Gå til innhold

Sapphiras prøvedagbok!


Sapphira

Anbefalte innlegg

Hei og velkommen til dagboka mi :hallo:

Det er lenge siden jeg var aktiv her sist, men plutselig hadde jeg behov for et sted å dele prøveprosessen vår :hoppe: Jeg er i midten av tjueårene, gift med barndomskjæresten og mamma til en toåring :rodmer:. Før vi fikk førstemann gikk jeg altså gjennom tre aborter (både MA og SA) og full pakke med utredning. Ifølge prøvene er alt "normalt", vi har bare vært litt vel uheldige :haar: 

Jeg fikk ikke TR tilbake før 15 måneder etter fødsel, men har hatt stabile sykluser etter det. Vi bestemte oss litt impulsivt for å starte prøvingen i slutten av desember og jeg ble gravid i første pp. Det endte dessverre i SA uke 10 :trist:Jeg har bestemt meg for at neste gang SKAL det gå, så nå teller jeg ned dagene til vi kan starte prøvingen igjen :lur:

Håper dere vil følge meg og legg gjerne igjen et spor eller ti :danse:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, denne blødningen etter SA tar jo aldri slutt. Kan ikke huske at jeg har blødd SÅ lenge før, men har jo muligens fortrengt det :klo: Er egentlig ganske så utålmodig til å prøve igjen så fint hvis det tar slutt snart. På søndag er det to uker siden alt starta så passer fint hvis det er over til da :roll:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tapper du er som går på igjen og igjen! To uker blødning var jammen lenge nok, puh. Håper dere lyktes raskt med søskenforsøk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, prøverpåny said:

Så tapper du er som går på igjen og igjen! To uker blødning var jammen lenge nok, puh. Håper dere lyktes raskt med søskenforsøk 😊

Takk, er du prøver også? :blomst: Det er jammen slitsomt altså, men såå verdt det til slutt :gravid: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sapphira skrev:

Takk, er du prøver også? :blomst: Det er jammen slitsomt altså, men såå verdt det til slutt :gravid: 

Ja, er prøver på fjerde året på søsken til femåringen vår. ☺️ har vært gjennom endel runder med ivf uten å lykkes foreløpig, men gir det en stund til før gir sier oss ferdig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, prøverpåny said:

Ja, er prøver på fjerde året på søsken til femåringen vår. ☺️ har vært gjennom endel runder med ivf uten å lykkes foreløpig, men gir det en stund til før gir sier oss ferdig. 

Skal si dere er tøffe :hjerte:  Håper det klaffer for dere snart :blomst: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er det nøyaktig 14 dager siden blødningen startet og det ser ut til at spottingen er ferdig nå. Får nå håpe det hvertfall :fnise: Vi har vært litt vel utålmodige de siste dagene så det ble litt :humpe: tidligere på dagen. Venter et helt lass med eggløsningstester i posten så håper de kommer snart. Ifølge FLO-appen skal jeg ha EL om tre dager, men regner med at det fort tar en uke eller to til. Får vel bare smøre meg med tålmodighet enn så lenge :filer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 dag til EL ifølge FLO, men jeg hadde litt stikninger i mage- og nedre områder igår så lurer på om den var i går. Kjipt at jeg ikke har fått EL-testene enda :roll:  Aksjer er lagt inn uansett, så får vi se hva som skjer. I morgen har jeg legetime hos ny fastlege så håper vi kanskje kan legge en plan for veien videre. Skal også ta celleprøve, det er jo alltid stas :sarkasme:

 

Endret av Sapphira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OVERSIKT

24/3 - SA 

7/4 - blødning slutt

 

PP1

-EL: ca 10. april (ikke testet)

-TR: 21. april

****************

PP2

-EL: 6. mai (pos. tester 4 og 5 mai)

-IKM: 20. mai

-TR: 17. mai

****************

PP3

EL: 31. mai

IKM: 

 

Endret av Sapphira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at EL stemte med appen, evt at den kom dagen etter. Hadde masse symptomer som indikerer det hvertfall :sjenert: Vi fikk dessverre bare lagt inn aksjer på mandag, så tviler på at vi treffer denne runden. Har nå fått besøk som skal være her noen dager, så da anser jeg denne pp som avsluttet :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lurt oss til en runde igår også :lur: Er dog ganske sikker på at det ikke utgjør noen forskjell så sent. Jeg er helt ekstremt verpesyk om dagen, men er egentlig helt greit om det ikke klaffer denne gangen. Da hadde nemlig termin blitt i tidlig januar og siden jeg fødte før termin sist hadde det nok blitt et desemberbarn. Vi tar naturligvis det vi får, men hadde vært kjekt med 2020 baby. Kjipt for ungen å ha bursdag på nyttårssaften liksom :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg lyver, hadde blitt superglad for desemberbarn :gravid: Har som sagt lite håp om at det har gått denne gangen, deter jo typisk at det var lite action rundt (forventet) EL. MEN vi la inn aksjer mandag kveld og EL skal ha vært på onsdag, så det er jo en sjanse for at det går allikevel... Jeg skimmet gjennom den gamle prøvedagboka mi og så at jeg hadde litt løs mage i dagene før positivt test sist. Det har jeg hatt denne gangen også :ninja: 

Jeg er 8 dpo hvis EL stemmer, men skal prøve å vente med testingen til søndag. Fikk ikke positiv test før 12 dpo da jeg ventet toåringen, så følger samme oppskriften her :lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dpo og klarte ikke å unngå en liten test tidligere i dag. Den kunne vel ikke vært mer blenda  :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kom TR noe overraskende i dag, fire dager før forventet. Håper det betyr at kroppen er i rute igjen. Nå har alle eggløsning- og gravidtester kommet i hus så da kjører vi på med andre prøveperiode :hoppe:

Estimert EL: 8 mai

IKM: 23 mai

Mai virker milevis unna akkurat nå :lete:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD9 i dag. Litt usikker på når jeg skal begynne å teste etter EL, men ser ut som de fleste har det rundt CD14. Lurer på om jeg skal begynne å teste rundt CD12 da. Av erfaring er syklusene mine ofte litt forskjøvet, så regner med at EL ikke kommer for tidlig. Jeg er veldig utålmodig og føler alle rundt meg er gravide. Snart skal også de som var i termingruppe med meg gå på OUL. Det er rart og trist å tenke på at vi ikke skal det, men prøver å ikke fundere for mye på det :sjenert: 

Jeg har kjøpt inn massevis med vitaminer og både jeg og mannen (etter litt påminning av meg :ler: ) tar de hver kveld. Snart skal jeg kutte ned på kaffen også, det er vel min eneste store last. Denne gangen prøver vi alt for at det skal gå :gravid:

Endret av Sapphira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD11. Jeg har lite energi, kjenner meg utmattet og sover dårlig om dagen. Hjelper ikke med en toåring som ligger sidelengs i sengen heller :ler: Kunne ikke dy meg å begynne testingen etter EL og det er en svak rosa strek der. Blir spennende å se den øke i styrke. Mannen er syk, så er egentlig veldig greit at EL ikke er enda :lur: 

Endret av Sapphira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

CD14 og fikk positiv EL-test nå i ettermiddag :nigo: Vi la inn aksjer på formiddagen og skal se om det blir gjort noe i kveld også :lur:  Har også EL-smerter på høyre side. Det er veldig gøy å teste etter EL altså, kommer til å fortsette med det om det ikke klaffer denne gangen. Blir spennende å se om testen fortsatt er positiv i morgen tidlig eller om EL har vært :hoppe:

Endret av Sapphira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD15 og testene er positive enda :danse: Ble ikke no aksjelegging i går kveld, men fikk gjort det på morgenen i dag. Det var også masse (TMI) EL-slim i dag da jeg våknet. Nå gleder vi oss bare til dpo-land :sjenert:

PP2:

Estimert EL: 8 mai EL: 6 mai (skal bekrefte med EL-test i kveld)

IKM: 23 mai 20 mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD16 og EL-dag! I følge appen er EL i dag og jeg følger den videre, selv om den kan ha vært i går. Testen jeg tok på morgenen i går var sterkere enn kontrollstreken, mens på kvelden var strekene like sterke. Testen fra tidligere i dag var klart svakere, men er litt usikker på om det betyr at EL var i går eller om den er i dag :ler: Har en del EL-slim i dag også, selv om det var større mengder i går. I denne pp har vi har lagt inn aksjer 4, 2 og 1 dager før EL. Spent på om det gjør susen, jeg begynner ikke å teste før jeg er 10 dpo så det blir noen lange dager fremover :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...