AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #1 Skrevet 24. mars 2019 Jeg har arvet ett kjøleskap som er fhv nytt og fint men det lukter fysj og fælighet inni det. Jeg har vasket med salmiakk men lukta sitter. Er det noe jeg kan legge inni som trekker til seg lukta? Anonymkode: e9dfc...d9a
Djungelvrål Skrevet 24. mars 2019 #2 Skrevet 24. mars 2019 Ha en liten dæsj klor i vann og vask med det. Klor tar ofte innbarka lukt. Funker ikke det kan du prøve å sette en eddikskål i kjøleskapet noen dager.
Brunhilde Skrevet 24. mars 2019 #3 Skrevet 24. mars 2019 Frysetørret kaffe i en liten skål kan også hjelpe mot dårlig lukt i kjøleskap.
Mariss@68 Skrevet 24. mars 2019 #4 Skrevet 24. mars 2019 En liten skål med eddik. La sen stå en stund.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #5 Skrevet 24. mars 2019 Salmiakk kan gjøre dårlig lukt verre. Vask det grundig med zalo. Deretter lar du det stå å lufte med døra åpen noen dager. Anonymkode: c76c3...66f
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #6 Skrevet 24. mars 2019 Brukt kaffefilter kan også hjelpe. Bare å sette filteret med kaffegruten i en kopp og sleng det i kjøleskapet. Anonymkode: c24b4...54d
Antoinette Skrevet 25. mars 2019 #7 Skrevet 25. mars 2019 Salmiakk skal ikke brukes til å vaske kjøleskap. Du skal bruke klorvann, dosering står bakpå flasken. Og se til at du ikke har gammel eller dårlig innpakket mat i kjøleskapet, råtne grønnsaker/frukt etc.
Duff Skrevet 25. mars 2019 #8 Skrevet 25. mars 2019 (endret) 3 timer siden, Antoinette skrev: Salmiakk skal ikke brukes til å vaske kjøleskap. Du skal bruke klorvann, dosering står bakpå flasken. Og se til at du ikke har gammel eller dårlig innpakket mat i kjøleskapet, råtne grønnsaker/frukt etc. Endret 25. mars 2019 av Duff
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #9 Skrevet 25. mars 2019 På 24.3.2019 den 2.24, AnonymBruker skrev: Jeg har arvet ett kjøleskap som er fhv nytt og fint men det lukter fysj og fælighet inni det. Jeg har vasket med salmiakk men lukta sitter. Er det noe jeg kan legge inni som trekker til seg lukta? Anonymkode: e9dfc...d9a Hverken klorin eller salmiak skal brukes på plastmaterialer. Dra kjøleskapet frem og se hvordan det ser ut på plata der avisingsvannet drypper ned. Ofte er der belegg med dritt og mugg. Eller i selve slangen ned til dryppskåla. Rå poteter og potetmel skal trekke til seg lukt. Kaffegrut skal også være effektivt. Jeg har aldri hatt behov for å teste disse anbefalingene. Anonymkode: 909b7...cd6
_popcorn_ Skrevet 25. mars 2019 #10 Skrevet 25. mars 2019 Sjekk også den oppsamleren for vann/kondens, og slangen til oppsamleren. Jeg overtok kjøleskap med leiligheten min, og det hadde samlet seg noe dritt i slangen som mugnet og etterhvert lagde lukt og tettet slangen. Eventuelt luftfilter om du har det.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #11 Skrevet 25. mars 2019 Gni hele innsiden av kjøleskapet med sitron. Det tar lukten. Anonymkode: b3ed2...1d2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå