Pal Fungi Skrevet 4. april 2019 #1 Skrevet 4. april 2019 Hva slags krydder bruker dere i tropisk aroma? I det fleste oppskriftene jeg har kikket på så står det kanel og muskat, men jeg tenker at det kommer vel an på personlig smak og hva man liker best 🙂 Bruker dere mørk eller lys kakebunn, eller kanskje marmorert?
NewInTown Skrevet 4. april 2019 #2 Skrevet 4. april 2019 Syns det er best med lys kakebunn. Liker også kanel og muskat i, da smaker det som den virkelige tropiske aromaen. Ellers smaker det jo mest vanlig kake om man dropper krydderet.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #3 Skrevet 4. april 2019 Tropisk aroma lages med kanel og muskat. Om du bruker andre krydder så blir det en krydderkake, ikke en tropisk aroma. Bunnen skal være 2/3 lys deig og 1/3 mørk deig. Lys deig i bunnen av formen, mørk deig i midten og lys deig på toppen. Min tropisk aroma er min mors oppskrift, En gammel oppskrift. Den er ganske lik denne, uten at den pyntes med sukkerroser. Anonymkode: 7a683...3a4
Vipser Skrevet 4. april 2019 #4 Skrevet 4. april 2019 Jeg lager den med kun mørk bunn, men ja, kanel og muskat. Og alltid, alltid doble glasurmengden 😁
Pal Fungi Skrevet 4. april 2019 Forfatter #5 Skrevet 4. april 2019 Bruker dere krydder bare i bunnen, eller i sjokoladekremen også?
Cata Skrevet 4. april 2019 #6 Skrevet 4. april 2019 (endret) Kanel og muskat, og marmorert kake. Hjelpes, det må være over 30 år siden jeg bakte det sist. Så vidt jeg husker brukte jeg krydder i kremen også. Endret 4. april 2019 av Cata
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #7 Skrevet 5. april 2019 På 4.4.2019 den 18.10, AnonymBruker skrev: Tropisk aroma lages med kanel og muskat. Om du bruker andre krydder så blir det en krydderkake, ikke en tropisk aroma. Bunnen skal være 2/3 lys deig og 1/3 mørk deig. Lys deig i bunnen av formen, mørk deig i midten og lys deig på toppen. Min tropisk aroma er min mors oppskrift, En gammel oppskrift. Den er ganske lik denne, uten at den pyntes med sukkerroser. Anonymkode: 7a683...3a4 Dette er sånn det skal være! 👍 Tropisk aroma var favorittkaka mi når jeg var barn. Nydelig smak. Den bestemoren min bakte hadde lett for å være litt tørr, men det var det beste som fantes uansett. Anonymkode: 5e4f3...c24 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå