Gå til innhold

Hobbyer som ikke koster penger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tidligere dro jeg mye på bruktbutikker og loppemarkeder, shopping, kafeer, kino, reiser osv. Men nå orker jeg det ikke lenger samt at jeg ikke ønsker å dra inn en hel del med unødvendige ting i hjemmet mitt mer. Det kostet med både tid og penger, og er noe jeg ikke ønsker å fortsette med.

Så da behøver jeg en bedre hobby, som er mye billigere og ikke er plasskrevende eller krever bestemt utstyr. Strikking og håndarbeid går ut grunnet gikt i fingrene.

Forslag kjære damer og menn? :) 

Anonymkode: 5bcca...d87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lære å spille et instrument? Bake? 

Anonymkode: f31c8...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jogging. Selge ting du ikke har bruk for? Jeg synes det hår under hobby - det er gøy 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kryssord, fugletitting, dyrking fra frø, veldedig arbeid, studere noe og låne bøker på bibliotek, samle på noe, tegne, skrive dikt og slikt.

Anonymkode: 62013...341

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparing. Finn ut av hvordan du kan spare mer. Høre på podcast om økonomi. Skrive budsjett. Tjene ekstra penger ved salg eller ekstra jobb. Det er min hobby. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være noe som er relatert til noe du faktisk er interessert i! 

Jeg kan foreslå villsanking av mat, veranda/vinduskarm-dyrking av grønnsaker, turer i skog og mark, og ting i den gata, for det interesserer meg. Men om det ikke interesserer deg er det jo like langt. 

Så, hva her i livet motiverer deg, hva gjør deg glad, hva liker du å pusle med? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare henge her på KG slik de fleste andre gjør....

Anonymkode: 73ef2...a22

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiske? Ikke så dyrt med fiskekort de fleste steder.

Anonymkode: 21b3b...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellturer er også gratis. 

Anonymkode: 21b3b...bd0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig mye man kan lære på nett også. Les deg opp på et tema du er interessert i, eller begynn å lese generelt :) bibliotekene har mye :)

Anonymkode: e771e...9d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Være besøksvenn(frivillig)

Anonymkode: 70009...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfordrende dersom det ikke skal koste noe, og du ikke kan orke å dra ut. Eller var det bare de spesifikke aktivitetene du nevnte, som du ikke orker? For ellers er jo å gå på turer en fin mulighet. Så finnes det hobbyer som koster noe, men likevel ikke behøver å koste så mye. Ble gikten spesielt vond ved strikking og håndarbeid? Om det er slik at du kan gjøre noe håndarbeid i blant, med andre bevegelser, kan det kanskje være noe å drive med fargeleggingsarbeid, puslespill, male på lerret. Pc aktiviteter som sjakk, kabaler, kryssord, quiz og andre spill. Scrapping? Da kan du lage kort, dekorere bokser, lage flotte album av gamle bilder du kanskje allerede har? Kan gjøres rimelig ved å bruke kreative løsninger, som man ofte allerede har, som eks deler av emballasje, gavepapir, aviser, stoffbiter av gamle klær, samme med knapper, binderser, servietter, garn, folie, sugerør, klippe ut farger/figurer fra gamle blader, bruke små naturprodukter som kongler og pinner osv. Mye man kan lage samt bruke med scrapping. Så finnes det mange steder på billigkjeder, rimelige småting som kan brukes, selv om det ikke står på at det er til scrapping. Scrapping er en bred hobby med mange muligheter, derfor passer det for mange å holde på med. Som regel tar utstyret liten plass (selv om det kan ta mye plass akkurat i øyeblikket når man holder på med, mye utover😃) Vil man kjøpe noe utstyr til det som koster, er det fine med denne hobbyen, er at man kan kjøpe inn litt etter litt, etter som det passer med både lommebok og energinivå. Låne bøker/serier på biblioteket? Ellers, om du søker på diy, pinterest eller kreative ideer, så finnes det noe for enhver smak. Kanskje du kan fristes med diverse ulike aktiviteter,  både innendørs og utendørs! ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, AnonymBruker said:

Geocaching!

Anonymkode: 7e1be...27c

Hva er det og hva trenger jeg for å gjøre det?

Anonymkode: 5bcca...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, kittkatt said:

Jogging. Selge ting du ikke har bruk for? Jeg synes det hår under hobby - det er gøy 🙈

Nei, jogging som hobby det tror jeg blir for dumt. MMen jeg holder allerede på med å selge unna ting jeg ikke skal beholde. Ser ikke det som en hobby akkurat.

Anonymkode: 5bcca...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Kryssord, fugletitting, dyrking fra frø, veldedig arbeid, studere noe og låne bøker på bibliotek, samle på noe, tegne, skrive dikt og slikt.

Anonymkode: 62013...341

Fine tips! :)

2 hours ago, Mona123 said:

Sparing. Finn ut av hvordan du kan spare mer. Høre på podcast om økonomi. Skrive budsjett. Tjene ekstra penger ved salg eller ekstra jobb. Det er min hobby. 

Går du i dybden i form av hvor du handler mat og slikt?

2 hours ago, Juniper said:

Det må jo være noe som er relatert til noe du faktisk er interessert i! 

Jeg kan foreslå villsanking av mat, veranda/vinduskarm-dyrking av grønnsaker, turer i skog og mark, og ting i den gata, for det interesserer meg. Men om det ikke interesserer deg er det jo like langt. 

Så, hva her i livet motiverer deg, hva gjør deg glad, hva liker du å pusle med? 

Jeg har mistet interesse for bruktbutikker og interiør. Det var en av mine største interesser tidligere, men det går så mye penger på det totalt at det vil jeg ikke fortsette med. Villsanking av mat hørtes interessant ut. 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Fiske? Ikke så dyrt med fiskekort de fleste steder.

Anonymkode: 21b3b...bd0

Mmm, kanskje?

1 hour ago, AnonymBruker said:

Fjellturer er også gratis. 

Anonymkode: 21b3b...bd0

Notert.

2 hours ago, netpuppy said:

Synging? 

Nei, kråkelydene mine er ikke for andre å høre på :)

Anonymkode: 5bcca...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jogging som hobby det tror jeg blir for dumt. MMen jeg holder allerede på med å selge unna ting jeg ikke skal beholde. Ser ikke det som en hobby akkurat.

Anonymkode: 5bcca...d87

Jeg foreslår følgende, Ts: 

for å finne ut hva du vil trives med må du jo først forsøke. Så bla opp i lokalavisa. Søk opp arangementer på Facebook. Og meld deg på en gang for å prøve. Vær litt ukritisk. Hiv deg frampå.

Hvordan vet vi (eller du) om du vil trives med foto, svømming eller fluefiske, røde kors, lokalpolitikk, ridning eller glansbildesamling før du har forsøkt. Så kom deg opp og ut og test en ting hver uke i 2019. Innen året er omme har du nok landet på noe. Eller i det minste opplevd noe nytt.

Anonymkode: 857fc...1ef

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...