Gå til innhold

Påskeferie med familie = alkohol! Jeg kan ikke drikke alkohol nå :/


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei hei,

Jeg og sambo skal til min far’s hytte i påsken. Pappa og hans samboer skal også være der. Slekten vår har hytter i alle retninger rundt vår hytte, ergo mye familie. Man stikker innom hverandres hytter, tar et glass her og der.

Det er ikke flatfylla det er snakk om her, men vin og øl til maten, og der blir alltids et par kvelder med noe drikking hver påske.

Det er kjempehyggelig og jeg storkoser meg alltid!

Vi har også utejacuzzi som vi bruker MYE når vi er på hytta!

Så: Jeg og sambo prøver endelig å bli gravide og har prøvedager akkurat nå. Det betyr at vi i påskeferien akkurat er i de dagene hvor vi venter på å teste. Altså se om vi fikk det til eller ikke.

Reiser hjem siste dagen i påsken og forventet menstruasjon er dagen etter vi kommer hjem (som vi håper ikke kommer).

Utfordringen:

Med andre ord må jeg holde meg unna BÅDE alkohol og utejacuzzi 😕

Jeg elsker utejacuzzi og jeg er alltid med på noen glass her og der, og da litt mer den ene kvelden vi samler familie og drikker.

Jeg sitter alltid ute i jacuzzi med pappa og snakker om livet og hvordan ting er, så jeg vet at han gleder seg til det!

Vi bor på hver vår kant av landet så dette er virkelig den ene gangen i året vi får denne gode tiden sammen.

Jeg har selvsagt 0 problemer med å avstå begge deler, men hvordan i all verden skal jeg unnskylde at jeg ikke kan i år?

Vi ønsker ikke å dele at vi prøver, så det utgår dessverre å være ærlig.

 Lurtr på om noen har noen gode råd her, for jeg aner virkelig ikke hva jeg skal si.

Kan heller ikke droppe turen da flybilletter og alt er bestilt. Noen tanker?

Anonymkode: ec881...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke helt hvorfor du må droppe jacuzzi?

 

Når det gjelder alkohol, så vet jeg ærlig talt ikke om det spiller noen rolle om man drikker litt vin når man nesten akkurat hae blitt gravid. Hvis du synes det er ubehagelig kan du evt skylde på medisiner ellee noe?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Drama_Queen skrev:

Skjønner ikke helt hvorfor du må droppe jacuzzi?

 

Når det gjelder alkohol, så vet jeg ærlig talt ikke om det spiller noen rolle om man drikker litt vin når man nesten akkurat hae blitt gravid. Hvis du synes det er ubehagelig kan du evt skylde på medisiner ellee noe?

Det er grunnet bakterier som kan komme inn nedentil, gravide skal aldri ta boblebad osv. har jeg hørt.

Ja medisiner kan jeg alltids si, bare redd de skal se gjennom det.

Anonymkode: ec881...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder bading så er dette kun i siste uker av svangerskapet, så det trenger du ikke tenke på :)

lykke til uansett, ikke lett å holde skjult i startfasen.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmen i jacuzzi kan oppmuntre kroppen til spontanabort tror jeg.

Jeg tror jeg ville bare sagt til de aller nærmeste at vi prøver å få barn, foreldre osv. Til familie lenger ut kan du si du har mensen eller noe annet teit. Og så kan du løse alkohol med å nippe heller enn drikke. Ingen legger merke til det. Så passer mannen din på å bytte glass med deg iblandt. Sett dem tilfeldigvis ganske tett sammen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange, eller de fleste, som eventuelt gravide så tidlig som det både drikker, tar boblebad, koser med katter og spiser spekemat.

Du er jo på dette tidspunktet ikke så gravid at du kan teste engang.

Anonymkode: 076a3...07f

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan fint sitte i boblebad selv om du gravid, så lenge du ikke har begynt å lekke fostervann. Bare pass på at du ikke blir for varm. 

Når du er så tidlig på vei i en eventuell graviditet at du ikke har kommet til IKM engang hadde jeg tatt det hele med stor ro. Om du så faktisk er gravid så er det så tidlig at du og embryoet deler ingenting. For min egen del hadde jeg nok roet en del ned på alkoholen, men det enkleste du gjør er å ta imot og late som om du drikker, eventuelt drikke veldig sakte og drikke noe annet siden av. Eller få mannen til å bytte glass med deg nå og da. Unnskyldningen med medisiner er veldig oppbrukt å lett å gjennomskue, bedre å bare late som ingenting. 

Og lykke til med prøvingen 😊

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok tatt meg et lite glass vin jeg altså. Du vet jo ikke om du er gravid en gang, og boblebad kan man i alle fall ta. 

Anonymkode: 71db4...85c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sittet masse i boblebad i graviditeten. Både på hyttetur og på spa. Det er primært på grunn av varmen og faren for blodtrykksfall og besvimelse at man anbefaler å ikke sitte lenge i boblebad.. fosteret kan ta skade om kroppstemperaturen overstiger 39 grader over lengre tid (noe som skal myyye til). Passer bare på at jeg ikke blir overopphetet så går ut om jeg blir ukomfortabel. 

Når det gjelder alkohol så må jeg innrømme at jeg drakk to glass vin selv helgen før jeg fant ut av graviditeten. Tok det opp med lege som ikke løftet et øyebryn. Det var snakk om så lite og over så langt tidsrom at promillen aldri var nevneverdig en gang. I senere tid har jeg kjøpt inn alkoholfritt og fått samboer til å "fylle på glasset" i slike settinger. Da ser man jo ikke at det er alkoholfritt man sitter med :) fikk jeg tilbudt av familie/venner sa jeg enten at jeg avventer litt, eller tok i mot og bare latet som jeg drakk.

Anonymkode: 2b7fe...312

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lev som normalt frem til positiv test. Det gjør de aller fleste 

Anonymkode: 12f37...8d7

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Ginny skrev:

Du kan fint sitte i boblebad selv om du gravid, så lenge du ikke har begynt å lekke fostervann. Bare pass på at du ikke blir for varm. 

Når du er så tidlig på vei i en eventuell graviditet at du ikke har kommet til IKM engang hadde jeg tatt det hele med stor ro. Om du så faktisk er gravid så er det så tidlig at du og embryoet deler ingenting. For min egen del hadde jeg nok roet en del ned på alkoholen, men det enkleste du gjør er å ta imot og late som om du drikker, eventuelt drikke veldig sakte og drikke noe annet siden av. Eller få mannen til å bytte glass med deg nå og da. Unnskyldningen med medisiner er veldig oppbrukt å lett å gjennomskue, bedre å bare late som ingenting. 

Og lykke til med prøvingen 😊

Tusen takk for et kjempefint og fornuftig svar😊🐣

Anonymkode: ec881...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Jacuzzi går fint. Med alkohol støtter jeg forslag om å bare late som du drikker, la mannen drikke litt av ditt osv. Noen slurker kan du jo også unne deg hvis du vil, man vet ikke helt hvor mye eller lite alkohol som skal til. Det har ikke noe å si at dere ikke "deler" noe ennå, alkohol går over i alle kroppens celler, også befruktede egg og embryo. Men hvor grensen går for skadelig vet man ikke. 

Endret av Albbas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan både ta et glass vin og bade. 

Anonymkode: 6f8aa...962

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du overdriver. Du er ikke gravid ennå, men har tenkt å oppføre deg som en gravid. Hvorfor ikke leve som normalt til du vet 100% at du er gravid?

Hvis testen etter påskeferien er negativ så kommer du til å angre på at du forbød deg å leve som vanlig.

Anonymkode: 79931...eaa

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å si at du prøver å bli gravid. For noen år siden testet jeg positivt midt i påsken. Da hadde vi vært noen dager med svigers hvor jeg tok meg en øl eller to, så dro vi videre og jeg testet positivt. Når vi da kom tilbake til svigers hytte drakk jeg ikke. Ingen spørsmål fra noen. Min svigermor skjønte nok greien, men sa jo ingen ting. Folk flest skjønner jo at det er noe man ikke spør om, for folk forteller når de er klar for det. Drikk annet enn alkohol uten å lage noe oppstyr rundt det. Si du har hvit måned eller bare ikke si noe. Og spør noen får du ha øvd inn noe du kan svare. 

Anonymkode: 05850...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om man skal nå et personlig mål her i livet, så er man nødt til å ofre! Ofre alkohol... Jaccuzzi... Hva det enn måtte være.. Du vet best... Iallefall, mitt beste råd er å finne en balanse! Om du blir gæren (det går krøll) om du ikke får i deg alkohol så hør på kroppen og hodet og ta deg et glass... Ha en balanse i livet, ikke bind deg opp til lover, regler, normer.. Gjør hva som føles best og la livet komme deretter #TrailerParkBoysOrFancyHouseWithGlitter #ItIsUpToYou

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste tipse for å skjule at du ikke drikker alkohol: Bruk sprit og blandevann, og dropp spriten. "Bland" fort og diskret, så ingen merker det. Dette gjorde jeg da jeg var på fest i starten av graviditeten, og ingen fikk mistanke. Jeg fikk til og med spørsmål senere om jeg hadde drukket mens jeg var gravid, fordi folk regnet seg fram til at jeg var gravid på den festen.

Anonymkode: 56fa8...b05

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville nok tatt meg et lite glass vin jeg altså. Du vet jo ikke om du er gravid en gang, og boblebad kan man i alle fall ta. 

Anonymkode: 71db4...85c

Dette! 

Anonymkode: 76fe0...6d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...