lady90 Skrevet 2. april 2019 #1 Skrevet 2. april 2019 Skal ha 40-årslag om ikke altfor lenge på et lokale i nærheten. Blir mellom 30 og 40 stk. Lurer på hva vi skal servere. Er det noen som har forslag? Tenkte muligens grille pølser (hvis vi får tak i griller) for å gjøre det enkelt. Hva tenker dere om det? kan jo hende noen ikke er så glad i det. Vurderer å be folk ta med selve grillmaten, så kan vi stå for alt tilbehøret + snacks osv. Er det smålig? Er jo ikke akkurat billig å handle mat til 40 personer heller.
Hedy Lamarr Skrevet 2. april 2019 #2 Skrevet 2. april 2019 Jeg synes det er greit at du ber dem ta med maten, men også gir beskjed om at det er istedenfor gave. 24
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #3 Skrevet 2. april 2019 Ville bestilt gryterett. Biff stroganoff, med ris, salat, baguetter med smør til. Evt koldtbord, eller tapas av noe slag. Ville ikke servert pølser eller bedt gjestene ha med mat. Anonymkode: 96d70...f64 21
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #4 Skrevet 2. april 2019 Tja, her vil jeg tippe du får inn ganske delte meninger.. Jeg personlig ville syntes det virker litt smålig ja, i det minste ville jeg aldri gjort det slik selv. Enten ville jeg bedt inn ferre folk, eller ordna noe som er en ganske rimelig middag - f.eks gryterett med loff og ris. I det minste kan du ikke forvente gaver om folk må ta med mat selv. Anonymkode: f3a35...0df 14
lassoline Skrevet 2. april 2019 #5 Skrevet 2. april 2019 Jeg synes grilling er helt innafor! Og også å be gjestene ta med det de vil grille selv, så står dere for tilbehør osv. Men så er jeg heller ingen Feinschmecker, og det samme med familie og venner. Spesielt med grillmat er det så mye forskjellig folk liker, og det å skulle klare å beregne både mengde og hva alle vil ha er vanskelig. Ville kanskje også stått for vanlige grillpølser selv, for det er gjerne noe alle tar med ei pakke av, og det blir til slutt innmari mange pølser til overs 🙈 8
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #6 Skrevet 2. april 2019 Syns det er litt sært, når en er 40 så har en litt bedre økonomi enn som student liksom... Antar dere ikke står for alkoholen, så folk må ta med det selv? HAdde heller gått for en enkel gryterett el som ikke er dyrt å lage..... Anonymkode: 07eff...e1a 16
skruf Skrevet 2. april 2019 #7 Skrevet 2. april 2019 Ikke noe feil med grilling, men å servere grillpølser synes jeg blir stusselig. Hvis du går for spleiselag så hadde jeg ikke ønsket meg gaver hadde jeg vært deg. Tenker du at også gjestene skal grille maten sin selv? Sørg iallefall for nok griller. Tønnegrill er smart, sett ut flere og sørg for nok kull. Kan bli litt kaos hvis alle skal lage maten sin selv Vi var i en 50-årsdag der det ble servert grillmat, men der hadde de leid inn en kokk som grillet. De stekte en hel gris, pluss andre kjøtttyper som hamburgere og kylling. I tillegg masse godt tilbehør; ulike salater, maiskolber, poteter. 9
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #9 Skrevet 2. april 2019 Altså, tenkte i utgangspunktet sånne skikkelig gode pølser, ikke Gilde grillpølser Vi er ikke så formelle i min vennekrets heller, er vant med at når man skal på fest så tar man med egen grillmat, men ser jo at det kanskje kan virke litt smålig i et 40-årslag. Synes gryterett hørtes ut som en god ide. Er det noen som har tips til et sted i Oslo-området man kan bestille som har bra mat? Og som ikke koster skjorta Anonymkode: 65158...6f9
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #10 Skrevet 2. april 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns det er litt sært, når en er 40 så har en litt bedre økonomi enn som student liksom... Antar dere ikke står for alkoholen, så folk må ta med det selv? HAdde heller gått for en enkel gryterett el som ikke er dyrt å lage..... Anonymkode: 07eff...e1a Det er ikke alltid tilfelle da. Da jeg var student, bodde jeg på hybel til 3000 kr i mnd, strøm inkludert. Så hadde jeg fult stipend og studielån, og hadde en ekstra jobb, hvor jeg hadde utbetalt minst 5000 kr i måneden. Hadde jo bare meg og bruke penger på. Nå er jeg i 40 årene, alene med 2 tenåringer, syk og har laveste sats AAP. Nå har jeg dårlig råd nå. Anonymkode: 150e4...84d 12
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #11 Skrevet 2. april 2019 59 minutter siden, skruf skrev: Ikke noe feil med grilling, men å servere grillpølser synes jeg blir stusselig. Hvis du går for spleiselag så hadde jeg ikke ønsket meg gaver hadde jeg vært deg. Tenker du at også gjestene skal grille maten sin selv? Sørg iallefall for nok griller. Tønnegrill er smart, sett ut flere og sørg for nok kull. Kan bli litt kaos hvis alle skal lage maten sin selv Vi var i en 50-årsdag der det ble servert grillmat, men der hadde de leid inn en kokk som grillet. De stekte en hel gris, pluss andre kjøtttyper som hamburgere og kylling. I tillegg masse godt tilbehør; ulike salater, maiskolber, poteter. Høres digg ut. Anonymkode: 31f41...4d9 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #12 Skrevet 2. april 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke alltid tilfelle da. Da jeg var student, bodde jeg på hybel til 3000 kr i mnd, strøm inkludert. Så hadde jeg fult stipend og studielån, og hadde en ekstra jobb, hvor jeg hadde utbetalt minst 5000 kr i måneden. Hadde jo bare meg og bruke penger på. Nå er jeg i 40 årene, alene med 2 tenåringer, syk og har laveste sats AAP. Nå har jeg dårlig råd nå. Anonymkode: 150e4...84d Men du hadde vel heller ikke invitert til et 40-årslag med 30-40 gjester. Anonymkode: 31f41...4d9 15
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #13 Skrevet 2. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men du hadde vel heller ikke invitert til et 40-årslag med 30-40 gjester. Anonymkode: 31f41...4d9 Man kan styre å være vertskap. Men ikke å få invitasjon. Derfor viktig at TS evt ber om spleiselag SOM gave i så fall. BYO mat + drikke + gave til en 40 årsdag = smart bryllupspriser for gjestene. Anonymkode: 9ea9e...d05 6
Whistler Skrevet 2. april 2019 #14 Skrevet 2. april 2019 3 timer siden, lady90 skrev: ............. Tenkte muligens grille pølser (hvis vi får tak i griller) for å gjøre det enkelt. Hva tenker dere om det? .............. Og hva tenkte du om dere ikke får tak i griller? Det er greit nok som noen sier å be folk på en "kurvfest", men da må infrastrukturen være på plass. Det kommer til å koste noen kroner uansett. Mitt beste tips er at du i invitasjonen ber de som kommer om å ta med tilbehør så holder du grillmaten. Det er langt mindre pes å kjøpe kjøtt og pølser enn å lage potetsalat, chips og andre salater til 40 mennesker. Da slipper du også å finne frem serveringsutstyr til tilbehøret. 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #15 Skrevet 2. april 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes gryterett hørtes ut som en god ide. Er det noen som har tips til et sted i Oslo-området man kan bestille som har bra mat? Og som ikke koster skjorta Anonymkode: 65158...6f9 Sjekk ut Mortens kro, jeg har spist både koldtbord og gryterett derfra som var veldig bra. Anonymkode: aff15...feb 2
Djungelvrål Skrevet 2. april 2019 #16 Skrevet 2. april 2019 Nei, hadde ikke bedt folk ta med egen mat når man inviterer til 40 års lag. Hadde spart opp og hatt tapas eller koldtbord. Grilling er altfor mye styr i mine øyne når det er 40 gjester. Men drikke kan du be gjestene ta med selv mens sørg for å ha brus til gjestene utenom. 9
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #17 Skrevet 2. april 2019 Synes det ser sært å invitere til 40 årsdag, for så å be gjestene ta med maten.... Alkohol er ok når det er så mange, men ikke mat. Da finner dere heller en løsning som passer budsjettet. Kan for eksempel braisere svinkam (30 kr kg på rema), bake godt brød, lage enn bbq saus, og lage coleslaw fra bunnen. Så har du mat som koster under 20 kroner per hode. Anonymkode: a860d...22d 3
Susan Sto Helit Skrevet 2. april 2019 #18 Skrevet 2. april 2019 3 timer siden, lady90 skrev: Skal ha 40-årslag om ikke altfor lenge på et lokale i nærheten. Blir mellom 30 og 40 stk. Lurer på hva vi skal servere. Er det noen som har forslag? Tenkte muligens grille pølser (hvis vi får tak i griller) for å gjøre det enkelt. Hva tenker dere om det? kan jo hende noen ikke er så glad i det. Vurderer å be folk ta med selve grillmaten, så kan vi stå for alt tilbehøret + snacks osv. Er det smålig? Er jo ikke akkurat billig å handle mat til 40 personer heller. Jeg tenker det er helt greit, og kunne fint ha gjort det selv. (med unntak av 30-40 gjester... Det hadde jeg nok ikke hatt.) Men å stå for alt tilbehør, og å be folk ta med egen mat og drikke istedenfor gave, det hadde jeg fint kunnet gjøre. Da hadde jeg nok også som en foreslo skrevet at vi hadde pølser og/eller sliders, som en del av "tilbehøret". Og så hadde jeg lånt griller så vi hadde nok. På den annen side hadde jeg kanskje vurdert å lage gode burgere/sliders med masse godt tilbehør som eneste middag, hvis det var grillmat. Du vet selv hvilken standard du føler gjestene forventer. Jeg synes det å stå for alt tilbehør og tilby gjestene griller, er MYE bedre enn å servere gryterett med loff, som mange kanskje ikke liker, eller opplever som kjedelig. Men det er jo meg. 2
_popcorn_ Skrevet 2. april 2019 #19 Skrevet 2. april 2019 Jeg hadde mye heller ville hatt en invitasjon hvor jeg skulle ta med grillmat og alkohol selv, enn å få servert grillpølser. For meg ville det å servere gryterett også vært komplisert i forhold til allergier og vegetarianere. Men så kommer det an på gjestene og hva som er tradisjoner i vennekretsen. Hos oss er det fleste enslige, og de færreste ville hatt råd til å invitere 40stk på middag. Ingen ville reagert negativt på en invitasjon til rund dag hvor vertskapet stilte med tilbehør, snacks, og alkoholfri drikke, og gjestene selv tok med ønsket grillmat og alkohol. Heller det, enn å måtte kutte gjestelisten til en brøkdel bare for å kunne servere full middag. 2
WhiteSwan Skrevet 2. april 2019 #20 Skrevet 2. april 2019 4 timer siden, lady90 skrev: Skal ha 40-årslag om ikke altfor lenge på et lokale i nærheten. Blir mellom 30 og 40 stk. Lurer på hva vi skal servere. Er det noen som har forslag? Tenkte muligens grille pølser (hvis vi får tak i griller) for å gjøre det enkelt. Hva tenker dere om det? kan jo hende noen ikke er så glad i det. Vurderer å be folk ta med selve grillmaten, så kan vi stå for alt tilbehøret + snacks osv. Er det smålig? Er jo ikke akkurat billig å handle mat til 40 personer heller. Synes det er en Fin ordning så får alle spise noe de liker 👍🏻
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå