Gå til innhold

Tempetråd


Sunny90

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 minutter siden, Havfrue8 skrev:

FF sier at jeg har hatt EL. Normalt for meg er rundt dag 20. Noen som har fått det krysset uten at dere faktisk har hatt EL?

306D99AE-0DA3-4434-89A9-CB9C36EB32ED.jpeg

Hmmm det var rart! Har du tempet lenge? FF lærer seg jo å lese av din graf med tiden, og den kan flytte EL, men spør du meg ser jo det der ut som en EL, men see også at tempen din fredag 12 har hul prikk, som kan tyde på abnormal tempetidspunkt. Da kan du få feil utslag, derfor man må tempe til samme tid hver dag.

Det er kjedelig, men nødvendig. Jeg temper hver dag i også ferier kl 06:00 sharp!

Du må nesten bare se om den flytter El, har du en tidligere graf du kan vise til?

😊

 

-C-

Anonymkode: 43807...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hmmm det var rart! Har du tempet lenge? FF lærer seg jo å lese av din graf med tiden, og den kan flytte EL, men spør du meg ser jo det der ut som en EL, men see også at tempen din fredag 12 har hul prikk, som kan tyde på abnormal tempetidspunkt. Da kan du få feil utslag, derfor man må tempe til samme tid hver dag.

Det er kjedelig, men nødvendig. Jeg temper hver dag i også ferier kl 06:00 sharp!

Du må nesten bare se om den flytter El, har du en tidligere graf du kan vise til?

😊

 

-C-

Anonymkode: 43807...bd9

Nå ble jeg veldig nervøs! Har jo ikke hatt sex akkurat de tre dagene. Hva er det som gjør at du leser dette som en EL? Jeg begynte å tempe forrige periode og er derfor ikke så rutinert på dette.. Dagen jeg startet, forventet jeg mens, men syklusen min varte i 46 dager den gangen! Så alt gikk egentlig i kluss, og jeg skjønte ingenting. Dette er første gang jeg har tempet hver dag, og vanlig syklus er på 33-35 dager med EL på dag 20 (ca).

Mitt vanlige tidspunkt er 05:15, men de dagene er det 05:45.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en rutinert temper så jeg leser nok litt lettere av enn mange. Startet med temping for mange år siden, 2005 tror jeg!

Man ser at du har hatt en dip for så å få en høy temp, slik ser man at du har hatt (kan ha hatt) EL.

Mitt råd når man prøver er å alltid ha sex fra dag 8, så annenhver dag minimum. 8,10,12,14,16 ish. Da sikrer man seg dersom kroppen endrer tidspunkt for EL. En annen ting du skal vite er at om feks pleier som meg å tempe kl 06:00, men en dag temper tidligere senere, kan du øke/senke tempen med 0.5 grader per 30 min.

Så om jeg temper kl 06:30 en dag og tempen viser 36.45, kan jeg øke tempen til 36.50 den dagen. Det synes jeg du skal gjøre på den dagen din viser EL så ser du hva som skjer. 

Om du pleier å tempe kl 05.15 og du en dag tempet kl 05:45, må du aldså øke fra eks 36.00 til 36.10. Skjønner?

Det at du ikke hadde sex de dagene får du ikke gjort noe med akkurat nå, men du hadde jo sex noen dager før EL. FF kan også flytte EL etterhvert om den ser klare tendenser til ny EL.

 

Bare spør meg om du lurer på noe😊

 

-C-

Anonymkode: 43807...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en rutinert temper så jeg leser nok litt lettere av enn mange. Startet med temping for mange år siden, 2005 tror jeg!

Man ser at du har hatt en dip for så å få en høy temp, slik ser man at du har hatt (kan ha hatt) EL.

Mitt råd når man prøver er å alltid ha sex fra dag 8, så annenhver dag minimum. 8,10,12,14,16 ish. Da sikrer man seg dersom kroppen endrer tidspunkt for EL. En annen ting du skal vite er at om feks pleier som meg å tempe kl 06:00, men en dag temper tidligere senere, kan du øke/senke tempen med 0.5 grader per 30 min.

Så om jeg temper kl 06:30 en dag og tempen viser 36.45, kan jeg øke tempen til 36.50 den dagen. Det synes jeg du skal gjøre på den dagen din viser EL så ser du hva som skjer. 

