Gå til innhold

Cipralex erfaring?


TomHm

Anbefalte innlegg

Driver å tester ut Cipralex akkurat nå, har egentlig overraskende lite bivirkninger (er på dag 2) men går også kun på 5mg.

Eneste bivirkningen jeg kjenner akkurat nå som kunne fått meg til å stanse, er at jeg ikke kan få orgasme, håper dette er noe som går over.

Jeg tar Cipralex fordi jeg er ganske emosjonelt nummen (kan ikke føle tristhet bla, etter et litt vilt tidligere liv, på godt og vondt)

Hvordan erfaring har du med Cipralex, bivirkninger og hvordan det var uke til uke i starten?

Endret av TomHm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gikk fra høy sexlyst til at den aldri kom igjen etter jeg gikk på cipralex. Flere som har opplevd dette. 

Anonymkode: 27b6d...5e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gikk fra høy sexlyst til at den aldri kom igjen etter jeg gikk på cipralex. Flere som har opplevd dette. 

Anonymkode: 27b6d...5e2

hæ? mista du sexlysten permanent 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk et halvt år på samme dose som deg. Ble mye mer sur, men ellers var jeg ganske apatisk(det er vanlig når du går på disse). Følte jeg ikke fikk noe ut av de, da jeg skulle slutte med de så fikk jeg sånne "støt" i hodet i en lang stund(ukomfortabelt). Trodde i laaaaaaang tid at jeg ikke fikk noe ut av de. Men ble kvitt depresjon som jeg hadde hatt i 9 år et halvt år senere, og nå som dette er flere år siden er jeg helt sikker på at det hjalp med cipralex(må nevnes at jeg jobbet med kognitiv terapi i tillegg). Ville gått på det igjen :) 

 

Jeg håper du blir mye bedre ts! 

Anonymkode: 326c3...4f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det e normalt med mindre lyst når du går på det

Anonymkode: 326c3...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på de i noen mnd. pga depresjon. Ble helt nummen og utav stand til å kjenne følelser, både gode og dårlige. Var ganske deilig der og da. Det som gjorde at jeg sluttet var at jeg nesten ikke fikk sove etter at jeg begynte på de og etter 8 uker med minimalt søvn var jeg helt gåen.

Anonymkode: 90955...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk på 10 mg. Kjente ingenting, hverken virkning eller bivirkning. Skulle tro noen hadde gitt meg sukkerpiller. Kjente ingenting når jeg sluttet på dem heller. Fikk orgasme som normalt. Men pga depresjonen så var ikke sex og orgasme noe jeg gjorde så ofte. 

Anonymkode: 63cd4...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på Cipralex i en og halv måned. Jeg ble sløv og dødstrøtt den første måneden. Kunne sove hele dagen. Følelser flater ut. Føler meg likegyldig og nummen av Cipralex, noe jeg liker fordi jeg følte mye uro før pga følelser boblet inni meg.

Anonymkode: 544d8...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på 10 mg lenge og er veldig fornøyd. Humøret mitt er jevnere og jeg kommer meg raskere ut av «funk» enn før. Nettopp mistet moren min, så kunne trengt høyere dosering. Ikke for å ta bort følelsene, men fordi jeg nå er amper og blir lett sint. Har aldri opplevd å miste følelser eller sexlyst eller orgasme. For meg har dette funket veldig bra. 

Anonymkode: 65ad5...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, TomHm skrev:

Eneste bivirkningen jeg kjenner akkurat nå som kunne fått meg til å stanse, er at jeg ikke kan få orgasme, håper dette er noe som går over.

Det går over for de aller fleste.

 

Jeg går på 10 mg. på sjette året.  Effekten økte sakte men sikkert fra ca. uke 2.   Etter ca. 4 måneder var jeg helt frisk fra angst og depresjon, og har vært det siden.   Livet mitt har blitt stabilt, rolig og godt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på Cipralex selv for 6 dager siden, så lurer litt på andres erfaringer selv. Har ikke hatt noen voldsomme bivirkninger, men er veldig trøtt, og har vanskeligere for å komme meg opp av senga. Har vært noe kvalm og kastet opp en morgen (men sov sinnsykt dårlig den natta, så kan ha vært en blanding)

Anonymkode: 4fe39...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har vært noe kvalm og kastet opp en morgen

Kvalme og oppkast er veldig vanlig ved depresjon, hvis det er det du har da 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kalevala skrev:

Kvalme og oppkast er veldig vanlig ved depresjon, hvis det er det du har da 🙂

Er det? Jeg er veldig kvalm om dagen og vet ikke helt hvorfor. Skrev noen innlegg over her. 

Anonymkode: 65ad5...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Kalevala skrev:

Det går over for de aller fleste.

 

Jeg går på 10 mg. på sjette året.  Effekten økte sakte men sikkert fra ca. uke 2.   Etter ca. 4 måneder var jeg helt frisk fra angst og depresjon, og har vært det siden.   Livet mitt har blitt stabilt, rolig og godt.

Dette var godt og høre!

Sitter nå og føler meg temmelig "skakk", akkurat gått tur i skogen og er glad jeg ikke møtte noen for og si det sånn 😏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde cipralex (er diagnotiser med dystymi og moderat depresjon)

Ble apatisk. Verken glad eller sur/lei meg. Søvnproblemer.. Mer angst. Null sexlyst, ute av stand til å få orgasme. Mindre energi.. isolerte meg helt.

Så ville psykiateren min at jeg skulle prøve wellbutrin istedet. ÅHERREGUD det er så mye bedre. Jeg hoppa bare rett over på wellbutrin fra cipralex.. 

Gikk en uke så hadde jeg sexlyst, orgasmen kom på to minutter, jeg har MER energi. Bare positivt å si!!!

Ikke apatisk lenger:) Jeg kjenner glede, og tristhet, gråter veldig lett (for sånne dumme ting, noe trist på TV f.eks)

Men har ikke selvmordstanker og slike deprimerte tanker jeg hadde før ❤️

Anonymkode: 9c759...4c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La på meg 15 kg på 4 mnd og mistet evnen til å få orgasme. Byttet medisiner og begge deler er bra igjen nå

Anonymkode: e4dc8...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cipralex fungerte ikke på meg. Var suicidal og dypt deprimert. Den første mnd var jeg apatisk, og så falt jeg bare enda lengre ned i søla. Enda mer deppa og suicidal enn før. Måtte slutte.

Jeg har også gått på Wellbutrin i 6 mnd, men den gjorde ikke så mye positivt, noe som var skuffende siden den har hjulpet mange. Var konstant kvalm og svimmel, oppkast ukentlig. Det forsvant omtrent samme dagen jeg slutta.

Anonymkode: d9a92...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på Cipralex (10 mg) i mange år. Ingen bivirkninger, bortsett fra nedsatt matlyst og følelse av "støt" i hodet dersom jeg glemmer å ta dem et par dager.

Anonymkode: 1d09b...b22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk sykt mye sterkere angst og urofølelse. Gikk konstant rundt med et skyhøyt angstnivå i kroppen uten at det var koblet til noe spesifikt. Ble så ille at jeg begynte å svette ekstreme mengder om natta på grunn av angsten. Våknet 4-5 ganger helt gjennomvåt og iskald, og måtte skifte klær. Pute, dyne, laken, alt var gjennomvått. Måtte ligge med fem håndklær under meg for å kunne sovne igjen med noe tørt under meg. Svettet gjennom dyna så det hjalp ikke å snu den. Måtte ha tørre reserveputer ved siden av sengen. Veldig slitsomt med andre ord.

Jeg gikk sånn i en måned før vi ga opp. For å roe meg ned igjen måtte jeg bruke 30-45mg sobril om kvelden i over en uke. Jeg slet med ettervirkninger av den angstperioden i flere uker etterpå

Anbefaler det ikke, men vet at det også har hjulpet mange.

Jeg ville vurdert det nøye.

Anonymkode: 1e909...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det? Jeg er veldig kvalm om dagen og vet ikke helt hvorfor. Skrev noen innlegg over her.

Anonymkode: 65ad5...68e

Ja, det tok lang tid før jeg skjønte at det var derfor jeg ofte var så kvalm.  Faktisk var kvalmen det aller første symptomet på depresjonen. Den kom flere måneder før de andre symptomene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...