AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #1 Skrevet 28. mars 2019 Kjenner dere til dette konseptet? Jeg vil bare opplyse andre om det da jeg aldri hadde hørt om det selv for noen måneder siden. Har handlet på min lokale Reko-ring nylig og er så fornøyd Veldig praktisk å kunne kjøre helt opp til leveringsstedet og få store kvanta rett i bilen, kjøpte et tonn med poteter og litt annet for å teste, kommer til å ta med meg mer neste gang. Her jeg bor har de alt fra honning og saueskinn til gresskar og gulerøtter. Helt plastfritt også! Her står det litt om konseptet: https://www.bondebladet.no/landbruk/vil-gjore-direktesalg-av-mat-enklere/ Man bestiler ved å gå på de enkelte reko-ringenes facebook-gruppe, søk på f.ex. "reko-ringen Bergen" her er oversikt over hvor det finnes ringer nå: https://www.google.com/maps/d/viewer?fbclid=IwAR2FyaA3NzXbgkyE1pdC7qelJ2iXmJESnX8T0xirAEjImLAvEP84mEtysqg&mid=1xvx6CIa6i406wG7z2u01wupMVp3avF7J&ll=63.53211561309981%2C9.734978049999995&z=4 Anonymkode: 8c1b8...2fe
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #2 Skrevet 28. mars 2019 Et tonn med poteter? Hva betalte du pr kg? Må man ha facebook selv for å benytte seg av dette? Anonymkode: e8f6b...aa9 1
Whistler Skrevet 28. mars 2019 #3 Skrevet 28. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig praktisk å kunne kjøre helt opp til leveringsstedet og få store kvanta rett i bilen, kjøpte et tonn med poteter og litt annet for å teste, kommer til å ta med meg mer neste gang. Anonymkode: 8c1b8...2fe Hvor lang tid regner du med på å bruke på å spise opp ett tonn med poteter? 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #4 Skrevet 28. mars 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjenner dere til dette konseptet? Jeg vil bare opplyse andre om det da jeg aldri hadde hørt om det selv for noen måneder siden. Har handlet på min lokale Reko-ring nylig og er så fornøyd Veldig praktisk å kunne kjøre helt opp til leveringsstedet og få store kvanta rett i bilen, kjøpte et tonn med poteter og litt annet for å teste, kommer til å ta med meg mer neste gang. Her jeg bor har de alt fra honning og saueskinn til gresskar og gulerøtter. Helt plastfritt også! Her står det litt om konseptet: https://www.bondebladet.no/landbruk/vil-gjore-direktesalg-av-mat-enklere/ Man bestiler ved å gå på de enkelte reko-ringenes facebook-gruppe, søk på f.ex. "reko-ringen Bergen" her er oversikt over hvor det finnes ringer nå: https://www.google.com/maps/d/viewer?fbclid=IwAR2FyaA3NzXbgkyE1pdC7qelJ2iXmJESnX8T0xirAEjImLAvEP84mEtysqg&mid=1xvx6CIa6i406wG7z2u01wupMVp3avF7J&ll=63.53211561309981%2C9.734978049999995&z=4 Anonymkode: 8c1b8...2fe Tusen takk! Men hva med oss som ikke har facebook? Kan ikke vi bestille og kjøpe hos de? Anonymkode: e8f6b...aa9 1
Brunhilde Skrevet 28. mars 2019 #5 Skrevet 28. mars 2019 38 minutter siden, AnonymBruker said: Tusen takk! Men hva med oss som ikke har facebook? Kan ikke vi bestille og kjøpe hos de? Anonymkode: e8f6b...aa9 Her jeg bor må varene bestilles via Facebooksiden til REKO-ringen. Du får lage deg en konto, er jo ikke verre enn det!
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #6 Skrevet 28. mars 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Tusen takk! Men hva med oss som ikke har facebook? Kan ikke vi bestille og kjøpe hos de? Anonymkode: e8f6b...aa9 Det vet jeg faktisk ikke. Kanskje det går an å ta kontakt med de som driver den lokale Reko-ringen og høre om det fins produsenter som har sånn og sånn produkt, og så ta kontakt direkte med produsenten? Man kan også lete opp produsenter ellers på nettet. Litt dumt at det er bare på fb ja, ikke alle som har lyst å ha konto der. Anonymkode: 8c1b8...2fe
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #7 Skrevet 28. mars 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Et tonn med poteter? Hva betalte du pr kg? Må man ha facebook selv for å benytte seg av dette? Anonymkode: e8f6b...aa9 Jeg betalte 18kr/kg Anonymkode: 8c1b8...2fe
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #8 Skrevet 29. mars 2019 Vi kjøper egg, ost, kjøtt og grønnsaker. Synes det er et veldig godt tilbud. Her vi bor bør man ha facebook for å få tilgang til annonsene, men det er mulig hvis du vet om noen bønder å ringe og bestille til henting. Det er ikke bøndene som har varer å selge hver gang og annonsene blir lagt ut i lokalgruppa. Gjør som min venninne lag en egen konto for slikt. Hun har ingenting privat på kontoen, kun i bruk til å handle og være i et par interessegrupper. Anonymkode: 5f880...9d9 1
OppNedPåAlt Skrevet 29. mars 2019 #9 Skrevet 29. mars 2019 Før jul kjøpte jeg flere julegaver i form av saft og syltetøy Synes det er genialt konsept! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå