nok overskudd til en til? Tenk om neste baby får kolikk? Også neste dag kan jeg storglede meg til en til 😍😍 Anonymkode: 4a82e...c6f Åh, så godt å høre at det er normalt! Og til og med med nr 2 🥰🙈 betryggende for oss første gangs å høre. Er ekstremt spent- både jeg og mannen! Vi har hatt lyst på barn i 4 år men jeg ville vente til alt var på stell - og nå er det jo det 🙉 Anonymkode: 41f31...358 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangs Skrevet 2. mars 2020 #5943 Del Skrevet 2. mars 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen av dere «nye» prøvere som noen ganger får litt sånn «angst» å starter å tenke på om det virkelig passer akkurat nå? 😂 vi er i PP2 på vårt første barn - vi er 30 og har alt på stell. Men noen dager er jeg sånn «hjelp!» mens andre dager er det eneste jeg ønsker å bli gravid. Håper jeg ikke er aleine om dette? 🙈 Anonymkode: 41f31...358 Om jeg gjør! Har bare jobb frem til mars neste år, så er mildt sagt stressa for å kombinere graviditet/barselstid med å lete etter ny jobb. Heldigvis løser det seg som regel😅💕 Hva gjør at du tenker «hjelp!»? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #5944 Del Skrevet 2. mars 2020 18 minutter siden, Førstegangs skrev: Om jeg gjør! Har bare jobb frem til mars neste år, så er mildt sagt stressa for å kombinere graviditet/barselstid med å lete etter ny jobb. Heldigvis løser det seg som regel😅💕 Hva gjør at du tenker «hjelp!»? Tror det mest er fødselen og barselstiden som er «skremmende». Vi har jo gjort som vi ville å reist mye i 8 år, og nå kan alt endres 🙉 Tenker også på at det løser ser alltid- og vi er et bra team så det skal nok gå bra! Er også spent på reaksjonen min den dagen jeg evt får positiv test😂 Er sååå nervøs hver gang jeg tar test 🙉 Anonymkode: 41f31...358 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AHO Skrevet 3. mars 2020 #5945 Del Skrevet 3. mars 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen av dere «nye» prøvere som noen ganger får litt sånn «angst» å starter å tenke på om det virkelig passer akkurat nå? 😂 vi er i PP2 på vårt første barn - vi er 30 og har alt på stell. Men noen dager er jeg sånn «hjelp!» mens andre dager er det eneste jeg ønsker å bli gravid. Håper jeg ikke er aleine om dette? 🙈 Anonymkode: 41f31...358 Haha absolutt!! Jeg er 29 og mannen blir snart 35. Vi har brukt de siste 6-7 årene på reising, festing, utdanning og jobb. Bestemte oss rett etter nyttår om vi ikke bare skulle sette igang. Han tok initiativet på det. Jeg fikk først panikk og bare "hæ? Neineinei. Jeg kan ikke ta vare på plantene hjemme engang". 😂 Men nå gleder jeg meg. Har selvfølgelig noen dager der jeg blir "redd", men det er fordi jeg ikke vet hva jeg går til. Tror det er helt normalt å tenke sånn 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #5946 Del Skrevet 3. mars 2020 3 timer siden, AHO skrev: Haha absolutt!! Jeg er 29 og mannen blir snart 35. Vi har brukt de siste 6-7 årene på reising, festing, utdanning og jobb. Bestemte oss rett etter nyttår om vi ikke bare skulle sette igang. Han tok initiativet på det. Jeg fikk først panikk og bare "hæ? Neineinei. Jeg kan ikke ta vare på plantene hjemme engang". 😂 Men nå gleder jeg meg. Har selvfølgelig noen dager der jeg blir "redd", men det er fordi jeg ikke vet hva jeg går til. Tror det er helt normalt å tenke sånn 😊 Guri det hjelper å høre at dette er normalt 😁😇 Trodde dette var et tegn på at jeg ikke var klar 😅 men prøvingen er i gang og vi begge ver hva som kan skje så vi får bare ta det som det kommer 🤞🏼🤞🏼❤️ Og takk for at dere deler ❤️❤️ Anonymkode: 41f31...358 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 3. mars 2020 #5947 Del Skrevet 3. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Guri det hjelper å høre at dette er normalt 😁😇 Trodde dette var et tegn på at jeg ikke var klar 😅 men prøvingen er i gang og vi begge ver hva som kan skje så vi får bare ta det som det kommer 🤞🏼🤞🏼❤️ Og takk for at dere deler ❤️❤️ Anonymkode: 41f31...358 Jeg er ikke aktiv prøver, men drister meg til å svare. Vår første bare satt. Og herregud å jeg angret på hva vi hadde gjort! For hvordab i all verden skulle vi to, to rotehuer deluxe, klare å ta vare på et annet menneske? Hvordan skulle det gå? Barnet var høyt ønsket, men var jeg klar for å gi slipp på friheten og søvnen? Men vet du, det gikk fint! Det er mye kjærlighet, mye kos, litt slit og litt mas. Helt perfekt! Da var det jo bare å starte på nr 2! Det tok 5 mnd før jeg ble gravid, og jeg hadde kalde føtter hver_eneste_gang jeg gikk inn i dpo land. Og når jeg sto med positiv test? Da var tanken "hvorfor i h&€/%? Gjør vi dette mot oss selv en gang til? Klarer vi ta vare på to? Har jeg nok kjærlighet til en til?" Termin om 8 uker,,og jeg er stadig usikker på hva i all verden det er vi har satt igang 😂 Jeg ser på det som et sunnhetstegn jeg! Det viser jo at du reflekterer rundt hvor stort ansvar et barn er. Og det er jo bra! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nøtta Skrevet 3. mars 2020 #5948 Del Skrevet 3. mars 2020 Vannaktig utflod idag, med bittelitt hvitt i, 11dpo. Var såpass at jeg måtte bytte. Sist mnd var det knusktørt, men husker ikke om jeg har hatt utflod eller ikke dagene før ikm. Vondt med stramme bukser og er småkvalm, og umulig å ligge på magen. Masse murring er enda, til tider vondt. Har bare en vanlig babyplan test, som jeg lurer på å ta i kveld. Bestillt nye tidligtester, men de kommer ikke før i morgen/torsdag. vil den jeg har slå ut så tidlig?! 4 dager til ikm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AHO Skrevet 3. mars 2020 #5949 Del Skrevet 3. mars 2020 7 minutter siden, nøtta skrev: Vannaktig utflod idag, med bittelitt hvitt i, 11dpo. Var såpass at jeg måtte bytte. Sist mnd var det knusktørt, men husker ikke om jeg har hatt utflod eller ikke dagene før ikm. Vondt med stramme bukser og er småkvalm, og umulig å ligge på magen. Masse murring er enda, til tider vondt. Har bare en vanlig babyplan test, som jeg lurer på å ta i kveld. Bestillt nye tidligtester, men de kommer ikke før i morgen/torsdag. vil den jeg har slå ut så tidlig?! 4 dager til ikm... Det er vanskelig å si. Tok du tidlig test igår? Ville kanskje ha ventet med vanlig til morgenurin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nøtta Skrevet 3. mars 2020 #5950 Del Skrevet 3. mars 2020 16 minutter siden, AHO skrev: Det er vanskelig å si. Tok du tidlig test igår? Ville kanskje ha ventet med vanlig til morgenurin. Tok i går, den var negativ. Lest at det er større sannsynlighet å få positiv på kvelden, men kanskje jeg skal vente til i morgen tidlig, så jeg har mest mulig konsentrert urin. Tisser i ett i dag, så har ikke sjans til å spare opp så mange timer, tror jeg🙊🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #5951 Del Skrevet 3. mars 2020 2 timer siden, Sinsiew skrev: Jeg er ikke aktiv prøver, men drister meg til å svare. Vår første bare satt. Og herregud å jeg angret på hva vi hadde gjort! For hvordab i all verden skulle vi to, to rotehuer deluxe, klare å ta vare på et annet menneske? Hvordan skulle det gå? Barnet var høyt ønsket, men var jeg klar for å gi slipp på friheten og søvnen? Men vet du, det gikk fint! Det er mye kjærlighet, mye kos, litt slit og litt mas. Helt perfekt! Da var det jo bare å starte på nr 2! Det tok 5 mnd før jeg ble gravid, og jeg hadde kalde føtter hver_eneste_gang jeg gikk inn i dpo land. Og når jeg sto med positiv test? Da var tanken "hvorfor i h&€/%? Gjør vi dette mot oss selv en gang til? Klarer vi ta vare på to? Har jeg nok kjærlighet til en til?" Termin om 8 uker,,og jeg er stadig usikker på hva i all verden det er vi har satt igang 😂 Jeg ser på det som et sunnhetstegn jeg! Det viser jo at du reflekterer rundt hvor stort ansvar et barn er. Og det er jo bra! Åh, aaaakkurat sånn er jeg også! 😂 Men fantastisk å høre at det går fint alikevell 🥰 Masse lykke til i fødsel! Og takk for du tok deg tiden å svare meg. Det betrygger så enormt!! 