Om du pleier å tempe kl 05.15 og du en dag tempet kl 05:45, må du aldså øke fra eks 36.00 til 36.10. Skjønner?

Det at du ikke hadde sex de dagene får du ikke gjort noe med akkurat nå, men du hadde jo sex noen dager før EL. FF kan også flytte EL etterhvert om den ser klare tendenser til ny EL.

 

Bare spør meg om du lurer på noe😊

 

-C-

Anonymkode: 43807...bd9

Tusen takk for et kjempegodt svar!! 🥰 

Nå har jeg senket tempen de dagene jeg var litt sent ute, og kalenderen viser EL på dag 22 som den viste k begynnelsen. Jeg kan jo bare håpe på at dette er riktig.

Kjenner alltid EL smerter, men har ikke merket noe denne gang. Fra nå av gjelder det å være superstreng med tempingen!

 

134A671E-8689-4071-99A9-91A940AA16F9.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BARE hyggelig og ser man det: der ordnet det seg og du hadde rett😊

Temping tar tid å lære seg, men du får dreisen på det skal du se!

Tips: gå tilbake på alle de med «hull» i og fiks dem, så får du en enda mer nøyaktig graf og bedre utgangspunkt for å lese av😃

-C-

Anonymkode: 43807...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

BARE hyggelig og ser man det: der ordnet det seg og du hadde rett😊

Temping tar tid å lære seg, men du får dreisen på det skal du se!

Tips: gå tilbake på alle de med «hull» i og fiks dem, så får du en enda mer nøyaktig graf og bedre utgangspunkt for å lese av😃

-C-

Anonymkode: 43807...bd9

Nesten så jeg begynner å grine! :D Kommer nok til å mase mye på deg fremover :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Havfrue8 skrev:

Nesten så jeg begynner å grine! 😄 Kommer nok til å mase mye på deg fremover :tongue:

Ha ha. Ordne grafen og vis meg den gjerne, så kan jeg se om det er noe jeg kan tolke, om du vil😊❤️

Anonymkode: 43807...bd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2019 den 10.28, AnonymBruker skrev:

Ha ha. Ordne grafen og vis meg den gjerne, så kan jeg se om det er noe jeg kan tolke, om du vil😊❤️

Anonymkode: 43807...bd9

Hva tenker du om denne? Forventet EL i følge FF er CD 24-26. I følge FLO skulle den ha vært på CD 21..

82391BE5-C4C8-4CB6-BCDE-581A7E95EE2D.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du, hmmm denne var virkelig vanskelig å tyde, men det ser for meg ikke ut som du har hatt EL enda!

Mulig jeg spurte om deg om det sist, men har du målt progresteron hos lege før? I ditt tilfelle tror jeg det er smart for å finne ut om du har eggløsning eller ei.

Eneste stedet i grafen som har «looken» av El er på dag 12, men tempen etter gir ingen mening, så du skal nok ha EL snart du ja!

Vet du hvorfor du har så lange sykluser?

Beklager om jeg dobbeltspør deg om ting, men vil bare sikre meg så jeg skjønner bedre!

Hadde jeg vært deg hadde jeg hatt sex hver dag i dagene fremover nå! EL kan komme når som helst nå. Evt så har du en syklus uten EL, og om du har det bør du få det sjekket:)

Hvor gammel er du igjen? Barn fra før?

legger ved min temp så du kan se, jeg ble gravid nå😃😃😃 på DPO 9 ser du at egget festet seg, fall i temperatur.

 

-C-

4DA98A64-DAD3-4873-ADA7-79ACDD150942.png

Anonymkode: 43807...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei du, hmmm denne var virkelig vanskelig å tyde, men det ser for meg ikke ut som du har hatt EL enda!

Mulig jeg spurte om deg om det sist, men har du målt progresteron hos lege før? I ditt tilfelle tror jeg det er smart for å finne ut om du har eggløsning eller ei.

Eneste stedet i grafen som har «looken» av El er på dag 12, men tempen etter gir ingen mening, så du skal nok ha EL snart du ja!

Vet du hvorfor du har så lange sykluser?

Beklager om jeg dobbeltspør deg om ting, men vil bare sikre meg så jeg skjønner bedre!

Hadde jeg vært deg hadde jeg hatt sex hver dag i dagene fremover nå! EL kan komme når som helst nå. Evt så har du en syklus uten EL, og om du har det bør du få det sjekket:)

Hvor gammel er du igjen? Barn fra før?

legger ved min temp så du kan se, jeg ble gravid nå😃😃😃 på DPO 9 ser du at egget festet seg, fall i temperatur.

 

-C-

4DA98A64-DAD3-4873-ADA7-79ACDD150942.png

Anonymkode: 43807...bd9

Først og fremst, tusen takk for at du tar deg tid J

Jeg har ikke målt progresteron, er det noe jeg kan gjøre når som helst? Vet ikke hvorfor syklusene er så lange. Har hatt regelmessige sykluser på 33-35 dager til vanlig, og da har jeg tydelig kjent eggløsningen, og har fått positive tester som bekrefter EL. Sist syklus var på 46 dager. Her begynte jeg å tempe på den dagen jeg forventet mens. Jeg hadde skikkelig menssmerter natt til dag 39 (trodde TR var på vei), men våknet til masse gulaktig og noe lysebrunt utflod som kun kom ut en gang. Jeg tror det var noe som skjedde. Hva det var, aner jeg ikke.. Jeg legger ved den grafen her.

Jeg er 27 år og har ingen barn fra før.

Og herregud – gratulerer så mye!!! Den grafen ser helt fantastisk ut. Masse lykke til til dere :nordvesta:

 

0C5FC9A9-1DFD-4C13-A05A-132BD7EB6BF7.jpeg

Endret av Havfrue8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig hatt mensen 5.april, men den kom ikke, så har trolig ikke hatt EL denne mnd. Kan jeg forvente en ny eggløsning nå eller må mensen komme igjen først? Kommer den på tiden når jeg likevel skulle hatt den, eller kan den da komme når som helst?

Startet å tempe i går, men får ikke opp noen graf. Må jeg vente til mensen er kommet, for så å registrere det og da få opp grafen?

Hva er forskjell på VIP medlemskap i FertilityFriend og ikke medlemskap?

Sorry for mange (dumme?) spørsmål, men var hos gynekolog idag og alt ser bra ut, men er inne i PP10 og begynner å bli lei ventinga.. 🙄🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Havfrue8 skrev:

Fortsatt ingen EL? Skjønner ingenting.. har hatt klar «eggehvite» utflod idag. 

C78B5B10-C5CB-472F-9B9F-082C00D8DC46.jpeg

Hadde jeg vært deg ville jeg utvilsomt målt progesteron dag 2 neste menstruasjon og jevnlig etter det, feks dag 21 og 28.

Dette kan du enkelt gjøre på ditt lokale legekontor. Forklar at du ønsker deg barn og vil avdekke eggløsning.

Du må bare fortsette å tempe, til nøyaktig samme tid hver dag. Jeg håper virkelig eggløsning dukker opp snart i grafen og selv om ikke: fortsett å ha sex!

Denne var vanskelig å tolke! Legger ved min igjen så du kan se en graf som viser tydelig EL.

Fortsett å oppdater meg så ser vi hvordan dette går! Jeg skal hjelpe deg så godt jeg kan😊

6DFA953D-C8D4-4F34-8F89-8FB508924087.png

Anonymkode: 43807...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg vært deg ville jeg utvilsomt målt progesteron dag 2 neste menstruasjon og jevnlig etter det, feks dag 21 og 28.

Dette kan du enkelt gjøre på ditt lokale legekontor. Forklar at du ønsker deg barn og vil avdekke eggløsning.

Du må bare fortsette å tempe, til nøyaktig samme tid hver dag. Jeg håper virkelig eggløsning dukker opp snart i grafen og selv om ikke: fortsett å ha sex!

Denne var vanskelig å tolke! Legger ved min igjen så du kan se en graf som viser tydelig EL.

Fortsett å oppdater meg så ser vi hvordan dette går! Jeg skal hjelpe deg så godt jeg kan😊

6DFA953D-C8D4-4F34-8F89-8FB508924087.png

Anonymkode: 43807...bd9

Da har jeg bestilt legetime til mandag. Så plutselig antydning til friskt blod nå, så da er mest sannsynlig mens på vei.. Holder deg oppdatert, tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg vært deg ville jeg utvilsomt målt progesteron dag 2 neste menstruasjon og jevnlig etter det, feks dag 21 og 28.

Dette kan du enkelt gjøre på ditt lokale legekontor. Forklar at du ønsker deg barn og vil avdekke eggløsning.

Du må bare fortsette å tempe, til nøyaktig samme tid hver dag. Jeg håper virkelig eggløsning dukker opp snart i grafen og selv om ikke: fortsett å ha sex!

Denne var vanskelig å tolke! Legger ved min igjen så du kan se en graf som viser tydelig EL.

Fortsett å oppdater meg så ser vi hvordan dette går! Jeg skal hjelpe deg så godt jeg kan😊

6DFA953D-C8D4-4F34-8F89-8FB508924087.png

Anonymkode: 43807...bd9

Har du betalt for VIP medlemsskap his FF for å få lagt inn alle disse symptomene? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, J1994 skrev:

Har du betalt for VIP medlemsskap his FF for å få lagt inn alle disse symptomene? 😊

Så bra du bestilte time hos lege:)

Ja det har jeg, kostet ikke så aaalt for mye for et helt år😃 veldig greit å ha i tilfelle man må prøve lenge

Anonymkode: 43807...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så bra du bestilte time hos lege:)

Ja det har jeg, kostet ikke så aaalt for mye for et helt år😃 veldig greit å ha i tilfelle man må prøve lenge

Anonymkode: 43807...bd9

Da ser siste oppdatering slik ut. Synes denne testen viser enten eggløsning eller at den er rett rundt hjørnet. Tester igjen i kveld. Har «jukset» litt og lagt inn positiv test i FF, og da ser det slik ut. 

Har hatt en liten stigning idag, men har sovet så godt som ingenting idag, så vet ikke om det kan påvirke noe. Dersom jeg legger inn temp for to dager frem med litt stigning, viser den også at EL var i går😆 prøver kanskje å overbevise meg selv, men får håpe at grafen fortsetter å stige!

kan man ta wild yam for å forlenge lutealfasen?

FA00F8BD-75B3-49A1-8FB4-A655FB015053.jpeg

94F7A82E-D24D-44A7-AC04-B4DE2C1D57FF.png

A01E236B-CA5D-4380-B84C-5D31B1F968EE.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.4.2019 den 12.55, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg vært deg ville jeg utvilsomt målt progesteron dag 2 neste menstruasjon og jevnlig etter det, feks dag 21 og 28.

Dette kan du enkelt gjøre på ditt lokale legekontor. Forklar at du ønsker deg barn og vil avdekke eggløsning.

Du må bare fortsette å tempe, til nøyaktig samme tid hver dag. Jeg håper virkelig eggløsning dukker opp snart i grafen og selv om ikke: fortsett å ha sex!

Denne var vanskelig å tolke! Legger ved min igjen så du kan se en graf som viser tydelig EL.

Fortsett å oppdater meg så ser vi hvordan dette går! Jeg skal hjelpe deg så godt jeg kan😊

6DFA953D-C8D4-4F34-8F89-8FB508924087.png

Anonymkode: 43807...bd9

Positiv EL test, EL Smerter som aldri før, men ikke en enig graf? Hva skjer her? 😕

6C71E269-EE0C-471A-875E-CEFFE1358C85.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Havfrue8 skrev:

Positiv EL test, EL Smerter som aldri før, men ikke en enig graf? Hva skjer her? 😕

6C71E269-EE0C-471A-875E-CEFFE1358C85.jpeg

Hmm denne er faktisk den vanskeligste jeg har vært borti! Har du prøvd å søke på «charts like mine» inne på FF? Er en knapp der som heter det, for å se på Andrea grafer som kan tilsvare. 

Jeg sier det samme som sist, ser ikke ut som om den har funnet EL hos deg, derfor går du til legen og tar prøver, burde nok ta hver 14 dag for å finne ut om du har hatt eggløsning eller ei per blod. 

Du har bestilt time sant?

Anonymkode: 43807...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...