Theo Skrevet 19. april 2005 #1 Del Skrevet 19. april 2005 Jeg har så lyst til å lære å spille saxofon - men vet ikke hvor man får gjort det i Oslo. Har noen info? Hvor mye koster en sax - jeg må jo sikkert ha det selv, mange steder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
apple Skrevet 27. april 2005 #2 Del Skrevet 27. april 2005 Kanskje du kan prøva å få kontakt med studentar på musikkhøgskolen? Det finst sikkert nokon der som er glade for å tena litt ekstra pengar, og det kan godt henda at dei gjer det billegare enn etablerte musikarar. For eg ville tru at det andre alternativet er å gå til profesjonelle saksofonistar. Eg ville då ha starta med å kontakta dei som underviser på musikkskular eller liknande, og spør om du kan ta privattimar. Spør eventuelt om dei kjenner andre som kan vera villege til å undervisa. Hugs å spør kor mykje instruktørane vil ha betalt; instrumentundervisning pleier å vera ganske dyrt! Saksofon må du nok ha sjølv, ja. Eg vil anbefala Schlagerforlaget i Operapassasjen; eg trur dei formidlar brukte instrument og, men eg er ikkje sikker. Du må nok oppi 7-8000 for å få ein brukandes (ny) altsaksofon. Trur faktisk ikkje dei finst så veldig mykje billegare enn dette. Det hadde nok ikkje vore dumt å gå opp mot 10000 heller. I tillegg må du ha fliser. Dei kostar nok nokre hundrelappar for ei eske med 10 stk. Dette kan saksofonlærarar meir om enn meg, men eg trur du bør starta på fliser med nummer 2 eller 2 1/2. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Theo Skrevet 29. april 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 29. april 2005 Tusen takk for info, apple! Skal sjekke litt rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 29. april 2005 #4 Del Skrevet 29. april 2005 Åh, jeg og vil - jeg og vil Elsker den saksofonsoloen i Careless whisper, hadde jeg kunne spille den... aaah *drømme* Men det er jo litt dyrt å kjøpe en sax bare for å prøve seg da, tror ikke det blir aktuelt til å begynne med hvertfall... Men Pennylane, kan du ikke holde oss oppdatert på hvordan det går, om det er vanskelig etc? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Theo Skrevet 29. april 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 29. april 2005 Men det er jo litt dyrt å kjøpe en sax bare for å prøve seg da' date=' tror ikke det blir aktuelt til å begynne med hvertfall... Men Pennylane, kan du ikke holde oss oppdatert på hvordan det går, om det er vanskelig etc?[/quote'] Ja - det er veldig dyrt å kjøpe bare for å prøve seg, så jeg er redd for at jeg må vente noen år med dette prosjektet. Veldig synd, jeg har ufattelig lyst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 2. mai 2005 #6 Del Skrevet 2. mai 2005 Åh, jeg og vil - jeg og vil Elsker den saksofonsoloen i Careless whisper, hadde jeg kunne spille den... aaah *drømme* Den spilte jeg bestandig når jeg var yngre Men den er fin ja. Penny Lane: Har du vært borti bladet musikkpraksis? (tror det het det). De har en rekke kjøp/salg annonnser, og jeg tror også de har annonser med undervisning (var avhengig av bladet på slutten av 90-tallet men nå er jeg ikke helt oppdatert der lenger). Du kan evt kjøpe en brukt saxofon, få gjerne med deg en som kan spille for å teste. Og så kan du evt senere kjøpe en ny og bedre saxofon. Men noen av de eldre kan du få en helt fantastisk tone i. Om du skal til Frankrike en gang så ville jeg reist innom fabrikken til Selmer. Instrumenter er skamdyrt i Norge. Men hold deg langt unna BA-musikk i Oslo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 2. mai 2005 #7 Del Skrevet 2. mai 2005 Blåseinstrumenter hos musikkpraksis En annonsør hos musikkpraksis som har brukte saxofoner Musikkpraksis har også en kategori som heter undervisning/kurs du kan titte der og evt legge inn en annonse. I musikkbutikken på palèet (tror den heter musikkforlaget, det er i allefall to musikkbutikker i området der) henger det ofte lapper med kjøp/salg/undervisning/band ol. De selger også lærebøker i for de aller aller fleste instrumenter. Schalgerforlaget, som er nevt tidligere her, selger også dette...vet ikke om det henger lapper og sånn der men kanskje. Helge Hurum heter en av de som jobber der (gjorde i allefall), han har god peiling og kan kanskje tipse deg om folk som kan lære deg. Du kan sjekke med storband og voksenkorps i området også om noen der er interessert i lære bort. Kanskje de tom har noen instrumenter de kan leie ut?? Studentorkester er det vel en del av også...de vil nok gjerne spe på økonomien sin. Håper du kommer deg igang...for saxofon er jo kanonmorro!!!! Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Theo Skrevet 2. mai 2005 Forfatter #8 Del Skrevet 2. mai 2005 Tusen takk for mange gode tips, Ionaa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spacegirl Skrevet 10. mai 2005 #9 Del Skrevet 10. mai 2005 Hvis jeg var deg ville jeg hengt opp en lapp på den tavla som er når du kommer inn på musikkhøgskolen. Der er det vanlig å henge sånne lapper om ønske om undervisning og kjøp/salg av brukte instrumenter, og de fleste studenter er bare glade for å få undervise litt slik at de tjener noen ekstra kroner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Theo Skrevet 10. mai 2005 Forfatter #10 Del Skrevet 10. mai 2005 Hvis jeg var deg ville jeg hengt opp en lapp på den tavla som er når du kommer inn på musikkhøgskolen. Der er det vanlig å henge sånne lapper om ønske om undervisning og kjøp/salg av brukte instrumenter, og de fleste studenter er bare glade for å få undervise litt slik at de tjener noen ekstra kroner. Det skal jeg gjøre, hvis jeg finner ut at jeg har råd. Takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. mai 2005 #11 Del Skrevet 15. mai 2005 I første omgang trenger du ikke en sax til ti tusen. Ville ha hørt med et skolekorps om du kunne låne/ leie en sax for å finne ut om dette er noe du virkelig vil satse på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå