Gå til innhold

Østeuropeer på jobben - plagsom kollega


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, i dag er jeg så irritert. Jeg har en plagsom kollega fra østblokk landet. Hun snakker hardt og er sånn plutselig frekk. Jeg jobber et sted med mange av de. Det går ikke an å smile uten å merke at de er sinte og klagete for alt. Hvordan skal jeg takle denne stemningen på jobben? De snakker plutselig høyt og hardt. Blir ubehagelig for mine ører. Jeg er veldig følsom i dag og kanskje bare trenger jeg å få ut dette. Takk til deg som leste. Ikke kall meg rasist og hele den pakka. Nå er jeg utenlandsk selv, men litt lei denne holdningen fra disse folka. Beklager hvis du er fra disse landene og føler deg støtt. Hvis du føler deg støtt, kan du vennligst snakke mykt og vennligst ikke la ditt dårlige humør gå ut over alle?   

Anonymkode: f8cf4...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du høres lite hyggelig ut.

Anonymkode: 97ae8...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, padawan skrev:

Dette skyldes primært kulturforskjeller. 

Det må være det, men hvis vi skal leve sammen så må det nesten være noen dominerende verdier. F.eks den norske folkeskikken. Den er fin å lære seg. 

Anonymkode: f8cf4...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polen? De kan være veldig røffe, taktløse og direkte. Husk at de polske som bosetter seg her, ofte kommer fra ekstremt fattige kår. Mye alkoholisme. 

Anonymkode: cbd19...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma hvor de er fra. Bare glem det. Dette var bare generalisering og stort sett er de greie. Jeg kan sette han på plass neste gang. Man blir bare sliten av merkelige folk noen ganger. Byggebransjen er ikke bare bare. 

Anonymkode: f8cf4...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er utenlandsk og er derfor ikke rasist? Den der henger jo ikke sammen i det hele tatt.

Anonymkode: 0094a...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk sjokk når jeg oppdaget at folk i Norge fortsatt bruker ordet "østblokken". Den kalde krigen er over, folkens. Merkelig nok sier dere aldri at dere er en del av Vestblokken. Hvorfor ikke?

Anonymkode: d99e4...9fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.4.2019 den 23.15, padawan skrev:

Dette skyldes primært kulturforskjeller. 

Hva er de kulturforskjellene? 

Anonymkode: a987d...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...