Gå til innhold

Den Berømte Kunstnern's Dagbok


Kunstner'n

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Endelig kom jeg meg inn hit til dere, i varmen. Jeg er ei jente på 22 år og er kunststudent i Australia. Er på mitt siste semester her nede, og har da vært her i 3,5 år. Livet i varmen er nydelig som det er uutholdelig :ler:

Denna dagboka vil være en treningsdagbok som vil ha vekt på kondisjon. Har som mål å klare å jogge 1 mil 2 ganger i uka og krype meg ned til 65 kilo før jeg skal hjem i juni. det er ca 4 kilo det, noe som ikke virker mye, men jeg går veeeeeldig saaaakte nedover.. Hehehe, elsker sjokolade vettu!

Trener 4 dager i uka.

Trening idag:

25min cross trainer (tungt nivå)

3km rask jogging

4min roing

Styrketrening på rygg, armer, bein, mage.

God uttøying

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:velkommen:

Koselig med deg på laget igjen kunstner'n ;-)

Husk at på forumet, "trening helse" må du slenge deg med på tråden min...

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er allerede gjort, Lene!

Jeg har vært å sett litt rundt her inne på forumene, og må si jeg er mektig imponert over alle de forskjellige temaene her inne :klappe:

Forumet som gjorde meg ør i kroppen var bryllups-sida.. Gurimalla, det er jo så mye som må tenkes på!!

Jeg og forloveden min har vært sammen i 4 år og 3 mndr og vært forlova i 2 av dem den 25.denna måneden. Vi snakker om å gifte oss borgelig sommern 07. :bryllup:

Da er jeg 3 uker fra å være 25 år, det er vel ikke så gæli alder eller?

Må jo innrømme at sjøl om det er laangt fram så har jeg i bakhodet at jeg vil se sprek og slank ut til den dagen. Begynner tidlig vettu :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp..Lurt å tenke langsiktig. Jeg giftet meg for 1. år siden, og klarte gå ned 20 kg til den store dagen. Morsomt :-)

Bilder ligger inne på kg's album!

Bryllup er en stooor gulrot når det gjelder trening og slanking ;-)

25 år er en perfekt alder. Selv var jeg 32, men traff ikke mr right før dessverre..hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er klokka 7 på kvelden og mannen lager middag: kokt brokkoli, poteter, viltsaus og kjøttkaker. Mmm, skikkelig norsk middag er nede i Perth. Alltid deilig å sitta her inne på rommet mens jeg hører maten freser i panna..Sukk.føler meg veldig heldig :sikle:

Sto opp tidlid idag fordi i hadee reinslighets inspeksjon på rommet vårt. Alltdig litt rart å la noen andre komma inn på rommet 'ditt' og se om det er reint nok..Spesielt etter å ha bodd 3 år aleine lissom..Men det gikk da bra.

Klokka 11 gikk jeg bort til studioet mitt og snakka med folk før jeg begynte å male. Har på musikk (mp3 spiller) mens jeg maler så jeg er virkelig i min egen verden. Så fikk jeg en sånn intens lykkefølelse. Pleier å få det. HVor alt bare stemmer og livet ser lyst ut. tror det må være fordi mensen er over og da er alt så mye bedre. Rart med det gett..

Tankene begynner å svirre mot når vi skal dre herfra...Blir sinnsykt rart å komma hjem til Norge for godt. Få seg jobb og bolig og betale ned 300 000kr i studielån,,, ååå, som jeg gleder meg til det :tunge1:

Imorgen skal jeg trene så sant jeg ikke er verre enn idag. Tror jeg begynner å bli forkjøla..Hrmfff

Muss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jammen meg ikke lett å se innom alle dagbøkene her! Vil gjerne se ka folk driver med og korsn tanker dere har, men gi meg litt tid så kommer jeg nok rundt.

Nå har jeg netopp vært på do....tror jeg er på vei til å bli sjuk...Vondt i halsen pluss at det renner ut andre veien...hmmm.. Det er et virus som går her på skolen fordi istad var det ei jente som besvimte pga væskemangel. Ho spøy og va helt uttafor. Pluss at det er flere av venna mine som er på nippet til å bli sjuke.

Jeg har ikke vært i studiot mitt idag og heller ikke malt noe. Sov fra 13-16...deilig.

Jeg er så barnesjuk om dagen..Har forresten vært det lenge, det kommer og går, men det er sterkere nå som jeg snart er ferdig med studiene mine. Skal se innom gravid-dagbøkene en tur, artig å lese om korsn folk har det.

muss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, ble nysgjerrig,jeg!

Håper formen er stigende...ikke snoe særlig å være syk!

Trener du hver dag? Eller er det nå og da? Det viktigste med treninga er at du trener regelmessig.

Gleder meg til å lese om deg og ditt liv i Australia fremover!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du hadde vært innom i dagboken min og lagt igjen en hilsen og da fikk jeg lyst til å avlegge et besøk i din også. :-D

Kunststudier i Australia høres spennende ut! Ikke at jeg kan mye om kunst, men allikevel.. Kan godt forestille meg at det blir litt av en overgang og komme hjem til Norge igjen etter 3½ år.

