Gå til innhold

Hvordan tror du miljøet er om 30 år? Går levealdereren ned pga økt kreftforekomst og dårligere mat? Er det fisk igjen? Bruker vi plastposer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har insektdøden inntruffet og matmangel er et faktum? Er klimaet blitt vanskelig for matproduksjon, med uår etter uår? Tørke og flom om hverandre. Fisken i havet er nesten borte eller full av miljøgifter så den ikke kan spises. 

Har Mohammed blitt som en Ola Normann? Lever vi i fred og harmoni?

Anonymkode: d1abf...a06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom dagens utvikling fortsetter så kommer jorda og klimaet til å gå til helvete, det er sikkert og visst. Jeg ser for meg at det er livsfarlig å oppholde seg utendørs, og at mennesker for det meste (om ikke bestandig) oppholder seg innendørs, og reiser gjennom underjordiske tunneler. Mye ressurser går til å resirkulere luft, samt alt annet materiale som vi bruker. Mat blir nok jævlig dyrt, ettersom all mat må produseres møysommelig i drivhus. Vi kommer nok til å overleve og tilpasse oss på ett vis, men livet blir hardt og strevsomt. Savnet etter fortiden blir nok vemodig og sterkt. Jeg ser for meg at de nye generasjonene kommer til å hate oss noe så jævlig.    

Anonymkode: c767e...635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom dagens utvikling fortsetter så kommer jorda og klimaet til å gå til helvete, det er sikkert og visst. Jeg ser for meg at det er livsfarlig å oppholde seg utendørs, og at mennesker for det meste (om ikke bestandig) oppholder seg innendørs, og reiser gjennom underjordiske tunneler. Mye ressurser går til å resirkulere luft, samt alt annet materiale som vi bruker. Mat blir nok jævlig dyrt, ettersom all mat må produseres møysommelig i drivhus. Vi kommer nok til å overleve og tilpasse oss på ett vis, men livet blir hardt og strevsomt. Savnet etter fortiden blir nok vemodig og sterkt. Jeg ser for meg at de nye generasjonene kommer til å hate oss noe så jævlig.    

Anonymkode: c767e...635

Hallo, vi snakker om 30 år, ikke 300. Når du ser på hvor mye flunkende ny infrastruktur vi har klart å bygge de siste 30 klarer jeg ikke helt å tro du har rett. 

Anonymkode: 0dcf3...796

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om menneskeheten dør ut, så får det bare være slik, da var det ment at vi skulle utrydde oss selv, men jord vil nå leve videre den frem til solen sluker den opp en gang i fremtiden :)

Men 30 år inn i fremtiden kan jeg ikke se for meg for store endringer. Men hvem vet, 3 verdenskrig kan også ha startet og blitt vunnet av noen :vetikke:

Anonymkode: cdcee...a0f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hallo, vi snakker om 30 år, ikke 300. Når du ser på hvor mye flunkende ny infrastruktur vi har klart å bygge de siste 30 klarer jeg ikke helt å tro du har rett. 

Anonymkode: 0dcf3...796

Ja, jeg overdrev nok en del. Men jeg tror oppriktig at luften kommer til å bli svært dårlig om tredve år. Vi må antageligvis bruke munnbind for å beskytte oss, samt oppholde oss mer innendørs. 

Anonymkode: c767e...635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Den største forskjellen blir nok at visse områder blir ubeboelige fordi de er for tørre.

Rundt 500 millioner mennesker i midt-østen og Nord-afrika kommer til å måtte slå seg ned andre steder. Europa, mest sannsynlig.

Spør du meg, så burde vi begynne å lage infrastruktur for det MED EN GANG. Det er ikke lengere vits i å prøve å forhindre global oppvarming, det har gått for langt allerede, så det vi burde starte med nå, er å forberede oss for konsekvensene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levealdren er allerede på vei ned pga fett, kjøtt og prossesserte matvarer. Fedme, antibiotika resistens etc. Det vi vil få er flere sykdommer pga alle de skadelige giftstoffene vi ikke vil ha noen kur for. 

99 år igjen før de siste menneskene må forlate planeten. Før den tid er de fleste av oss døde.

Anonymkode: ffc88...4ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎17‎.‎04‎.‎2019 den 21.10, AnonymBruker skrev:

Levealdren er allerede på vei ned pga fett, kjøtt og prossesserte matvarer. Fedme, antibiotika resistens etc. Det vi vil få er flere sykdommer pga alle de skadelige giftstoffene vi ikke vil ha noen kur for. 

99 år igjen før de siste menneskene må forlate planeten. Før den tid er de fleste av oss døde.

Anonymkode: ffc88...4ce

Nesten alle, faktisk. De færreste blir 99 år. ;)

Anonymkode: ee675...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.3.2019 den 21.53, AnonymBruker skrev:

Om menneskeheten dør ut, så får det bare være slik, da var det ment at vi skulle utrydde oss selv, men jord vil nå leve videre den frem til solen sluker den opp en gang i fremtiden :)

Men 30 år inn i fremtiden kan jeg ikke se for meg for store endringer. Men hvem vet, 3 verdenskrig kan også ha startet og blitt vunnet av noen :vetikke:

Anonymkode: cdcee...a0f

Hvem skulle isf ha ment dette?

3dje versenskrig blir ikke vunnet av noen. Man kan i beste fall overleve den.

Anonymkode: 521ca...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Jeg har ikke spesielt tro på en bedre fremtid. Derfor vet jeg ikke om jeg vil ha barn. Hva føder jeg de inn i? En apokalypse? Et helvette?

Jeg tror om 30 år:

- horder med klimaflykninger.

- religion er årsaken til 3 verdenskrig som kanskje pågår. Muligens har det smelt noen atombomber.

- mennesker vil få flere, oftere og mer alvorlige kreftdiagnoser.

- maten vi kjøper er dyr. Kanskje vi ikke kan ha det samme utvalget fordi svinnet må ned.

 

Jeg håper:

- at man ikke kan kjøpe seg klimakvoter. Det eneste som betyr noe er hvor lite du forurenser. Du er ikke miljøvennlig bare fordi du betaler klimakvoter hver gang du bruker privatfly.

- at forbruket ikke får fortsette. Jeg kunne godt hatt rasjoner for mye: klær, forbruksvarer osv. Jeg håper det er skikkelig ukult å arrangere bursdager, konfirmasjoner og bryllup med masse plast og engangsgreier.

- at alle land bidrar til bedre klima. Hvorfor og hvordan skal vesten redde kloden fra undergang når det ikke er fokus på gjenvinning, mindre forbruk og forurensing i Afrika og Asia?

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

"The planet is fine. But the people are fucked!"          

Anonymkode: c1e50...79f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden "genene" våre har blitt så dårlige på 30-40 år frem til i dag, må man vel regne med at "genene" våre blir enda verre om 30 år. Bare at det ikke er genene, men massiv bruk av miljøgifter over lang tid som har tatt knekken på oss. 

Anonymkode: 4520b...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kommer kanskje litt an på hvem som sprer genene sine mest og. Dessverre er det de dummeste som gjør det. Kvinner som la seg ned i fylla, full mann på ølbriller. Disse blir edru og hun finner ut hun er gravid. Mann vil ikke ha barna. Tilværelsen som alenemor er en drøm (merk ironien) og barn føler seg sviktet fordi det er en far som ikke vil ha dem. Selv om de ikke vet at de har følelsen kan den ligge dypt der.
Dårlig utdannelse eller ingen har de ofte også..

Anonymkode: 7785d...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.4.2019 den 13.25, loveli skrev:

Jeg har ikke spesielt tro på en bedre fremtid. Derfor vet jeg ikke om jeg vil ha barn. Hva føder jeg de inn i? En apokalypse? Et helvette?

Jeg tror om 30 år:

- horder med klimaflykninger.

- religion er årsaken til 3 verdenskrig som kanskje pågår. Muligens har det smelt noen atombomber.

- mennesker vil få flere, oftere og mer alvorlige kreftdiagnoser.

- maten vi kjøper er dyr. Kanskje vi ikke kan ha det samme utvalget fordi svinnet må ned.

 

Jeg håper:

- at man ikke kan kjøpe seg klimakvoter. Det eneste som betyr noe er hvor lite du forurenser. Du er ikke miljøvennlig bare fordi du betaler klimakvoter hver gang du bruker privatfly.

- at forbruket ikke får fortsette. Jeg kunne godt hatt rasjoner for mye: klær, forbruksvarer osv. Jeg håper det er skikkelig ukult å arrangere bursdager, konfirmasjoner og bryllup med masse plast og engangsgreier.

- at alle land bidrar til bedre klima. Hvorfor og hvordan skal vesten redde kloden fra undergang når det ikke er fokus på gjenvinning, mindre forbruk og forurensing i Afrika og Asia?

Jeg tror du har rett i ganske mye. Kreftgåten vil kanskje løses ila 30 år (i den forstand at vi ikke kurerer - men at det ikke lenger er en dødelig diagnose), men moder Jord har nok et nytt kort i ermet. Jeg tror (og håper) vi heller ikke har fått noen ny verdenskrig. Det må i så fall være om status quo fortsetter i 5-6 år, eller om klimakrisen eskalerer mye, mye raskere og det skaper konflikt. 

Av hensyn til ressurser og forbruk ser jeg for meg at det kan bli snakk om begrensninger i familiestørrelser. 

Anonymkode: 66ae6...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kommer kanskje litt an på hvem som sprer genene sine mest og. Dessverre er det de dummeste som gjør det. Kvinner som la seg ned i fylla, full mann på ølbriller. Disse blir edru og hun finner ut hun er gravid. Mann vil ikke ha barna. Tilværelsen som alenemor er en drøm (merk ironien) og barn føler seg sviktet fordi det er en far som ikke vil ha dem. Selv om de ikke vet at de har følelsen kan den ligge dypt der.
Dårlig utdannelse eller ingen har de ofte også..

Anonymkode: 7785d...a6d

Idiocracy går i oppfyllelse?

Anonymkode: 66ae6...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...