Gå til innhold

Saus til pastagrateng med kylling

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenkte å lage en restegrateng med fullkornspasta, brokkoli og kyllingfilet. Hva slags saus kan jeg bruke i gratengen? Vanlig hvit saus virker litt kjedelig, funker det å ha kyllingkraft i den som erstatning for noe av melken, eller blir det bare rart? Har dere andre oppskrifter/forslag?

Gjerne noe med karri - har lagd en veldig god liknende grateng tidligere med saus av fløte, majones og karri men det ble litt for mye fett til at magen tålte det 😬

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke ha karri i den hvite sausen? Jeg lager ofte bare vanlig hvit saus, Og så krydrer jeg med det jeg har lyst på når jeg lager pastagrateng 🙂

Anonymkode: 03f0f...832

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Karri (i ymse varianter, mild eller sterk) går jo helt fint. Ellers er det en banker med grønnmuggost (Norzola, Gorgonzola etc), om du liker det.

Ja, du kan fint bruke kyllingkraft som erstatning for ganske mye av melka.

Anonymkode: 7d307...f53

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Karri (i ymse varianter, mild eller sterk) går jo helt fint. Ellers er det en banker med grønnmuggost (Norzola, Gorgonzola etc), om du liker det.

Ja, du kan fint bruke kyllingkraft som erstatning for ganske mye av melka.

Anonymkode: 7d307...f53

Blåmuggost. Ikke grønnmuggost. Ikke en stor sak i den store sammenhengen, men grønn mugg på ost er jevnt over ikke spesielt bra. 

Anonymkode: 6e31d...f25

• Liker 1
Skrevet

Ta en skje eller to med enten curry saus, eller vanlig karripulver opp i hvitsaus. Begge deler er godt, men forskjellige.

Skrevet

Du kan erstatte noe av melken med kyllingkraft og du kan tilsette de urtene du liker best, eller rett og slett en god porsjon hvitløk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker ofte bretange kyllingsaus ( toro 🙈) til

Anonymkode: 2c821...e30

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...