Gå til innhold

Ung ufør med minstesats.Hvor mye har du utbetalt i mnd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eier du bolig eller leier? Og hva får du utbetalt i mnd?

Anonymkode: dd27d...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du finner satsen hvis du googler.

Anonymkode: 91cdf...478

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Er du ung ufør og lever sammen med ektefelle eller samboer, er minste årlige ytelse 2,66 ganger folketrygdens grunnbeløp.
  • Er du ung ufør og enslig er minste årlige ytelse 2,91 ganger folketrygdens grunnbeløp.

https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt%2C+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Relatert+informasjon/ung-ufør--348909

Anonymkode: 6382e...d33

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å finne ut av dette selv også, mine resultater av leting etter svar viser så langt at det sannsynligvis er et sted mellom 18 000 og 20 000 pr mnd.

Anonymkode: 262ad...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 17.800 utbetalt nå, det øker litt fra mai ☺️ (da får du også etterbetalt for noen måneder, noen hundrelapper). Spørs jo selvfølgelig litt hva du betaler i skatt og har av lån, men som enslig er det det per nå ca 282.000 i året før skatt. Usikker på hvor mye det øker! I fjor var det vel 200 kr i måneden bare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva man har utbetalt er individuelt da skattetrekk er ulikt. 

Anonymkode: 2c279...9e5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva? Jeg jobber 100 % og får mindre utbetalt...

Anonymkode: 4649f...10e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva? Jeg jobber 100 % og får mindre utbetalt...

Anonymkode: 4649f...10e

Hva har du brutto? 

Anonymkode: 2c279...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har du brutto? 

Anonymkode: 2c279...9e5

Rundt 21 000 kr

Anonymkode: 4649f...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får 18000 utbetalt pr mnd. Rundt 23400 brutto. Jeg har valgt å trekke 34% skatt. Litt off topic, men virker det som riktig trekk? 

Anonymkode: 5d853...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva? Jeg jobber 100 % og får mindre utbetalt...

Anonymkode: 4649f...10e

Hvor gammel er du og hvor lenge har du jobbet i bransjen?

Da jeg var 22 fikk jeg omtrent utbetalt 17k i mnd i lønn. Etter å ha jobbet som ufaglært i 2 år forhandlet jeg meg frem til et stort lønnshopp fordi jeg jobbet godt og effektivt, så steg til 300k i året. Med 2 års jobbing i jobb som ikke krevde utdanning, så tjente jeg allerede mer enn noen som har minstesats på ung ufør. 

Om du er 30 og har jobbet i samme bransje i 5 år og har så lav lønn, så vill jeg vurdert å ta fagbrev eller kurs innen etellerannet. Med mindre du er glad i jobben. Det viktigste er egentlig at man liker jobben og kollegaene. Det kommer ikke garantert i noen jobber, uansett hvor bra lønnen er.

Det er mange muligheter for å ta mindre kurs, lappen på gaffeltruck osv, eller støre prosjekter som fagbrev. Dette kan man som regel gjøre ved siden av jobb

Anonymkode: 6382e...d33

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får 18000 utbetalt pr mnd. Rundt 23400 brutto. Jeg har valgt å trekke 34% skatt. Litt off topic, men virker det som riktig trekk? 

Anonymkode: 5d853...ec0

Nei det virker ikke som riktig trekk, det avhenger selvsagt av andre ting du ikke nevner.. men trolig får du tilbake rundt 20k som du har betalt inn for mye.

Anonymkode: 21340...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har utbetalt 17 000,- er gift, da

Anonymkode: 7321d...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit glem det jeg skrev, virker som du troller med tallene xD og jeg ble lurt xD

men riktig skattetrekk blir undt 23%, så spørs det om du løy om skattetrekket, eller om du løy om utbetalingene dine, for hva som er riktig skatt xD

n1

Anonymkode: 21340...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Edit glem det jeg skrev, virker som du troller med tallene xD og jeg ble lurt xD

men riktig skattetrekk blir undt 23%, så spørs det om du løy om skattetrekket, eller om du løy om utbetalingene dine, for hva som er riktig skatt xD

n1

Anonymkode: 21340...00f

Svarte du meg nå tro? 

Jeg som skrev jeg valgte å trekke 34% etter tabell 7100. Brutto 23400, netto 18000.

Jeg trollet ikke med noe tall. Jeg får uføretrygd med ung ufør tillegget. 

Jeg er så redd for å få baksmell at jeg heller betaler litt mer i skatt, og tar det som sparing, enn for lite. Er bare usikker på om jeg enda trekker for lite med 34%. Men jeg kan sikkert google meg til svaret :)

Anonymkode: 5d853...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svarte du meg nå tro? 

Jeg som skrev jeg valgte å trekke 34% etter tabell 7100. Brutto 23400, netto 18000.

Jeg trollet ikke med noe tall. Jeg får uføretrygd med ung ufør tillegget. 

Jeg er så redd for å få baksmell at jeg heller betaler litt mer i skatt, og tar det som sparing, enn for lite. Er bare usikker på om jeg enda trekker for lite med 34%. Men jeg kan sikkert google meg til svaret :)

Anonymkode: 5d853...ec0

Du har nok misforstått. Med tabell 7100 betaler man rundt 23-24% skatt. 34% skatt er det som kommer utenom NAV, som jobb. Har du en jobb blir du trukket 34%.

Anonymkode: 1767f...d3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Svarte du meg nå tro? 

Jeg som skrev jeg valgte å trekke 34% etter tabell 7100. Brutto 23400, netto 18000.

Jeg trollet ikke med noe tall. Jeg får uføretrygd med ung ufør tillegget. 

Jeg er så redd for å få baksmell at jeg heller betaler litt mer i skatt, og tar det som sparing, enn for lite. Er bare usikker på om jeg enda trekker for lite med 34%. Men jeg kan sikkert google meg til svaret :)

Anonymkode: 5d853...ec0

ja skriv inn dette i google:

1 - 18000/23400

da svarer google deg på hvor mange prosent du skattet i normalmåneden. kombinert med skattetrekk i andre måneder som er lavere ender du rundt 21-22% , som er riktig skattetrekk sirkus

jeg sier trolling, men godt mulig du bare er forvirret og det er OK altså, svaret får du vel ikveld ;)

Anonymkode: 21340...00f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva? Jeg jobber 100 % og får mindre utbetalt...

Anonymkode: 4649f...10e

Og så?

Anonymkode: 48af8...385

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og så?

Anonymkode: 48af8...385

Da er det rimelig fett å leve på trygd...........

Anonymkode: 4649f...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...