Gå til innhold

Den Berømte Kunstnern's Dagbok


Kunstner'n

Anbefalte innlegg

Tusen takk for gode ord, Maikana.

Ååå, jeg er så trøtt....er sånn rar svimmel og uggen. Idagtidlig va puppa litt ømme, tyngre på en måte. Så enten er det mensen som kommer eller så er det kanskje en spire...Men tør ikke håpe for mye heller.

Jeg gikk på gymmen idag og hoppa på vekta og den viste 2 kilo opp!! Uff og uff...Men samtidig så gikk det ikke inn på meg. Orker ikke å bry meg om det for jeg har det så bra inni meg. Men alikevel da..2 kg opp...hrmf.... :klø:

Trente 30min på crosstrainern og deretter styrkeøvelsene. Har alltid hatt sansen for styrketrening, liker å kjenne at musklene jobber.

Da jeg kom hjem, svett og jævlig, støvsugde jeg rommet vårt, og vaska gulvet. Så vaskak jeg klær og spsiet frokost.

Jeg kjenner at jeg må spise ofterer, blir så fort sliten. MEn nå har jeg netopp eti 2 ostesmørbrød og er ennå rar.

Skulle mensen komma, må noe værra gæli eller? Kan jo ikke holde på sånn?

Nå roper senga på meg, skal ta meg en hvil.. :sove:

Jeg har så lyst til å ta en test vettu, men veit det er for tidlig. Jeg så en graviditetstest som man kan ta 7 dager etter befrukting. Men tror jeg skal vente på mensen jeg. den kommer nok, tør ikke håpe for mye.

JO, vi fikk pakke fra ho sviger idag! Med masse sjokolade!! MMMM :sikle:

ha en god dag, folkens,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi krysser fingre om noen dager Mia :-)

Norsk sjokkis er aller best, så kos dere og spis med goood samvittighet :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Lene. Norsk sjokkis ER bare så mye bedre enn alt annet. Sitter å ser bort på Rimi-posen som inneholder 10 sjokoladeplater....Svigers er veldig snill :hjerte:

Jeg tror mensen er på vei, tror jeg skal innfinne meg med det og ikke gå rundt å håpe på noe annet :sur:

Det var deilig å sove litt, men er fortsatt 'rar' i skrotten. Kanskje forkjølelsesviruset ikke har sluppet taket ennå.

Det er fest her på campus ikveld, men skal ta det rolig å gjøre lekser istedet. Orker lissom ikke tanken på en fest nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey!

Nå sitter jeg mett og fornøyd i stolen med en sjokoladeplate ved min side. Den er snart tom, men den er så sabla god!

Hehehe...

Nå ikveld er det fest oppe på campus, en som fyller 20 idag. Sambo lagde hjemmelaga kjøttkaker, kokte poteter, ertestuing (sånn posefart), brokkoli og brun saus sammen med en kamerat. Og så lagde sambo to bløtekaker med jordbær på..mmmm...Jeg hjalp til med å skjøre opp jordbæra og pynte kakene... :ler:

Det er han som er flink på kjøkkenet se. Jeg er liker å lage mat jeg også, men er ikke så eksperimentell som han.

Jeg er trøtt og mett så jeg gikk ned med alle kjelene og begynte å vaske opp. Så tok jeg likeså alt sammen og nå er det reint og fint til sambo kommer ned inatt.

Imorgen skal jeg ta toget nordover for å hjelpe ei venninde med å ta gipsavstøpning av ei gravid jente. Ho er visst niesa til venninda mi. Jeg har hjulpi ho med de andre 2 avstøpningene også, og det er ganske artig. Vi tar bare avstøpning fra halsen og ned til underlivet, så dem er nakne oventil. Detta blir jo ekstra spennende siden jeg håper på å se ut sånn som ho en dag i framtiden, med mage og alt. Tjihii. Men tror ikke det skjer denna måneden bare. Men så er vi bare i 1. prøveperiode og da, mange som må finstille ting litt før dem lykkes.

Nå skal jeg legga meg på senga og bare ta det kuli.

Ha en fin fredag dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, inatt hadde jeg en merkelig drøm.

Drømte at jeg var gravid og skulle føde på sjukehuset. Men jeg fikk ikke føde hvis jeg ikke hadde med meg en stor pose epler og en stor pose med gulrøtter! Så prøvde jeg å forestille meg smerten ved fødselen...Fødte aldri, våkna før det, men epler og gulrøtter da mann.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AAARGHHH! :evil:

Okey, jeg er egentlig ikke sinna, bare oppgitt over kroppen min, dere er sikkert drittlei av å lesa detta, men jeg må bare få det ut. Er jo det en dagbok er til, eller hva?

Jeg er ennå rar i kroppen, trøtt, svimmel, småkvalm, og det frister såå mye med å ta en test, men der er vel ikke noe poeng i det nå.

Jeg sjekka dagboka mi og mensen forsyver seg med ca 4 dager hver måned. Forrige måned fikk jeg ømme bryster den 9. , denna måneden kjente jeg det igår, den 6.mai. Så da kommer vel mensen rundt den 10. da? (siden den kom den 14.april)

Men denna gangen har jeg ikke fått kviser, noe jeg pleier å få før mensen. Og jeg føler meg ikke så oppblåst lissom. Hmm Hmm...Jeg tror jeg må sluttte å tenke sånn, blir helt gær'n!

Jeg tenker på masse koselige ting om hva som skjer hvis jeg skulle ha en spire,men det virker jo ikke sånn? eller gjør det det? Veit da søren jeg...

Vil så gjerne ta en test!! HMMmmmmm

Mine 'symptomer' siden eggløsning for 8 dager siden (pluss fra forrige måned også):

*svimmel og ør

*ømme bryster

*kvalm

*orker ikke tanke på mat, blir kvalm

*gått opp 2 kilo på 2 uker (kan være vann fra kommende mensen)

*mer trøtt enn vanlig

Sånn var jeg i et par uke før forrige mensen også. Lurer på ka som er gæli.. hvis det er noe gæli da..

Nå skal jeg prøve å jobbe med lekser, må prøve å få tankene bort fra detta rotet.

Muss fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det en nydelig dag med hele 28 grader i Perth. Jeg har brukt dagen på å sove til klokka 9, så dro sambo til en dyrepark med resten av gjengen på campus. jeg har vært der så mange ganger før at jeg gadd ikke. Så lagde jeg meg egg og bacon, deilig!

Så satte jeg på Bridget Jones: Edge of reason, og den er bare så fin den! Simpelthen bare elsker de øya til Colin Firth...sukk...

Etter å ha lata meg helt til klokka 13, bestemte jeg meg for å røre på flesket og gikk tur i en time uti sola. Gikk til en stoor grønn park ikke så langt unna skolen, med store trær og asfaltsti rundt hele. Det blie litt varmt, og jeg prøvde å jogge, men beina var ikke helt med. Så det blei en rask og sporty gåtur.

Jeg ba sambo kjøpe med en graviditetstest på veien hjem fra dyreparken, er så frista til å ta den imorgen tidlig. Men samtidig så veit jeg ikke fordi hva om mensen kommer? Bør nok vente til mensen kanskje kommer om 3-4dager. Har ømme bryster og kjenner stikkinger i underlivet.

Jeg er klar over at det blir mye klaging om dagen. Har jo ingen grunn til å være fortvila, er jo ennå ung og frisk og bare inne i pp 1. Så jeg må skjerpe meg! Være blid og glad og jobbe med skolen!

Stor muss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!!

Misunner deg sol og varme.... kan du sende litt hjem til meg?? :wink:

Takk for hilsen i boka mi. Hva er det du maler? Alt eller helt etter ditt eget hode? (beklager hvis dumt spørsmål...)

Ikke test ennå og slapp av og nyt livet. du er ung, frisk og har god tid. Jeg testa først en gang og det var negativt, så testet jeg igjen og da var det positivt...

Likeså greit at du ikke finner ut av det med en gang, er så mye en bekymrer seg for de første ukene uansett... :)

Ha en flott søndag!!

Klem fra Meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maikana

Hei!

Så herlig med 28 grader!! Her har vi hatt overskyet med noen dråper i lufta, men helt ok temperatur. Jeg har sittet inne og jobbet mesteparten av dagen uansett, så været har hatt liten betydning for meg.. Men det hørtes veldig deilig ut med en tur i solskinnet, det tror jeg jeg også skal gjøre til uka; gå en lang tur langs elva med fin musikk på øret og raskt gå-tempo.

Gidder ikke du heller ligge pal i sola for å bli brun? Jeg merker at jeg ikke orker å oppsøke sola så mye som jeg gjør når det er sommer hjemme f.eks. Kanskje det går på at når det er sommer i Norge må man bare ut og nyte det mens det varer, mens her nede er det sol hele året, og det blir liksom ikke like spesielt? Vet ikke jeg... :)

Jeg sitter her ennå, og skriver oppgave. Begynner å få lyst til å gjøre andre ting nå. Klesvask er mer fristende enn å sette seg ned å skrive enda ett essay etter dette. Jaja, bare å få det unna, så er det heldigvis et par uker til neste skippertak.

Ha en fin søndagskveld, og lykke til dersom du bestemmer deg for å teste i morgen!

Stor klem :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen Metteflette og Maikana :-)

Jeg testa idag tidlig og den var negativ. Måtte bare gjøre det lissom, bare for å roe meg ned. Og jeg er litt roligere nå og sitter å venter på at mensen skal komme. Gjør den ikke det tar jeg en test til. (krysse fingre og tær).

Jeg snakka med lærere min istad og spurte når jeg er ferdig detta semesteret siden vi skal bestille billett hjem. Han sa at mellom den 20-24 juni er jeg ferdig.

Da gikk det opp for meg at jeg faktisk skal hjem for godt om ikke så lenge...Gurimalla... :o

Nå er klokka 13 og jeg har spist lunsj. Jeg bør stikke innom studioet og få jobba, men er så trøtt...frister heller å sova... :sove:

Får se ka jeg gjør.

Ha en fin dag dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kunster`n!

Litt vanskelig med symptomer og slik.

Føler meg morgenkvalm og litt rart vondt i magen; men kan jo være innbilt...

Tenkte jeg skulle ta en test en dag jeg også, bare for å sjekke...

Nei, jeg får vel jobbe litt jeg!

Ha en fin-fin dag!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maikana

Uff...ikke noe greit å krange med kjæresten. Håper dere får ordnet opp i det.

Her får du en god :klem: fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada, alt er bra. det var ikke akuratt en krangel, men er misforståelser forårsaket av stress.

We are still going strong :kline:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, så har jeg fått i meg en brødskive til frokost og nå skal jeg sanrt hoppe i dusjen.

Idag må jeg bort til studioet mitt, har endel å gjøre før den aller siste assessmenten min mellom den 20-24 juni. Må finstille på noen av maleriene og sånn.

Jeg regna ut syklusen min igår og jeg bør få mensen mellom den 11. og 13. mai. Idag er det jo den 10. så jeg bare håper at tanta holder seg hjemme. Men tror nok at den kommer ja... kan ikke være så heldig å få full klaff på første forsøk!

Fikk litt hakaslepp i går fordi da jeg var ferdig med graviditets testen så la den riktig vei i søpla. Og utover dagen så jeg på den igjen og da så jeg en svak, svak strek der...så jeg fikk jo helt fnatt, for hva skulle det bety?

Testen min var sånn at jeg måtte ta 4 urindråper på det vinduet, men ingenting skjedde, så jeg tok 2 til på., Da skjedde det no, men jeg husker ikke om jeg venta til de 5 min var over før jeg kasta den......Men gjorde nok det...Bare det at jeg fikk jo fnatt da jeg så hva jeg kanskje gikk glipp av.... Så leste jeg at man skal ikke se på testen etter de 5 minuttene for alle testene blir svakt positive med tiden uansett.

Så det var gårsdagens action :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg mett og fornøyd etter en deilig middag: hjemmelaga nachos med alt deg gode. (smelta ost, kjøttdeig med taco pulver, bønner, saus, rømme, mais, nachos og en dryss med vårløk). Mmmm.

Vi var å handla på kjøpesenteret istad, prøvde en skikkelig fin topp men puppa va for store for den..hahaha. Og så hadde dem den ikke i L engang..herregud... Mini størrelser altså...

På bokhandelen kjøpte vi ei fin bok om graviditet. Litt flaut nesten,,ville ikke at noen skulle se meg der jeg betalte den.

Og så kjøpte jeg vitamin tilskudd (har lest man skal ta det når man prøver å bli gravid) og 2 tester til... Sånn itilfelle..

Skjer det ikke denne måneden, skjer det kanskje neste måned. :wink:

Puppa mine er så sinnsykt vonde! Var veldig onde igår og likeså idag. Nå har dem vært vonde i 4 dager.. Lurer på om jeg skal teste imorgen eller vente til torsdag...

MMmmm

Muss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Kunster`n!

Så spennende med symptomer!

Test i vei og få det overstått, så vet du sikkert.

Spent på resultatet hvertfall!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maikana

Å, det hørtes så godt ut med nachos, det har jeg også lyst til å lage til middag snart!! Kanskje i kveld? :sikle:

Overskyet på østkysten i dag...jaja, så blir man ikke sittende å stirre lengselsfullt ut av vinduet mens man prøver å forfatte enda et essay...

Ha en super dag! Håper du ikke ser noe til tante rød! :wink:

Stor klem :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goood morning :-) Eller god ettermiddag blir det vel til deg..hehe!

Ikke sett noe til M enda? Dette her er jo utrooolig spennende da!

Akkurat det symptomet med ømme pupper hadde jeg da jeg ble gravid ihvertfall. Pleier ikke være så veldig ømme ved m generelt. Men GUUD så ømme de var ved begynnelsen av graviditeten....

I Oslo er det knallblå himmel i dag....

Sommer en er på veeeeeeeeeeeeeeeeeeei

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOR EN DAG!

Inatt sov jeg utrolig dårlig, våkna klokka 2 og klokka 4 lys våken, med masse luft i magan og måtte tisse.

Så klokka 5 våkna sambo med sterke smerter i nyra og fikk ikke tissa..Det kom ikke noe ut.. Jepp, nyrestein....

Han gikk med vonde smerter til klokka 8, da bestemte vi oss for å ringe ambulanse.

De kom og tok oss med på sjukehuset. Fikk ikke tid til å dusje eller noe.

Sambo følte seg litt dum der han lå på båra med seler spent rundt magan og greier, men det var jammen bra han va der for blæra holdt på å sprekke! den var så full, men siden han ikke fikk tisse så fikk han kateter og der rant det i strie strømmer skal jeg si deg.

Så tok de røntgen og CT og dem viste at det va en liten stein på vei ut. Etter mye venting imellomtida, kunne vi dra hjem klokka 2...Jeg hadde venta siden 8.30..

Nå er han fin, det svir ennå, men alt er bedre enn den sterke smerten inatt. Stakar...

Så nå har vi begge sovi til klokka 18, deilig var det.

Jeg derimot har så vondt i puppa at jeg bare vil kappe dem av! Tok en test klokka 3 idag, men den va negativ :evil: .

Så jeg vetta tusan jeg... Nå får enten mensen komma snart eller så får jeg værra gravid! Skjer det ingenting før helga skaljeg ta en test til. Detta er jo spennende, men også en smule irriterende kan du si..

Nå skal jeg lage meg rester fra igår, ennå littegrann nachos igjen.

Tusen takk for koselige kommentarer, Lene, Maikane og MissS :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...