Gå til innhold

Hvilke farger matcher beige?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Brun, grå, beige, hvit +  dus gul er også lekkert 

30_tcm21-2235.jpg

Anonymkode: d0b1f...474

Dette bildet (fargene og inntrykket) fikk med til å tenke på naturen og fuglereir :hjerte: 
Se her :) 

standard_snespurvreir_pho_3166.jpg

IMG_3183a_resize.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
20 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Ab 474, du tar vel ikke (u)betalt for interiørveiledning?  Kunne trene litt hjelp ser du.. 🤣

Kan du beskrive det/de rommene du trenger veiledning til, og hvilke farger du allerede har valgt på vegg/annet, og hvilke farger du liker? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan du beskrive det/de rommene du trenger veiledning til, og hvilke farger du allerede har valgt på vegg/annet, og hvilke farger du liker? :) 

Sorry at jeg kupper tråden, ts 😛

Rom nr 1: gang. Lyse fliser på gulv, er veldig usikker på fargevalg på vegg. Møblene skal byttes ut, alt jeg vet er at garderobeskapet skal være i trefarget. 

Rom nr 2: soverom. Sengen er klassisk hvitfarge, veggen bak sengen har innebygd hvit hodegavl, innebygd garderobeskap med speilfronter. Ser for meg blåfarger på veggen, ønsker 1 fondvegg :) usikker på hvilke blåtoner som passer sammen. Gardiner er også greit å få tips til 

Rom 3: kjøkken. Helt hvitt kjøkken med hvite vegger. Bord som har hvite bein og brunbeiset flate. Store vindu. Trenger tips til gardiner, teppefarge under bord, og kunne også tenke meg nye stoler,  men usikker på farge

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Mrs Robinson skrev:

Sorry at jeg kupper tråden, ts 😛

Rom nr 1: gang. Lyse fliser på gulv, er veldig usikker på fargevalg på vegg. Møblene skal byttes ut, alt jeg vet er at garderobeskapet skal være i trefarget. 

Rom nr 2: soverom. Sengen er klassisk hvitfarge, veggen bak sengen har innebygd hvit hodegavl, innebygd garderobeskap med speilfronter. Ser for meg blåfarger på veggen, ønsker 1 fondvegg :) usikker på hvilke blåtoner som passer sammen. Gardiner er også greit å få tips til 

Rom 3: kjøkken. Helt hvitt kjøkken med hvite vegger. Bord som har hvite bein og brunbeiset flate. Store vindu. Trenger tips til gardiner, teppefarge under bord, og kunne også tenke meg nye stoler,  men usikker på farge

Jeg må tenke litt. På kjøkkenet ser jeg for meg stoler i en varm brunfarge som står til fargen å bordplaten, og oransje eller rødoransje gardiner og et teppe som inneholder samme farge som gardinene + evt brunt og beige.

Men det spørs på hvilke farger du liker. Samme forslag som over (kjøkkenet), men bytt ut oransje/rødoransje med en dus blåfarge eller limegrønn om du liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg fant ikke akkurat de fargene jeg tenkte på, men her er noen fine fargekombinasjoner

spisestol_i_cognacfarge.jpg

0521416_PE642788_S5.JPG?f=s

Store vinduer sa du @Mrs Robinson, se under her: Blågrå vinduskarm kunne vært noe. Hvit + blågrå + oransje + brun går også godt sammen. Men jeg ville heller valgt en varm brunfarge på stolene.

seraya_kuhnya_v_interere_75_izbrannih_kl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er Henriksdal stoler fra Ikea. 0521415_PE642789_S5.JPG?f=s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Her ville jeg valgt hvite gardiner, eller smooth white  (se farge under) gardiner 

De to blåfargene her ser ut til å passe fint sammen.  Kveldshimmel på fondveggen og pilasterblå på de andre veggene.
hyttefarger-palett-nr-9-jotun_komb-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lyse fliser = hvite, eller er de lys grå eller lys beige?

Trefarget garderobeskap = trehvitt (som ubehandlet furu), eller er det lys eik eller en litt varm farget eik?

Kaffe latte (som noen er lei av) synes jeg at er vakker mot hvitt og mot varm eik. Kaffe Latte er faktisk en farge som er harmonisk mot de aller fleste andre farger.
jotun-sens-blek-sand.jpg

Evt fargen Marrakesh på veggene i gangen?

sommer%2009%20002.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
37 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Som dette? (eik)Norema_benkeplate_Heltre_Eik_oljet.jpg?s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En varm grønnfarge kan også bli pent i gangen fargetrender-2017-lady_8252_green-harmonhttps://lady.inspirasjonsblogg.jotun.no/fargetrender-2017/

Teksten til bildet over (fra linken) : "For deg som ikke helt finner deg til rette blant de sterke grønntonene, kan farger som LADY 8252 Green Harmony være mer passende. Den er lysere og mer naturlig dempet i uttrykket. Lekker til en mengde ulike tresorter, – og ikke mint tøff til alt fra grått, rosa og rødt! Fungerer godt til de aller fleste hvittoner.
Fungerer til 7236 Chi, 9918 Klassisk Hvit, 1624 Letthet, 1001 Egghvit, 1453 Bomull."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Gustaviansk blå er også en nydelig blåfarge som du kan vurdere til soverommet. Da kunne du hatt den på fondveggen, og en lysere nyanse (farge nr 2 fra høyre) på de andre tre veggene.

3ecd05770780b6e7a652e4d262dc3401.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tok feil. Kveldshimmel på fondvegg og gustaviansk blå på de tre andre veggene. Gardiner i fargen hvit lin?

77683b3ada652c34bd2c3c4b216ef6bb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
59 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

https://www.pinterest.jp/pin/544865254905413830/ Se også linken 99b564f8024b39df90b669c71ada795f.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Fargene som trigger mest

Her er hele listen over soveromsfarger og antall ganger sex per uke:

1. Purpur/lilla - 3,49

2. Rød - 3,18

3. Himmelblå - 3,14

4. Rosa - 3,02

5. Svart - 2,99

6. Marineblå - 2,76

7. Gul - 2,43

8. Oransj - 2,36

9. Brun - 2,10

10. Hvit - 2,02

11. Beige - 1,97

12. Grønn - 1,89

13. Grå - 1,80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gustaviansk blå er også en nydelig blåfarge som du kan vurdere til soverommet. Da kunne du hatt den på fondveggen, og en lysere nyanse (farge nr 2 fra høyre) på de andre tre veggene.

3ecd05770780b6e7a652e4d262dc3401.jpg

Tusen takk for råd 😁 skal absolutt ta en titt og snakke med mannen :) mange utrolig fine forslag!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Tusen takk for råd 😁 skal absolutt ta en titt og snakke med mannen :) mange utrolig fine forslag!

Bare hyggelig :) Lykke til! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...