Gå til innhold

Tyrkia tar nå og imploderer økonomisk

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Etter det feilet "statskuppet" (som i min mening var laget av Ergodan han selv). Så nasjonaliserte han alle "kritiske" bedrifter og institusjoner, satte sine egne menn inn og tok over utdannelse sektoren, han pøste også penger på militæret. For å finansiere dette så lånte han penger og printet Lira. Det har medført at Lira er nå på tur å bli verdiløs.  

Så er er Europa klar for 10 talls millioner økonomiske fylkinger ifra Tyrkia?  

For folk som ikke er klar over hvor ille det er:
https://www.theguardian.com/world/2018/aug/13/how-serious-is-turkeys-lira-crisis-and-what-are-the-implications
https://www.zerohedge.com/news/2019-03-28/how-turkey-committed-financial-suicide

Eu som har gitt penger til Ergodan, kommer mest sannsynlig ikke til å redde han denne gangen etter han lo i ansiktet til tyskland sist gang. ECB har ingen penger heller til overs.         

Endret av ElinX0Xpoliti
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper de tar med seg vannmeloner.

Skrevet

Når Hellas holder seg flytende, er det håp for hvem som helst.

• Liker 3
Skrevet (endret)
1 hour ago, T-Rex said:

Når Hellas holder seg flytende, er det håp for hvem som helst.

Tar du seriøst å sammenligner Hellas med Tyrkia? Den må du forklare til meg økonomisk. Spesielt når Hellas holder seg ikke flytene, om leser deg opp hva som skjer der. Golden dawn og andre sosial-nasjonalisme partier ser ut som de kommer i nær fremtid å ta over helle Hellas, siden mest parten av Hellas anser de andre partier som "uønsket" eller "forederisk".

Hellas er en vasal til Sentral Europa som blir dominert av en Troika som dikterer de økonomiske besluttinger de må ta. Tyrkia er også et handel senter punk til Europa,mitt østen og østen som gir de en betydelig fordel økonomisk, Hellas er ikke det.  

Så hva i alle dager sammenligner du Hellas med Tyrkia for?       

Endret av ElinX0Xpoliti
Skrevet
2 minutter siden, ElinX0Xpoliti said:

Tar du seriøst å sammenligner Hellas med Tyrkia? Den må du forklare til meg økonomisk. Spesielt når Hellas holder seg ikke flytene, om leser deg opp hva som skjer der. Golden dawn og andre sosial-nasjonalisme partier ser ut som de kommer i nær fremtid å ta over helle Hellas, siden mest parten av Hellas anser de andre partier som "uønsket" eller "forederisk".

Hellas er en vasal til Sentral Europa som blir dominert av en Troika som dikterer de økonomiske besluttinger de må ta. Tyrkia er også et handel senter punk til Europa,mitt østen og østen som gir de en betydelig fordel økonomisk, Hellas er ikke det.  

Du er noe for deg selv.

• Liker 4
Skrevet
2 hours ago, T-Rex said:

Du er noe for deg selv.

Dette var ikke et person angrep, jeg skjønner ikke sammenligning som du postulerte siden det var ganske fjernt.  

Om du ikke er voksen nok til å si noe så ikke si noe da. Skjønner ikke at du er så nedlatende isteden for å forsvare poengene dine.    

Skrevet
2 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev:

For en krenkende sammenligning! :raven:

Skrevet
Just now, Testosteron said:

For en krenkende sammenligning! :raven:

ikke krenkerne, fjern sammenligning. 

Skrevet

Elsker Tyrkia! Men ikke Erdogan nei.

• Liker 1
Skrevet

Statskuppet i Tyrkia er organisert av Erdogan selv for å få mer makt.

Skrevet
2 timer siden, Pan skrev:

Statskuppet i Tyrkia er organisert av Erdogan selv for å få mer makt.

Kanskje. Det gir ihvertfall bedre mening enn Erdogans påstand om at det er Gülen-bevegelsen som står bak

Skrevet
På 28.3.2019 den 17.59, T-Rex skrev:

som blir dominert av en Troika som dikterer de økonomiske besluttinger de må ta.

Hva mener du med dette? 

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...