😄 Anonymkode: 41f31...358 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AHO Skrevet 3. mars 2020 #5952 Del Skrevet 3. mars 2020 27 minutter siden, nøtta skrev: Tok i går, den var negativ. Lest at det er større sannsynlighet å få positiv på kvelden, men kanskje jeg skal vente til i morgen tidlig, så jeg har mest mulig konsentrert urin. Tisser i ett i dag, så har ikke sjans til å spare opp så mange timer, tror jeg🙊🙈 Tror det er lurt å vente. Iallefall hvis du ikke får samlet opp noe idag 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nøtta Skrevet 3. mars 2020 #5953 Del Skrevet 3. mars 2020 1 minutt siden, AHO skrev: Tror det er lurt å vente. Iallefall hvis du ikke får samlet opp noe idag 😊 Ja, du har nok rett. Får prøve i morgen. Angrer på at jeg har kastet bort alle tidligtestene nå😂🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #5954 Del Skrevet 3. mars 2020 Dårlige nyheter for denne mozarellaloveren. Kun en av eggstokkene mine fungerer åpenbart. Den andre har bare tomme egg som ikke modnes. PCOS er i full sving. Er satt på metformin og letrozol og henvisning til ivf. Anonymkode: a2f00...b20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 3. mars 2020 #5955 Del Skrevet 3. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dårlige nyheter for denne mozarellaloveren. Kun en av eggstokkene mine fungerer åpenbart. Den andre har bare tomme egg som ikke modnes. PCOS er i full sving. Er satt på metformin og letrozol og henvisning til ivf. Anonymkode: a2f00...b20 Ikke bra 😕 ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #5956 Del Skrevet 3. mars 2020 6 minutter siden, Sinsiew skrev: Ikke bra 😕 ❤ Nei. Men da var det som jeg mistenkte. Og det er jo forsåvidt fint. Sånn jeg forsto det er det/de eggene som slipper(når jeg har så vondt) altså umodne egg/tomme. Noe som forklarer smertene. Nå er jeg sur på mannen min også. Jeg fortalte han om hva gyn sa og om ivf osv. Så sa jeg at jeg ønsker gå privat mtp ventetid og alder, men at vi kunne forsøke disse 3 syklusene med letrozol og ovitrelle+metformin. Ja det var 0 problem det. For han. Og ivf er dyrt privat sa jeg. Ja nei det var jo ikke noe problem det, nå visste vi jo hva som var galt liksom. Så det var jo bare å grønne på. Jeg ble irritert for liksom i høyden må han jo bare funke i en kopp et par ganger. Alle medisiner han tar generelt er liksom paracet for hodepine, ibux for ryggen iblant etc. Han tar ingen medisiner med sånne bivirkninger og smerter så han forstår jo helt seriøst ikke at hormonbehandling er tøft og slitsomt. Dustedust. Mozz. Anonymkode: a2f00...b20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #5957 Del Skrevet 3. mars 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Men da var det som jeg mistenkte. Og det er jo forsåvidt fint. Sånn jeg forsto det er det/de eggene som slipper(når jeg har så vondt) altså umodne egg/tomme. Noe som forklarer smertene. Nå er jeg sur på mannen min også. Jeg fortalte han om hva gyn sa og om ivf osv. Så sa jeg at jeg ønsker gå privat mtp ventetid og alder, men at vi kunne forsøke disse 3 syklusene med letrozol og ovitrelle+metformin. Ja det var 0 problem det. For han. Og ivf er dyrt privat sa jeg. Ja nei det var jo ikke noe problem det, nå visste vi jo hva som var galt liksom. Så det var jo bare å grønne på. Jeg ble irritert for liksom i høyden må han jo bare funke i en kopp et par ganger. Alle medisiner han tar generelt er liksom paracet for hodepine, ibux for ryggen iblant etc. Han tar ingen medisiner med sånne bivirkninger og smerter så han forstår jo helt seriøst ikke at hormonbehandling er tøft og slitsomt. Dustedust. Mozz. Anonymkode: a2f00...b20 Øhhh. Synes du er litt vel hard med mannen din. Synes helt ærlig du skal ta denne diskusjonen med ham i stedet, forklar ham hvorfor du synes dette er vanskelig og hva det innebærer for deg. Vet han om alt dette? Han støtter deg jo tydeligvis siden han sier at han er med på alt og til og med vil gjøre IVF privat til tross for at det er dyrt. Beklager, men jeg blir så forundret over dette. Hadde han sagt nei til IVF og at det er for hardt for kroppen din med alle hormonene, så hadde det også blitt feil, tipper jeg. Hva med å ta dette med ham i stedet? Blir for enkelt å komme inn hit og kalle ham en dust. Ja, det suger at du har PCOS og at kroppen din må ha hormoner for å få eggløsning og hele den pakka. Men han er jo positiv!!! Du kan ikke forvente at han skal forstå hva som skjer oppi hodet ditt akkurat nå, det må du fortelle ham. Ja, han må runke i en kopp. Men du kan ikke spille offer her og tenke at det bare er tungt for deg. Kanskje synes han dette er kjempevanskelig. Dette må dere løse opp i sammen, ikke ta det her inne. Anonymkode: 59bc2...1ec 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 3. mars 2020 #5958 Del Skrevet 3. mars 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Øhhh. Synes du er litt vel hard med mannen din. Synes helt ærlig du skal ta denne diskusjonen med ham i stedet, forklar ham hvorfor du synes dette er vanskelig og hva det innebærer for deg. Vet han om alt dette? Han støtter deg jo tydeligvis siden han sier at han er med på alt og til og med vil gjøre IVF privat til tross for at det er dyrt. Beklager, men jeg blir så forundret over dette. Hadde han sagt nei til IVF og at det er for hardt for kroppen din med alle hormonene, så hadde det også blitt feil, tipper jeg. Hva med å ta dette med ham i stedet? Blir for enkelt å komme inn hit og kalle ham en dust. Ja, det suger at du har PCOS og at kroppen din må ha hormoner for å få eggløsning og hele den pakka. Men han er jo positiv!!! Du kan ikke forvente at han skal forstå hva som skjer oppi hodet ditt akkurat nå, det må du fortelle ham. Ja, han må runke i en kopp. Men du kan ikke spille offer her og tenke at det bare er tungt for deg. Kanskje synes han dette er kjempevanskelig. Dette må dere løse opp i sammen, ikke ta det her inne. Anonymkode: 59bc2...1ec Jeg er ganske sikker på at hun tar,det med mannen sin også jeg, hun bare trenger å spy ut litt eder og galle her fordi alt føles håpløst og urettferdig. Helt OK å være litt offer når man får så nedslående resultater og man vet man nå gjennom en hel del drit for å få til noe som.egentlig skal gå av seg selv. Så tar man seg sammen, bretter opp ermene og står i det(og klager her på skravletråden for å få ut litt irritasjon og urettferdighetsfølelse). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #5959 Del Skrevet 3. mars 2020 Akkurat nå, Sinsiew skrev: Jeg er ganske sikker på at hun tar,det med mannen sin også jeg, hun bare trenger å spy ut litt eder og galle her fordi alt føles håpløst og urettferdig. Helt OK å være litt offer når man får så nedslående resultater og man vet man nå gjennom en hel del drit for å få til noe som.egentlig skal gå av seg selv. Så tar man seg sammen, bretter opp ermene og står i det(og klager her på skravletråden for å få ut litt irritasjon og urettferdighetsfølelse). Takk for at du svarte for meg:) Jeg har jo selvsagt pratet med han om disse tingene, problemet er jo at det er alltid så enkelt for han. Han er alltid positiv til alt og det er jo en kjempefin egenskap, men han forstår på en måte ikke omfanget og om jeg forklarer det så blir han bare sånn 'men dette går så bra!'. Så når han forsøker å trøste eller gi sympati så blir det litt feil for det blir så enkelt. Han mister jo aldri håpet da, det er jo fint:) Regner med at han klarer utvise litt mer forståelse som jeg ønsker meg imorgen, og det vet jeg jo, men det er liksom så symptomatisk at om vi får dårlige nyheter generelt så går han bare helt målrettet inn i 'dette fikser vi!'. Irriterende positiv 😂 Er spent på letrozol forøvrig. Anonymkode: a2f00...b20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #5960 Del Skrevet 3. mars 2020 Og helt ærlig syns jeg ikke 'dustedust' er spesielt hardt. Det blir som at jeg hadde skrevet superteiten egentlig. Anonymkode: a2f00...b20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå