AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #1 Del Skrevet 8. april 2019 Hei. For 4 uker siden mistet jeg bestemor som har stått meg nær i alle år. I dagene før begravelsen dro jeg til familien min og det ble mye snakk om hvem som skal gjøre hva i begravelsen osv. det viste seg da at alle barnebarna unntatt meg og ei jente til (de to eneste jentene av barnebarna) hadde fått i oppgave å bære kista. Den andre jenta som er barnebarn skulle dele ut blomster. Alle barnebarn og de fire eldste oldebarna hadde fått en «oppgave» unntatt meg. Jeg kjente jeg ble litt sur og irritert da det er jeg som har hatt nærmest kontakt med bestemor og at jeg alltid har vært favoritten hennes. Vet det er slemt å si, men jeg var den yngste jenta, jeg var på besøk hele sommeren og guttene har på en måte vært bestefar sine, om dere skjønner? Dagen det var begravelse ringer den ene tanten min til broren min å sier at de som vil se bestemor en siste gang kan få komme ned i kirken. Broren min svarer da at han ikke har behov for det, og takker for at hun spurte. Men jeg hadde hatt et stort ønske om å si farvel til bestemor, men ingen spurte meg om det. Jeg fant ut på kvelden at de andre hadde blitt spurt og at ingen ønsket det. Jeg angrer på at jeg ikke spurte selv, men jeg trodde helt ærlig at når ingen spurte meg om det, så hadde vi ikke fått tilbud om det heller.. Anonymkode: d5620...e07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Indigo_skies Skrevet 2. mai 2019 #2 Del Skrevet 2. mai 2019 Det er ofte helt vanlig at menn bærer kista av styrkemessige årsaker. Jeg var også den eneste av barnebarna som ikke bar kista til min farmor, men jeg er også den yngste og hadde ingen problemer med det. Tenker jo at dere to jenter kunne delt på å dele ut blomster. Det jeg derimot reagerer litt på, er at ingen kontaktet deg før syningen. Det synes jeg faktisk er litt respektløst av familien din, da alle kan ha behov / ikke behov for dette. Det kan jo være at hun droppet å ringe deg fordi ingen andre ønsket det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå