Gå til innhold

Lukt i kjøleskapet :(

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har arvet ett kjøleskap som er fhv nytt og fint men det lukter fysj og fælighet inni det. Jeg har vasket med salmiakk men lukta sitter. Er det noe jeg kan legge inni som trekker til seg lukta? 

Anonymkode: e9dfc...d9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha en liten dæsj klor i vann og vask med det. Klor tar ofte innbarka lukt.  Funker ikke det kan du prøve å sette en eddikskål i kjøleskapet noen dager. 

Skrevet

Frysetørret kaffe i en liten skål kan også hjelpe mot dårlig lukt i kjøleskap.

Skrevet

En liten skål med eddik. La sen stå en stund. 

AnonymBruker
Skrevet

Salmiakk kan gjøre dårlig lukt verre. Vask det grundig med zalo. Deretter lar du det stå å lufte med døra åpen noen dager.

Anonymkode: c76c3...66f

AnonymBruker
Skrevet

Brukt kaffefilter kan også hjelpe. Bare å sette filteret med kaffegruten i en kopp og sleng det i kjøleskapet.

Anonymkode: c24b4...54d

Skrevet

Salmiakk skal ikke brukes til å vaske kjøleskap. Du skal bruke klorvann, dosering står bakpå flasken. 

Og se til at du ikke har gammel eller dårlig innpakket mat i kjøleskapet, råtne grønnsaker/frukt etc. 

Skrevet (endret)
3 timer siden, Antoinette skrev:

Salmiakk skal ikke brukes til å vaske kjøleskap. Du skal bruke klorvann, dosering står bakpå flasken. 

Og se til at du ikke har gammel eller dårlig innpakket mat i kjøleskapet, råtne grønnsaker/frukt etc. 

Endret av Duff
AnonymBruker
Skrevet
På 24.3.2019 den 2.24, AnonymBruker skrev:

Jeg har arvet ett kjøleskap som er fhv nytt og fint men det lukter fysj og fælighet inni det. Jeg har vasket med salmiakk men lukta sitter. Er det noe jeg kan legge inni som trekker til seg lukta? 

Anonymkode: e9dfc...d9a

Hverken klorin eller salmiak skal brukes på plastmaterialer. 

Dra kjøleskapet frem og se hvordan det ser ut på plata der avisingsvannet drypper ned. Ofte er der belegg med dritt og mugg. Eller i selve slangen ned til dryppskåla. 

Rå poteter og potetmel skal trekke til seg lukt. Kaffegrut skal også være effektivt. Jeg har aldri hatt behov for å teste disse anbefalingene. 

Anonymkode: 909b7...cd6

Skrevet

Sjekk også den oppsamleren for vann/kondens, og slangen til oppsamleren. Jeg overtok kjøleskap med leiligheten min, og det hadde samlet seg noe dritt i slangen som mugnet og etterhvert lagde lukt og tettet slangen. 
Eventuelt luftfilter om du har det. 

AnonymBruker
Skrevet

Gni hele innsiden av kjøleskapet med sitron.  Det tar lukten. 

Anonymkode: b3ed2...1d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...