Gå til innhold

Cipralex erfaring?


TomHm

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt de i 3 uker nå. 5 MG første uke og 10 MG nå. 

For min del fungerer de veldig bra, den første uken følte jeg meg mer angtfull og den andre uken mer deprimert.. men denne uken føler jeg meg mye bedre. Den eneste bivirkningen er manglende sexlyst (fra å ha veldig sexlyst til vanlig). Jeg sliter veldig med angst og depresjon, og føler meg nå mer stabil og klarer å føle glede (men ikke like svingende som før) :)  

Anonymkode: 5405f...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Startet på cipralex (parallellmedisinen) i går. Håper de hjelper meg, men jeg er så redd for bivirkninger. Når kommer de hvis de kommer?

Anonymkode: e75a7...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 20 mg. Bare gode erfaringer. Har brukt det i 5 år med noen avbrekk her og der. De gangene jeg har sluttet har det blitt vanskeligere å fungere. Cipralex gjør at jeg klarer å gi litt mer faen og ikke grave meg ned i tankene. Det gjør også at jeg sover godt, noe jeg Aldri hadde gjort før jeg startet på dem.

 

Anonymkode: 83331...5fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på 10mg, for meg fungerer de veldig bra og jeg har nesten ingen bivirkninger utenom noe mindre sexlyst. Det kan jeg fint leve med når jeg slipper den daglig gnagende angsten og kvalmen som følger med. 

Det tok endel uker før de begynte å fungere på meg. 

Anonymkode: 52b5e...f96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker 20 mg. Bare gode erfaringer. Har brukt det i 5 år med noen avbrekk her og der. De gangene jeg har sluttet har det blitt vanskeligere å fungere. Cipralex gjør at jeg klarer å gi litt mer faen og ikke grave meg ned i tankene. Det gjør også at jeg sover godt, noe jeg Aldri hadde gjort før jeg startet på dem.

 

Anonymkode: 83331...5fb

 

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går på 10mg, for meg fungerer de veldig bra og jeg har nesten ingen bivirkninger utenom noe mindre sexlyst. Det kan jeg fint leve med når jeg slipper den daglig gnagende angsten og kvalmen som følger med. 

Det tok endel uker før de begynte å fungere på meg. 

Anonymkode: 52b5e...f96

Godt å lese. Håper jeg får samme erfaringen som dere ❤️

Anonymkode: e75a7...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar noen cipralex for angst? 

Jeg sliter med helseangst, panikkangst, angst for angsten og så har jeg GAD. Er deprimert, mye på grunn av angsten som sliter meg ut. Og på grunn av fortiden min. 

Anonymkode: 0d454...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk på Cipralex i forbindelse med depresjon og panikkangst. Jeg mistet også sexlyst, umulig å oppnå orgasme, gikk opp i vekt og fikk selvmordstanker. Så jeg kunne ikke gå på dem. 

Anonymkode: 1de75...4c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tar noen cipralex for angst? 

Jeg sliter med helseangst, panikkangst, angst for angsten og så har jeg GAD. Er deprimert, mye på grunn av angsten som sliter meg ut. Og på grunn av fortiden min. 

Anonymkode: 0d454...51c

Det finnes ingen piller som kurerer angst, så her må du ta jobben å ta tak i livet ditt. Starte å tenke selv, å leve.

Anonymkode: 83be7...4ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes ingen piller som kurerer angst, så her må du ta jobben å ta tak i livet ditt. Starte å tenke selv, å leve.

Anonymkode: 83be7...4ad

Tenke selv? Jeg har aldri levd, kun eksistert. Det neste jeg skal er å dø. 

Anonymkode: 0d454...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenke selv? Jeg har aldri levd, kun eksistert. Det neste jeg skal er å dø. 

Anonymkode: 0d454...51c

Da må du jobbe med å gå kontakt med deg selv, dø skal alle. Det er det eneste sikkre i livet. Alt annet er usikkert, uansett.

Anonymkode: 83be7...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg topp. Har brukt flere andre medisiner, men det har ikke fungert så bra.

tar 10 cipralex om kvelden og en halv remeron for søvn. 

Angst og depresjon er nesten forduftet. 

Eneste bivirkning er mindre sexlyst og litt vektøkning. Men har tatt grep om kostholdet og har gått ned noen kilo nå

Anonymkode: 59c09...918

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.4.2019 den 12.54, AnonymBruker skrev:

Tar noen cipralex for angst?

Jeg sliter med helseangst, panikkangst, angst for angsten og så har jeg GAD. Er deprimert, mye på grunn av angsten som sliter meg ut. Og på grunn av fortiden min.

Anonymkode: 0d454...51c

Ja, jeg hadde sterk angst og tilbakevendende depresjoner.  Har fått god hjelp av Cipralex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på dag 7, og merker verken virkninger eller bivirkninger. Litt tidlig for virkning?

Anonymkode: e75a7...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er på dag 7, og merker verken virkninger eller bivirkninger. Litt tidlig for virkning?

Anonymkode: e75a7...0d3

Alt for tidlig. 

Jeg merket bittesmå glimt av håp i løpet av uke 3 tror jeg det var.   Så gikk det gradvis fremover. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Kalevala skrev:

Alt for tidlig. 

Jeg merket bittesmå glimt av håp i løpet av uke 3 tror jeg det var.   Så gikk det gradvis fremover. 

Takk for svar ❤️

Anonymkode: e75a7...0d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på cipralex men gikk opp i vekt, mistet all sexlyst og ble mer deprimert. Ingen energi.

Byttet ut cipralexen med wellbutrin og har ikke følt meg så bra på 5 år 😭❤️

Anonymkode: 9c759...4c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 11 April 2019 den 12.54, AnonymBruker skrev:

Tar noen cipralex for angst? 

Jeg sliter med helseangst, panikkangst, angst for angsten og så har jeg GAD. Er deprimert, mye på grunn av angsten som sliter meg ut. Og på grunn av fortiden min. 

Anonymkode: 0d454...51c

Hei. Jeg har Generalisert angstlidelse og angst når jeg må være et sted uten fluktmuligheter, t.d kino,møter,selskap....og cipralex har hjulpet meg veldig...i tillegg til psykoterapi. 

Anonymkode: 092ea...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11 April 2019 den 13.56, AnonymBruker skrev:

Det finnes ingen piller som kurerer angst, så her må du ta jobben å ta tak i livet ditt. Starte å tenke selv, å leve.

Anonymkode: 83be7...4ad

Ikke enig i det. Er ikke snakk om å kurere angsten....men hjelp til å dempe den slik at man kan fungere. Har brukt det i fire år og den gjør at jeg kan fungere,også inarbeidslivet. Så ikke være så fordømmende og bombastisk...angst er et helvete å slite med.

Anonymkode: 092ea...786

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15 April 2019 den 15.33, AnonymBruker skrev:

Jeg er på dag 7, og merker verken virkninger eller bivirkninger. Litt tidlig for virkning?

Anonymkode: e75a7...0d3

Litt tidlig ennå...tok fire uker før jeg merket bedring.

Anonymkode: 092ea...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg har Generalisert angstlidelse og angst når jeg må være et sted uten fluktmuligheter, t.d kino,møter,selskap....og cipralex har hjulpet meg veldig...i tillegg til psykoterapi. 

Anonymkode: 092ea...786

Hei 😊 Så bra! Jeg kjenner jeg får litt mer intens angst om dagen, men føler også at jeg klarer å kontrollere den med å skyve den bort. Skylde på medisinen, og håper at neste uke blir bedre.. Jeg føler meg optimistisk om dagen, har mer energi enn vanlig, føler meg litt mer glad, kommer meg opp av senga med engang... 

Har tatt cipralex i 4 dager nå.. 

 

Anonymkode: 0d454...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...