Gå til innhold

Hobbyer som ikke koster penger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 hours ago, AnonymBruker said:

Sjakk

Anonymkode: ed80f...dde

Det har jeg forsøkt, men skjønte ikke noe som helst av det.

2 hours ago, AnonymBruker said:

Lære å spille et instrument? Bake? 

Anonymkode: f31c8...d02

Samme som over.

1 hour ago, AnonymBruker said:

Bare henge her på KG slik de fleste andre gjør....

Anonymkode: 73ef2...a22

Haha ja det gjør jeg jo allerede  :) 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Utrolig mye man kan lære på nett også. Les deg opp på et tema du er interessert i, eller begynn å lese generelt :) bibliotekene har mye :)

Anonymkode: e771e...9d3

Fint tips.

1 hour ago, AnonymBruker said:

Være besøksvenn(frivillig)

Anonymkode: 70009...1fa

Jeg trordde det fantes litt strenge krav til det? Kan hvem som helst være det? Men det høres ikke riktig ut å ha det som en hobby akkurat. Kan ikke være gøy for mottager å bli brukt som en hobby.

Anonymkode: 5bcca...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Lykkehjerte said:

Utfordrende dersom det ikke skal koste noe, og du ikke kan orke å dra ut. Eller var det bare de spesifikke aktivitetene du nevnte, som du ikke orker? For ellers er jo å gå på turer en fin mulighet. Så finnes det hobbyer som koster noe, men likevel ikke behøver å koste så mye. Ble gikten spesielt vond ved strikking og håndarbeid? Om det er slik at du kan gjøre noe håndarbeid i blant, med andre bevegelser, kan det kanskje være noe å drive med fargeleggingsarbeid, puslespill, male på lerret. Pc aktiviteter som sjakk, kabaler, kryssord, quiz og andre spill. Scrapping? Da kan du lage kort, dekorere bokser, lage flotte album av gamle bilder du kanskje allerede har? Kan gjøres rimelig ved å bruke kreative løsninger, som man ofte allerede har, som eks deler av emballasje, gavepapir, aviser, stoffbiter av gamle klær, samme med knapper, binderser, servietter, garn, folie, sugerør, klippe ut farger/figurer fra gamle blader, bruke små naturprodukter som kongler og pinner osv. Mye man kan lage samt bruke med scrapping. Så finnes det mange steder på billigkjeder, rimelige småting som kan brukes, selv om det ikke står på at det er til scrapping. Scrapping er en bred hobby med mange muligheter, derfor passer det for mange å holde på med. Som regel tar utstyret liten plass (selv om det kan ta mye plass akkurat i øyeblikket når man holder på med, mye utover😃) Vil man kjøpe noe utstyr til det som koster, er det fine med denne hobbyen, er at man kan kjøpe inn litt etter litt, etter som det passer med både lommebok og energinivå. Låne bøker/serier på biblioteket? Ellers, om du søker på diy, pinterest eller kreative ideer, så finnes det noe for enhver smak. Kanskje du kan fristes med diverse ulike aktiviteter,  både innendørs og utendørs! ☺

Jo jeg orker å dra ut, men ikke  tid eller ork til tidkrevende og lange turer over flere timer/dager  pr i dag.  I utgangspunktet tenkte jeg mer på en sosial hobby der jeg kan møte likesinnede iblant. Jeg låner allerede bøker og lignene på biblioteket :) 

 

Å lese det du skriver drar meg mange år tilbake til en tid da jeg gjorde alt dette med håndarbeid, scrapping etc. Moro men det kostet også for mye og tok altfor mye plass å holde på med etterhvert. Nå som jeg er blitt mer eller mindre minimalist syns jeg ikke at det er noe for meg lenger, men andre som leser trden kan jo få tips til hobby av svaret ditt, så takk for det :) 

Anonymkode: 5bcca...d87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg foreslår følgende, Ts: 

for å finne ut hva du vil trives med må du jo først forsøke. Så bla opp i lokalavisa. Søk opp arangementer på Facebook. Og meld deg på en gang for å prøve. Vær litt ukritisk. Hiv deg frampå.

Hvordan vet vi (eller du) om du vil trives med foto, svømming eller fluefiske, røde kors, lokalpolitikk, ridning eller glansbildesamling før du har forsøkt. Så kom deg opp og ut og test en ting hver uke i 2019. Innen året er omme har du nok landet på noe. Eller i det minste opplevd noe nytt.

Anonymkode: 857fc...1ef

For å kunne forsøke må man ha noen ideer om hva som kan passe, og jeg har ikke oversikt over alle hobbymuligheter som finnes der ute. Det jeg har sett hittil av hobbyer rundt meg i mitt lokalmiljø har ikke trigget noen interesse. Og noen hobbyer har jeg jo forsøkt i mine unge dager og vet at det vil ikke være noe vits i å forsøke på.

Hvorfor er du så nedlatende?

Anonymkode: 5bcca...d87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo jeg orker å dra ut, men ikke  tid eller ork til tidkrevende og lange turer over flere timer/dager  pr i dag.  I utgangspunktet tenkte jeg mer på en sosial hobby der jeg kan møte likesinnede iblant. Jeg låner allerede bøker og lignene på biblioteket :) 

Anonymkode: 5bcca...d87

Hva med å bli besøksvenn eller lignende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 Telle-trådene her på Kvinneguiden!, :nisse:

Anonymkode: bb507...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/3/2019 at 6:59 PM, AnonymBruker said:

Fargelegging?

Anonymkode: 754d3...90e

Det gjør jeg allerede :)

Anonymkode: 5bcca...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lær deg litt om sopp, gå turer, fugletitting......her kan du google både sopper og fugler, så det koster jo ikke all verden....

Anonymkode: c8d25...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har drevet med strikking og annet håndarbeid så har du høyst sannsynlig en velutviklet estetisk sans (farger og former).

Blir akvarellmaling vanskelig for deg sånn som fingrene dine er nå? 

 

Anonymkode: 02c6e...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.4.2019 den 15.11, AnonymBruker skrev:

Tidligere dro jeg mye på bruktbutikker og loppemarkeder, shopping, kafeer, kino, reiser osv. Men nå orker jeg det ikke lenger samt at jeg ikke ønsker å dra inn en hel del med unødvendige ting i hjemmet mitt mer. Det kostet med både tid og penger, og er noe jeg ikke ønsker å fortsette med.

Så da behøver jeg en bedre hobby, som er mye billigere og ikke er plasskrevende eller krever bestemt utstyr. Strikking og håndarbeid går ut grunnet gikt i fingrene.

Forslag kjære damer og menn? :) 

Anonymkode: 5bcca...d87

https://no.wikipedia.org/wiki/Geocaching

Gå inn på denne siden så finner du ut av det :)

Moro hobby, å du får masse frisk luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du har prøvd men ikke får til/forstår. Det er en del av det med å ha en hobby; fu må lære noe nytt, og koser deg mens du lærer videre. 

Vil du egentlig ha forslag og råd, siden du bare avviser alt? Det har kommet mange tips her, men det virker som om du ikke får de svarene du ønsker - eller at det du vil er for spesifikt. Du kan egentlig gjøre alt til en hobby så lenge du vil bruke tid på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...