Gå til innhold

Petter Stordalen


Jordbærogfløte

Anbefalte innlegg

Denne norske forretningsmannen fortjener en egen tråd. Kona Gunhild og hennes organisasjon EAT har sine tråder.

Petter elsker mandager og det har jeg begynt å gjøre også. Han ansetter folk som er bedre enn han selv og han virker raus og ivrig. Han startet å jobbe i farens dagligvarebutikk, solgte jordbær på torget og tok over kjøpesentre i Trondheim og Oslo. Han jobbet seg sakte og sikkert opp og frem.

Jeg anbefaler hans bok «Jeg skal fortelle deg min hemmelighet» som jeg har lest flere ganger. Her er det gode historier, tips og råd. 

Det jeg ikke liker er han og konas reisevirksomhet. De snakker mye om miljø og bærekraftighet, men reiser bla på ekstravagante ferier til Mauritius hvert år med familien. De etterlater seg derfor store miljøavtrykk.

Jeg er medlem i Nordic Choice Club fordi han gjennom hotelldriften er gjennomtenkt og troverdig mht miljø og bærekraftighet. I tillegg kan jeg bo på hotell i alle prisklasser med ulike fasiliteter. Det er moro og motiverende å samle bonuspoeng.

Han forteller at det meste er hardt arbeid og lite dreier seg om festdagene når det er åpninger av nye og oppussede hoteller. Det er da vi ser han sprette rundt og gjøre tøffe stuntshow.

Ja, i det store og hele har jeg rett slett sansen for mannen og leser det jeg kommer over av intervjuer og artikler om ham og hans virke.

Hva synes dere?

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker han. Tror de som har han som leder er heldige, han virker raus og inkluderende, alle får en sjanse så lenge de er ordentlige og gjør så godt de kan. Han er en vandrende motivasjonsfaktor i seg selv, men jeg tror egentlig ikke han er så på høygir hele tiden som det virker som på tv. Håper nesten det er litt overdrevet, ellers må det jo være slisomt i lengden. Men mye energi har han, positiv energi! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Meadow skrev:

Jeg liker han. Tror de som har han som leder er heldige, han virker raus og inkluderende, alle får en sjanse så lenge de er ordentlige og gjør så godt de kan. Han er en vandrende motivasjonsfaktor i seg selv, men jeg tror egentlig ikke han er så på høygir hele tiden som det virker som på tv. Håper nesten det er litt overdrevet, ellers må det jo være slisomt i lengden. Men mye energi har han, positiv energi! 

Et GODT forbilde for de yngre, eldre og de som jobber for/med han! Fantastisk mann!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Jordbærogfløte said:

Jeg anbefaler hans bok «Jeg skal fortelle deg min hemmelighet» som jeg har lest flere ganger. Her er det gode historier, tips og råd. 

Klart Petter Stordalen kommer godt ut i boken han skrev om seg selv. 

Endret av SVK
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, SVK skrev:

Klart Petter Stordalen kommer godt ut i boken han skrev om seg selv. 

Ja, det gjør han jo. Har ikke lest den andre boka om ham, «Sirkus Stordalen». 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også begeistra for fyren. Klart han er dyktig i det han gjør! Hør på podcasten Sånn er du. Det forklarer en del. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker fyren. Virker snill og raus. Alltid blid. Liker kona hans også. Synes de behandler hverandre så pent, ekte kjærlighet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Jordbærogfløte said:

 Han ansetter folk som er bedre enn han selv

Dette er noe ALLE sjefer sier. Kan godt være det stemmer for Stordalen, men ingen sjef kan gå ut i mediene og si: " Jeg ansetter kun folk som er dummere enn meg".  

Endret av SVK
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SVK skrev:

Dette er noe ALLE sjefer sier. Kan godt være det stemmer for Stordalen, men ingen sjef kan gå ut i mediene og si: " Jeg ansetter kun folk som er dummere enn meg".  

Klart det. Jeg tror han snakker om å bygge et godt team.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SVK skrev:

Dette er noe ALLE sjefer sier. Kan godt være det stemmer for Stordalen, men ingen sjef kan gå ut i mediene og si: " Jeg ansetter kun folk som er dummere enn meg".  

HA HA HA ! Nå lo jeg høyt. Den var god. ” jeg ansetter kun folk som er dummere enn meg”.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har boka av Stordalen . Synes han har mange bra teorier . Som sjef tror jeg han kan være en innsiktsfull coach:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også godt inntrykk av ham, selv om det virker som han kan bli litt"mye" innimellom. Det som kanskje imponerer meg mest er det (i alle fall tilsynelatende) gode forholdet han og ekskona har opprettholdt. Det må være supert for alle parter, spesielt deres felles barn. 

Dette med miljø, klima etc tror jeg ikke så mye på, han er først og fremst en businessmann som vil tjene penger. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Korpsnerden skrev:

Jeg har også godt inntrykk av ham, selv om det virker som han kan bli litt"mye" innimellom. Det som kanskje imponerer meg mest er det (i alle fall tilsynelatende) gode forholdet han og ekskona har opprettholdt. Det må være supert for alle parter, spesielt deres felles barn. 

Dette med miljø, klima etc tror jeg ikke så mye på, han er først og fremst en businessmann som vil tjene penger. 

Enig. Er imponert over at han har bygget seg opp til å bli milliardær. Og er flink til å gjøre sprell så han får gratis redaksjonell reklame. De ansatte i hotellene hans tjener ikke bra, men det er vel sånn i hele hotellbransjen desverre. De må jobbe hardt for lav lønn. Det med miljø og klima tror jeg er en gimmick. Hotellene kuttet i en periode pølser og bacon til frokosten men det måtte de gå tilbake på for kundene ville ha det. Tror han er en grei og positiv kar som er raus og tar vare på familie og venner. Har mye mer sans for han enn for kona.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Justlooking skrev:

Enig. Er imponert over at han har bygget seg opp til å bli milliardær. Og er flink til å gjøre sprell så han får gratis redaksjonell reklame. De ansatte i hotellene hans tjener ikke bra, men det er vel sånn i hele hotellbransjen desverre. De må jobbe hardt for lav lønn. Det med miljø og klima tror jeg er en gimmick. Hotellene kuttet i en periode pølser og bacon til frokosten men det måtte de gå tilbake på for kundene ville ha det. Tror han er en grei og positiv kar som er raus og tar vare på familie og venner. Har mye mer sans for han enn for kona.

Burde betale sine ansatte bedre da kanskje.  Han er litt for høy på seg selv 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte podcasten «sånn er du» med Petter som gjest, og jeg fikk et meget godt inntrykk av han. 

En kapitalist som er sosialist - spennende mann.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Trua skrev:

Burde betale sine ansatte bedre da kanskje.  Han er litt for høy på seg selv 

Betaler han ikke avtalefestet lønn? Har ikke hørt rykter om at personalet på hans hoteller får dårligere lønn enn hva som er korrekt, men kanskje du har kunnskap som ikke er offentlig kjent? Nå er det jo ikke han som detaljstyrer det som skjer på hotellene, men jeg ville blitt overrasket dersom det kommer fram at lønningene er lavere enn i resten av næringen. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Pust skrev:

Betaler han ikke avtalefestet lønn? Har ikke hørt rykter om at personalet på hans hoteller får dårligere lønn enn hva som er korrekt, men kanskje du har kunnskap som ikke er offentlig kjent? Nå er det jo ikke han som detaljstyrer det som skjer på hotellene, men jeg ville blitt overrasket dersom det kommer fram at lønningene er lavere enn i resten av næringen. 

 

Han betaler sikkert avtalefestet lønn og som det jeg skrev lenger opp har de ansatte på hotell generelt dårlig betalt, helt sikkert ikke bare på hans hoteller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Justlooking skrev:

Han betaler sikkert avtalefestet lønn og som det jeg skrev lenger opp har de ansatte på hotell generelt dårlig betalt, helt sikkert ikke bare på hans hoteller.

Aha, da skjønner jeg. Jeg misforstod og trodde det mentes at Stordalen betalte dårligere enn andre. Sorry 😔

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mann1979 skrev:

Petter Stordalen:

"Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør!"

I hvilken sammenheng sa han det? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...