Gå til innhold

Hvorfor finnes ikke aerobic noe mer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pratet med ei venninne som hater å trene men sa hun kunne tenke seg aerobic. Da tenkte jeg på at denne treningsformen finnes jo ikke lenger? Har hvertfall ikke sett den på Sats på mange år. Men tror dere ikke mange ville trent det om det fantes i dag? 

Anonymkode: d805c...f6a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sier noe der. Jeg savner også aerobic. 

Anonymkode: 414fa...ef7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor finnes ikke aerobic noe mer?

Hmm. ... Har det gått ¨av moten¨ ...

-Seriøst beste tillegs-trening,

-til det jeg dreiv med, ... Psykt om det er borte. IMHO.

a.

Endret av Sliten&kjørt51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier noe der. Går utifra at der er andre typer trening som har erstattet aerobic? På senteret mitt har man noe som heter move et eller annet. Det er sånn man beveger seg i aerobic-ish form.. Til musikk.. Det var min beste forklaring. :P 

Anonymkode: 15e35...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huder

Trening er trend, kan sammenligne det med klær eller interiør, at trenings formen endrer seg. Derfor er det andre ting som er mer hippt om dagen, som er forsket på å har bedre effekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta kontakt på treningssenteret og si at dere vil ha aerobicstreningen tilbake. Krev det!

Anonymkode: 4b84c...e2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo en del å velge i fremdeles, spesielt på store senter. Men det har fått litt «kulere» navn, flow, dance, move og sånt.

Anonymkode: 2e574...f72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninnn
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det finnes jo en del å velge i fremdeles, spesielt på store senter. Men det har fått litt «kulere» navn, flow, dance, move og sånt.

Anonymkode: 2e574...f72

Dette. Er ikke Zumba aerobic?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Huder skrev:

Trening er trend, kan sammenligne det med klær eller interiør, at trenings formen endrer seg. Derfor er det andre ting som er mer hippt om dagen, som er forsket på å har bedre effekt. 

Jeg synes det er dumt at de endrer navnene på gruppetimer. Treningen som tilbys er vel mer eller mindre det samme som tidligere, det er bare vanskeligere å finne ut hvilke navn timene opererer under når man har vært borte en stund..  

Anonymkode: 6863a...29c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3t (største treningssenterkjede i Trondheim og Trøndelag forøvrig) har en kategori som heter aerobic når man søker på timeplanen. Da dukker det opp timer som 3T-Move, Fatburner, SalsaMix, 3T-Cardio og Low.  Aerobic-sjangeren lever tydeligvis i beste velgående, men timene har fått oppdaterte og fancy navn...

Anonymkode: 7f6c9...559

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes enda og noen kaller det for aerobic enda. I hvert fall finnes det noen treningssenter her jeg bor som kaller det for aerobic, men det er nok ikke de kule treningssenterene. Der virker det som de har skiftet navn på det og kanskje blandet inn andre ting.

Anonymkode: 102ea...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner det også. Har en zumba på sentret mitt, men jeg henger ikke med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Step er jo veldig likt klassisk aerobic, og gir bedre treningsutbytte OG er morsommere synes jeg! Tungt å gå opp og ned på den kassa hele tiden..! Men det som er litt synd er at på 3T har de i alle fall gått bort fra "dansen" i step, nå er det mer fokus å få opp pulsen mest mulig. Tidligere hadde de jo A, B og C-step med ulik vanskelighetsgrad på trinnene. 

(Mambo-cha-cha-cha!)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.3.2019 den 8.56, Ninnn skrev:

Dette. Er ikke Zumba aerobic?

Nei:fnise:

Anonymkode: cf4b9...3d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninnn
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei:fnise:

Anonymkode: cf4b9...3d8

Ehm. Masse mennesker i en sal som gjør bevegelser til musikk, i innøvde sekvenser som gjentar seg. Ikke helt dans, ikke helt militærparade. Gjerne med fargerikt treningstøy, dunka-dunka musikk og en instruktør som roper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...