Gå til innhold

Hvor fremkaller dere bildene deres?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Augustbrud02_

I forbindelse med fremkalling av våre bryllupsbilder har vi opplevd en god del rot og surr fra Click. Jeg er derfor litt nysgjerrig på hvor dere fremkaller deres bilder og om det eventuelt er noe dere kan anbefale.

Pleier dere å sende inn filmene i en fotopose eller leverer dere filmene i en butikk?

Vi heller mer og mer mot å finne et annet sted å fremkalle bildene våre nå, så det hadde vært kjekt med noen anbefalinger. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er veldig fornøyd med Preus. Leverer inn i butikk (Ur og Foto i Bergen), tar to døgn og betaler 99,- for 24 bilder (doble kopier). Og så koster det 20 kroner for ny film der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd mange fotobutikker, og hver gang jeg har gått bort i fra Elite foto, som jeg pleier å levere på, så har de ødelagt filmen. Siste gangen så ødla de en dyrbar film for meg. Hadde tatt bilder av en rev ute i skogen og det var faktisk et kjempeflott øyeblikk!

Så heretter holder jeg meg til Elite foto! Anbefales!

-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke skaffe deg digital-kamera????

Jeg "fremkaller" mine digital-bilder hos Elite-foto,og det er jeg veldig fornøyd med.De er nøye med å gå gjennom bildene og se om di kan forbedres; dvs. fjerne røde øyne,gjøre dem lysere/mørkere eller forandre litt på fargestyrken.

Jeg syns det er en stor fordel å se bildene før jeg fremkaller dem. Jeg kan forandre på dem selv først, og jeg kan velge hvilke bilder jeg IKKE ønsker fremkalt!!!

Også kan man sende bildene over internett til elite-foto, så er det bare å gå innom butikken dagen etter å hente dem,eller de kan sende dem hjem til deg!!! Lurt,ikke sant???

Det skal selvsagt sies at digital-bilder er litt dyrere å fremkalle enn vanlig film, men du får bildene AKKURAT som du vil ha dem!!! Så det er verdt det!!! Og du vet når du har tatt bildet om det blir vellykket eller ikke,sidens du får se det med en gang!!!

Tenkte bare jeg skulle nevne dette.......!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker vanligvis Aker Foto i Oslo for fremkalling. Fantastisk kvalitet, og du kan få hvit kant rundt bildene dersom du ønsker det. Jeg syns det er stilig, blir en ramme liksom.

Har også brukt Preus en del, og vært veldig godt fornøyd med de. Nå som jeg får kvalitetsfremkalling fra Aker Foto kommer jeg ALDRI til å bruke fotolabo eller tilsvarende der jeg sender inn filmene mine igjen. Lav pris ja, men elendig resultat sammenlignet med der jeg fremkaller nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har forsøkt de fleste med de jeg minst fornøyd med er Click. Jeg synes at bildene alltid blir gule når jeg fremkaller de hos dem. Så selv om det tar lengre tid sender jeg dem inn til Trica eller gode gammle Kodak.

Jeg liker også den spenninga jeg har inni meg fra jeg ser bildene i postkasse til jeg kommer hjem og får åpnet fotoposen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker stort sett Japan Foto, og har alltid blitt fornoyd med kvaliteten der. Ikke noe galt har skjedd med film eller bilder heller -heldigvis!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Japan Photo to ganger og var veldig misfornøyd begge gangene. Synes de var rimelig i pris, men kvaliteten var langt unna hva jeg hadde forventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også brukt FotoLabo mange ganger nå, og har hele tiden vært veldig fornøyd med kvaliteten både på papirbildene og på bildene på CD rom. Det har heller aldri forekommet at bilder har blit borte eller klusset med på noen måte.

Og prisen er i tillegg bra!

Også er det jo viktig å huske på at bildene ikke blir bedre enn hva fotografen klarer å prestere... :roll:

LilleMy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinn

Også er det jo viktig å huske på at bildene ikke blir bedre enn hva fotografen klarer å prestere... :roll:  

...vel

fotografen legger grunnlaget, men det er dessverre stor forskjell på fremkalling og fremkalling...

Jeg bruker en lokal fotoforretning som er bra og bruker fuji-papir, det absolutt beste, syns jeg. Jeg tror aldri jeg kommer til å gå tilbake til billigfremkalling igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cleopatra

Sender dem i fotopose til Foto Schrøder, jeg.

De har vunnet flere tester og jeg er kjempefornøyd. Har prøvd flere steder, men synes kvaliteten på bildene er dårligere.

Prisen er 34,90 for porto (uansett hvor mange du sender) og fra 59.90 og oppover pr film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker Foto Knudtsen og er veldig fornøyd med fremkallingen som de utfører. Noe dyrere enn Preus. Jeg var misfornøyd med framkallingen til Preus, og kuttet de ut. Elite går til nød an, og for meg kommer de som god nummer to.

Digitale bilder taes en sjelden gang, men jeg foretrekker min speilreflekskamera, og tar vanlig bilder og bilder på cd. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også brukt Foto Knutsen, sendt inn bildene og vært godt fornøyd med kvaliteten. MEN etter at de presterte å "rote bort" 1 film jeg hadde tatt i Afrika, etter at jeg både hadde hatt doble poser på innsendingen og merket hver enkelt film med navn og tlf. nummer. Grrrrrrrrrrrrrrr...... det er så irriterende!!!!!!!!!! :evil: Har ringt å etterlyst filmen utallige ganger og beskrevet på nytt for hver gang hva som var på bildene - virker ikke som om de har noe system på hva de skal gjøre hvis en film blir borte!???! Her om dagen mottok jeg så et brev fra Foto Knutsen hvor de ønsker å gi meg en gratis film (tom) som kompensasjon for min som de fremkalte, men ikke kan finne..... Er ikke dette helt på tryne???????? Jeg har hvertfall lært at jeg ALDRI MER SKAL SENDE INN FILMER JEG ER REDD FOR Å MISTE!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei! Jeg anbefaler Farvelabben nederst i Schwensens gate på St. Hanshaugen, hvis du bor i Oslo eller omegn. Dette er et sted som proffene bruker, og som følgelig er litt dyrere enn kjedene. Resultatet er absolutt verdt pengene!

hera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Grorud Foto er veldig bra og kan anbefales for de som bor i den delen av Oslo. Ellers bruker jeg Fotobutikken på St. Hanshaugen. Liker best å levere filmene til butikker som framkaller selv. Da blir ikke filmen borte underveis. I tillegg kan de lett lage enkelte bilder på nytt dersom det skulle være noe feil med farger etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Dings

Jeg sender bildene mine til FotoKnudsen, og er vedlig fornøyd. Jeg bruker speilreflekskamera og tar MANGE bilder, men det er returrett på bildene slik at jeg bare betaler for de jeg beholder. Super ordning for oss som ikke liker digital fotografering.

Dessuten kommer bildene rett hjem i postkassa etter bare et par dager, poster jeg posen mandag har jeg bildene torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Direkte foto og er kjempefornøyd med kvaliteten. Koster kr 59,90 pr. film. En får 1 gratis forstørring pr. film, og nå på høsten får en også verdisjekk på 5 gratis julekort.

Ellers har jeg registrert at du lesses ned med gode tips, så jeg synes nesten synd på deg som skal velge blant alle disse. :roll:

Lykke til med fremkallingen og kos deg med bildene! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har jeg registrert at du lesses ned med gode tips, så jeg synes nesten synd på deg som skal velge blant alle disse.

Vet ikke om jeg har blitt så mye klokere egentlig. Men akkurat der og da var jeg bare så irritert på Click som hadde tuklet med bryllupsbildene våre. Først var de i gale formater, og ds vi fikk de i korrekte formater var de helt gale i fargene... Men til vanlige bilder som det ikker er veldig viktig at er perfekte, kan nok Click fortsatt være greie å bruke. De har OK priser og et sånt rabattkort som er kjekt å benytte seg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...