Gå til innhold

Wisting


Gjest Winza

Anbefalte innlegg

Er nok godt mulig den blir vist i andre land etter hvert. 
Men jeg har i såfall større tro på at en eller annen amerikansk produsent kjøper rettighetene og lager ny innspilling med kun amerikanske skuespillere. 
Litt som Insomniafilmen, som ble spilt inn nordisk i 1997, og i USA i 2002. 
Eller Skam, hvor dem laget Skam Austin. Girl with the dragon tattoo ble også spilt inn på nytt for det amerikanske publikum, eller den svenske La den rette komme inn, som fikk hollywood-remake to år etter den svenske filmen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, _popcorn_ skrev:

Er nok godt mulig den blir vist i andre land etter hvert. 
Men jeg har i såfall større tro på at en eller annen amerikansk produsent kjøper rettighetene og lager ny innspilling med kun amerikanske skuespillere. 
Litt som Insomniafilmen, som ble spilt inn nordisk i 1997, og i USA i 2002. 
Eller Skam, hvor dem laget Skam Austin. Girl with the dragon tattoo ble også spilt inn på nytt for det amerikanske publikum, eller den svenske La den rette komme inn, som fikk hollywood-remake to år etter den svenske filmen. 

Sven er såpas dyktig at de har ingen grunn til å lage en ny. Håper dette endelig kan gi han jobber i USA :)

Anonymkode: f7783...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Sven er såpas dyktig at de har ingen grunn til å lage en ny. Håper dette endelig kan gi han jobber i USA :)

Anonymkode: f7783...de2

Originalene er stort sett alltid bedre, men USA er sær 😛 
Tviler ikke på at han kunne fått roller i USA, og kunne sikkert tilogmed fått rollen som Wisting i en remake, men jeg tror fortsatt dem ville laget en remake istedet for å sende en norsk versjon 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, _popcorn_ skrev:

Originalene er stort sett alltid bedre, men USA er sær 😛 
Tviler ikke på at han kunne fått roller i USA, og kunne sikkert tilogmed fått rollen som Wisting i en remake, men jeg tror fortsatt dem ville laget en remake istedet for å sende en norsk versjon 😛 

Kunne sett for meg han i en marvel film. Kanskje som Harry Osbourne

Anonymkode: f7783...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi den har masse amerikanske skuespillere, er helt logisk at den skal bli vist i amerika. Spesielt med tanke på hvor populær Jørn Lier Horst sine bøker er over hele verden, der er definitivt  mange som vil se en serie basert på en Jørn bok 

Anonymkode: f7783...de2

Haha, selvsagt er han på langt nær så populær på verdensbasis at det er noen selvfølge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Haha, selvsagt er han på langt nær så populær på verdensbasis at det er noen selvfølge :)

Morsom du

Anonymkode: f7783...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Haha, selvsagt er han på langt nær så populær på verdensbasis at det er noen selvfølge :)

God påske 

Anonymkode: f7783...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Morsom du

Anonymkode: f7783...de2

Du mener Jørn Lier Horst er så populær at det er en selvfølge at den norske Wisting-serien blir vist på TV i USA? Det er nok du som er den morsomme her :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Du mener Jørn Lier Horst er så populær at det er en selvfølge at den norske Wisting-serien blir vist på TV i USA? Det er nok du som er den morsomme her :)

Ellers alt bra?:)

Anonymkode: f7783...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ellers alt bra?:)

Anonymkode: f7783...de2

Som tidligere nevnt i tråden fikk Wisting terningkast 3 i VG. Og siden VG som regel gir for gode karakterer til norske produksjoner, så er det i praksis slakt. At amerikanske TV-tittere skal være s interesserte i en norsk serie som ble slaktet i Norges største nettavis, det tviler jeg på. Men vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Som tidligere nevnt i tråden fikk Wisting terningkast 3 i VG. Og siden VG som regel gir for gode karakterer til norske produksjoner, så er det i praksis slakt. At amerikanske TV-tittere skal være s interesserte i en norsk serie som ble slaktet i Norges største nettavis, det tviler jeg på. Men vi får se :)

Et navn. Stellan Skarsgård

Anonymkode: f7783...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå tar serien seg opp etter et par litt dryge episoder 😊

Anonymkode: 0d35e...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare jeg som reagerer på dårlig skuespill? Særlig replikkvekslingene er da virkelig dårlige til tider?

Anonymkode: d5ea6...a0b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare jeg som reagerer på dårlig skuespill? Særlig replikkvekslingene er da virkelig dårlige til tider?

Anonymkode: d5ea6...a0b

Det er vel slik det pleier å være i norske «store» produksjoner :)

Akkurat slike ting greide de faktisk bedre i Hotel Cæsar. Utrolig nok :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve og gi mitt synspunkt uten og spoile. 

Syntes Sven Nordin overrasker positiv som Wisting. Jeg er stor fan av bøkene og slet med å se for meg ham i den rollen, men jaggu ble jeg ikke motbevist. Har aldri hatt noe i mot Sven Nordin, men man lager seg jo er bilde i hodet når man leser bøker, og mitt bildet var litt anderledes. Lest Hulemannen på nytt etter at jeg hadde sett de to første episodene og da var det Sven Nordin jeg så for meg også. Veldig skuffet over Line, syntes mange av replikkene er kleine og påtatte, for hun er favorittkarakteren min i hele bokserien. 

Nils Hammer har seilt opp som en favoritt i TV-serien, og husker at det også i boka ofte belyses at han snuser og drikker mye kaffe, hvor adaptasjon har truffet helt perfekt 😂 

Thomas er vel ikke så mye med i de aktuelle bøkene, men også her syntes jeg noen replikker blir litt kleine og tilgjorte. Han har jeg alltid sett for meg som en barsk og taus helikopterpilot i Afghanistan.

Jeg hadde veldig høye forhåpninger til serien og har blitt litt skuffet. Ikke mye, og jeg kommer til å se resten av episodene også. Jakthundene er den boka jeg har hatt mest problem med å lese, og kjenner jeg gruer meg litt til alt som skal rulles ut på skjermen de resterende episodene. Når Vetti og Christine Thiis («Jentungen» var et godt valg for henne, forøvrig) såvidt kom innpå tema for jakthundene i episode fem kjente jeg nervene kom. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er del 1 av serien ferdig (Hulemannen). Synes det var en flott serie jeg. Håper del 2 (Jakthundene) blir like bra.

Anonymkode: bf63e...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er del 1 av serien ferdig (Hulemannen). Synes det var en flott serie jeg. Håper del 2 (Jakthundene) blir like bra.

Anonymkode: bf63e...9ee

Å? Er det noe jeg har gått glipp av? Kommer det ennå en del? Trodde det var ferdig jeg. Kommer den neste torsdag eller må man vente lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.5.2019 den 8.44, lillemy02 skrev:

Å? Er det noe jeg har gått glipp av? Kommer det ennå en del? Trodde det var ferdig jeg. Kommer den neste torsdag eller må man vente lenger?

Torsdager ja. Ti episoder. Episode 6 slippes til torsdag på Viaplay. På TV vet jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.5.2019 den 8.44, lillemy02 skrev:

Å? Er det noe jeg har gått glipp av? Kommer det ennå en del? Trodde det var ferdig jeg. Kommer den neste torsdag eller må man vente lenger?

Ja, serien er basert på TO bøker, de første 5 episodene er fra "Hulemannen", og de siste 5 fra "Jakthundene". Har nettopp sett episode 6. Det er er ikke HELT to separate serier, der er en slags overgang mellom disse to delen, og det er mulig det også er det i bøkene (har ikke lest dem). Synes i allefall episode 6 også var bra, og kommer defintivt til å se hele serien. Synes Nordin gjør en fremragende skuespillerjobb, og det er god spenning.

Anonymkode: bf63e...9ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...