Hilsen Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kommentarene deres! Alltid koselig å se at noen ahr vært innom :)

Idag fikk jeg pakke fra mamma med donald, Nemi og det Nye pluss påskemarsipan og et plate melkesjokolade. Mmmm, det er så digg det! Herregud, denna slankinga mi går rett i dass den jo!! Har ike trent siden mandag pga tørr hals. Men imorgen MÅ jeg bare dit!! Går ikke ann å bare proppe i seg sjokolade uten å røre på flesket imellomtida nei :evil:

Samtidig så har jeg en stemme som sier at så lenge jeg har det godt med meg sjøl og koser meg, trener 3-4 ganger i uka, så bør jeg være glad. Ekke no vitsi å grine fordi jeg ikke ser ut som et stankelbein. Da vil jeg heller se ut sånn som nå ja! ikke at jeg synes jeg er feit, er normal med spretten rumpe og litt ekstra på magan.

Nå skal jeg late meg på senga og lesa blad. Elsker blader!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse: Jeg er så glad!!

Jeg kom meg på gymmen idag sjøl om jeg hadde sår hals og snakka som en mann.

Hoppa på vekta og den viste 67.5kilo!! Tjohooo!!

Den 18.mars veide jeg 69.5kilo og detta er jo ca 0,5kilo pr uke det! Johooooo!!!

Trening idag:

25min crosstrainer

5min gåing (hadde tenkt å jogge, men halsen sa nei)

4min roing

Styrketrening for armer, bein, rygg, mage.

Idag skal vi ta med noen folk fra skolen bort til en park kor vi kan mate papegøyer og kenguruer. Blir artig å se ansiktet dems.

Muss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra Mia..

Har ikke turt å veie meg jeg :roll:

Målte livet i dag morges, og den viste det samme som sist. Men innbiller meg at jeg har fått forsterkede håndtak rundt midjen da..sukk..

Men keep up, nå går det mot sommer, og følelsen har vi alt. Solen skinner, himmelen er knallblå fuglene kvitrer, og det begynner å bli grønt

JIPPI :hoppe:

Ha en strålende helg da

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Lene :-)

Nå er jeg såååå trøtt...ZZZzzzzz :sove:

Er litt uttafor tror jeg..Våkner tidlig, lys våken og får problemer med å sova. Men så blir jeg så trøtt utover dagen.

Tror jeg bare skal late meg idag med tv og en pose påskemarsipan som mamma sendte meg. Igår tok vi knekken på melkesjokoladen...tjihiii. Måtte jo feire vektnedgangen vettu!

Åååå, jeg har så lyst på små jeg.. Det har kjæresten også, men han vil vente til vi kommer hjem i kuni og begynner å jobbe. Han er veldig smart og lur han. Jeg bare går etter følelsene mine og en intens lyst. Jeg pleier å ta en titt innom gravid-dagbøkene og må innrømme jeg blir en smule misunnelig...Men jeg unner dere alt godt altså, ikke det, men gleder meg veldig mye til det blir min tur.

Muss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla :-)

Skjønner du har lyst på barn. Utrolig koselig. Har en gutt på 11 år jeg.. Tiden flyr. Jeg var akkurat fylt 22 år da jeg fikk sønnen min. Samme alder som du er i nå omtrent? Hvis jeg ikke husker veldig feil da..hehe!

SKÅL Mia, og ha en fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud....det er så jævli mye intriger når man bor på skolen!! Blir helt utmatta jeg!!

Idag kom jeg meg på gymmen og hadde en bra økt, fikk tatt 30min på crosstrainer'n, jogga 3km og deretter styrketrening.

Så spiste jeg frokost og etter det kommer ei jente som jeg bor sammen med, bort til meg og sier at jeg ikke må være sur på ho pga noe som skjedde igår. Ok, jeg orker ikke å går for mye i detalj her, men denna jenta er ei som jeg har hørt går rundt og snakker dritt om forloveden min til andre. det er noe jeg ikke tolerere, spesielt når de tinga ho har sagt og sier ikke er sant :kjempesinna:

Jeg hadde all grunn til å være forbanna og når ho snakker til meg om at jeg ikke må være sur på ho blandt flere andre..som ikke har noe med detta å gjøre...nei, da blir det for mye. Så jeg har grini endel idag... :grine:

Ho og jeg og typen min har 'skvære' opp med ho, men jeg klarer ikke helt å tro på ho etter alt ho har sagt om oss til andre her på campus. Så hvis det skjer no mer seinere, er det tvert slutt.

Og det viser seg at det er ikke bare vi som har hatt intruger på gang, det er flere episoder som har skjedd blandt folk. Krangling, grining, drittslenging...herregud...

Jeg er så glad for at jeg har 3 veldig gode venner her, som jeg kan være ærlige og åpne med. Og kjæresten min...Og vi som hadde 2 års forlovelse idag og alt...alt blei bare ødelagt... Vi har vært sammen i 4 år og 3 mndr idag og forlova i 2 år av dem. :kline:

Nei, nå er jeg helt utmatta..det er over midnatt og jeg er så trøtt... ZZzzzz

Håper dere har hatt en bedre dag enn meg.

Stoor muss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maikana

Hei!

Takk for besøk i dagboka mi! Koselig å ha noen "who comes from the same place" å dele litt erfaringer og frustrasjoner med.

Du er snart ferdig her du...har du tenkt på hva slags jobber du skal søke på når du kommer hjem?

Kjipt at det er intriger på college. Jeg har inntrykk av at det er veldig mange unge australske studenter som bor på campus, samt utvekslingsstudenter. Når man bor så tett oppå folk har små bagateller lett for å bli blown out of proportion. Det går nok bra, men det er ikke noe gøy at folk driver å baksnakker. :evil:

Håper du er i bedre form og at innlevering på torsdag går bra!

Big Aussie Hug right back at ya! :klem:

måtte inn å rette grammar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Så kjipt at en så koselig dag, skulle ende slik.. Høres ut som denne jenta ikke har det bra med seg selv, hvis hun må slenge dritt om andre for å få oppmerksomhet.. Vi får bare synes skikkelig synd på henne.. :roll:

Kos deg med kjæresten din du, og driit i andre idioter som prøver å ødelegge.

Grattis forresten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dagene flyr avgårde med bursdager og skolen. Idag tidlig sto jeg og typen opp 06.30 for å lage egg og bacon smørbrød til Samdra som fyller 23 år idag. Da vi hadde lagd maten, henta vi flere andre og kvart på 8 lista vi oss mot rommet hennes, banka på døra og da ho lukka opp gaula vi 'Happy Birthday!!!' Ho fikk helt sjokk, hadde ikke venta seg det i det hele tatt :ler:

Og om et par timer kommer det mer, vi skal samles oppe hos ho og spise ost og vin, og sienere skal vi ta fram blomster, ei bløtekake som typen lagde med jordbær :sikle: og gi ho et stoort kort som alle på campus har signert og så gi ho gaven: et par brune cowboy boots til 450kr....Ho har sikla på dem så lenge og ho har ingen aning whats so ever!

mange skal ut ikveld, men jeg har en stor dag på skolen imorra. Første delen av dagen skal jeg snakke med en lærer om arbeidene mine, så klokka halv 2 har jeg vurdering i valgfaget mitt. Må ha konseptet klart i hodet. Men skal kose meg med vin og nyte at ho er glad.

Inatt sov jeg dårlig. Jeg hadde konstant spytt i munnen pga halsen min som til tider gir meg bronkitt-lignende hoste :sur: Pluss at vi sto oppp grytidlig for å ordne frokosten...Så jeg at det rolig idag kan du si..

Nei, nå må jeg gjøre meg klar til festen. Må jo pynte meg litt!

Muss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjuuuuuk,,,snufs.....

Endelig, får jeg vel si, for jeg blei lei av å hangle så lenge. Men nå er nesa tett, hosten grov og hodet stappa.

Typen leiter etter nesesprayen nå..sniff!!

Men det har skjedd no positivt idag og da! Jeg kom meg til skolen 3 timer forsinka pga sjukdom, men jeg måtte bare sova 3 timer ekstra. KLOkka halv to hadde jeg vurdering i valgfaget mitt og det gikk kjmpebra!! :danse:

Får håpe jeg får bra karakter da, tror det er 30% av hele karakteren jeg.

yack...nesespray smaker fælt...

Ta vare på dere sjøl da!

Muss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, nå er det stor fest på gang ute på gresset og snart kommer en stripper til bursdagsbarnet. Jeg derimot tar det veldig med ro. Jeg har liggi i senga mesteparten av dagen, men måtte vaske noen klær og støvsuge detta nokså lille rommet vårt.

Jeg har hatt en sterk snerte på høyre siden i underlivet mitt i hele dag. har hatt det før og tror det kan være eggløsning. Men ikke så vondt som detta. Jeg har måtte gå bøyd flere ganger fordi det har vært for vondt å gå oppreist. Blir littt bekjymra, men det er forhåpentligvis ingenting. Er jeg sånn imorra så skal jeg vurdere legebesøk.

denna måneden har vært så rar sånn fysisk sett. I begynnelsen var jeg veldig kvalm i 2 uker med dårlig matlyst og mye trøtthet. Så om mensen 4 dager før tida med heidundranes magekramper, feber og oppkast. Og nå er jeg forkjøla med smerter i underlivet på høyre side. Håper detta gir seg :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny dag går mot slutten.

Jeg sov lenge idag, helt til kvart på 1 fordi det blei veldig seint igår. Endte med å se på en indisk film og den var veldig bra. Den viste hvordan kulturen er der nede, om hvordan kvinner blir sett ned på. Helt sinnsyke greier...

Det var nok bare eggløsninga som kom igår, idag er jeg helt fin. Har kosa meg masse idag med god lunsj på en kafe' sammen med min kjære og ellers bare tatt det med ro. Jeg trives veldig godt i mitt eget selskap, nyter å være aleine med dagboka mi og tankene mine. Har likt det siden jeg var ei lita jente.

Muss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...