Gjest Lexie Grey Skrevet 23. mars 2019 #1 Skrevet 23. mars 2019 Hvordan får du den perfekte brownie? Hver gang jeg steker den, tester jeg den med en kakepinne mot slutten og føler den er for rå, lar den stå 3-5 minutter til men da er det for sent og det blir sjokoladekake i stedet.. Hvordan vet du at den er akkurat passe stekt og seig, som den skal være?
FantasDick Skrevet 23. mars 2019 #2 Skrevet 23. mars 2019 Jeg bruker alltid denne oppskriften. Sjekker aldri med pinne, men tar den ut etter 35 minutter uansett. Da står kantene litt opp og midten er litt fluffy, men synker akkurat passe sammen når den er ute av ovnen. Denne blir ikke like runny som f.eks toro sin (som "alle" rundt meg bruker), men er seig og litt mer kakete. Fått sabla mye skryt for denne kaka!
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #3 Skrevet 23. mars 2019 1 time siden, FantasDick skrev: Jeg bruker alltid denne oppskriften. Sjekker aldri med pinne, men tar den ut etter 35 minutter uansett. Da står kantene litt opp og midten er litt fluffy, men synker akkurat passe sammen når den er ute av ovnen. Denne blir ikke like runny som f.eks toro sin (som "alle" rundt meg bruker), men er seig og litt mer kakete. Fått sabla mye skryt for denne kaka! Signerer denne! Anonymkode: 3dfb8...044
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #4 Skrevet 23. mars 2019 Fra det søte liv. Brownies med valnøtter. Den siste oppskriften . Kun sjokolade og ... Funker alltid Anonymkode: 51654...6b9
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #5 Skrevet 23. mars 2019 Bruker møllerens amerikanske brownies-oppskrift. Og lar den stå på 160 grader i 31 minutter. Slår aldri feil. Du må tørre å ta den ut selv om den kjennes uferdig ut. Det er jo nesten det brownies er; uferdig sjokoladekake. Anonymkode: f0771...d50
Gjest Kritt Skrevet 23. mars 2019 #6 Skrevet 23. mars 2019 (endret) Toro med et par skjeer bakekakao og evt. hakkede nøtter. Gjort i en håndvending uten søl og funker som F, Har faktisk fått skryt for den. Endret 23. mars 2019 av Kritt
Pal Fungi Skrevet 26. mars 2019 #7 Skrevet 26. mars 2019 https://www.detsoteliv.no/oppskrift/brownies-med-kakao
Gjest Zeitgeist Skrevet 28. mars 2019 #8 Skrevet 28. mars 2019 Denne oppskriften fra Serious Eats: Glossy Fudge Brownies Anbefaler også å lese selve innlegget: https://www.seriouseats.com/2018/02/make-better-brownies-with-brown-butter-and-double-the-chocolate.html Personlig synes jeg den er akkurat passe søt og har en dyp sjokoladesmak.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå