Gjest Maikana Skrevet 30. april 2005 #21 Del Skrevet 30. april 2005 Hei du! Grattis med bra karakter, alltid gøy å vite at en stor prosentandel av totalen er i boks! Jeg blir vel sittende hele uken med assignments, og A har sagt hun skal hjelpe meg med å finne stoff på sitt designbibliotek på hennes uni. Glimrende å ha venner om studerer noe helt annet enn deg selv og som kan hjelpe til når man trenger litt "spesialkompetanse". Ha en fin søndag! Solen skinner på the SUnshine State i dag iallefall, håper det varer Takk for god klem, det varmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kunstner'n Skrevet 1. mai 2005 Forfatter #22 Del Skrevet 1. mai 2005 Idag har det vært deilig vær, nesten litt for varmt for jeans. Det blei veldig seint igår kveld fordi jeg ikke klarer å sova aleine i senga uten mannen. Han var på byen igår med kompiser, han er ikke så ofte ute så jeg unna han det. Han kom ikke hjem for halv 4 og da satt jeg i senga og så på film. Klarer bare ikke å sova...hmmm. Men sovna som en stein da han endelig la seg ved siden av meg. Det var godt det Jeg sto opp rundt ti og det er derfor jeg er så trøtt nå....ZZZZzzzzz Har vært aktiv på gallerifronten idag, veldig spennende å se ka folk driver med. Noe veldig dårlig, andre ting skikkelig bra og levendes. Så nå kan jeg komme igang med visual culture uniten min og skrive artist statement og gallery proposal. Okidoki dere, have a good night Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kunstner'n Skrevet 2. mai 2005 Forfatter #23 Del Skrevet 2. mai 2005 Nå er klokka 10 på kvelden og jeg er ganske trøtt. Jeg sov så dårlig inatt fordi det regna så mye og da er det så fuktig. hater fuktigheten, det blir så klamt og ekkelt å være ute. Sambo leita etter ei skolebok helt til 1 i natt og kunne ikke finne den! fatter ikke kor den er blitt av altså! Og når han er urolig så er jeg det også..hrmff... Jeg hadde satt klokka på halv 8, men sov videre til 8. da gikk jeg på do og mens jeg satt der så fikk jeg øye på mange små maur! De kom ut av et bittelitte hull i dørkarmen og hadde gått to veier: *den ene gjengen krøyp utover badet, opp i skittentøyskurven og bosatte seg på en våt klut og i boksebeinet til sambo *de andre tusla under tv-bordet, langs veggen og opp i komoden min og nedi noen karameller som lån INNI en plastikkpose. Den var ikke åpnet engang!! Så ser jeg at flere kommer oppi senga og jeg vekker sambo og får han til å hente killer spray. ÆSJ!!! Så før jeg i det hele tatt fikk eti frokost var det fram med vaskekluten og bli kvitt all denna driten. En skikkelig wake up call! Ekle greier.... Men nå har jeg for sikkerthets skyld eti opp resten av godteriet og får håpe de holder seg unne inatt. Jeg kom meg omsider på skolen og fikk malt i studioet mitt. Har en vurdering på torsdag så jeg må jobbe litt mer mot det. Har gjort ferdig 4 malerier og har begynt på det 5. Føler jeg har fått en bra stil og håper lærerne liker det de ser. En annen ting som skjer her nede er at vi har bestemt oss for å prøve å bli gravide. Jeg hadde eggløsning om fredag og da bli det litt leiking i halmen Pluss litt ekstra kos igår... Jeg er bare så glad i denna mannen, sexen er bedre enn noensinne!! Vi har det så godt om dagen også, koser og vier hverandre mye oppmerksomhet. Det blir spennende å se om det klaffer på første forsøk. Skal ta vare på meg sjøl og unngå alkohol framover. Venter mensen rundt den 13. så vi får skje hva som skjer. Jeg prøver å ikke tenke så mye på det, det er rart å venne seg til tanken lissom. Imorgen skal jeg trene igjen, har vært lenge siden sist pga. forkjølelse. Har fortsatt ørlite hosting, men er så mye bedre enn det jeg var i helga. Nå er det snart leggetid, skal bli godt det. Stooor muss fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 2. mai 2005 #24 Del Skrevet 2. mai 2005 Heisann og tusen takk for koselig innlegg i dagboka mi Så spennende med babylaginga, kanskje det er 3 som kommer flyttende til sommeren :-) Lykke til uansett :dagensrose: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kunstner'n Skrevet 3. mai 2005 Forfatter #25 Del Skrevet 3. mai 2005 Tusen takk, Alwa Detta blir jammen spennende! Nå har jeg nettop stått opp, klokka er halv 11. Gjeeeeesp..deilig å sova helt til man ikke orker mer Jeg våkna 2 ganger inatt, lys våken. Tror det kan komme av alt jeg spiste igår kveld. Jeg var så sulten, spiste vegetariske våruller, 1,5 maiskolbe med smør på, en nougat stang og en skinkesalat til kvelds. Alt detta etter klokka 18. Hmm, men jeg blei lissom ikke mett. Så jeg tror jeg skal ta meg en tur på gymmen jeg! Kan ikke holde på sånn! Vi snakkes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 3. mai 2005 #26 Del Skrevet 3. mai 2005 Så koselig å høre da Mia :dagensrose: Baby-planaer... Så spennende!! Gleder meg til å høre fortsettelsen her ihvertfall! Tvi tvi...og kos dere mye nå da..hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maikana Skrevet 3. mai 2005 #27 Del Skrevet 3. mai 2005 Oioioi!! Her skjer det ting! Så spennende at dere skal prøve å lage en liten bebis Blir kjempespennende å følge med på! :-) Her er det ikke særlig høy luftfuktighet om dagen, heldigvis. Vi har 'ikke mer enn' 26-28 på dagtid, og ned i 16-17 om nettene. Den verste humidity perioden er her i januar-februar. Da kan det være helt fryktelig, og man sover uten klær, uten dyne eller laken, og med takviftene på full fres. Og noen ganger funker ikke det en gang.. (Maikana minnes hete netter.... ) Det er sunset her nå, og jeg sitter ennå foran pcen og trykker på tastaturet i håp om å skape et super-essay (har så lyst på god karakter....hååååper jeg skriver det foreleser vil ha)! Nå lusker jeg meg stille ut av her og inn i word igjen, men jeg vil bare ønske deg en flott kveld og dag i morgen, og masse gode ønsker om at dere får full klaff på første forsøk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kunstner'n Skrevet 3. mai 2005 Forfatter #28 Del Skrevet 3. mai 2005 Tusen takk for koselige hilsener; Lene, Maikana og Alwa :dagensrose: Det er godt å vite at dere tenker på oss i denne nokså spennende tiden framover. Nå har vi netopp spist middag, sambo lagde røykatorsk med gulrotstuing og kokte poteter. Nammm. Vi ba ei fra brazil, som bor på campus med oss, på middag og likte også veldig godt. Så kom en annen venn fra norge og han var sulten så vi gav resten av maten til han. da var vi alle mette og fornøyde Må si at jeg er veldig glad for at sambo liker å lage god mat. Idag sto jeg som sagt opp ganske seint, men kom meg til gymmen. Trente veldig rolig for jeg kjente at hosten kom tilbake med en gang jeg tok i ekstra. Jeg var så frista til å løpe, men lot være. SÅ jeg kosa meg med styrketreninga. Følte meg veldig fin idag, lissom så slank. Tror det må være all sexen som gjøre meg sånn Ellers var jeg i maleskulet fra 14-16 og forberedte bildene til vurdringa på torsdag. Sånn rundt 15.30 begynte jeg å føle meg uvel, litt svimmel og småkvalm. Kunne lissom ikke sette fingeren på det, hvis du skjønner. Men så kom jeg hjem og spiste kjeks og gulost, og det hjalp. Kan bare ha vært mangel på mat. Nå skal jeg bare kule'n resten av kvelden. Muss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 3. mai 2005 #29 Del Skrevet 3. mai 2005 Eh...kvalm og svimmel? (mistenkelige symptomer du..hehe) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kunstner'n Skrevet 3. mai 2005 Forfatter #30 Del Skrevet 3. mai 2005 Lene da...man merker vel ikke symptomer så tidlig?! Eller? Jeg hadde eggløsning på fredag hvor vi kosa oss i halmen, og HVIS det skulle ha klaffa så kan jeg merke det allerede? Nå har jeg vært på kino med 12 medstudenter. Vi så 'The hitchikers guide to the galaxy'. Jeg har ikke lest boka,men likte filmen godt alikevel. Mange syke ting der... Jeg og Sandra kosa oss med en stoor popcorn og brus..raaap... hehehe. Jeg er så sår i tannkjøttet, nederst på høyre side. Kanskje jeg har brent meg eller tygd feil eller no. Er hovent og sårt. Heldigvis ser det ut til å roe seg. Har en hoven kjertel på samma side på halsen. Kan være rester etter forkjølelsen kanskje. Nå er klokka over midnatt så nå takker jeg for meg :bukke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kunstner'n Skrevet 4. mai 2005 Forfatter #31 Del Skrevet 4. mai 2005 Nå er klokka 11 og jeg har nettop vært å trent. Jeg tok 30 min på crosstrainer og 15 min jogg. Trente ikke styrke idag siden jeg gjorde det igår. Inatt våkna jeg også 2 ganger, lys våken. Det er skikkelig merkelige greier. jeg pleier aldri å gjøre det. Nå skal jeg dusje og eta frokost før jeg rusler bort til malestudieot mitt og forberede meg til vurderinga til imorra. Vanligvis så pleier jeg å grue meg til sånne ting, men prøver å ta det rolig og ikke stresse. Nei, nå må jeg eta. Muss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 4. mai 2005 #32 Del Skrevet 4. mai 2005 Lene da...man merker vel ikke symptomer så tidlig?! Eller? Jeg hadde eggløsning på fredag hvor vi kosa oss i halmen' date= og HVIS det skulle ha klaffa så kan jeg merke det allerede? Å joda... Symptomer kan komme med engang.. Hvis dere "koste" dere ved eggløsning er sjansen stooor ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maikana Skrevet 4. mai 2005 #33 Del Skrevet 4. mai 2005 Håper det går bra på vurderingen i morgen. Jeg tror det er helt normalt å være litt nervøs foran slikt. Men det går helt sikkert bra! Jeg er fremdeles stuck foran pcen, og etter at vi fikk negativ melding på huset, så er det bare å fortsette å surfe etter hus på nettet. Jaja...vi hadde tøff konkurranse om akkurat det huset, vi visste jo det.. Må pirke litt på oppgaven min nå, og så lage bibliography. (Kjedeligste delen av hele oppgaven... ) Ha en fin kveld i dag, og så krysser vi fingre og tær for at du allerede har en liten spire i magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kunstner'n Skrevet 4. mai 2005 Forfatter #34 Del Skrevet 4. mai 2005 Gjeeeesp....Nå har våkna etter å ha sovi i 2 herlige timer, fra 4 til 6...Jeg var helt skutt idag, tror jeg tok i litt for hardt på treninga. Det er bare så godt å sova!! Jo, jeg fikk tilbake resultatet på vurderinga mi om torsdagen og jeg fikk 25 av 30%!! Det er en High Distinction som er den høyeste karakteren vi har her på uni. JOHOOO!! Må si jeg blei kjempeglad Og alt det for å gjøre performance med et maleri, rive det i stykker og eksperimentere med 15 sekunders lukketid på kameraet. Fikk noen veldig rå bilder, hvis jeg kan si det sjøl, og er meget fornøyd. Nå lager sambo spagetti med kjøttdeig og hjemmelaga kjøttsaus, den er bare SÅÅÅ god. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kunstner'n Skrevet 4. mai 2005 Forfatter #35 Del Skrevet 4. mai 2005 Nå er det seint her i perth, kvart over 11, og jeg burdte egentlig legga meg. Men siden jeg sov 2 timer før idag så er jeg våken og gira. Jeg og sambo skal flytte nordover når vi kommer hjem. Han er født og oppvokst der oppe og jeg trives godt der med hans famile og våre felles venner. Naturen der opp er helt rå, utrolige konstraster for en kunstner! Vi leste netopp på nettet om alle fordelene ved å bo nordpå, og de er mange. Må bare ramse dem opp. For å få maksimum 25 000kr avskrevet på studielånet i året må man: jobbe 100% eller jobbe 50% og være arbeidsøkende resten. Eller Jobbe 100% i 6mndr og miste jobben, da må du være arbeidsøkende resten av 12mndrs perioden. Eller Ha omsorg for barn under 10 år. (det var detta jeg blei så glad for, fordi at skulle jeg ikke klare å jobbe fullt i et år først, så får jeg fortsatt nedskrivning!!) Eller 50%jobb og 50% daglig omsorg (dette er også noe som frister veldig, så sant vi har råd) Pluss at det er lavere skatter og høyere barnetrygd (3700kr pr barn pr år) Detta ser veldig lovende ut synes jeg. Alle monner drar, og dette kommer til å gjøre ting lettere for oss. Jeg er så redd for at jeg skal innbille meg evnt symptomer jeg..sånn som istad satt jeg og åt sjokolade og drakk brus, plutselig fikk jeg ikke lyst på mer og blei ør i kroppen igjen. Småkvalm og lit svimmel lissom. Puppene kjennes tyngre ut, Detta kan være innbilling da. så jeg tar det med en klype salt. Når jeg satt her istad kjente jeg 2 svake stikkinger i underlivet. MEN detta kan være mensen som kommer da. MEN jeg ramser opp åssen formen er uansett, kan være nyttig til seinere. Hehehe, litt forvirrende detta her. Nei, nå er det natta dere! Muss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 4. mai 2005 #36 Del Skrevet 4. mai 2005 Hehe..Forvirrer jeg deg med disse slutningene mine? Da jeg ble gravid, trodde jeg at alle symptomene var mensen som var på vei. Men den gang ei gitt. Men uansett, skal ikke få deg forvirret jeg kjære du.. Du får tidsnok vite om symptomene er reelle eller ikke ;-) Men hadde jo vært skitkul om de var ækt da...tjihi... I morgen er det fridag, så nå sitter jeg å venter på at Lost skal begynne, og koser meg med rødvin. SKÅL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maikana Skrevet 5. mai 2005 #37 Del Skrevet 5. mai 2005 Jeg leste også artikkelen om fordelene ved å bo nordpå. Må si det frister veldig å få skrevet av så mye på studielånet en periode, men jeg har aldri vært så langt nord i Norge, og aner ikke om jeg hadde likt meg der. (Er veldig 'høst-syk', når det er mørkt i lange perioder om høsten og vinteren så trives jeg ikke så veldig godt. Men det går det jo an å gjøre noe med ved å reise på ferie etc.) Morssiden av slekta kommer opprinnelig fra Lofoten, så jeg har veldig lyst til å reise opp dit å titte en gang.) Åh...alle mulighetene som finnes, er det ikke fantastisk? Det er så gøy å legge planer for fremtiden!! :-) Jeg sitter her foran pc'en i dag igjen jeg. Har forsaket det som har vært av forelesinger denne uka (ikke så mange da, siden jeg bare tar tre fag). Må bare bli ferdig snart, så skal jeg sette meg ned å skrive lange innlegg i boka mi som handler om andre ting enn essays. Ha en flott dag der vest, og grattis med HD på oppgaven forresten! Sterkt gjort!! :kysse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kunstner'n Skrevet 5. mai 2005 Forfatter #38 Del Skrevet 5. mai 2005 Tusen takk, Maikana. Får bare håper det går like bra med min major også da..hadde vært fint det.. Nå har jeg tatt på meg en tjukk og god genser. Elsker å pakke meg inn i gode klær og bare slappe helt av. Nå kom min kjøre inn med te til meg. Han er så snill Vi spiste god middag idag. Kjøpte en ferdig grilla kylling (tar alltid dem som er godt stekt), små baguetter som du steiker ferdig i ovnen og salat. Mmm, deilig og lettvint. Og så blir man ikke så mett etterpå. mmm, god te detta gitt. Ellers så er jeg litt rar innvendig. Jeg hadde problemer med å sova igår (dumme meg sov 2 timer midt på dagen ) men også fordi jeg tenkte på alt som venter oss HVIS jeg skulle være gravid nå. Eller i nærmeste fremtid. Jeg er en typisk tenker, kan gruble mye og begynner å gnisse tenner i søvne hvis jeg er stressa. Rare er at jeg gnissa ikke tenner inatt. Men uansett, det er mye å venne seg til. Spør meg sjøl: Er jeg klar for detta? Hva vil det si for kunstkarrieren min? HVa om jeg og sambo ikke holder sammen? Huff, sånne ekle tanker. Og så tenker jeg at siden jeg lurer på detta, så er jeg kanskje ikke klar for å få baby? Så detta går i ring og i ring...Men så vil jeg tro at siden jeg tenker på sånne ting så betyr det at jeg har samvittighet og bryr meg. Jeg vil ta vare på oss alle, både venner og familie, men når skal man ta mer vare på seg sjøl? Min familie har aldri likt min sambo og siden de ikke liker at vi skal flytte nordover, så kommer de vel til å daue når jeg forteller dem at vi er gravide (den dagen det skjer). Og det er ikke det at jeg ikke bryr meg om ka de sier, for de har tross alt levd lenger enn meg. Men når er det man sier stopp og ser bort fra det de mener, og heller fokuserer på sitt ve og vel? På det man sjøl er opptatt av og når jeg har det godt med meg sjøl, og de mener det motsatte; ja hva er riktig? Men man kan vel ikke få alt her i verden. Litt bråk må til tror jeg. Idag har jeg vært sånn 'rar' igjen. Ubeskrivelig uggen, varm, småsvimmel, irritabel og ør. Hvis jeg er sulten, blir jeg fort småkvalm. detta kan være fordi jeg var nervøs for vurderinga mi idag på skolen, men det fortsatte etterpå også. Jeg vil så gjerne at det skal være en lite spire, men tør ikke håper for mye. Sjangsen for at det klaffa på første forsøk er liten. Men hva veit vel jeg om det. Hadde vært så artig å ringt til svigermor og sagt at ho skal bli bestemor..ho er ei herlig svigermor, den beste jeg kunne fått. Varm, omsorgsfull, generøs og snill. Nå må jeg kule'n på senga litt igjen, får vondt i ryggen av å sitta å skrive så mye på data'n. Stoor klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 5. mai 2005 #39 Del Skrevet 5. mai 2005 Hei hei! Så spennende med symptomer!!! Men litt kjipt at dine foreldre ikke liker gutten din da... Legger jo en liten demper på ting. Hadde faktisk på Home and Away i bakgrunnen. Australia ser jo herlig ut, med sol, varme og lange strender! Har faktisk en kamerat som er på tur i Australia nå og 2 andre jeg kjenner som er utvekslingsstudenter fra Sykepleier`n! Ha en fortsatt fin-fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maikana Skrevet 5. mai 2005 #40 Del Skrevet 5. mai 2005 Heisann du.. Tusen takk for kjempekoselig innlegg hos meg, jeg ble glad av å lese det! Ser du gjør deg mange tanker rundt babyplaner, flytting, kjæreste osv. Det tror jeg er aldeles normalt. Først, det å bestemme seg for å prøve å lage en baby er en stor ting. Det er ikke rart du tenker mye på det. Det er jo en avgjørelse som kommer til å forandre livet ditt, men jeg tror at innstilling er viktig når man bestemmer seg for hva som er mulig å gjøre når man har barn. Personlig så tror jeg at hva man tror er mulig går en del på hva man har gjort og opplevd selv; rett og slett hva man selv har sett er mulig. I ditt tilfelle er jo f.eks. det å ha tatt skrittet og flyttet til andre siden av jorden for å studere i flere år noe du noe du turde å gjøre. Og se så hvor flott det har gått! HD-jenta! Du er sikker mindre skeptisk til forandring og har vært i kontakt med flere kulturer enn de der hjemme 'på berget' som ikke har hatt lyst til å reise lenger enn til 'syden'. Jeg tror redsel og frykt for det ukjente er en stopper hos mange når de skal bestemme seg for om de skal 'ta en sjanse' eller ikke. Dette skriver jeg også mht til fremtidig jobb. Dessuten, hvis du skal bli kunstner så har du vel ganske fleksibel arbeidstid, og uansett så kan dere ha barnet i barnehage når det blir eldre? Jeg er på en måte i samme båt som deg når det gjelder valg av kjæreste. Min familie liker veldig godt kjæresten min (mor og søster møtte han da de var her, og far har hatt mange samtaler på telefonen med han), men de klarer ikke slå seg til ro med at han ikke er norsk, eller at han ikke snakker norsk. Det går på at de er redde jeg skal flytte bort 'for alltid', noe hverken jeg eller kjæresten min vil. Jeg har gjort det veldig klart fra begynnelsen at jeg ikke kommer til å bosette meg i Australia de første årene etter at jeg er ferdig utdannet. Jeg vil hjem og jobbe og tjene penger, og være sammen med familie og venner. Etter noen år kan det godt hende vi kan flytte til Australia en periode; 'after all' så føler jeg meg nesten mer hjemme her noen ganger enn jeg gjør hjemme i Norge. Han på sin side har aldri fått reist noe særlig (bortsett fra på turne da han var rockestjerne ), og har veldig lyst på et europeisk 'eventyr'. Vi har blitt enige om at vi kan prøve en periode med at han f.eks tar et utvekslingsår i norge eller et annet sted i nærheten av norge, og så kan jeg prøve å få meg jobb der. Planene er litt løse ennå, og jeg får følelsen av å stå på toppen av et stup noen ganger, og bare vente på å miste balansen og falle. Men jeg vet også at dersom det er han jeg vil ha, så må det jobbes for det, og akkurat nå er det noe jeg vil. Vi passer sammen 'som hånd i hanske' for å bruke en klisje, så hvorfor kaste bort noe som er så bra, fordi det er noen hinder på veien? Jeg tipper at familien din kommer til å godta det du velger å gjøre etterhvert. Noen ganger trenger man lengre tid til å tilpasse seg de valgene sine kjære velger å ta, fordi det direkte eller indirekte kommer til å påvirke en selv også. Men det er helt sant som du sier; skal du gjøre dem eller deg selv til lags? Svaret er innlysende for meg, selv om det hadde vært veldig greit med et klapp på skulderen og en ønske om lykke til på 'reisen'. Så heldig du er som har så flott svigermor iallefall! Og du skal ikke være redd for å lufte tanker her inne på KG, det er ofte veldig greit å få synspunkter fra nøytrale grunner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå