Gå til innhold

Er jeg for overvektig for dating? Bilde.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg veier noen kg for mye. Jeg tør ikke slenge meg ut på datingmarkedet fordi det er så mange som påpeker overvekt, og dumper damene bare de har noen få kilo for mye, virker det som. Hadde dere kunne datet en med denne kroppen? Eller er overvekten for stor? Skal sies at jeg har tatt tak i kosthold og trening nå. 

Se bort ifra at speilet er litt sjoldete 😅 

20190322_144046_1553262122431_1553262371263_1553262406173.jpg

Anonymkode: e9456...b35

Samsung!

Anonymkode: a5afa...b47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner at det kokte litt her nå. Ikke fordi du spør, men grunnen til det. Du ser helt normal og fin ut. Som tynne kan og som overvektige kan. Dette handler ikke om hvordan du ser ut, men om hvordan du har det. Trist som faen ( Ari Behn, verdt å lese. Avsporing)

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er tåpelig, et hån mot de som faktisk har noen kilo for mye. 

Anonymkode: 7e367...f9f

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Det blir for dumt når man må løpe til sosiale medier for å sanke komolimenter.. 

Jobb heller mer med selvtilliten. Det er der, og ikke på vekta, det skorter. 

Anonymkode: f9af8...dac

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg lagt ut et slik bilde hadde jeg fått masse sure kommentarer på at jeg vil at alle skal se hvor tynn jeg er 😛 

Anonymkode: a5afa...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts trengte litt tilbakemeldinger,mdet er jo greit,  nå vet hun at vekta ikke sier alt om utseende og at hun har en flott kropp. Noen ganger trenger man å få balansert tankene sine.

Anonymkode: d6d4e...2cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

hadde jeg lagt ut et slik bilde hadde jeg fått masse sure kommentarer på at jeg vil at alle skal se hvor tynn jeg er 😛 

Anonymkode: a5afa...b47

Legg ut, hvorfor ikke. 

Anonymkode: d6d4e...2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si at selvtilliten din kommer til å være mer hemmende på datingmarkedet enn kroppen din. 

Anonymkode: 47ae8...0a6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk like høy som deg og veier det samme, men synes du ser tynnere ut enn meg på bildet. Mulig det er vinkelen, eller kanskje du bærer kiloene annerledes. Uansett...

Jeg er da, i følge BMI litt «overvektig»... Synes det virker helt tullete. Jeg er ikke noen sylfide altså, og kunne sikkert gått ned noen kilo, men jeg føler meg helt normal. Sunn og frisk. Aldri hatt problemer på datingmarkedet heller.

Håper du tar tak i usikkeheten din, like mye som kosthold og trening. For det er det som er hovedproblemet ditt. Du ser jo flott ut ❤️

 

Anonymkode: ef5da...602

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Hva faens tull er dette her?  

Gå litt ut av din egen boble et sekund: ville du sagt til NOEN SOM HELST andre at de var for feit til å date eller finne kjærlighet? 

For det er jo det du sier når du spør om dette. Du trenger ikke ørten fjørten fremmede til å si du er god nok. Spør deg selv hvilke verdier du har: er dating for slanke? Eller for alle? Er kjærlighet for slanke, eller for alle? 

Jeg datet når jeg var minst 40 kg tyngre enn du er nå. Og joda, man får stygge kommentarer som overvektig, på datingapper, og i samfunnet ellers. Men da vet jeg innmari godt hvem jeg skal holde meg unna. Det er ikke hva "hatere" måtte mene som skal definere livet mitt. La oss si at 40 stk sa du var for feit for dating og kjærlighet skal de idiotene få være retningsgivende og sjefene i DITT LIV? 

... Ja, du provoserte meg. Det er ikke vekta di det er noe galt med, det er selvbildet ditt. Folk tror at selvbildet deres handler utelukkende om dem selv, men det går videre enn det. Når man opererer slik og sånn nese sier man at andre som har sånn nese har feil nese. Når man sier "jeg er for feit for dating" sier man at alle andre på samme vekt og over er for feit for dating. Jeg skjønner at du sliter med selvbildet og det er vondt, men noen ganger hjelper det å rette blikket utover og heller fokusere på hvilke verdier man ønsker å ha. 

Vil du ha kjæreste? Da går du for det! Vil du være sprekere enn du er? Da trener du. Du har mye mer å by på enn vekt og ikke vekt. Lev ditt liv. Ikke vurder ditt liv (og livvidde).

Endret av Rainstorm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er tåpelig, et hån mot de som faktisk har noen kilo for mye. 

Anonymkode: 7e367...f9f

Ja, jeg lurer på det samme. Er dette for å rakke ned på overvektige, ts?

Anonymkode: 18f62...3f8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo? Ingen kilo for mye. Jeg er sannsynligvis større enn deg, og har mer enn nok suksess på datingmarkedet 

Anonymkode: b184d...a13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Rainstorm skrev:

Hva faens tull er dette her?  

Gå litt ut av din egen boble et sekund: ville du sagt til NOEN SOM HELST andre at de var for feit til å date eller finne kjærlighet? 

For det er jo det du sier når du spør om dette. Du trenger ikke ørten fjørten fremmede til å si du er god nok. Spør deg selv hvilke verdier du har: er dating for slanke? Eller for alle? Er kjærlighet for slanke, eller for alle? 

Jeg datet når jeg var minst 40 kg tyngre enn du er nå. Og joda, man får stygge kommentarer som overvektig, på datingapper, og i samfunnet ellers. Men da vet jeg innmari godt hvem jeg skal holde meg unna. Det er ikke hva "hatere" måtte mene som skal definere livet mitt. La oss si at 40 stk sa du var for feit for dating og kjærlighet skal de idiotene få være retningsgivende og sjefene i DITT LIV? 

... Ja, du provoserte meg. Det er ikke vekta di det er noe galt med, det er selvbildet ditt. Folk tror at selvbildet deres handler utelukkende om dem selv, men det går videre enn det. Når man opererer slik og sånn nese sier man at andre som har sånn nese har feil nese. Når man sier "jeg er for feit for dating" sier man at alle andre på samme vekt og over er for feit for dating. Jeg skjønner at du sliter med selvbildet og det er vondt, men noen ganger hjelper det å rette blikket utover og heller fokusere på hvilke verdier man ønsker å ha. 

Vil du ha kjæreste? Da går du for det! Vil du være sprekere enn du er? Da trener du. Du har mye mer å by på enn vekt og ikke vekt. Lev ditt liv. Ikke vurder ditt liv (og livvidde).

Sant dette Ts. Please liksom 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker jeg blir litt lei meg når noen kaller denne tråden dum og patetisk. Jeg sliter oppriktig med at jeg er litt overvektig, og såklart har det med selvtillit å gjøre også at jeg ikke føler meg bra nok. Men nå spurte jeg fordi det ofte her inne kommer frem at menn her ikke vil date noen med 5 kg for mye en gang, og da tenker jeg at jeg ikke er god nok for markedet der ute. 

Ts

Anonymkode: e9456...b35

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, The Kitten skrev:

Denne tråden er rett og slett for dum. 

Eller tragisk... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg lurer på det samme. Er dette for å rakke ned på overvektige, ts?

Anonymkode: 18f62...3f8

Tror ikke det. Er nok bare et resultat av kroppshysyeriet som florerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

  Men nå spurte jeg fordi det ofte her inne kommer frem at menn her ikke vil date noen med 5 kg for mye en gang, og da tenker jeg at jeg ikke er god nok for markedet der ute. 

Ts

Anonymkode: e9456...b35

90% av mennene her skal du ikke høre på i det hele tatt - de siste 10% skal du lytte nøye til :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg merker jeg blir litt lei meg når noen kaller denne tråden dum og patetisk. Jeg sliter oppriktig med at jeg er litt overvektig, og såklart har det med selvtillit å gjøre også at jeg ikke føler meg bra nok. Men nå spurte jeg fordi det ofte her inne kommer frem at menn her ikke vil date noen med 5 kg for mye en gang, og da tenker jeg at jeg ikke er god nok for markedet der ute. 

Ts

Anonymkode: e9456...b35

Vet du hva? Ta til deg det som skrives her. Plager du overvektige mennesker med sitt syn? Bare spør. Plager du tynne? 

Det er ditt fokus som er feil. Alt sitter i DITT hode. Ja, det er leit og trist. Men du er ikke noe offer her! For å være ærlig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...